خبرویزه روزنامه ها(42) 9شهریور 94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 620
بازدید ماه : 2135
بازدید کل : 186672
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

این روش فقط برای مقطع زمانی که هدفگذاری شده بود و بنا بود دولت تورم را کنترل کند مناسب بود. پس از این دولت باید با سیاست‌های موازی و کنترل شدید در بازارهای پولی در بازار کار ورود پیدا کند، اما اکنون در جهت عکس تحرک بازار کار عمل می‌کند.
 روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

زیباکلام: پاسخ رئیس‌جمهور به کیهان قانع‌کننده نبود

پاسخ رئیس‌جمهور به سوال کیهان حتی حامیان روحانی و دولت را هم قانع نکرد.

روزنامه آرمان در تحلیلی به قلم صادق زیبا‌کلام، ضمن اینکه از نفس مصاحبه روحانی با خبرنگاران ستایش کرد اما نوشت: در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که پاسخ یا درست‌تر گفته باشیم استدلال آقای روحانی در پاسخ به کیهان که چرا توافق وین به مجلس نباید برود خیلی مستدل و قانع‌کننده نبود.

ایشان در پاسخ روزنامه کیهان گفتند که هیچ یک از شش کشور دیگر مذاکره‌کننده با ایران هم توافق وین را به پارلمان‌‌هایشان نفرستاده‌اند.

این حرف البته تا حدودی درست است اما نباید فراموش کنیم بزرگترین مشکلی که رئیس‌جمهور آمریکا با آن روبه‌روست بررسی توافق وین در کنگره و سنای آمریکاست. در عین حال این زمزمه که مجلس در راس امور کشور نباشد و متاسفانه از چند سال قبل در کشور شاهد آن بودیم به هیچ‌رو شیوه درستی نیست. ممکن است در خصوص توافق وین استثنائا حق با آقای روحانی باشد اما این درست نیست که مجلس هیچ اشراف و هیچ مداخله‌ای در خصوص برنامه‌های هسته‌ای کشور نداشته باشد.

یادآور می‌شود رئیس‌جمهور در پاسخ کیهان این‌گونه استدلال کرد که چون چیزی امضاء نکرده‌ایم، بنابراین نباید لایحه‌ای هم درباره توافق هسته‌ای (برجام) برای بررسی و تصویب به مجلس بفرستیم. این استدلال از چند جهت ضعیف و سست است. 1- رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور، بر ضرورت ملاحظه و بررسی دقیق برجام در مجاری قانونی و بستن راه‌های نقض طرف بدعهد غربی «در صورت تصویب» تاکید کردند. 2- ملاک عرضه توافق‌های خارجی برای بررسی و تصویب در مجلس، امضاء آن نیست بلکه «ایجاد تعهد برای کشور» است. ضمن اینکه امضا صرفا به مفهوم اصطلاحی که کشیدن چند خط می‌باشد نیست، بلکه وقتی نمایندگان رسمی یک کشور با نمایندگان کشور یا کشورهای دیگر توافقی اجرایی را اعلام کردند، این خود الزام‌آور است. که اگر غیر از این باشد، باید پرسید ما چرا محدودیت‌ها و تعهدات برجام را اجرا می‌کنیم؟ طبق اصل 77 قانون اساسی «عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد» و طبق پاسخ شورای نگهبان به استفساریه، هر نوع توافقی که برای کشور ایجاد تعهد کند شامل ماده 77 قانون اساسی می‌شود. بدیهی است اطلاق الفاظی مانند «داوطلبانه» یا «توافق اجرایی» و... هیچ تفاوتی در ماهیت تعهدات سند وین ایجاد نمی‌کند و ادبیات برجام نیز الزام‌آور است و نه اقدامات داوطلبانه؛ اگر چنین بود، اصلا نباید اجرا می‌شد!

3- آقای روحانی در مصاحبه مطبوعاتی می‌گوید، آنچه در برجام انجام می‌گیرد، نسبت به معاهده NPT بوده که می‌گویند شما درست اجرا کرده‌اید یا نه؟ ما می‌گوییم درست اجرا کرده‌ایم، اما یک عده‌ای مخالف ما بودند و اعلام کردند که درست اجرا نمی‌کنیم. تمام مذاکرات هم برای این بود که ثابت کنیم این اتهامات نارواست. بنابراین تمام بحث‌ها برای درست اجرا شدن معاهده‌ای بود که قبلا ایران جزء آن معاهده شد و مجلس هم این موضوع را در رژیم قبل تصویب کردند... اگر برجام به مجلس فرستاده شود یک الزامی برای دولت به وجود می‌آید.» اولا همان‌گونه که گفته شد، مفهوم امضاء، «پذیرفتن» یک تعهد است که معمولا هم  در عرف و حقوق بین‌الملل به صورت اختیار و داوطلبانه است. به این معنا، تیم مذاکره‌کننده تعهداتی نامتوازن و ناهمزمان را پذیرفته است و با لفظ «امضاء نکرده‌ایم» نمی‌توان از مسئولیت‌های حقوقی برجام که متاسفانه با اشتباه بدتر در متن، تبدیل به «ضمیمه الف» قطعنامه شورای امنیت شده، شانه خالی کرد.

ثانیا متن NPT یک چیز است، پروتکل الحاقی به آن موضوع دومی است و تعهدات به مراتب فراتر از پروتکل، موضوع سوم! کجای پروتکل الحاقی ایران را از داشتن رآکتور آب سنگین، تاسیسات فردو، غنی‌سازی 20 درصد، تعداد سانتریفیوژ بالای 5060 یا انباشت اورانیوم 3/5 درصد بالای 300 کیلوگرم، استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 و IR8 و... منع می‌کند که آقای روحانی می‌گوید NPT قبلا تصویب شده و ما هم همان را اجرا می‌کنیم؟! طبق ان‌پی‌تی غنی‌سازی تا 90 درصد و ایجاد  تاسیسات غنی‌سازی مجاز است، در حالی که ایران در برجام متعهد می‌شود جز در نطنز، در جای دیگری غنی‌سازی نکند و تاسیسات دیگری نسازد و در قلب رآکتور آب سنگین اراک هم بتون بریزد!!

