خبرویزه روزنامه ها(40) 13مرداد 94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 362
بازدید هفته : 683
بازدید ماه : 2945
بازدید کل : 190206
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

روحانی گفت: «خواهش من از مردم این است که فضای کشور را تبدیل به فضای امن کنند و زمانی که وزیر خارجه کشوری به کشورمان می‌آید نگوییم که این دولت چند سال پیش فلان کار خطا را انجام داده است؛ چرا که چنانچه پرونده‌های قدیمی را رو کنیم آنها نیز همین کار را انجام می‌دهند.»

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

نکند ما به فرانسه ظلم کرده‌ایم و خبر نداریم!


رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی، مذاکرات وین را موفق دانست و دو دستاورد اصلی برای آن ذکر کرد؛ «خروج پرونده ایران از فصل هفتم شورای امنیت و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران» اما بررسی‌های دقیق حقوقی و فنی نشان می‌دهد در عرصه عمل اتفاق دیگری افتاده است.

رجانیوز با درج این مطلب نوشت: این ادعا از اساس نادرست  است زیرا ایران هیچگاه مانند عراق یا لیبی و ... ذیل «کلیت» فصل هفت نبوده بلکه تنها ذیل ماده 41 فصل هفت بوده که اتفاقا امروز هم بخشهایی از قطعنامه 2231 ایران را ذیل همین ماده از فصل هفت حفظ کرده است.

لذا نه در گذشته و نه الان هیچگاه ایران ذیل کلیت فصل هفت یا ماده 42 فصل هفت نبوده که منجر به حمله نظامی شود. تنها تفاوت گذشته با امروز اینجاست که قبلا ایران قرار داشتن ذیل ماده 41 فصل هفت و محدودیتهای اقتصادی را به رسمیت نمی‌شناخت ولی امروز در اثر مذاکرات دو سال قبل خودمان به دست خودمان به قرار گرفتن ذیل ماده 41 فصل هفت اقرار کرده و به آن رسمیت داده‌ایم.

توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران از جمله قطعنامه 1929 ذیل «کلیت» فصل هفتم قرار می‌گرفت، بصورت اتوماتیک همه بندهای این فصل از جمله حتی بند 42 که مجوز استفاده از قوه قهریه علیه کشورها توسط سازمان ملل را صادر می‌کند نیز در مورد ایران قابل اجرا بود، چرا که فصل هفتم منشور شامل بندهای 39 تا 51 است اما قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران در گذشته هیچکدام ذیل کلیت فصل هفتم منشور نبوده و تنها ذیل یک بند از این فصل یعنی بند 41 صادر شده است و جالب اینکه اکنون نیز همین رویه در قطعنامه جدید 2231 در پیش گرفته شده است.

درباره لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نیز متاسفانه آن طور که رئیس‌جمهور محترم اظهار داشته، متن نهایی مذاکرات در برجام واقعیت دیگری را منعکس می‌کند و آن اینکه در متن توافق وین خبری از لغو terminate یا حتی تعلیق suspend  تحریم‌های کنگره نیست بلکه فقط از تعبیر cease  به معنای «توقف موقت» تحریم‌های کنگره به کار رفته است. این در حالی است که رهبر انقلاب دراین‌باره در 2 تیر 1394 به عنوان یکی از خطوط قرمز اصلی مذاکرات، لغو تحریم‌های کنگره را مورد تاکید قرار داده و فرموده بودند: «تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره آمریکا و چه دولت آمریکا باید فورا هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم‌ها هم در فواصل معقول برداشته شود.»

رجانیوز می‌افزاید: آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانش نیز با اشاره غیرمستقیم به سفر پرحاشیه فابیوس به تهران و فرش قرمز دولت زیر پای وی، گفت: «خواهش من از مردم این است که فضای کشور را تبدیل به فضای امن کنند و زمانی که وزیر خارجه کشوری به کشورمان می‌آید نگوییم که این دولت چند سال پیش فلان کار خطا را انجام داده است؛ چرا که چنانچه پرونده‌های قدیمی را رو کنیم آنها نیز همین کار را انجام می‌دهند.»

این بخش از سخنان رئیس‌جمهور اشاره به انتقادات مطرح شده درباره نقش فابیوس در ورود به فرآورده‌های خونی آلوده از جمله ایدز و هپاتیت برای نخستین‌بار به ایران داشت اما جالب اینکه آقای روحانی خیلی سریع از این مسئله عبور کرد و پاسخ نداد چرا ایران باید به خاطر کشته شدن صدها نفر از مردمش به خاطر این فاجعه سکوت کند و آن را فراموش کند اما دولت آمریکا به حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور که بیش از سی سال قبل به دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا در حد «ترجمه» کمک می‌کرده است، ویزای ورود به کشورش را نداد؟

همچنین بیان این جمله از سوی آقای روحانی مبنی بر اینکه «نگوییم که این دولت چند سال پیش فلان کار خطا را انجام داده است؛ چرا که چنانچه پرونده‌های قدیمی را رو کنیم آنها نیز همین کار را انجام می‌دهند.» نشان می‌دهد ظاهرا ایشان به عنوان رئیس‌جمهور کشور باور دارد که ایران ظلمی در حق کشورهای دیگر از جمله فرانسه انجام داده است! در حالی که تاریخ نشان می‌دهد دولت ایران هیچ‌گاه علیه ملت فرانسه کوچک‌ترین اقدامی را انجام نداده و این بخش از سخنان رئیس‌جمهور به لحاظ راهبردی یک اشتباه بزرگ است چرا که به نوعی اقرار علیه خود محسوب می‌شود.


متشکریم که فهمیدیم سنگ را چه کسی به چاه انداخته!


اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر واردات انبوه سانتریفیوژهای آلوده به کشور در سال 82 که منجر به اتهام‌پراکنی آژانس علیه کشورمان شد، با واکنش‌های متفاوت روبه‌رو شده است.

سایت عصر ایران از سایت‌های حامی دولت با اشاره به این بخش از اظهارات روحانی نوشت: آنچه از منظر رسانه‌ای قابل توجه بود اخم‌های گاه و بیگاه رئیس‌جمهور بود که اعتماد به نفس دو خبرنگار تلویزیون را سلب می‌کرد. هرگاه که می‌خواستند مسیر برنامه را به سویی دیگر سوق دهند و مثلا ماجرای سانتریفیوژهای آلوده در سال 82 را پیش کشیدند ابتدا اخمی کرد و بعد توضیح داد و عملا خبرنگاران و خصوصا آقای عابدینی را کنترل می‌کرد(!)

اما حمید رسایی نماینده تهران دراین‌باره نوشت: در بخشی از اظهارات آقای روحانی، اشاره یا اعترافی درخصوص ریشه و آغاز مشکلات هسته‌ای و فشارها علیه ایران بود. ایشان تصریح کردند که آغاز فشارهای بین‌المللی علیه ملت ایران، مربوط می‌شود به وارد کردن تعدادی از سانتریفیوژهای دست دوم آلوده که باعث بهانه‌گیری غربی‌ها و ماموران آژانس و داستانی شد که 12سال به طول انجامید. جالب‌تر این بود که جناب روحانی گفتند چون سانتریفیوژها را در بسته‌بندی‌های مناسب قرار داده بودند، ما فکر کردیم آنها نو هستند اما بعد از خریداری و جاگذاری متوجه شدند که سانتریفیوژها دست دوم بوده‌اند! به نظرم آقای روحانی اگر کمی بیشتر تامل کند و دست از خوشبینی به سران غربی بردارد، به این نتیجه برسد که این داستان، خیلی هم اتفاقی نبوده بلکه طرحی برای درگیر کردن جمهوری اسلامی در یک بازی سیاسی بوده است.

وی ادامه می‌دهد: 12 سال فشار روی کشور و مردم! چقدر راحت رئیس‌جمهور امروز و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز در زمان ریاست‌جمهوری محمد خاتمی با یک لبخند از آن عبور کرد! فقط یک لحظه تصور کنید اگر این اتفاق در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و دبیری شورای عالی امنیت ملی جلیلی اتفاق افتاده بود، رسانه‌های اصلاح‌طلب و مدعی اعتدال چه یقه‌هایی پاره می‌کردند و مثل آقای روحانی چه می‌کردند!! آقای روحانی! چقدر ساده از کنار کاری که 12 سال پیش انجام دادید و در تمام این سال‌ها فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه را بر مردم ما تحمیل کرد، گذشتید. تازه فهمیدیم چه کسی سنگ را در چاه انداخته بود... روحانی مچکریم.


ناطق که نامزد نمی‌شود پس افراطیون چه می‌خواهند؟


برخی از افراطیون مدعی اصلاحات معتقدند مجلس ششم تکرار نخواهد شد و مصلحت هم نیست تکرار شود.

عبدالله ناصری عضو مشترک در حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) درباره احتمال تکرار مجلس ششم به روزنامه اعتماد گفت فکر نمی‌کنم مجلسی مانند مجلس ششم در مجلس آینده شکل بگیرد.

وی همچنان مدعی شده «هدف اصلی اصلاح‌طلبان این است که مجلس آینده شرایط ملی کشور را بر شرایط حزبی و گروهی خود ارجح بداند. با همین نگاه در سال 92 عضوی از جامعه روحانیت مبارز را به عنوان کاندیدای خود معرفی کردیم. همین سیاست باعث شد که اصولگرایان معتدل هم اصلاح‌طلبان را همراهی کنند و آقای روحانی رأی بیاورد. منافع عمومی کشور بر هر چیزی برای اصلاح‌طلبان مقدم است بنابراین ممکن است براساس شرایط ائتلافاتی را با اصولگرایان معتدل در سطح مناطق شکل دهیم.

همچنین صادق زیباکلام در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشت: به نظر می‌رسد سرلیستی ناطق‌ نوری در شرایط حاضر از سرلیستی دکتر عارف در انتخابات مجلس آینده محتمل‌تر است به این دلیل که اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، آقای روحانی را ترجیح داده و از آقای عارف درخواست کردند که به نفع روحانی کنار برود. البته ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها می‌گوید که آقای عارف به مراتب اصلاح‌طلب‌تر از آقای روحانی و آقای ناطق‌نوری است، اما تجربه دو سال گذشته نشان داده که دولت آقای روحانی توانسته خوب عمل کند و اگر آقای عارف رئيس جمهور شده بودند توافق، به شکل امروز به رغم مخالفت‌های جدی برخی اصولگرایان وجود نداشت چه بسا مشکلات بسیاری در سایر زمینه‌ها با تندروها پیدا می‌کردند. در اینجا لازم است در ذهن و به صورت فرضی تصور کنیم که الان تیر 95 است و مجلس دهم آغاز به کار کرده و ترکیب آن ترکیبی شبیه مجلس نهم است. حال سؤال این است که اگر ناطق نوری در رأس این مجلس باشد این مجلس می‌تواند اهداف و خواسته‌های میانه‌روها و اصلاح‌طلبان را برآورده کند یا آقای عارف بر این کرسی تکیه زند.
وی می‌افزاید: هیچ تردیدی وجود ندارد که اگر در رأس مجلس دهم آقای ناطق نوری باشد خط اعتدال و میانه روی در مقابل خط تندروی تقویت خواهد شد. در حالی که اگر آقای عارف رأس مجلس دهم باشند و با در نظر گرفتن بالا بودن تعداد نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم وضعیتی مانند مجلس ششم به وجود خواهد آمد. دیدیم که مجلس ششم نتوانست کاری را جلو ببرد و مجلس دهم نیز اینگونه خواهد شد.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام ناطق نوری در مصاحبه با سایت روز و درباره برخی گمانه‌زنی‌های انتخاباتی برای چندمین بار تأکید کرد: دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد.

