خبرویزه روزنامه ها(32) 6تیرماه 94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 200
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 299
بازدید ماه : 2561
بازدید کل : 189822
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

53میلیارد تومان بودجه و سکوت در برابر تحریف امام/ این نان خوردن دارد آقای مهاجرانی؟/ وقتی خانواده شریک جرم مهدی هاشمی می‌شود/ علت تأخیر در دادگاه جیسون رضائیان

چند سالی است که برخی سیاسیون درصدند تا چهره‌ای از امام ترسیم کنند که نه تنها بر کسانی که دوران 10 ساله رهبری امام خمینی را درک کرده‌اند بلکه حتی برای آنان که در سال‌های بعد از رحلت امام شخصیت و تفکر وی را شناخته‌اند، ناملموس و غیرقابل پذیرش است.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان


53 میلیارد تومان بودجه و سکوت در برابر تحریف امام؟!


متولی صیانت از اندیشه‌های امام خمینی(ره) با وجود دریافت بودجه هنگفت، به مسئولیت خود عمل نمی‌کند!

وبسایت‌ الف در این‌باره نوشت: چند سالی است که برخی سیاسیون درصدند تا چهره‌ای از امام ترسیم کنند که نه تنها بر کسانی که دوران 10 ساله رهبری امام خمینی را درک کرده‌اند بلکه حتی برای آنان که در سال‌های بعد از رحلت امام شخصیت و تفکر وی را شناخته‌اند، ناملموس و غیرقابل پذیرش است.

وقتی حضرت آقا در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به صراحت از تحریف امام سخن می‌گویند که: «تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط‌ مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمدا به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.» مشخص می‌شود که این خوانش غیرطبیعی به جایی رسیده است که ادامه آن امامی متفاوت از آنچه بود را به آیندگان معرفی خواهد کرد.

نویسنده می‌افزاید: موسسه‌ای که وظیفه «تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» را به عهده گرفته سر بزنگاه‌هایی که امام مبدع استکبارستیزی در این کشور به «موافقت با حذف شعار مرگ بر آمریکا» متهم می‌شود، غایب است و جای خالی‌اش اجازه تحریفات بیشتر را فراهم می‌کند.

لایحه بودجه 94 در حالی به تصویب مجلس رسید که موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) رقمی در حدود 53 میلیارد تومان را در ردیف بودجه به خود اختصاص داده است. عناوینی مثل «برنامه‌ریزی و ساماندهی اجرای مراسم ملی و مذهبی در کشور»، «برنامه حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی-دینی»، «برنامه ساختمان‌ها و تجهیزات»، «برنامه توسعه نشر و ترویج کتاب‌خوانی» برای این موسسه لحاظ شده است در حالی که از اصلی‌ترین وظیفه موسسه در این روزها که بازخوانی اندیشه درست و حقیقی امام و پاسخگویی به شبهات و نقل‌قول‌های یک شبه(!) است، به راحتی در این بودجه عریض و طویل مورد غفلت واقع شده است.

این نان خوردن دارد آقای مهاجرانی؟!


آقای مهاجرانی گیریم که دردانه شما با دلارهای آلوده عربستان، فارغ‌التحصیل دانشگاه انگلستان شد؛ در آن صورت آیا زیر دین خبیث‌ترین حکام دنیا نرفته است؟

داریوش سجاد همکار سابق نشریات زنجیره‌ای با طرح این سوال نوشت: انتشار سند «درخواست صله» عطاءالله مهاجرانی از حکام سعودی جهت تقبل هزینه صد هزار دلاری تحصیل فرزندش در دانشگاه «وارویک» و موافقت و پرداخت ریاض، ناخواسته اسباب زمزمه آن سروده لسان‌الغیب می‌شود مشعر بر آنکه؛
بازی چرخ بشکندش بیضه در کلاه
                                    زیرا که عرض شعبده با اهل راز کرد
فهم این واقعیت بر دکتر نمی‌تواند ثقیل باشد که اگر از مکنت کافی برای اقامت در گران‌ترین شهر اروپا نابرخوردارند و به اقتفا فاقد ثروت مکفی برای تامین هزینه تحصیل فرزنداند آنک دیگر چه اصراری بر اقامت در لندن و آغشتن نان خود به نجاست آل‌سعود دارند!؟

محصول چنین لقمه‌های ناپاکی آن می‌شود که «مکتوب دکتر» انباشته می‌شود از نکته‌خوانی‌های حاذقانه از «قرآن» و بی‌حرفی و بی‌وقعی در ازای شحنه درمانی ریاض در یمن و سکوت قابل فهم بابت تضمین اشرفی و مواهب اهدایی آن آل‌نکبت!

تصور نمی‌رود بر فرزانه‌ای چنان، چنین واقعیتی نامکشوف باشد که چنان پول‌هایی از چنان مصادری محل شبهه است! تصور نمی‌رود برای «دکتری»  حاجت به استخاره باشد که چنان پول‌هایی نجس و کثیف و آغشته به خون مسلمین است.