4- طبق اصل 125 قانون اساسی، امضای عهدنامه‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی «پس از تصویب مجلس» با رئیس‌جمهور است. در این جا نیز معنای امضاء هم «پذیرش» و هم «دستور اجرا» می‌باشد. بنابراین اجرای تعهدات برجام صرفا از طریق تصویب مجلس امکانپذیر است و در غیر این صورت دولت حق اجرا و اعمال آن را ندارد و بنابراین اظهاراتی نظیر سخنان آقای ظریف مبنی بر اجرای برجام از اول مهرماه، غیرقانونی و دور زدن مجلس و قانون اساسی است.

پرسش‌های مهم مردم از روحانی در پایان دومین سال دولت

دغدغه اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی یک سایت حامی دولت (پیش از کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور) مشکلات اقتصادی و وعده‌های 2 سال پیش روحانی بود.

به گزارش خبر آن لاین مهم‌ترین دغدغه اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی این سایت و در پاسخ این سؤال که از رئیس جمهور چه سؤالی دارید، مسائل اقتصادی و معیشتی بود. علاوه بر بیکاری، برخی از سؤالات درباره گرانی بود. یکی از کاربران نوشته است: با اینکه تورم نسبت به سال گذشته طبق آمار کم شده باز هم شاهد افزایش قیمت اقلام هستیم. سؤال من از شما (روحانی) این است که چرا در سال یک بار افزایش حقوق داریم ولی شاهد آن هستیم که در سال چندین بار اقلام به صورت جدی گران شده و هستند افرادی که درآمد آنها با این افزایش قیمت کالاها توانایی خرید را ندارند.

برخی از سؤالات مطرح شده را می‌خوانید:
- برای بخش مسکن چه برنامه‌ای دارید؟ اجاره خانه اکثر درآمد ما را می‌بلعد.
- تا حالا چند قفل رو با کلیداتون باز کردید؟
- وضعیت مسکن مهر به خصوص در پردیس چه می‌شود؟ هر سال دولت می‌گوید تا پایان سال دیگه مردم چرا باید ضرر کنند.
- با توجه به اینکه وضع اقتصاد و تورم رو به بهبود است و تحریم‌ها تقریباً رفع شده چرا بورس که به گفته اقتصاددانان آینه اقتصاد کشور است هر روز سقوط می‌کند و قیمت دلار و سکه افزایش پیدا می‌کند؟
- با عرض سلام. مردم کی طعم این توافق هسته‌ای را خواهند چشید چه زمانی آثار توافق هسته‌ای رو در زندگی مردم آشکار خواهد شد؟
- چه برنامه‌ای برای حمایت از کارآفرینان و مبارزه با بیکاری دارید؟
- اگر تفاوت حقوق کارمندان و هماهنگ شدن دریافتی کارکنان دولت حل نشود در انتخابات بعدی جواب داده خواهد شد.
- قول شما مبنی بر بالا رفتن ارزش پول ملی چی شد؟؟
- آقای رئیس جمهور با رانتخواری‌های دولتی چگونه برخورد می‌کنید.  با تشکر
- کلید شما نتوانست برای بیکاری و فقر و... کار کند ای کاش بجای قشنگ حرف زدن شما و وزرا و مسئولین یه کم عمل دیده می‌شد البته به استثنای وزیر بهداشت...
- تا کی قراره گرفتار شعار علیه این و اون باشیم
- سلام جناب رئیس جمهور چرا ارزش بورس 50 میلیارد دلار کاسته شد؟ جور این کاهش به گردن ما سهامدار جزء و خانوادمون افتاد مایی که به شما رأی دادیم.
- سلام چرا حرفای وزرا و مسئولان شما 180 درجه با هم فرق میکنه یکی میگه فکت‌شیت دادیم یکی میگه نه اول وزیر میگه قیمت افزایش خودرو به خاطر تحریم هست بعده توافق میگه قیمت خودرو ربطی به تحریم نداره.
- آقای رئیس جمهور چرا از تولید داخلی حمایت نمی‌کنید؟
- آقای روحانی حالا که توافق شد و تحریم‌ها برداشته میشه چه بهانه‌ای قراره برای وضع اقتصاد از بانک و خودرو و نفت و... گرفته تا بیکاری قراره جور کنید؟ چرا همیشه یه بهانه‌ای باید وجود داشته باشه؟
- چرا بر اظهار نظرات مشاورین خود مانند آقایان یونسی، آشنا و ترکان واکنش مناسبی نشان نمی‌دهید چرا که متآسفانه برخی از اظهار نظرات این افراد باعث دلخوری دوستان شما می‌گردد؟
- در خصوص نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارمندان با توجه به قانون خدمات کشوری چه اقدام عملی انجام داده‌اید؟
- مگر یارانه مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی و آب و برق و گاز و بنزین و... نیست که گران کردید و تفاوت آن را براساس خانوار به مردم دادید پس چرا الان که قیمت‌های این کالاها چند برابر شد بحث بر سر حذف آن می‌کنید؟
- 3 سؤال اقتصادی از جناب آقای روحانی: 1. چرا یارانه ثروتمندان میلیاردر را قطع نمی‌کنید؟ کافی است تعداد املاک، حساب‌های بانکی و تعداد سهام و تعداد خودروهای لوکس افراد را که در بانک اطلاعاتی بانک مرکزی و دیگر نهاد‌های دولتی وجود دارد بررسی کنید. 2. چرا به صورت جدی و قاطع برای دریافت مالیات شفاف و عادلانه از طلافروش‌ها و صراف‌ها و پزشکان متخصص و... اقدام نمی‌کنید؟ و فقط از کارمندان و تولید کنندگان مالیات دریافت می‌شود؟ 3. چرا به جای حمایت از صنایع خودروسازی که فقط برای مردم تصادفات و آلودگی هوا و... نتیجه‌ای بیش نداشته است از صنایع کشاورزی حمایت نمی‌کنید؟
- فرزندان ایشان شاغل هستند یا بیکار؟
- چرا مدتی می‌گذرد که ما مچکر نیستیم؟ لطفاً رئیس جمهور پاسخ دهند...