وی تصریح کرد: عمر کار سیاسی من تمام شده است و دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد.
ناطق نوری در پاسخ به این سؤال روزنو که اکنون که می‌گویید عمر کار سیاسی شما تمام شده است و قصد دارید در اتاق فکر باشید آیا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت خواهید کرد، گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم نامزد نخواهم شد و علاقه‌ای به حضور در هیچ انتخاباتی ندارم.

ناطق نوری تأکید کرد: ما باید کنار بکشیم تا جوان‌ترها در انتخابات‌ها شرکت کنند و وارد مجالس سیاسی کشور شوند.

با عنایت به اینکه ناطق نوری پیش از این هم چندین بار اعلام کرده نامزد انتخابات نخواهد شد و مدعیان اصلاح‌طلبی نیز از این واقعیت مطلعند بنابراین به نظر می‌رسد این طیف در پشت سر تعارف کردن نامزدی و ادعای حمایت از ناطق، سناریوی دیگری دارند.


نقش دولت در واکنش مشکوک بورس به توافق هسته‌ای


در حالی که محافل رسانه‌ای اصلاح‌طلب از واکنش سرد بورس نسبت به توافق وین اظهار شگفتی می‌کنند، رئیس سازمان بورس گفت بازار دچار کم‌واکنشی شده است!

روزنامه آرمان در یادداشتی تحت عنوان «واکنش سرد و مشکوک بورس نوشت: واکنش سرد طبیعی نبود زیرا برخلاف انتظارات عمومی این روند شکل گرفت. آنچه از سوی کارشناسان پیش‌بینی شده بود این بود که پس از توافق صورت‌گرفته واکنش بازار بورس مثبت باشد. در واقع با کاهش برخوردهای دیپلماتیک سیاسی انتظار این است که در آینده اتفاقات مثبتی برای شرایط اقتصادی کشور بیفتد. در نتیجه انتظار می‌رفت بازار سرمایه طبق معمولی که همیشه داشته و مطابق تمام بازارهای سرمایه دنیا به خبرهای اقتصادی خوب واکنش مثبت‌ نشان داده و از این امر به عنوان یک شاخص پیشرو اقتصادی استفاده کند. انتظار می‌رفت بازار سرمایه اثرات آتی منافع حاصل از کاهش تحریم‌ها را در مناسبات خودش لحاظ کند و تأثیر آن نهایتاً در قیمت‌ها دیده شود.

آرمان می‌افزاید: برخلاف پیش‌بینی‌های صورت‌ گرفته واکنش بسیار غیرطبیعی و غیر عادی بود. دلیل این اتفاق این است که نقدینگی وجود نداشت. در واقع شرکت‌های حقوقی از جمله سازمان‌های خصوصی و همچنین شرکت‌های تابع دولت که عمدتاً عرضه‌کننده سهم‌ها بودند به شدت آسیب دیدند و این نشان‌دهنده عدم هماهنگی تیم اقتصادی کشور است. وقتی بازار یک انتظار مثبت دارد و مطابق یک روالی بعد از چندین سال قرار است روند رو به رشد خود را آغاز کند آن هم در شرایطی که مدت‌ها وقفه را تجربه کرده است همه انتظار دارند اوضاع اقتصادی رو به بهبود برود. وقتی وقایع اقتصادی مثبت در راه هستند باید بازار تحرک مثبتی نشان دهد.

ولی عرضه‌هایی که شکل گرفت در بدو حرکت تقریباً تقاضاها را خفه کرد، به طوری که هیچ تقاضا و نقدینگی جدیدی شکل نگرفت. همین باعث شد بازار نسبت به دوران پس از توافق خوشبین نباشند و پول جدیدی وارد بازار سرمایه  نشود نهایتاً اینکه این ناهماهنگی‌ها باعث شد خریداران هم پس کشیده و در انتظار شکل‌گیری یک هماهنگی مناسب در خدمات باشند. متأسفانه این افراد هیچ حمایت خاصی را از دولت ندیدند. حتی دولت در تصمیمات اقتصادی و در سطح نظارتی هم نتوانست جلوی ضربه خوردن شرکت‌ها را بگیرد.

این روزنامه می‌نویسد: در نشست خبری آقای فطانت انتظار می‌رفت وی برنامه‌های سازمان بورس در شرایط پس از تحریم را اعلام کند. در واقع برنامه‌های خودشان را متناسب با برنامه‌های اقتصادی تطبیق داده و آن را اعلام کنند. انتظار همه این بود که ایشان برنامه‌های ویژه‌ای برای تحرک بخشیدن به بازار سرمایه داشته باشند نه اینکه مجدداً مشکلات و دلایل افت بازار در گذشته را مطرح کنند.