سجادی خطاب به مهاجرانی نوشت: گیریم که دردانه‌تان به پشتوانه چنان دلارهای آلوده‌ای از بهترین دانشگاه انگلستان هم فارغ‌التحصیل شدند. در آن صورت هم چه جای بالیدن و نازیدن به چنان دردانه‌ای است که با پول اجنبی و رفتن زیر «دین» خبیث‌ترین حکام وحوش‌پرور سلفی مبدل به یک «ریاض اوفیل» شده است!؟

بر دکتر و جمیع مشتاقان ورود به دنیای سیاست فرض است تا به این نکته پر اهمیت تفطن و تقید عملی داشته باشند که؛ شرط اولیه در ورود و تضمین سلامت نفس یک عنصر سیاسی در حوزه سیاست، تخلق به اشرافیت اخلاقی. برای حضور سالم در این عرصه اگر اشرافیت مالی ندارید لااقل  اشرافیت اخلاقی داشته باشید والا این «پتیاره قدرت» برای مفتونی و دلربانی و خوش‌خرامی سست عنصران و ملولان و معذوران هزار افسون در آستین دارد.


وقتی خانواده شریک جرم مهدی هاشمی می‌شود


عباس عبدی می‌گوید حمایت خانوادگی از مهدی هاشمی، باعث ضربه‌پذیری تمام خانواده می‌شود.

یورو نیوز فارسی ضمن مصاحبه با عبدی به بررسی محکومیت 10 سال زندان مهدی هاشمی (به خاطر اختلاس و جعل و ارتشا و جرایم امنیتی) پرداخت. عبدی درباره این ادعا که برخورد با مهدی هاشمی برای زدن پدر وی است می‌گوید: این مسئله دو سویه است. اگر فرزند من از موقعیت من استفاده کند و در موقعیت امنی قرار بگیرد در آن صورت طبیعی است روزی که بخواهند مرا هدف قرار دهند با فرزندم برخورد می‌کنند. اگر از ابتدا پرونده «مهدی» هاشمی مانند هزاران پرونده دیگر رسیدگی می‌شد، محکومیت یا تبرئه او ربطی به خانواده‌اش نداشت ولی هنگامی که خانواده سعی می‌کند آن را به خود ربط دهد و فارغ از محکوم بودن یا نبودن فرد سعی می‌کنند حمایتش کنند، باید تبعات محکومیت را هم متوجه شوند.

وی می‌افزاید: اعضای خانواده آقای هاشمی، برخوردشان به شکل «یک خانواده» است. بنابراین هم نان یکدیگر را می‌خورند و هم چوبش را. اعضای خانواده هاشمی بیش از آنکه به عنوان فرد مطرح باشند خود را به شکل خانواده در برابر جامعه قرار می‌دهند و این ضربه‌پذیری آنان را به شدت افزایش می‌دهد.

عضو سردبیری روزنامه توقیف شده سلام درباره اظهارات اخیر هاشمی علیه اتهامات دولت قبل و شائبه اینکه به خاطر پرونده اتهامات مهدی هاشمی آن حرف‌ها را زده، گفت: «بهتر بود آقای هاشمی مسئله مهدی را از خود جدا می‌کرد و بعد به این موضوعات می‌پرداخت. در آن صورت اثرگذاری بهتری داشت. آقای هاشمی این حرف‌ها را می‌زند ولی مسئله این است که چه کسی باید به آن رسیدگی کند؟ همان دستگاهی که پسرش را محکوم کرده؟ پس یا باید این محکومیت را بپذیرد یا به طور کلی دستگاه قضایی را زیر سؤال ببرد. اگر عملکرد دستگاه قضایی ]در محکومیت برخی مدیران دولت سابق[ را بپذیرد باید حکم پسرش را هم قبول کند.»


از شیر درازگوش تا پادویی آل‌سعود


همکار نشریات زنجیره‌ای در دولت اصلاحات، رسوایی‌های تازه مهاجرانی را محصول خوردن شیر درازگوش دانست.