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از بی‌برنامگی دولت برای بازار کار

«دولت برنامه‌ای برای کمک به بازار کار ندارد».روزنامه آرمان در یادداشتی اقتصادی نوشت: از بین‌بردن تحریم[!؟] قدم موفقی بود که دولت در راستای سیاست‌های پولی و مالی توانست در آن موفق عمل کند اما این روش ضد تحرک در بازار است. این روش فقط برای مقطع زمانی که هدفگذاری شده بود و بنا بود دولت تورم را کنترل کند مناسب بود. پس از این دولت باید با سیاست‌های موازی و کنترل شدید در بازارهای پولی در بازار کار ورود پیدا کند، اما اکنون در جهت عکس تحرک بازار کار عمل می‌کند. بنابراین دولت باید به موقع این سیاست را رها کرده و با کار کارشناسی و فنی سیاست انبساط مالی را در کشور دنبال کند، زیرا با سیاست‌های انقباضی بازار کار کاملاً مخدوش عمل می‌کند. باید دست بانک‌ها باز باشد و تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و درعین حال ساختار تعاونی بازار کار و بانک‌ها را تشویق کنیم. کاری که از دولت انتظار می‌رفت بعد از کنترل تورم انجام دهد، این بود که نرخ پول را پایین ببرد که این اتفاق نیفتاد. در واقع نرخ پول بالای 30 درصد به تولید آسیب جدی می‌زند و اداره بنگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شود. وقتی قیمت انرژی بالاست و قیمت مواد خام بالاست و ارز قیمت بالایی دارد و در حوزه واردات مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و کارفرمایان وجود دارد، ما نیازمند سیاست‌های حمایتی دولت هستیم.

این روزنامه می‌افزاید: اگرچه در بحث سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دولت با محدودیت‌های بسیار زیادی روبه‌روست اما اصلاح مکانیزم‌ها در کشور وظیفه‌ای است که دولت می‌توانست در آن موفق‌تر عمل کند. متأسفانه در این زمینه دولت کارنامه چندان درخشانی ندارد، درحالی که برای کمک به بازار کار باید رویکردهای جدی‌تری اتخاذ کند. آنچه اهمیت دارد این است که دولت باید درباره حمایت‌های بیمه‌ای به کارفرمایان جهت ایجاد اشتغال کمک کند.

یک سیاست دیگر دولت ورود به موضوع مواد خام و لوازمی است که واردکنندگان آنها به تخفیفات گمرکی نیاز دارند. درباره قانون یارانه‌ها که در جهت حمایت از تولید بود باید کار کارشناسی می‌کرد تا مشخص شود کدام بنگاه‌ها دچار مشکل شده‌اند و نیازمند کمک هستند و سراغ آنها می‌رفت. در این خصوص انتظار برنامه منسجم‌تری از سوی دولت می‌رفت. در شرایط کنونی که بنگاه‌های کوچک شرایط چندان مطلوبی ندارند دولت باید سریع‌تر اقدام موثری داشته باشد. اگر آمارهای رسمی کشور را ببینیم متوجه می‌شویم بیش از 65درصد بنگاه‌های کوچک در شهرک‌های صنعتی که کاملاً تحت نظارت دولت هستند بسته شده‌اند. پس دولت باید سراغ بنگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی برود که قبلاً با رعایت قوانین و مقررات خاص، تشویق شده بودند تا بازار کار را رونق ببخشند. کاری که دولت در این مدت انجام داده به هیچ وجه در این زمینه کفایت نمی‌کند.

** جمهوری اسلامی

دست اندازی به اراضی ساحلی مازندران

دست اندازی به اراضی ساحلی مازندران، توسط بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و ساخت و سازهای غیرمجاز، دسترسی عموم را به حداقل رسانده است به گونه‌ای که هم اکنون بسیاری از مردم باید از پشت دیوارها و حصار ویلاهای ساحلی شخصی و پلاژهای دولتی دریا را به نظاره بنشینند. سایت گردشگری آنلاین نوشت:‌ در ساحل فرح آباد ساری در پلاژهای که متعلق به دستگاه‌های قوای سه گانه و ادارات دولتی هستند نگهبانی نشسته که مبادا احدی از مردم وارد پلاژ شود.‌ای کاش دادگستری و دادستان مرکز استان برای آزاد سازی این مجتمع‌های ساحلی تلاش کنند و آزادسازی سواحل و منابع طبیعی را از این دستگاه‌ها شروع کنند.

آیا بن لادن زنده است؟

رسانه‌های غربی این روزها خبرهائی مبنی بر تبرئه «اسامه بن لادن» از دخالت در انفجار برج‌های دوقلوی نیویورک در 20 شهریور 1380 (11 سپتامبر) منتشر می‌کنند. بی‌بی سی فارسی طی گزارشی اعلام کرد هنگامی که بن لادن مجبور شد در سال 1390 از شهر قندهار فرار کند، در یکی از ساختمان‌های متعلق به رژیم طالبان که تخلیه شد 1500 نوار کاست به جای ماند که به دست یک خانواده افغان افتاد و پس از دست به دست شدن، به کالج ویلیامز در ماساچوست منتقل شد و به «کتابخانه صوتی القاعده» معروف گردید. بررسی‌های زیاد این نوارها نکته جدیدی را در مورد انفجار برج‌های دوقلو نشان نداده و سندی به دست نیامده است. این روزها خبرهائی نیز از زنده بودن بن لادن منتشر شده که ماجرا را پیچیده‌تر کرده است.