اما روزنامه اعتماد از قول فطانت فرد رئیس سازمان بورس نوشت: در حال حاضر عارضه‌ای که در بازار سرمایه قابل تحلیل است این است که بازار دچار کم‌واکنشی شده و نه تنها این اتفاق، بلکه هر اتفاق مثبت دیگری که رخ می‌دهد آثار محدودی را بر بازار سرمایه می‌گذارد که البته این موضوع در یک دوره زمانی اصلاح می‌شود. در شرایطی که اقتصاد کشور با کسری بودجه، کاهش قیمت نفت و سایر کالاها مواجه است آثار آن در بازار سرمایه نمایان می‌شود اما به اعتقاد من این توافق در صورت تحقق یافتن، حرکت‌های جدیدی پیش‌روی بازار قرار خواهد داد زیرا فرصت‌ها به تنهایی قادر نیستند در بخش واقعی اقتصاد اثر خود را بگذارند.

روزنامه اعتماد در عین حال با انتقاد از رئیس بورس نوشت: نشست خبری رئیس سازمان بورس در حالی برگزار شد که فطانت‌فرد نتوانست پاسخ قانع‌کننده‌ای به سؤالات خبرنگاران درباره چرایی افت بورس بعد از توافق هسته‌ای ارایه دهد و مشکل این روزهای بورس را کم واکنشی اعلام کرد. او باز هم مانند گذشته از پاسخ به سؤالات مهم و کلیدی درباره مشکلات بازار سرمایه طفره رفت و به صحبت‌های تکراری پرداخت که دغدغه این روزهای هیچ کدام از فعالان بازار سرمایه نیست.

** وطن امروز

3 احتمال بذرپاش درباره دلیل رعایت نشدن خطوط قرمز در برجام

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت نشدن خطوط قرمز نظام در برجام، درباره دلیل این موضوع 3 احتمال را مطرح کرد. مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 با بیان اینکه توافق برجام را که به نوعی یک معاهده بین‌المللی بین ایران و برخی کشورهای دیگر و قطعنامه شورای امنیت را که ضمانت اجرای برجام است، می‌توان از چند منظر بررسی کرد، اظهار داشت: نکته اول اینکه عملا برجام و توافق وین روی «پلتفرمی» به نام لوزان و ژنو نگارش شده است.

وی افزود: توافق وین که در لوزان و ژنو پایه‌ریزی شده بود، دارای نقاط قوت و ضعف است.

در ژنو بحث بر سر این بود که حق غنی‌سازی در خاک کشور به رسمیت شناخته شود که این صریحا اعمال نشده بود ولی در توافق وین به این حق اشاره شده است. البته مستقیم به آن اشاره نشده بلکه چرخیدن تعداد 5 هزار سانتریفیوژ در نطنز و 1044 سانتریفیوژ در فردو گویای این اذعان طرف غربی به حق غنی‌سازی در خاک کشورمان است.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین تصریح کرد: پس از مشخص شدن ایرادات توافق لوزان خطوط قرمزی برای تیم هسته‌ای مشخص شد که شاید بتوان خطوط قرمز را به عنوان خطوط منافع ملی نام برد یعنی رعایت آن خطوط و مبنا منجر به تحقق منافع ملی ما می‌شود. پس از پلتفرم لوزان برخی خطوط قرمز برای مذاکرات آتی مشخص شد و بنا بود تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بر آنها بایستد و هیچ‌گونه کوتاهی درباره آنها رخ ندهد. «خطوط قرمز نکاتی بود که باید در مذاکرات وین رعایت می‌شد اما متاسفانه یا توان تیم مذاکره‌کننده به تحقق آن نرسید یا طرف غربی اجازه ورود به آنها را نداد یا دلیل دیگری دارد که هنوز برای ما مشخص نیست».

** خراسان

مجوز کابينه براي افزايش سهم دولت در کارگروه رفع موانع توليد

 

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير هيئت دولت به سه عضو کابينه، مقرر شده است به استناد اصل 138 قانون اساسي مديرکل صنايع دستي، ميراث فرهنگي و گردشگري استان ها، مديرکل امور اقتصادي و دارايي استان و يک نماينده از ميان دستگاه هاي زيرمجموعه وزارت نيرو به انتخاب وزير نيرو به ترکيب کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد که از ارديبهشت ماه امسال ايجاد شده است، اضافه شوند.

دستور دولت به حجتي براي امحاي سموم خطرناک

 

بر اساس ابلاغيه جديد يک مسئول ارشد اجرايي به وزيرجهادکشاورزي، اعلام شده است که حسب تصميم جديد دولت مبلغ 100 ميليارد ريال از محل منابع ماده 12 قانون تشکيل سازمان مديريت بحران براي انجام اقداماتي مانند تجهيز آمادگاه مبارزه با آفات عمومي و امحاي سموم خطرناک سنواتي در اختيار اين وزارتخانه قرار مي گيرد تا با رعايت قوانين و مقررات مربوط هزينه شود و سازمان حفظ نباتات نيز موظف است گزارش عملکرد اعتبار مذکور را در مقاطع زماني سه ماهه به سازمان مديريت کشور ارائه کند.

** آرمان

اقدام جالب رئیس کمیته امداد

شنیده شد که صدا نوشت؛ شنیده شده است پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی در اقدامی مثبت در سیستان و بلوچستان، مسئولیت کمیته امداد را به‌عهده یک فرد سنی گذاشته و برای جلسه تودیع و معارفه او نیز مولوی عبدالحمید (امام جمعه اهل سنت زاهدان) را دعوت کرده است.
 
مزاحم واتساپ دستگیر شد

شنیده شد که رئیس پلیس فتای کرمان از بازداشت یک مزاحم اینترنتی که در شبکه اجتماعی «واتساپ» برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کرد ، خبر داد. سرهنگ اسماعیلی گفت: این فرد هنوز انگیزه خود را اعلام نکرده است. وی هشدارداد: هیچ تحرکی در دنیای مجازی از دید پلیس فتا به دور نخواهند ماند. وی به مردم توصیه کرد: در صورت عضویت در شبکه‌های اجتماعی به هر کسی اعتماد نکنند و اطلاعات خود را در اختیار افراد قرار ندهند.
 