نیک آهنگ کوثر که خود از متنعمین دوره وزارت مهاجرانی است، می‌نویسد: در سال 1383، یکی از کارمندان سابق وزارت ارشاد که به کانادا پناه برده بود، گفت مهاجرانی با عربستان سعودی رابطه‌ای بسیار قوی دارد و کمک مالی دریافت کرده است. این ادعا بدون سند بود و قاعدتاً امکان استناد به آن وجود نداشت. یکی از روزنامه‌نگاران زن اصلاح‌طلب که مدتی بعد از خرداد 88 زندانی بود نیز برایم گفت که در سفر به لندن، مطمئن شده مهاجرانی بعد از ماجرای لو رفتن ازدواج دومش، «عبرت» نگرفته است. اما مسئله‌ای که برخی از کنارش راحت گذشتند، تشکیل «اتاق فکر جنبش سبز» در سال 1388 بود که مهاجرانی، کدیور، سروش، بازرگان و گنجی خود را اعضای آن نامیدند. کشیدن کارتونی که در آن، همه این «روشن فکران» کور بودند و عصاکش دیگری، با اعتراض‌هایی روبه‌رو شد. «اتاق فکر» اما دوامی نیاورد. همان سال بود که مهاجرانی به دعوت اتاق فکر دست راستی «مؤسسه واشنگتن» به پایتخت آمریکا آمد و گفته شد تقاضای 16 هزار دلار پول کرده است. حضور او در کنفرانسی که این مؤسسه طرفدار اسرائیل برگزار کرده بود، با سکوت مصلحتی سبزها همراه بود، اما در محافل مختلف از این کار او انتقاد می‌شد.

کوثر می‌افزاید: سایه مهاجرانی بر رسانه «جنبش راه سبز» یا جرس، آنقدر سنگین بود که با وجود حضور مسیح علی‌نژاد، خبرنگار این رسانه در آکسفورد، موارد مربوط به مهدی هاشمی به طور کامل نادیده گرفته می‌شد.

برخی از کسانی که گفته می‌شد جزو باند مهدی هاشمی برای شایعه پراکنی علیه منتقدان هاشمی به اروپا پناه برده بودند نیز سر از جرس درآوردند. در سال 1389، در کنفرانسی که در دانشگاه تورنتو برگزار می‌شد، نخستین ناشر جرس که از آن مجموعه جدا شده بود، در جلسه‌ای با حضور اکبر گنجی، مهرانگیز کار، یوسفی اشکوری و چند نفر دیگر این مسئله را طرح کرد که جرس از شخص مهدی هاشمی کمک مالی دریافت می‌کند.

براساس اسناد ویکی لیکس مهاجرانی از رژیم سعودی مبلغ 70 هزار پوند را به عنوان هدیه و در پوشش بورسیه تحصیلی فرزند خود دریافت کرده است.


جنجال دکل نفتی و کتمان جریمه 14 میلیارد دلاری کرسنت



جریان رسانه‌ای اصلاح‌طلبان که همواره هزینه‌های خود را از جیب مفسدان اقتصادی تامین کرده است، برای انحراف اذهان عمومی از ملزم شدن ایران به پرداخت جریمه کرسنت، طی روزهای اخیر یک دروغ بزرگ دیگر را منتشر کرد!

جهان نیوز با اشاره به ادعای گم شدن دکل نفتی نوشت: اولا که این ماجرا خبر جدیدی نیست که بعضی انگار فساد تازه‌ای کشف کرده‌اند. این ماجرا سال گذشته هم مطرح شده بود و مدتی این مسئله را در بوق و کرنا کردند و ماجرا نیز اصلا این‌طور که الان می‌گویند، نیست یعنی دکلی در داخل کشور نبوده که گم شود بلکه یک شرکت ایرانی یک دکل نفتی از یک شرکت خارجی خریداری کرده و پول آن را هم پرداخته و موعد تحویل دکل نیز سال 92 بوده اما در موعد مقرر یعنی سال 92 دکلی تحویل شرکت ایرانی نشده است! از سال گذشته نیز نهادهایی در حال پیگیری این مسئله هستند که ببینند اصل ماجرا چه بوده  اکنون نیز یک سال از مطرح شدن داستان سرنوشت نامعلوم دکل 87 میلیون دلاری می‌گذرد. (این هم منبع: tr.im/1b36N)

ثانیا ما رسانه‌ای‌ها تکنیک‌های جنگ روانی را می‌دانیم و خوب می‌فهمیم تکنیک برجسته‌سازی چیست و چه فوایدی برای جریانات سیاسی دارد. آن دوستانی هم که آشنایی خاصی با مبحث رسانه ندارند، بدانند که تکنیک برجسته‌سازی یعنی بزرگ‌نمایی یک مسئله برای دیده نشدن مسئله یا مسائلی دیگر! حالا وقتی وزیری که از مقصران پرونده فساد کرسنت است، مدتی پس از گاف وزیر ارشاد در اعلام جریمه 13 میلیارد و 850 میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت و نیز قطعی شدن محکومیت متهم اصلی پرونده کرسنت یعنی مهدی هاشمی رفسنجانی، دوباره ماجرای دکل نفتی را آن هم در قالب یک فساد تازه کشف شده مطرح می‌کند و یک طیف خاص نیز در حجم گسترده‌ای به آن می‌پردازد، مشخص است که چه سیاستی پشت آن قرار دارد!