** وطن امروز

به وحدت اصولگرایان امیدوارم

 دبیر کل جمعیت ایثارگران گفت: دشمنان داخل و خارج تلاش می‌کنند انسجام و وحدت اصولگرایی شکل نگیرد و اصولگرایان باید با وحدت، صبوری و تدبیر این وحدتی را که شکل گرفته پایدار پیش ببرند. به گزارش مهر، حسین فدایی در اجلاس سراسری دبیران استانی 3 تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت اصولگرایان در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: ما راهی جز اینکه با هم باشیم و با هم کار کنیم نداریم. اصولگرایان باید در انتخابات آینده و در مقابل رقبا ائتلاف و وحدت داشته باشند. فدایی تصریح کرد: دشمنان داخل و خارج تلاش می‌کنند انسجام و وحدت اصولگرایی شکل نگیرد و اصولگرایان باید با وحدت، صبوری و تدبیر این وحدتی که شکل گرفته را پایدار پیش ببرند. دبیر کل جمعیت ایثارگران بیان داشت: خوشبختانه فضای همدلی میان اصولگرایان فضای بسیار خوبی است و من به وحدت اصولگرایان امید بسیاری دارم.

حامیان توافق به روابط با اسرائیل رسیدند!

القای وجود اشتیاق برای ایجاد رابطه میان رژیم جعلی صهیونیستی و کشور ایران، پروژه‌ای است که از سال‎های گذشته و تحت عنوان کمپین دوستی مردم ایران و اسرائیل، تلاش کرده است عادی‌سازی روابط ایران با این رژیم جعلی را موضوعی مطلوب و مورد مطالبه در هر 2 طرف این ماجرا معرفی کند اما نکته سوال‌برانگیز، تلاش برای ایجاد تصویر غیرواقعی این اشتیاق در مردم ایران از سوی برخی رسانه‌های داخلی است.  نکته قابل تامل اینکه این اشتیاق دروغین از سوی کسانی تبلیغ می‌شود که حامیان سرسخت توافق هسته‌ای با آمریکا هستند.  به گزارش رجانیوز، روز چهارشنبه۴ شهریور وب‌سایت خبر آنلاین که گردانندگان پیشین آن، مسؤولان اصلی اطلاع‌رسانی دولت یازدهم هستند، خبری را با عنوان «اینجا محل تاسیس سفارت ایران در اسرائیل است/ تابلویی که عده‌ای یهودی در تل‌آویو نصب کردند» منتشر کرد و در متن خبر، به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «گروهی از یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی یک تابلو که روی آن پرچم‌های جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی کنار همدیگر قرار گرفته‌اند را در یکی از خیابان‌های اصلی تل‌آویو نصب و آرزوی برقراری روابط میان تهران و تل‌آویو را کرده‌اند. آنها روی این تابلوی بزرگ نوشته‌اند بزودی سفارت ایران در این مکان افتتاح خواهد شد». در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به توافق هسته‌ای آمده است: «از ۲۳ تیر که توافق هسته‌ای میان تهران و 6 قدرت جهانی اعلام شد، به‌رغم مخالفت‌های مکرر نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تعدادی از ساکنین سرزمین‌های اشغالی به حمایت از این توافق پرداخته و آرزوی برقراری روابط میان تهران و تل‌آویو را کرده‌اند! این گروه از ساکنین رژیم صهیونیستی که خود را دوستداران صلح می‌نامند عاملان نصب تابلوی یادشده هستند. مسؤولان جمهوری اسلامی همواره تاکید کرده‌اند رژیم صهیونیستی را نامشروع می‌دانند و هرگز آن را به رسمیت نخواهند شناخت». این در حالی است که پس از انتشار این گزارش که در آن صحبت از اشتیاق برای برقراری ارتباط با اسرائیل به عنوان یک خواسته مردمی! تبلیغ شده است، نظراتی از خوانندگان تایید شده که تکمیل‌کننده پازل عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار و جعلی اسرائیل است. البته این رپرتاژ خبری خبرآنلاین در قسمت نظرات نیز مورد استقبال بی‌بی‌سی فارسی، شبکه سلطنتی انگلستان واقع شد و این شبکه در خط خبری خود در یک گزارش تصویری از انتشار چنین نظراتی در این سایت استقبال کرده و با خواندن چند نظری که موافق ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی بوده، این اقدام را جسورانه تلقی می‌کرد.

وزیر اطلاعات: تصحیح نقل‌قول از رهبر انقلاب وظیفه اخلاقی بود

سید محمود علوی وزیر اطلاعات درباره اطلاعیه خود مبنی بر تصحیح نقل قول از رهبری به ایرنا گفت: اینجانب وقتی از طریق سایت‌های منتقد، متوجه این اشتباه برداشت در نقل مطلب از مقام معظم رهبری شدم وظیفه شرعی خود دانستم حقیقت امر را با مردم بزرگوارمان در میان بگذارم و چون این اشتباه برداشت در برنامه تلویزیونی اتفاق افتاده بود، وظیفه اخلاقی دیدم که از آن طریق مردم شریف کشور در جریان قرار گیرند؛ لذا به دفتر خود دستور دادم با صدا‌وسیما هماهنگ کنند که از آن طریق حقیقت امر به استحضار مردم برسد.