کیهان  تذکرگرفت

شنیده شد که با بررسی عملکرد رسانه‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای در هیات نظارت بر مطبوعات، یک هفته‌نامه توقیف شد و یک روزنامه و یک پایگاه اطلاع‌رسانی تذکر گرفتند. در جلسه دیروز هیات نظارت بر مطبوعات، عملکرد رسانه‌های مکتوب و الکترونیک درخصوص مذاکرات هسته‌ای بررسی شد و با توجه به تبصره ٢ ماده 5 قانون مطبوعات و بند 8 ماده 6، هفته‌نامه «٩دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع‌رسانی «رجانیوز» به این رسانه‌ها تذکر داده شود.
 
دستور جدید به ظریف و پورمحمدی

شنیده شد که خراسان نوشت؛ بر اساس تصمیم جدید هیات وزیران که به مصطفی پورمحمدی و محمدجواد ظریف ابلاغ شده، مقرر شده است وزارت دادگستری در اجرای ماده 2 آئین‌نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق‌‌های بین‌المللی با هماهنگی وزارت امورخارجه برای انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه به‌منظور معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.
 
سفارش ایران برای ساخت ۹۰ هواپیما

شنیده شد که درحالی ایران قصد دارد‌ ساخت ۹۰ فروند هواپیما را برای دو شرکت ایرباس و بوئینگ سفارش بدهد که این دو شرکت سفارش ساخت ۱۰ هزار فروند هواپیما را دارند و سالانه بیش از ۱۳۰۰ هواپیما نمی‌توانند، ‌بسازند؛ بنابراین آنها حداقل طی ۷ سال آینده قادر به ساخت هواپیما برای ایران نخواهند بود.الف نوشت؛ طی روزهای گذشته، سرپرست سازمان هواپیمایی کشور، از تصمیم ایران برای خرید سالانه ۸۰ تا ۹۰ هواپیما خبر داده است. بر همین اساس، دو شرکت بوئینگ آمریکا و ایرباس فرانسه به عنوان اصلی ترین شرکت‌های تأمین‌کننده این تعداد هواپیما اعلام شده‌اند. درحال حاضر آمارهای رسمی از شرایط نسبتا نامطلوب سن هواپیماهای داخل کشور حکایت دارند.
 
هشتگ «شیرخوار را سوزاندند» در صدر توئیتر

شنیده شد که کاربران خشمگین و فعالان شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توئیتر در واکنش به  جنایت صهیونیست‌ها، هشتگی با عنوان «شیرخوار را سوزاندند» ایجاد و به اشتراک گذاشتند که این هشتگ درمصر بالاترین اشتراک‌گذاری یا لایک را به خود اختصاص داد. پارسینه نوشت؛ هزاران کاربر توئیتر در توئیت‌های خود این جنایت هولناک صهیونیستی را نماد بارزی از تروریسم خواندند و آن را محکوم کردند. «نبیل العوضی» مفتی عربستانی دراین زمینه نوشت؛ یک کودک شیرخوار را زنده‌زنده سوزانده‌اند و ما تنها به کلیک کردن و محکوم کردن لفظی این جنایت بسنده می‌کنیم، به خدا پناه می‌بریم و می‌گوییم خداوندا ذلت ما را به عزت و ضعف ما را به قدرت بدل فرما. «احمد ناصر» یک کاربر دیگر نوشت؛ خداوندا به صهیونیست‌ها لعنت فرست و تمام مسلمانان را متحد کن.
 
استدلال عجیب یک نماینده درباره  برجام!

شنیده شد که نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: جان کری در چند روز اخیر گفته است اگر سایت‌های نظامی ایران در دسترس ما قرار نگیرد، اصلاً توافقی صورت نخواهد گرفت، در حالی که یکی از خطوط قرمزی بازدید از پایگاه‌ها و سایت‌های نظامی است.فارس نوشت؛ سیدناصر موسوی‌لارگانی افزود: توضیحات کری برای کنگره نشان از آن دارد که متن برجام دارای ابهاماتی است و یا اینکه در آن طوری از واژگان استفاده شده است که برداشت‌های متفاوت از آن صورت می‌گیرد به همین دلیل وزیر امور خارجه آمریکا باید به اعضای کنگره توضیح دهد. وی خاطرنشان کرد: فرصت غیر قطعی هشت، 10 یا 15 ساله برای ما جهت انجام تحقیقات هسته‌ای، بازگشت بعضی توانایی‌های هسته‌ای ما را مشکل می‌کند.
 
روایت روحانی از دوران تحصیل دبستانی

شنیده شد که حسن روحانی در کتاب خاطرات خود، درباره دوران دبستان و ضعف درسی در این دوران، به تنبیه معلم بابت ضعف در پاسخ‌گویی به جدول ضرب اشاره کرده و از اینکه در این دوران به خصوص کلاس دوم تجدیدی نیاورده است، ابراز خوشحالی می‌کند. مشرق نوشت؛ حسن روحانی در کتاب خاطرات خود، درباره دوران دبستان و ضعف درسی در این دوران، به تنبیه معلم بابت اشتباه در پاسخ‌گویی به جدول ضرب اشاره کرده و می‌نویسد: اولین و آخرین باری که از معلم کتک خوردم، در همین کلاس و برای جدول‌ضرب بود. معلم کلاس از من پرسید ۹.۹ تا؟ در جواب به‌جای ۸۱، گفتم: ۱۸ و همین باعث شد معلم با خط‌کشی که در دست داشت، به دست من بزند! ثلث اول کلاس دوم با مشکلات فراوان گذشت و در ثلث دوم، به‌خصوص در ثلث سوم وضع درسی من کمی بهتر شد. گرچه تا پایان سال همچنان وضع درسی من متوسط و حتی ضعیف بود، ولی بالاخره قبول شدم و از اینکه کلاس دوم را با موفقیت طی کردم و تجدیدی نیاوردم، خوشحال بودم.
 