جهان‌نیوز خاطرنشان کرد: علی‌ایحال سرانجام دکل 87 میلیون دلاری باید مشخص شود و هر کسی که در این زمینه مقصر است، باید به تیغ مجازات سپرده شود؛ هر کس هم می‌خواهد، باشد؛ کسی در این مسئله شک و تردیدی ندارد اما خوب است آنهایی که چشم تیزبین‌شان 87 میلیون دلار این دکل نفتی را می‌بیند اما 13 میلیارد و 850 میلیون دلار جریمه فساد کرسنت را نمی‌بیند، بدانند که با جریمه کرسنت می‌توان 159 دکل نفتی خریداری کرد!


به جاسوس سیا گفتند شاهدت کو؟ گفت سازمان منافقین!


حضور معاون پیشین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در میتینگ سازمان تروریستی منافقین، بار دیگر بر بی‌اعتباری آژانس صحه گذاشت.

اولی هاینونن در میتینگ اخیر منافقین حضور داشت. او در مصاحبه با شبکه وابسته به این سازمان تروریستی گفته است: اطلاعات فاش شده از سوی سازمان مجاهدین ]منافقین[ درباره برنامه مخفی هسته‌ای ایران باید جدی گرفته شود و در آژانس بررسی شود.

وی می‌گوید: به نظرم باید چنین اتهاماتی جدی گرفته شود و این یک عامل خوب برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

ارتباط هاینونن با سازمان منافقین در حالی است که پیش از این اسناد جاسوسی وی برای سازمان سیا در رسانه‌های غربی منتشر شده است. در واقع آمریکا و انگلیس و اسرائیل از طریق ارتباط دادن  عناصری مانند هاینونن با سازمان منافقین، سعی کردند پاپوش شبه حقوقی علیه جمهوری اسلامی ایران درست کنند اما 12 سال بازرسی بی‌سابقه آژانس، قوی‌ترین سند مبنی بر دروغ بودن فضاسازی‌های مذکور داشت.

سازمان منافقین بیش از 17 هزار شهروند ایرانی- اعم از مسئولان و مردم عادی- را به شکلی سبعانه به شهادت رسانده است.  این سازمان پس از بن‌بست در داخل کشور، به رژیم جنایتکار صدام پناه برد و در سرکوب شیعیان و کردها به عنوان مزدور رژیم بعث فعالیت کرد اما سر آمدن عمر رژیم بعث، آغاز سرگردانی‌ها و فلاکت‌های تازه‌تر منافقین بود.

** خراسان

دستور دولت براي توقف گسترش کشاورزي در برخي مناطق

 

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول ارشد اجرايي به محمود حجتي، وزارت جهاد کشاورزي مکلف شده است ظرف 2 سال پس از ابلاغ اين دستور، برنامه کشاورزي پايدار و سازگار با محيط زيست را در حوضه هاي آبريز تالاب هاي بحراني و خسارت ديده کشور، با لحاظ موضوعات مهمي مانند ارزش اقتصادي آب و تاکيد بر گسترش نيافتن سطح زمين هاي کشاورزي در اين مناطق تهيه و در قالب برنامه هاي مصوب و در چارچوب اعتبارات ابلاغي به اجرا درآورد.

تعلل 2 دولت درباره جمع آوري اسناد و آثار شهدا

بر اساس گزارش يک نهاد مسئول، در حالي که مطابق ماده ۶۴ قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران مصوب سال 1391، با توجه به ضرورت حفظ، جمع ‌آوري و تمرکز کليه اسناد و آثار شهدا و ايثارگران، دولت موظف است آيين نامه اجرايي اين موضوع را حداکثر ظرف 3 ماه توسط بنياد شهيد و با همکاري چند دستگاه کشوري و لشکري تهيه و به تصويب هيئت وزيران برساند، اين موضوع به تازگي در اختيار هيئت دولت قرار گرفته است که تاخيري حدود 3 سال را ثبت مي کند.

** وطن امروز

بیانات هسته‌ای رهبری آرامش‌بخش بود

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به حساس شدن مذاکرات ایران و 1+5 گفت: بیانات رهبر انقلاب آرامش‌بخش بود. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با بیانات آرامش‌بخشی، فرمایشاتی درباره موضوع هسته‌ای فرمودند، بیانات ایشان آرامشی را در دل‌ مومنان ایجاد کرد و مسؤولان را نیز دلگرم  و زمینه نزدیکی مسؤولان به یکدیگر را فراهم کرد. حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: رهبر انقلاب با الفاظ دلنشینی از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند و این بار مسؤولیت تیم مذاکره‌کننده را سنگین‌تر می‌کند. وی افزود: اینکه نایب امام زمان(عج) افرادی را متدین و غیور و شجاع معرفی می‌کنند، بسیار ارزشمند است اما باید بدانیم حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به آنان مصونیت نمی‌دهد و آنها هم ممکن است اشتباه و خطا کنند. لذا مجلس هم وظیفه دارد آن چتر نظارتی خودش را برای صیانت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و پافشاری بر حقوق حقه ملت مظلوم شهیدپرور ایران بگستراند، لذا توقع نبود در این ایام مذاکرات هسته‌ای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تعطیلات تابستانی بروند، یک حرکتی را البته نمایندگان مجلس آغاز کردند ولی تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های شدیدتری دارد چون آنان با غداران روزگار مواجهند.