** خراسان

مجوز دولت براي اشتغال مجدد 11 مدير بازنشسته

بر اساس مصوبه وزيران عضو کميسيون امور اجتماعي و دولت الکترونيک که طي روزهاي اخير توسط يک مسئول ارشد اجرايي به دستگاه هاي مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده است اشتغال به کار ۱۱ نفر از مديران بازنشسته در وزارتخانه هايي چون آموزش و پرورش، جهاد کشاورزي، نيرو، صنعت، معدن و تجارت و نفت به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادي به مقررات مالي دولت، مجاز باشد که از اين تعداد، 6 نفر مجوز فعاليت مجدد را دريافت کرده و 5 نفر نيز، جديدا دعوت به کار شده اند.

دستور روحاني براي کمک به يک مرکز گمنام فناوري

بنا به پيشنهاد وزيران عضو کميسيون لوايح دولت به استناد ماده ۱۱۸ قانون محاسبات عمومي که با دستور حجت الاسلام روحاني رييس جمهور کشورمان به دستگاه هاي مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده است يک زمين به مساحت ۴۰۵۰۰ مترمربع واقع در شهر گناباد، از شرکت مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري واگذار شود تا در اختيار مرکز رشد فناوري گناباد قرار بگيرد. بر اساس اين دستور، هرگونه تغيير بهره ‏بردار و واگذاري بعدي نيز منوط به تصويب هيئت وزيران خواهد بود.

** قانون

 حمایت اساتید برجسته علوم سیاسی از توافق

تابناك به موازات ادامه بحث‌ها درباره توافق هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا، گروه‌های مختلفی در این کشور نیز حمایت خود را از این توافق اعلام می‌کنند. در یکی از جدید‌ترین موارد، ده‌ها استاد شناخته شده روابط بین الملل و مسائل خاورمیانه، با امضای بیانیه‌ای از توافق ایران و گروه ۱+۵ حمایت کرده‌اند. این گروه هشدار داده‌اند که رد احتمالی توافق توسط کنگره آمریکا، سبب بی‌ثباتی بیشتر منطقه شده و تهران و واشنگتن را به سمت درگیری و تقابل نظامی سوق می‌دهد. برخی امضاکنندگان این نامه، از جمله سر‌شناس‌ترین اندیشمندان حوزه روابط بین الملل، علوم سیاسی در جهان هستند که از آن جمله می‌توان به ریچارد باليت، نوام چامسکی، خوان کول، جان اسپوزیتو، رابرت جرویس، رشید خالدی، جان مرشایمر و استفن والت اشاره کرد؛ امضاکنندگان این بیانیه چنین استدلال می‌کنند كه یکی از محرک‌های اصلی بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه تاکنون، روابط تنش آلود ایران و آمریکا بوده و امروز، حل و فصل موضوع هسته‌ای، گامی حیاتی به سوی فرونشاندن تنش‌ها میان این دو کشور و همچنین کاستن از تأثیرات منفی آن بر منطقه است.

رزمایش پدافند هوایی اواخر پاییز برگزار می شود

  مهر فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در حاشیه تجدید میثاق فرماندهان و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به پیش بینی برگزاری رزمایش پدافند هوایی در کشور، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، پدافند هوایی در اواخر پاییز برگزار خواهد شد. امیر فرزاد اسماعیلی افزود: در این رزمایش بیش از نیمی از کشور به صورت مستقل و نیمی دیگر نیز به صورت غیر مستقل تحت پوشش این رزمایش قرار خواهند گرفت. در این رزمایش نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشارکت خواهند داشت.

محل خانه احزاب هفته آینده مشخص می‌شود

ايسنا نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: در جلسه دو شنبه هفته آینده (۱۶ شهریور) سخنگو، دبیراجرایی و روسای کمیته‌های اطلاع رسانی، حقوقی، قضایی و داوری، مطالعات، تحقیقات و آموزش، زنان، پشتیبانی و مالی، روابط بین‌الملل و نظارت بر انتخابات تعیین می‌شود. قدرتعلی حشمتیان همچنین افزود: ‌ وزیر کشور آقای غفوری فرد رئیس دوره خانه احزاب و محمد حسین مقیمی معاون سیاسی خود را مامور پیگیری و تعیین محل خانه احزاب کرده است. این دو نفر در طول این هفته از طریق شهرداری پیگیر این مسئله خواهند بود و در جلسه بعدی خانه احزاب گزارشی در مورد فعالیت خود در این بخش ارائه خواهند کرد. قرار است تا هفته آینده محل خانه احزاب از شهرداری تهران تحویل گرفته شود.

با برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران مخالف نیستیم

ايلنا نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ديدار با متئو رنزی همتای ایتالیایی خود گفت که این رژیم با برنامه هسته‌ای ایران در صورتی که ماهیت نظامی نداشته باشد، مشکلی ندارد. بنیامین نتانیاهو مدعی شد که تفاهمنامه لوزان به ایران این اجازه را می‌دهد که تاسیساتی قدرتمند را در اختیار داشته باشد که به طور مطلق برای اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده ندارند اما، برای تولید سلاح هسته‌ای می‌توان به طور کامل از آن‌ها استفاده کرد.

در کمیسیون برجام مناظره‌ای برگزار نمی‌‌شود

فارس سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی درباره برخی اظهارات در خصوص مناظره ۲ تیم مذاکره‌کننده کنونی و سابق نیز واکنش نشان داد و تصریح کرد: ‌ برخی‌ها از مناظره ۲ تیم مذاکره‌کننده صحبت کرده بودند که لازم است گفته شود کمیسیون به‌ هیچ عنوان چنین هدفی را دنبال نمی‌کند. هر ۲ تیم به‌صورت مجزا به جلسات دعوت می‌شوند و نظرات آن‌ها را می‌شنویم. نقوی حسینی در ادامه وظایف و هدف کمیسیون ویژه برجام را تشریح و تاکید کرد: تلاش کمیسیون بر این است که نظرات و دیدگاه‌ها را استماع کند و اطلاعات لازم را به‌دست آورده تا بتواند قضاوت درستی نسبت به آنچه به نام برجام تدوین شده را پیدا کند. سوالات در خصوص مسائل کلی و کلان است که بار‌ها در رابطه با آن بحث شده و در جریان کامل آن‌ها هستیم بنابراین گفت‌وگو‌ها با چارچوب مشخصی صورت می‌گیرد.