بمب‌گذاري حرم امامزاده صالح تكذيب شد

شنیده شد که معاون فرهنگي آستان امامزاده صالح، خبر بمب‌گذاري در حرم مطهر را تكذيب كرد و گفت: خوشبختانه وضعيت به صورت عادي و طبيعي است و زائران در حال زيارت امامزاده هستند. آنا نوشت؛ صبح ديروز پيامي مبني بر بمب‌گذاري آستان مقدس امامزاده صالح يا تهديد به بمب‌گذاري در ميدان تجريش، در شبكه‌هاي مجازي انتشار يافت و به سرعت دست به دست شد كه حتي شاهدان عيني اعلام كرده‌اند كه درهاي امامزاده به روي مردم بسته شده است. بر همين اساس، بهمني معاون فرهنگي آستان ضمن تكذيب اين مطلب گفت: خوشبختانه وضعيت به صورت عادي و طبيعي است و زائران در حال زيارت امامزاده هستند و اين خبر شايعه‌اي بيش نبوده است. وي تاكيد كرد: هيچ تهديدي از سوي هيچ گروهي متوجه امامزاده صالح و زائران نبوده و اين خبر از اساس شايعه بوده است. روابط عمومي سازمان‌اوقاف كشور و همچنين اداره اوقاف استان تهران نيز از اساس چنين شايعه‌اي را تكذيب كردند.

** قانون

ظریف مورد عنایت امام رضا (ع) است

ایرنا  نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، با تایید اینکه وزیر امور خارجه خادم حرم است، موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای را در سایه توجه ویژه اعضای این گروه به عنایات حضرت رضا(ع) دانست. آیت ا... عباس واعظ طبسی به تشرف وزیر امور خارجه به حرم مطهر رضوی در ابتدای مذاکرات و درخواست اخذ حکم خادمی اشاره کرد و گفت: با موافق خادمی حرم به آقای ظریف به وی گفتم که عنایت و توجه حضرت رضا(ع) را در این مأموریت خطیر خواهید دید.وي با تاکید بر اینکه چون در صحنه نبوده ایم درک شرایط گفت‌وگوهای هسته‌ای، برایمان آسان نیست، افزود: کشورهای مدعی هر چه در توان داشتند برای مرعوب کردن ایران به‌کار گرفتند و اعضای تیم مذاکره کننده به تنهایی از حقوق ملت در چهارچوب های دینی و نقطه نظرهای رهبری دفاع کردند.

لیست جامعتین برای انتخابات خبرگان آماده نیست

فارس عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تکمیل لیست جامعتین برای انتخابات خبرگان و مشخص شدن سرلیست گفت: چنین چیزی نیست، البته ممکن است در کمیته تصمیمی گرفته باشند اما تا در جامعه تصویب نشود رأی جامعه مدرسین نخواهد بود. حجت‌الاسلام سید محمد غروي،‌ درباره اخباری مربوط به تکمیل لیست جامعتین برای انتخابات خبرگان و مشخص شدن سرلیست  اظهار داشت: چنین چیزی نیست، البته ممکن است در کمیته تصمیمی گرفته باشند اما تا در جامعه تصویب نشود رأی جامعه مدرسین نخواهد بود. وي درباره لیست مشترک جامعتین برای انتخابات خبرگان تصریح کرد: جامعه روحانیت کارهای مربوط به خود و جامعه مدرسین نیز کارهای مربوط به خودش را دنبال می‌کند.

دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با جنتی

فرارو سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس از دیدار اعضای این فراکسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته آینده خبر داد.حسین سبحانی‌نیا، سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس از دیدار اعضای این فراکسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان فرهنگی کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای فراکسیون روحانیون مجلس هفته آینده دیداری با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند. وی افزود: قرار است اعضای فراکسیون روحانیون مجلس پیرامون مسائل فرهنگی و وضعیت نشر و همین طور توجه به حوزه‌های علمیه و نیز وضعیت ازدواج جوانان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.

قوه قضايیه با جدیت حکم هاشمی را اجرا کند

تسنیم  سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ضمن تقدیر از قوه قضايیه به‌دلیل بررسی و به نتیجه رساندن پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی گفت: از قوه قضايیه درخواست دارم که با جدیت بیشتری حکم مهدی هاشمی رفسنجانی را اجرا کند. محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه دستگاه قضایی کشور در اغلب موارد براساس عدالت اسلامی رفتار کرده است که مردم و افکار عمومی نیز انتظار دارند در به نتیجه رساندن پرونده مهدی هاشمی‌ رفسنجانی در راستای عدالت رفتار کند، افزود: قوه قضايیه همواره نزد افکار عمومی نماد عدالت‌خواهی است که بايد در رسیدگی و اجرای حکم جرائم مهدی‌ هاشمی‌ رفسنجانی نیز مانند گذشته با جدیت عمل کند تا خدشه‌ای به جایگاه این نهاد وارد نشود.