محکومیت وکیل 32 میلیاردی به 18 سال حبس

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از صدور حکم پرونده وکیل 32 میلیاردی خبر داد. به گزارش مشرق، ناصر سراج که در برنامه زنده تلویزیونی تیتر شبکه خبر حضور پیدا کرده بود درباره این پرونده گفت: در این پرونده متاسفانه یکی از وزارتخانه‌ها با یک وکیلی که یکی، دو سال بیشتر سابقه نداشت و این فرد حتی حق وکالت در تهران را نداشت، قراردادی با حق الوکاله 32 میلیارد تومانی امضا کرده بود. ابتدا به این فرد 2 میلیارد تومان پول داده بودند در حالی که این فرد فقط قرار بوده یک نامه بنویسد و تقاضای اعمال ماده 18 کند. وی ادامه داد: این فرد یک برگه کاغذ جعل می‌کند مبنی بر اینکه قاضی مربوط تقاضای اصلاح اشتباه خود را کرده است و با همین برگه جعلی مسؤولان وزارتخانه را مجاب می‌کند و جمعا مبلغ 14 میلیارد و 400 میلیون تومان برای همین کار دریافت می‌کند. سراج افزود: ما وقتی وارد این موضوع شدیم شماره دادنامه را بررسی کردیم و دیدیم جعلی است. این وکیل و یک مدیرکل و چند نفر دیگر را که متاسفانه یکی از آنها استاد دانشگاه است دستگیر کردیم و آنها اعتراف کردند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دیروز اعلام شد حکم این پرونده اعلام شده است، گفت: در این پرونده نفر اول به 18 سال حبس، رد مال و پرداخت بیش از 14 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. همچنین مدیرکل مربوط به 5 سال حبس، رد 465 میلیون تومان و پرداخت همین میزان جزای نقدی و شلاق محکوم شده است.

آخرین اخبار از استعفای مدیران روحانی برای انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور اطلاعات جدیدی را درباره استعفای مدیران برای شرکت در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی مطرح کرد. محمدحسین مقیمی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به استعفای استاندار قم و معاون سیاسی این استانداری، گفت: تا زمان انتخاب استاندار جدید، استان قم با سرپرست اداره خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وزارت کشور 28 خرداد را آخرین مهلت استعفای مدیران دولتی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس اعلام کرده بود و آیا آمار دقیق از میزان استعفای مدیران مشخص شده یا خیر؟ اظهار داشت: پس از 28 خرداد یک هفته دیگر این مهلت تمدید شد و روز چهارشنبه مهلت تعیین شده برای استعفای مدیران دولتی به پایان رسید. معاون سیاسی وزیر کشور درباره آمار استعفای استانداران به منظور کاندیداتوری در انتخابات مجلس، گفت: تنها یک استاندار و آن هم استاندار قم استعفا داده و استعفای دیگری از استانداری‌ها به دست وزارت کشور نرسیده است. مقیمی با تکذیب استعفای استاندار خراسان‌رضوی و فارس به قصد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:‌ استعفایی به جز استاندار قم به دست ما نرسیده، اما تعدادی از معاونان استانداری‌ها استعفا داده‌اند که آمار مشخص آن را باید از استانداران پرسید که این استعفاها در مرحله اول به دست آنان می‌رسد.

** آرمان

ممنوع الفعالیت یک خواننده

شنیده شد که فعالیت یکی از خواننده‌های جوان کشور در صداوسیما ممنوع شده است. انتخاب نوشت؛ هنوز چند روز از انتشار خبر جلوگیری از پخش برنامه موسیقایی «دستان» از صداوسیما نگذشته که خبر رسید یکی از هنرمندان موسیقی هم دیگر نمی‌تواند در تلویزیون حضور داشته باشد. روزبه نعمت‌الهی که قرار بود در برنامه «جشن رمضان» حضور داشته باشد در این باره به «موسیقی ما» گفت: «قرار بود شب گذشته به برنامه «جشن رمضان» بروم که در دقیقه 90 توسط تهیه‌کننده این برنامه متوجه شدم در صداوسیما ممنوع‌الفعالیت شده‌ام».
 