ايران نقش پررنگي در مسائل منطقه‌اي خواهد داشت

صدا و سيما رئیس اتحادیه بین المجالس جهان تعامل مجلس شورای اسلامی با این اتحادیه را بسیار خوب و فشرده خواند و با استقبال از توافق هسته‌ای اخیر گفت: با این توافق، ایران نقش پررنگ تری در مسائل منطقه و جهان خواهد داشت. صابر حسین چودری در پاسخ سوال خبرگزاری صدا و سیما درباره جایگاه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در سند این اجلاس گفت: در این نشست به تروریسم و افراطی‌گری به طور ویژه نگاه می‌شود و مقامات اتحادیه در نشست ویژه کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت شرکت خواهند کرد. در آستانه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان که با حضور آقای لاریجانی، رئیس مجلس کشورمان در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، رئیس و دبیرکل اتحادیه بین المجالس در نشستی خبری، دستور کار و موضوعات مورد بحث در این نشست را تشریح کردند.


** آرمان

 

درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني

شنیده شد که سرپرست دادگاه كيفري يك استان تهران گفت كه درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني را به رئيس دستگاه قضايي ارائه كرده‌اند. ايسنا نوشت؛ محسن افتخاري با تاييد بازنشسته شدن قاضي سيامك مديرخراساني رئيس شعبه 6 دادگاه كيفري يك استان تهران افزود: در حال حاضر شعبه‌اي كه تاكنون قاضي مديرخراساني رياست آن را بر عهده داشت با حضور قاضي ديگري بطور موقت اداره مي‌شود. وي ادامه داد: درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني را به آيت‌ا... آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضايي ارائه كرده‌ايم و در صورت موافقت ايشان قاضي مديرخراساني مجددا رياست شعبه 6 دادگاه كيفري يك را بر عهده مي‌گيرد. سرپرست دادگاه كيفري يك استان تهران خاطرنشان كرد: تا پايان اين هفته مشخص مي‌شود كه رئيس دستگاه قضايي با درخواست اعاده بازگشت قاضي مديرخراساني موافقت مي‌كند يا خير. 
 
اعتراض خانواده روح‌الاميني به برائت مرتضوي

شنیده شد که وكيل‌مدافع اولياي‌دم روح‌الاميني گفت: اعتراض‌مان به راي صادره درباره پرونده سعيد مرتضوي را ظرف چند روز آينده به دادگاه ارائه خواهيم كرد. ميرمجيد طاهري با بيان اين مطلب اظهار كرد: در حال جمع‌آوري دلايل محكم هستيم تا اعتراض‌مان را به صورت مستند ارائه دهيم. وي با بيان اينكه هنوز فرصت قانوني براي اعتراض وجود دارد، گفت: ظرف چند روز آينده اعتراض‌مان را تقديم دادگاه خواهيم كرد. وي درباره شكايت خانواده مرحوم روح‌الاميني از حيدري‌فر - يكي از قضات متهم در پرونده كهريزك - گفت: اين شكايت مربوط به حال نيست، بلكه در همان زمان كه پرونده در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران در حال رسيدگي بود، مطرح شد. وي يادآور شد: در آن زمان يكي از قضات متهم به رسانه‌ها گفته بود كه دستور انتقال بازداشت‌شدگان به كهريزك را او صادر كرده و به همين دليل موكلانم - پدر و مادر مرحوم روح‌الاميني - شكايتي را عليه اين فرد در دادسراي كاركنان دولت مطرح كردند. طاهري با بيان اينكه اين پرونده در شعبه 15 دادسراي كاركنان دولت مطرح شده و در حال جريان است، گفت: در مراجعه‌اي كه به دادسرا داشتم و پيگير پرونده شدم، بازپرس گفت كه همچنان در حال انجام تحقيقات است. 
 
محكوميت سه پزشك در كهگيلويه و بويراحمد

شنیده شد که مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه وبويراحمد از محكوميت سه پزشك با موضوع قصور پزشكي در اين استان خبرداد. كامروز اميني افزود: در پنج ماهه نخست سال جاري تعداد 83 پرونده در واحد كميسيون پزشكي قانوني استان با موضوعات مختلفي چون قصور پزشكي، تحمل كيفر حبس و غيره تشكيل شده است. ايسنا نوشت؛ وي اظهاركرد: در پنج ماهه نخست امسال 83 پرونده به واحد كميسيون پزشكي قانوني استان ارجاع شد، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كه تعداد پرونده‌ها 137 مورد بود، 4/39درصد كاهش داشته است. مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان كرد: تعداد هفت كميسيون براي بررسي پرونده‌هاي با موضوع قصور پزشكي تشكيل شده است كه چهار پرونده تبرئه و سه پرونده منجر به محكوميت شدند. 
 
انتقاد مهنازافشار به عدم حضور زنان در ورزشگاه

شنیده شد که بازيگر فيلم «نهنگ عنبر» نسبت به عدم حضور زنان در ورزشگاه آزادي براي تماشاي بازي تيم ستارگان ايران در مقابل ستارگان جهان واكنش نشان داد. مهناز افشار كه به تازگي فعاليت‌هاي خود در اين رسانه اجتماعي را بيشتر كرده، پيش از اين نيز براي تكذيب خبر تغيير نام فرزندش از صفحه شخصی‌ خود استفاده كرده بود. «نهنگ عنبر» به كارگرداني سامان مقدم آخرين حضور مهناز افشار بر پرده سينماهاي ايران است. او براي انتقاد از عدم حضور زنان در ورزشگاه آزادي، با اشاره به خالي بودن جاي زنان براي تماشاي اين بازي، نوشت: ديروز (روز بازی ستارگان جهان با ستارگان ایران) باز هم جاي زنان در ورزشگاه آزادي خالي بود! 
 