انواع پهپاد و زیردریایی در حال توليد است

مهر معاون آماد و امور تحقيقاتی وزارت دفاع گفت: در حال حاضر، انواع پهپاد و زیردریایی با بهترین کیفیت توسط صنعت دفاعی در حال توليد است. سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با  تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های شدیدی كه دشمنان و استكبار جهانی برای كشورمان به وجود آورده‌ا‌ند، با تلاش و پشتكار متخصصان كشورمان امروز بحمد‌ا... تمام تجهیزات دفاعی مدرن، پیشرفته و كاملا بومی توسط جوانان برومند و فرهیخته ایران اسلامی ساخته شده و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد. وی خاطرنشان كرد:‌ تحویل به موقع محصول و كیفیت بالا، مهم‌ترین اصل در وزارت دفاع برای تولید تجهیزات و دستاوردهای دفاعی است.

نيازي به تصويب برجام در مجلس نيست

خبرآنلاين  سخنگوی پیشین قوه قضاییه گفت: هر آنچه به عنوان معاهده یا توافق بین المللی به تصویب شورای امنیت ملی برسد، می‌تواند جایگزین مصوبه مجلس شود و نیازی به تصویب مجدد در مجلس نیست. میرحسین‌میرمحمد صادقی، در خصوص نحوه بررسي برجام در مجلس و شوراي عالي امنيت ملي به دو ديدگاه در اين زمينه اشاره کرد و گفت: نخست آنکه بعضی معتقدند برجام تنها یک توافق سیاسی است و معاهده بین‌المللی محسوب نمی شود. اما در ديدگاه دوم برجام ویژگی یک توافق و معاهده بین المللی را دارد. در نتیجه بايد مانند هر معاهده ديگري به تصویب مجلس برسد. به اعتقاد ميرمحمدصادقي به مصلحت است که چنین معاهده بین المللی اي به تصویب نمایندگان ملت برسد تا از پشتیبانی و حمایت کامل برخوردار باشد.


** شرق

هاشمی‌رفسنجانی: در انتخابات خبرگان شرکت می‌کنم


انتخاب: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگوی مشترک با سایت انتخاب و هفته‌نامه طلوع صبح  اعلام کرد قصد دارد در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت دو انتخابات آتی (مجلس و خبرگان) گفت: این دو انتخابات بسیار مهم و جزء مهم‌ترین انتخابات‌های ما هستند. هرکس تعهد اسلامی و ملی دارد، باید خودش را آماده کند و در انتخابات حضور داشته باشد.آیت‌الله هاشمی اضافه کرد: کسانی که خود را صالح می‌دانند، نامزد شوند و اگر در آن سطح نیستند، برای رأی‌دادن بیایند. اینجا بسیار مهم است و نتیجه‌اش هم به همه‌ ایرانی‌ها بر‌می‌گردد. این‌گونه نیست که یک عده ببرند و یک عده ببازند. نتیجه مثبت و منفی‌اش به همه برمی‌گردد؛ لذا خوب است همه کسانی که احساس ملی‌گرایی دارند یا اسلامی و انقلابی هستند و هرچه هستند یا هر سه هستند، بیایند و در انتخابات شرکت کنند و بی‌تفاوت نباشند. او در پاسخ به این سؤال که «آیا حضرت‌عالی قرار است تحرکی داشته باشید؟»، گفت: من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی بنا دارم در خبرگان شرکت کنم.

انسداد برخی مرزها با دستور شورای عالي امنیت ‌ملي


ايسنا: سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا، در حاشیه همایش سراسری مدیران تربیت و آموزش ناجا در پاسخ به سؤالی درباره انسداد برخی از گذرگاه‌های مرزهای غربی گفت: مسدودشدن مرزها موقتی و برحسب ابلاغ شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد. ما نیز بر حسب وظیفه و قانون باید این دستور را پیگیری کنیم و درباره علت آن نیز باید از شورای امنیت سؤال شود. من فکر می‌کنم شاید اتفاقاتی که در ترکیه رخ داده یکی از دلایل این انسداد باشد.

دیدار ظريف و همتاي صرب


مهر: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز گذشته با «ایوتسا داچیچ» وزیرخارجه صربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین درباره همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرده و آخرین تحولات جهانی را مورد بررسی قرار دادند. وزیر خارجه صربستان روز دوشنبه به تهران آمده و قرار است در این سفر دوروزه با برخی از مقامات دیگر نیز ملاقات کند.

دفاع صفار هرندی از تیم هسته‌ای


ایرنا: محمدحسین صفارهرندی گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به عنوان سربازان غیور نظام، تمام تلاششان را برای به‌سرانجام‌رساندن مذاکرات و گرفتن حداکثر امتیازات به‌کار بستند. قدرت فزاینده ایران در منطقه باعث شد آمریکا بر سر میز مذاکرات حاضر شود. او با اشاره به رعایت خطوط قرمز ترسیمی مقام‌معظم‌رهبری در مذاکرات افزود: اگر برخی خطوط ترسیم‌شده در مذاکرات رعایت نمی‌شد معظم‌له لحظه‌ای تحمل نمی‌کردند و همین‌طور جامعه ایران نیز فهم درستی از آن داشتند و با شنیدن خبر توافق برخورد بامتانتی با آن داشتند.

وزير كشور خبر  داد: وحدت و انسجام بين اركان نظام


ایرنا: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، گفت: در زمان حاضر کشور در مسیر خوبی قرار دارد و بین رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری، رئیس قوه‌قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی وحدت، انسجام و هماهنگی وجود دارد که یکی از نتایج این وحدت توافق هسته‌ای است. او افزود: از این به بعد با برداشتن تحریم‌ها اوضاع بهتر و دست دولت بازتر می‌شود که امیدواریم مردم از مواهب این توافق استفاده کنند. وزیر کشور ادامه داد: از نظر امنیتی نیز کشور باوجود همه مسائل، شرایط بسیار خوبی دارد و با توجه به اینکه در کشورهای همسایه ناامنی‌هایی وجود دارد اما شرایط کشور ما بسیار خوب است. او گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، همه باید تلاش کنیم مشکل اقتصادی مردم را حل کنیم و باید دست به دست هم دهیم تا بی‌کاری که از موضوعات بسیار مهم است و مردم با آن درگیر هستند، رفع شود. 