ادامه اعتراض سرمایه‌گذاران میزان

شنیده شد که اعتراض سپرده‌گذاران موسسه منحل شده میزان در حالی ادامه دارد که با تشکیل هیات تصفیه‌ای در دادگستری اموال این موسسه به فروش رفته و حساب سپرده‌گذاران تصفیه خواهد شد. انتخاب نوشت؛ بعد از مسائل پیش آمده برای موسسه اعتباری غیر مجاز میزان و عدم پذیرش ادغام آن با بانک صادرات این موسسه حدود یک ماهی است که رسما منحل شده و عاملیت آن بر عهده بانک صادرات قرار گرفته است. با این حال اعتراض سپرده گذاران و حتی کارکنان این موسسه در حالی ادامه پیدا کرد که با توجه به اینکه این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی قرار نداشته و در زمان فعالیت و بعد از آن تعهدی در این رابطه بر عهده این بانک نیست، اخیرا هیات تصفیه‌ای با نظارت قوه قضائیه تشکیل و موظف به رسیدگی به اموال این موسسه شد. 
 
موج جدید ابطال کارت‌های پایان خدمت

شنیده شد که کارت پایان خدمت چند بازیکن فوتبال که شامل بازیکنان لیگ یکی و همچنین لیگ برتری هستند ، باطل شده است. ورزش سه نوشت: پس از سونامی اولیه که از قبل شروع فصل قبل شروع شده است و کارت های بازیکنان سرشناسی چون مهرداد پولادی، سروش رفیعی، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، بختیار رحمانی، آرش افشین و تعداد کثیر دیگری از بازیکنان فوتبال، این بار یک سونامی دیگری در همین زمینه در راه است.شنیده می شود که کارت پایان خدمت چند بازیکن دیگر که شامل بازیکنان لیگ یکی و حتی لیگ برتری نیز باطل شده است و این بازیکنان نیز باید در دو فصل آینده فوتبال خود را در تیم‌های نظامی ادامه دهند.
 
علی‌دایی به خندوانه نرفت

شنیده شد که برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان با دعوت از چهره‌های فوتبالی توانسته با ورزشی‌ها هم ارتباط خوبی برقرار کند. البته رامبد جوان می‌گوید فوتبالی نیست و حتی بازی‌های مهم فوتبال را تماشا نمی‌کند. با این حال او گهگاهی در فوتبال آفتابی می‌شود. مثلا رامبد جزو معدود چهره‌های هنری است که در برنامه ۹۰ حاضر شده و یکی دو بار هم روی خط این برنامه آمده است.وی رابطه خوبی با عادل فردوسی‌پور دارد و درباره دعوت از این مجری محبوب به برنامه خندوانه می‌گوید: «او را دعوت کرده‌ام ولی فعلا از دستم فرار می‌کند. اما او را گیر می‌اندازم.» رامبد جوان ادامه می‌دهد: «یک بار من به برنامه ۹۰ رفتم. یک بار هم عادل دعوت من را پذیرفت و به یکی از برنامه‌های نوروز ۹۳ آمد. این بار هم او را به خندوانه می‌آورم تا دو بر یک جلو بیفتم.» جوان درباره حضور علی دایی در برنامه‌اش می‌گوید: «او را دعوت کردم ولی گفت نمی‌آید.»
 
مانور سیاسی برای خرید سرخابی

شنیده شد که رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نسبت به پیشنهاد برخی از اعضای شورا برای خرید دوباشگاه استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد. الف نوشت؛ رحمت الله حافظی در مورد پیشنهاد مطرح شده از سوی چندتن از اعضای شورای شهر مبنی بر ورود شهرداری تهران به مزایده خرید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: با فضای حاکم در شورای شهر و شهرداری به نظر می‌رسد این پیشنهاد خوبی نیست. وی با بیان اینکه شهرداری برای پرداخت مطالبات پیمانکاران خود دچار مشکل است و هراز چندگاهی، مصوبه به شورا می‌آورد تا بدهی‌های معوق چندساله پیمانکاران را پرداخت کند گفت: در این فضا چطور ممکن است که شهرداری وارد فضای باشگاه‌داری شود؟ حافظی بیان اینگونه پیشنهادات را مانورهای سیاسی و انتخاباتی دانست و گفت: سازوکار مناسبی برای تحقق این پیشنهاد وجود ندارد و از آنجایی که زمینه های لازم برای تحقق این وعده وجود ندارد بعید می‌دانم اعضای شورای شهر نیز این موضوع را بپذیرند.
 
آیا تلگرام شنود می‌شود؟

شنیده شده که تلگرام ادعا می‌کند نسبت به رقبای اصلی خود یعنی واتس‌آپ و لاین، امنیت بیشتری دارد. حتی یک دوره مسابقه برای هک‌کردن اطلاعات رمزگذاری‌شده برگزار کرد که ۲۰۰‌ هزار بیتکون برای برنده آن درنظر گرفت. باشگاه خبرنگاران نوشت تلگرام مدعی است اشخاص ثالث و حتی مدیرانش هم به اطلاعات کاربران دسترسی ندارند و می‌گوید پیام‌ها و فایل‌ها دارای یک دوره زمانی خودتخریبی است که بعد از مدتی پس از خوانده‌شدن، حذف می‌شوند. اما به‌نظر می‌رسد این ادعا حداقل برای کاربران ایرانی رد شده است، زیرا طی روزهای اخیر در گروه‌های تلگرامی متنی به‌همراه لینک وب‌سایت چت تلگرام انتشار یافته مبنی‌ بر اینکه «با توجه به اینکه گفته شده بود تلگرام محیطی امن نسبت به سایر رقبا برای کاربرانش ایجاد کرده است، لازم می‌دانم به اطلاع برسانم چت کلیه گروه‌ها در سایت تلگرام قابل مشاهده است».آدرس لینکی که در این متن به آن اشاره شده، www.telegramchats.com نام دارد. حال، کاربران با مشاهده چنین پیامی در گروه‌هایی که عضو شده‌اند، نگران شبکه ارتباطی خود مبنی بر رصد مطالب هستند.
 
آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی

شنیده شد که وکیل مهدی هاشمی مدعی شد: تقاضای اعمال ماده 18 شامل کل احکام صادره مهدی هاشمی می‌شود. اعمال ماده 18 شامل کل احکام صادره مهدی هاشمی می شود. باشگاه خبرنگاران نوشت؛سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در رابطه با جزئیات اعمال ماده 18 پیرامون رأی صادره پرونده موکلش اظهارداشت: ماده 18 عنوان می‌کند اگر رأی خلاف بیّن شرع و قانون باشد از طریق رئیس قوه قضائیه درخواستی صورت می‌گیرد تا یک هیأت سه نفره کارشناس در رابطه با پرونده مذکور نظر دهند تا اگر رأی خلاف بیّن شرع و قانون تشخیص داده شد، پیشنهاد نقض رأی به رئیس قوه قضائیه اعلام شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه مواردی باعث شد تا رأی مهدی هاشمی را خلاف بیّن شرع و قانون ارزیابی کنید، گفت: ما از همان استدلال دادگاه در رأی صادره متوجه این موضوع به خصوص در بحث اختلاس و ارتشاء شدیم. علیزاده طباطبایی با بیان این که در موضوع اختلاس رای پرونده مهدی هاشمی دو بخش دارد، افزود: یک بخش به موضوع کتاب کودک معطوف می‌شود که اعلام شده پولی که باید برای چاپ 600 هزار جلد کتاب در زمینه تبلیغات در بهینه‌سازی مدارس اختصاص داده می شد، تخصیص نیافته و کتب به چاپ نرسیده است.


** شرق

تشییع پیکر شهدای حرم در قم و مشهد


تسنیم: پیکر سه نفر از شهدای پاکستانی مدافع حرم حضرت‌زینب‌(س)، در قم تشییع شد و به خاک سپرده شدند. مراسم تشییع این شهدا پس از اقامه نمازجمعه، از حرم حضرت‌معصومه‌(س) تا چهارراه شهدا و با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری، و پاکستانی‌های مقیم استان قم، برگزار شد. همچنین قرار بود پیکر شهید عقید حسین، مدافع حرم، هم در این مراسم تشییع شود، اما گروهک تروریستی داعش تاکنون پیکر این شهید را به خانواده‌اش تحویل نداده است. همچنین به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم حضرت‌زینب‌(س) در مشهد تشییع شد. پیکر این شهدا، بعد از تشییع و طواف در حرم مطهر رضوی، برای خاک‌سپاری به گلزار شهدای بهشت رضای این شهر انتقال یافت. این شهدا از رزمندگان لشکر فاطمیون بودند که در دفاع از حرم حضرت‌زینب‌(س) و مقابله با گروه‌های تکفیری داعش به فیض شهادت نائل آمدند.

کشته و زخمی‌ شدن تعدادی از عناصر جیش‌العدل


فارس: پنجشنبه‌شب، گروه تروریستی «جیش‌العدل» در تلاش برای نفوذ به منطقه مرزی «آسکان» در نزدیکی پاکستان با بسیج مردمی این منطقه، که متشکل از طوایف اهل سنت منطقه است، درگیر شد و با برجای‌گذاشتن تلفاتی، مجبور به فرار به پاکستان شد. ایستادگی بسیج مردمی در این منطقه منجر‌به هلاکت حداقل چهار نفر و زخمی‌شدن تعدادی از عناصر این گروهک تروریستی شد. جیش‌العدل در‌‌این‌باره با انتشار بیانیه‌ای با اعتراف به این درگیری، عنوان کرده است مذهب و قومیت افرادی که در مقابل آنها می‌ایستند، برایشان تفاوتی ندارد و با هرکس که با خواسته‌های آنها مخالفت کند، خواهند جنگید.