شرط‌بندي براي پس گردني به كارلوس

شنیده شد که شبي كه كارلوس و سالگادو به تهران آمدند، در فرودگاه امام (ره) اتفاق تلخي افتاد و يك نفر در ميان ازدحام جمعيت به روبرتو كارلوس پس‌گردني زد. خبرورزشي نوشت: اگرچه كارلوس اصلاً متوجه اين حركت نشد و ضربه‌اي را كه به پس سرش خورد به حساب شلوغي گذاشت اما ماموران حراست شخصي را  كه به ستاره برزيلي پس‌گردني زد بازداشت كردند. به گفته عكاس خبرورزشي، اين شخص در جواب سوال ماموران فرودگاه كه پرسيدند چرا اين كار زشت را انجام دادي، گفت: مي‌خواستم كاري كنم سر كارلوس مو دربياورد!شايعه شده این شخص در همان محوطه فرودگاه باچند نفر شرط بسته بود به روبرتو كارلوس پس‌گردني بزند. 
 
استرداد متهمان اختلاس ۲۰۰ ميلياردي از امارات

شنیده شد که متهمان اختلاس ۲۰۰ ميليارد توماني از يكي از بانك‌هاي كشور از امارات بازگردانده شدند. دو نفر از مظنونان فراري كه متهم به اختلاس از يكي از بانك‌هاي كشور هستند، روز بیست ودوم مرداد ماه گذشته با همكاري پليس بين‌الملل نيروي انتظامي از كشور امارات عربي متحده مسترد شدند. بنابر اين گزارش، اين دو نفر به نام‌هاي «ن - د» و «ف – د» تحت تعقيب شعبه 22 مجتمع قضايي امور اقتصادي تهران بودند. همكاري قضايي با بسياري از كشورها از جمله دولت امارات در سال‌هاي اخير بهبود يافته و بسياري از مظنونان و متهمان كه به خاك امارات گريخته‌اند در آن كشور تحت تعقيب قرار گرفته‌اند. تعدادي از اين افراد توسط دولت امارات به ايران تحويل داده شده‌اند و تعدادي نيز قبل از استرداد براي رهايي از بازداشت مجبور به جلب رضايت شكات شده‌اند. 
 
آغاز رسيدگي به 200 هزار حساب دولتي

شنیده شد که بودجه سه وزارتخانه به صورت پايلوت، مستقيم به خزانه واريز مي‌شود. تابناك نوشت؛ وجود 200 هزار حساب دولتي در بانك‌ها كه كار دريافت و پرداخت بودجه دستگاه‌هاي دولتي را برعهده دارد، رسوب پول‌هاي دولتي را باعث مي‌شد و از اين محل خدمات انحصاري بانكي و خلق اعتبار پيامد رسوب‌ پول‌هاي دولتي بود. اما گويا بانك مركزي اقدام عاجلي براي رسيدگي به اين حساب‌ها در نظر دارد. محمود احمدي دبيركل بانك مركزي در گفت‌وگو با تابناك اقتصادي ضمن آنكه از وجود 200 هزار حساب دولتي در بانك‌ها خبر داد، اظهار كرد: رسيدگي به اين حساب‌ها يكي از دغدغه‌هاي اصلي ماست. وي افزود: با برنامه ويژه‌‌اي كه بانك مركزي براي اين حساب‌ها تدارک ديده است، چيزي به عنوان رسوب بودجه عمومي در حساب‌هاي دولتي نخواهيم داشت. 
 
بنياد شهيد هيچ ويلايي در شمال ندارد

رئيس بنياد شهيد در پاسخ به اينكه گفته مي‌شود چند ويلاي متعلق به بنيادشهيد در شمال كشور وجود دارد، اما ايثارگران قادر به استفاده از آن نيستند، گفت: چنين چيزي صحت ندارد و هيچ ويلايي متعلق به بنياد شهيد نيست و اگر كسي چنين اماكني را پيدا كرد مطمئن باشد كه ما آن را در اختيار جامعه ايثارگري قرار مي‌دهيم. ايلنا نوشت؛ حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي با بيان اينكه 200 تشكل شاهد و ايثارگر در كشور وجود دارد،130 تشكل در استان‌ها فعال هستند و باقي آنها در تهران هستند، افزود: ما از اين تشكل‌ها به عنوان اتاق فكر بايد استفاده كنيم و به سمتي برويم كه بنياد به دست اين عزيزان اداره شود. همچنين من در طول كار خود همواره با اين تشكل‌ها در ارتباط بودم و از آنها خواستم تا مشكلات جامعه ايثارگري را آسيب‌شناسي كنند. 

 

** ایران

تلاش برای اعتراض مستند به رأی دادگاه مرتضوی


وکیل‌مدافع اولیای‌دم روح الامینی گفت: «اعتراض‌مان به رأی صادره در مورد پرونده سعید مرتضوی را ظرف چند روز آینده به دادگاه ارائه خواهیم کرد». میرمجید طاهری در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: «در حال جمع‌آوری دلایل محکم هستیم تا اعتراض‌مان را به صورت مستند ارائه دهیم». وی درباره شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از حیدری‌فر - یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک - گفت: «این شکایت مربوط به حال نیست، بلکه در همان زمان که پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی بود، مطرح شد».