** ایران

تلاش اوباما برای جلب حمایت نمایندگان دموکرات

رئیس‌جمهوری امریکا که مصمم است حمایت از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را جلب کند، بشدت در حال تاخت و تاز به سوی دموکرات‌ها است تا حمایت آنها را در کنگره جلب کند.  به گزارش «فارس»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» خبر داد، تعداد انگشت‌شماری از دموکرات‌های کلیدی کنگره با لابی‌های شخصی هفته گذشته اوباما در کاخ سفید مشتاق شدند که از توافق هسته‌ای ایران حمایت کنند و این بخشی از کمپین تمام عیار دولت امریکا از زمان اعلام توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در 14 ژوئیه (23 تیرماه) تاکنون است. طبق این گزارش، شمار دیگری از دموکرات‌های کنگره نیز نشانه‌هایی از خود بروز دادند مبنی بر آنکه تمایل به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را دارند و گروه دیگری از دموکرات‌های کنگره هنوز موضع خود را در این باره اعلام نکرده‌اند و منتظر رأی‌گیری درباره متن «برجام» در ماه سپتامبر سال جاری میلادی هستند. اوباما تاکنون با بیش از 80 نماینده کنگره یا به صورت فردی یا به صورت گروه‌های کوچک درباره توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است. اوباما همچنین در صدد است روز چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه امریکا در واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران سخنرانی کند. وی از طرف دیگر میزبانی یک میهمانی در کاخ سفید با حضور یکصد نفر از دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا را نیز برعهده دارد. آسوشیتدپرس به دیگر اقدامات دولت اوباما در حمایت از «برجام» اشاره کرد و نوشت:« «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری امریکا نیز به کنگره سفر و از نمایندگان برای شرکت در یک ضیافت صبحانه در رصدخانه نیروی دریایی امریکا دعوت کرد».

رئیس «کمیسیون اصل 90»: بابک زنجانی دوم نداریم

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در باره ادعای ارسال پرونده فردی موسوم به «بابک زنجانی دوم»به این کمیسیون گفت: «تا به حال اخباری مبنی بر پرونده مفاسد فردی موسوم به «بابک زنجانی دوم» به کمیسیون اصل 90 واصل نشده است».  محمد علی پورمختار  در پاسخ به سؤال «باشگاه خبرنگاران» درباره این  که برخی معتقدند بدهی بابک زنجانی‌های دوم و سوم به مراتب بیشتر از بابک زنجانی است، افزود: «معتقدم بدهکار نفتی دیگری در سطح بابک زنجانی نداشته‌ایم».

اخراج ۴۷هزار مادر، خبر ۲سال پیش بود!

«خبرآنلاین» گزارش داد: «صدا و سیما بازهم  دانسته یا ندانسته در چنبره موج‌سازی اخباری افتاد که این روزها برخی رسانه‌ها منتشر می‌کنند. گفت‌و‌گوی ویژه خبری یکشنبه شب  درباره اخراج ۴۷ هزار مادر شاغل به خاطر مرخصی زایمان بود که ۲ سال پیش منتشر شده بود و سال گذشته بخشنامه آن ابلاغ شده و همه این مادران به کار بازگشته بودند!» این سایت خبری افزود:« انتخاب سردبیر برنامه ویژه خبری اخبار ساعت ۲۲ و ۳۰ شبکه دو سیما باعث شد خبری که ۲ سال پیش منتشر شده بود، مجدداً مورد بحث قرار بگیرد. خبری که 2 سال پیش منتشر شده بود و مادران شاغل پس از آن با پیگیری مجلس و دولت، به سر کار برگشته بودند ولی مجری برنامه، با آب و تاب برای میهمانان برنامه گفت».

عذرخواهی اینستاگرامی زیباکلام از قالیباف

صادق زیباکلام از قالیباف بابت نامه انتقادی پیشین خود از شهردار تهران عذرخواهی کرد. این استاد دانشگاه  در بخشی از نامه خود که در «اینستاگرام» وی منتشر شده،نوشت:« در خصوص نامه سرگشاده مورخه هشتم مردادماه به آن مقام منیع، در فقره بیلبورد «فرش قرمز» اشتباهی رخ داده که بدین‌وسیله از بابت آن از جنابعالی پوزش می‌طلبم. بنده آن تصویر را در صفحه اول روزنامه «شرق» دیدم و تصورم آن بود که بیلبورد جدیدی از شهرداری است؛ اما ظاهراً موضوع آن تصویر کاری هنری ‌بوده و ارتباطی با بیلبورد نداشته. از این بابت بنده از شما پوزش می‌طلبم اما نمی‌دانم تکلیف بیلبوردهای دیگری که رئیس‌جمهور امریکا را در کسوت شمر، حرمله، عمرسعد و... نشان می‌دادند، چه می‌شود؟... اگر من بیلبوردی را سر کوچه‌مان بیاویزم، به فاصله چند ساعت عوامل شهرداری آن را پایین آورده و معدوم خواهند کرد؟... گیریم که آن بیلبوردها را شهرداری نه خود رأسا تهیه کرده بوده و نه خود اقدام به نصب آنها کرده باشد. آیا بدون موافقت شهرداری امکان نصب آنها وجود می‌داشته؟»

 




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 14 مرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');