** ایران

توزیع نشریات علیه مذاکره کنندگان در حاشیه نماز جمعه تهران

حاشیه نماز جمعه دیروز پایتخت، شاهد توزیع گسترده نشریات علیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود. از جمله این نشریات، ماهنامه  موسوم به «شهدای اسلام» است که خود را «تحت نظارت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران» معرفی کرده است.» «جام زهر ادامه دارد...»، «روحانیونی که با کفر صلح کردند!» و «پشت پرده توافق» از تیترهای اصلی و روی جلد این ماهنامه است که با  تاریخ انتشار «تیرماه 1394» توزیع شد.  به گزارش «ایران»، در صفحات داخلی این ماهنامه نیز در مطلبی با تیتر «نقش تیم فعلی وزارت خارجه در پذیرش قطعنامه 598»  با اشاره به اینکه «نگاهی به شرایط پذیرش این قطعنامه تقریباً شبیه اتفاقاتی است که این روزها در عرصه بین‌الملل بر سر ایران می‌آید» و ضمن یادآوری نظر امام(ره) درباره «جام زهر بودن قطعنامه»، نوشته است: «در این گزارش به کسانی که در تیم مذاکره کننده قطعنامه حضور داشت (داشتند) و اکنون نیز در تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند، می‌پردازیم.» نویسنده سپس به بازخوانی نقش روحانی، ظریف، تخت روانچی و جمشید ممتاز، در دو برهه قطعنامه 598 و مذاکرات هسته‌ای پرداخته است.  همچنین شماره خرداد این ماهنامه هم با تصویر روی جلد ظریف و تیتر «وزیری که خواب امریکا را می‌بیند!» میان نمازگزاران توزیع شد. در شرایطی که رهبر معظم انقلاب، دوشنبه گذشته در جمع کارگزاران نظام تأکید کردند «تیم مذاکره کننده امین، غیور، شجاع و متدین‌اند»، مشخص نیست که انتشار و توزیع گسترده نشریاتی حاوی مطالب خلاف واقع  و توهین توسط چه نهادها یا افراد پشت پرده‌ای صورت می‌گیرد و چرا ستاد برگزاری نماز جمعه، چشم روی این اقدام  «دلواپسان»  فرو بسته است؟


انتقاد از عقب نشینی هسته ای «اوباما»

«واشنگتن پست» در مقاله‌ای نوشت نیروهای مختلف در امریکا با توجه به امتیازات اوباما به ایران تلاش می‌کنند جلوی این توافق را بگیرند. به‌گزارش «انتخاب» به نقل از «واشنگتن پست»،«جنیفر روبین » در مقاله‌ای در این روزنامه با انتقاد از امتیازات اوباما به ایران گفته است نیروهای مختلف تلاش می‌کنند این توافق را متوقف کنند.وی در این مقاله به نقل از «ریک پری» فرماندار جمهوریخواه «تگزاس» و نامزد ریاست جمهوری امریکا گفت که «اوباما» در مذاکرات با ایران لحظه به لحظه عقب نشینی کرده است و ایران از ضرب الاجل‌ها و تمدیدها به عنوان تاکتیکی برای گرفتن امتیازات بیشتر از امریکا استفاده می‌کند.

علت تأخیر در  دادگاه «جیسون رضائیان»

رئیس کل دادگستری استان تهران دلیل تأخیر در برگزاری جلسه بعدی دادگاه خبرنگار واشنگتن پست را خالی نبودن وقت دادگاه عنوان کرد. به گزارش  «فارس»، غلامحسین اسماعیل در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دستگاه قضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا جلسه بعدی دادگاه جیسون رضائیان با تأخیر برگزار می‌شود، گفت: «دلیل خاصی ندارد و  تنها به این خاطر است که وقت دادگاه خالی نیست که بتوانیم زمان جلسه بعدی را تعیین کنیم.»  وی افزود: در شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده خبرنگار واشنگتن پست، پرونده‌های سنگینی وجود دارد.» وی ادامه داد: «کارهای کارشناسی در این پرونده انجام شده و منتظریم تا نوبت دادگاه خالی شود و پس از آن زمان جلسه بعدی را مشخص کنیم.»

دعوت از بسیجیان برای شادی خیابانی

امام جمعه مشهد از بسیجیان خواست پس از پیروزی تیم والیبال ایران مقابل تیم‌های رقیب، به خیابان‌ها آمده و شادی کنند تا جلوی فعالیت هنجارشکنان گرفته شود. به گزارش فارس، آیت‌الله احمد علم‌الهدی در نماز جمعه روز گذشته مشهد، با اشاره به فساد فرهنگی و تهاجم فرهنگی، گفت: «اگر بنا باشد در کشوری غرور ملی با هنجارشکنی عده‌ای خدشه‌دار شود، مسئولان نظامی و امنیتی باید وارد صحنه شوند و جلوی ناهنجاری‌ها را بگیرند.»  وی بااشاره به پیروزی های تیم ملی والیبال گفت: «افراد بسیجی و حزب‌اللهی نباید فرصت را برای این افراد فراهم آورده بلکه باید خودشان این مراسم‌ را جشن بگیرند تا فرصت از این افراد گرفته شود.»




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : شنبه 6 تير 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');