طاهری یادآور شد: «در آن زمان یکی از قضات متهم به رسانه‌ها گفته بود که دستور انتقال بازداشت شدگان به کهریزک را او صادر کرده و به همین دلیل موکلانم - پدر و مادر مرحوم روح‌الامینی - شکایتی را علیه این فرد در دادسرای کارکنان دولت مطرح کردند». وکیل‌مدافع اولیای‌دم روح الامینی با بیان اینکه «این پرونده در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت مطرح و در حال جریان است»، گفت: «در مراجعه‌ای که به دادسرا داشتم و پیگیر پرونده شدم، بازپرس گفت که همچنان در حال انجام تحقیقات است». بر اساس این گزارش، طاهری وکیل‌مدافع اولیای‌دم روح الامینی پیش از این به ایسنا گفته بود که سعید مرتضوی در پرونده کهریزک با شکایت اولیای‌دم روح الامینی، تبرئه شده است.

بازداشت یک متهم دیگر در پرونده  دکل گمشده


مشاور مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی 87 میلیون دلاری بازداشت شد. یک «منبع مطلع» در شرکت تاسیسات دریایی دیروز در گفت وگو با «ایرنا»،  هویت فرد بازداشت شده را «م. ش» بیان کرد و گفت :« علاوه بر او، تعدادی از مدیران سابق این شرکت نیز همچنان تحت پیگرد قرار دارند».

بر اساس این گزارش ، گفته می شود «م. ش» واسطه عقد قرارداد میان شرکت تاسیسات دریایی و شرکت Dean بوده است. هیات مدیره شرکت تاسیسات دریایی اخیرا در دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی علیه چهار نفر از جمله مدیران و مشاوران وقت شرکتهای تاسیسات دریایی، سپنتا و «عمر کامل آل سواد» مدیرعامل شرکت Dean به اتهام تحویل ندادن یک دکل نفتی خریداری شده به ایران در دوره دولت سابق، اقامه دعوی کرده است.

تأیید تخلفات «حیران» در «کمیسیون اصل ۹۰»


سخنگوی «کمیسیون اصل 90» از تأیید تخلفات انجام شده در گردنه حیران توسط تیم کارشناسی این کمیسیون خبر داد. مصطفی‌افضلی‌فرد در گفت‌و‌گو با «ایلنا»، با تأکید بر اینکه «کمیسیون اصل 90»پرونده‌های زمین‌خواری بویژه پرونده گردنه حیران را در دستور کار خود قرار داده»، ادامه داد: «تیم کار‌شناسان اعزامی، تصرف‌ها و ساخت‌وساز‌های غیرقانونی را تأیید کرده که نتیجه آن در جلسات کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

ابقای قاضی پرونده ‌های احمدی‌نژاد و کهریزک


سیامک مدیر خراسانی قاضی بازنشسته دستگاه قضا با ابلاغ رسمی رئیس قوه قضائیه، فعالیت خود را به عنوان رئیس شعبه دادگاه کیفری یک تهران آغاز کرد. به گزارش «ایران»، وی تاکنون به پرونده‌های مهمی از جمله کهریزک، محمود احمدی‌نژاد، محمدرضا رحیمی ، پرونده افشای سؤالات کنکور پزشکی، برج سازان، برخی نمایندگان مجلس و شورای شهر، پرونده‌های متعدد مطبوعاتی، پرونده اختلاس شرکت بیمه، تعاونی برق و... رسیدگی کرده است.

 

** شرق

وزیر اطلاعات: تصحیح نقل قول از مقام معظم رهبری وظیفه اخلاقی بود


ایرنا: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات گفت بنابر وظیفه اخلاقی و شرعی نقل مطلب از مقام معظم رهبری را تصحیح کرده و اگر این اتفاق درباره هر فردی دیگری رخ می‌داد باز هم همین کار را انجام می‌داده است. علوی در پاسخ به این سؤال که آیا انتشار خبر تصحیح مطلب نقل‌شده از مقام معظم رهبری توسط وزیر اطلاعات و عذرخواهی از ایشان، با توصیه فرد یا مقامی صورت گرفت؟ گفت: هیچ فرد یا مرجع یا مقامی در این زمینه با این‌جانب هیچ‌گونه صحبتی نداشته است. وزیر اطلاعات گفت: این‌جانب وقتی از طریق سایت‌های منتقد، متوجه این اشتباه برداشت در نقل مطلب از مقام معظم رهبری شدم، وظیفه شرعی خود دانستم که حقیقت امر را با مردم بزرگوارمان در میان بگذارم و چون این اشتباه برداشت در برنامه تلویزیونی اتفاق افتاده بود، وظیفه اخلاقی دیدم که از آن طریق مردم شریف کشور در جریان قرار گیرند؛ بنابراین به دفتر خود دستور دادم با صداوسیما هماهنگ کنند که از آن طریق حقیقت امر به استحضار مردم برسد.

استرداد متهمان اختلاس ۲۰۰میلیارد تومانی از امارات


تسنیم: دو نفر از مجرمان فراری که متهم به اختلاس از یکی از بانک‌های کشور هستند، روز پنجشنبه ٢٢ مرداد گذشته با همکاری پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی از کشور امارات متحده عربی مسترد شدند. این دو نفر به ‌نام‌های «ن- د» و «ف- د» تحت تعقیب شعبه ٢٢ مجتمع قضائی امور اقتصادی تهران بودند. همکاری قضائی با بسیاری از کشورها از جمله دولت امارات در سال‌های اخیر بهبود یافته و بسیاری از مجرمان که به خاک امارات گریخته‌اند در آن کشور تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. تعدادی از این افراد توسط دولت امارات به ایران تحویل داده شده‌اند و تعدادی نیز قبل از استرداد برای رهایی از بازداشت مجبور به جلب رضایت شاکیان شده‌اند.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 1149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 9 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');