خبرویزه روزنامه ها(25) 11خرداد94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 536
بازدید ماه : 2051
بازدید کل : 186588
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

بدون شک در مرحله اول شرکت‌های شبه دولتی مانند خودروسازان و... به بهانه افزایش سوخت قیمت‌ها را بالا می‌برند، بعد هم نوبت به کارخانجات‌ لبنی و ... در بخش‌های دولتی و خصوصی می‌رسد.
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

الاهرام: چرا اسرائیل خط‌قرمز است و داعش فقط با مسلمان‌ها می‌جنگد؟!

آیا عجیب نیست که گروه‌‌های تندرو نظیر داعش حتی به اسرائیل هم نزدیک نمی‌شوند و فقط با مسلمان‌ها می‌جنگد؟

روزنامه مصری الاهرام با اشاره به تحرکات اخیر داعش در عراق و سوریه نوشت: این تحرکات آن هم در سایه حملات هوایی ائتلاف مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا، پرسش‌های بسیاری را به وجود آورده است. از جمله این که آیا واقعا آمریکا به داعش حمله می‌کند یا تنها راه را در برابر آن می‌گشاید تا بتواند بر مناطق بیشتری مسلط شود و سرزمین‌های عربی بیشتری را به اشغال خود درآورد. به نظر می‌رسد که تمام این تحرکات و فعل و انفعالات به شکل غریب و غامضی با نیات و اهداف اسرائیل مرتبط هستند. تنها اسرائیل در خاورمیانه و شاید بتوان گفت در جهان است که از داعش نگرانی ندارد همان طور که در گذشته از القاعده نگرانی نداشت. در حالی که انتظار می‌رود جریان‌های جهادی تندروی تروریستی مثل داعش که به طرفهًْ‌العینی متولد می‌شوند قبل از هر چیز حیات و بنیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. واقعیت کاملا برعکس است. براساس واقعیت‌های موجود این گروه‌های تروریستی حتی به اسرائیل نزدیک هم نمی‌شوند. داعش فقط علیه مسلمانان و اعراب وارد عمل می‌شود و آنها را می‌کشد و بی‌خانمان می‌کند و سرزمین‌ها و ناموس و زن و بچه‌شان را به تصرف خود درمی‌آورد.

به گزارش  دیپلماسی ایرانی، الاهرام افزود:  حقایق مرتبط با داعش باز هم این سوال را به وجود می‌آورد که واقعا نقش اسرائیل در افزایش تنش در منطقه چیست؟ شکی نیست که اسرائیل نقشی خطرناک در ایجاد و تشدید این تنش‌ها ایفا می‌کند و با استفاده از ابزارها و وسایل گوناگون نظامی نسل چهارم جنگ‌ها تلاش دارد به اهداف شوم خود بدون دخالت مستقیم نظامی برسد. براساس واقعیت‌های جدید نتانیاهو نمی‌تواند جنگ‌های مستقیم نظامی انجام دهد، برای همین تنها گزینه جایگزین برای او تخریب از درون کشورهای هدف است. دولت نتانیاهو به نقش همیشگی خود در بازی افزایش تنش ادامه می‌دهد که نه تنها از صلح فرار کند بلکه بتواند بر منطقه نیز مسلط شود.


هزینه بی‌تدبیری‌های دولت را نباید مردم بپردازند

مردم نباید هزینه ناتوانی دولت در اتخاذ سیاست‌های دولت را بدهند.

حسین راغفر اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با بیان این مطلب گفت نارضایتی و سلب اعتماد مردم، اصلی‌ترین آسیب‌ سیاست‌های اقتصادی فعلی دولت است.

این اقتصاددان اصلاح‌طلب در مصاحبه با فرارو، افزایش قیمت و آثار تورمی ناشی از افزایش نرخ حامل‌های انرژی را بدیهی و روشن دانست و گفت: بدون شک در مرحله اول شرکت‌های شبه دولتی مانند خودروسازان و... به بهانه افزایش سوخت قیمت‌ها را بالا می‌برند، بعد هم نوبت به کارخانجات‌ لبنی و ... در بخش‌های دولتی و خصوصی می‌رسد.

راغفر ادامه داد: براساس تجربیات گذشته گام بعد از افزایش نرخ کالاها، افزایش نرخ ارز است. این همان سناریو تکراری است که دولت‌های گذشته نیز آن را رقم زده‌اند و باید آن را مارپیچ‌ تورمی نامید زیرا بعد از افزایش ارز دوباره قیمت کالاها افزایش می‌یابد و این روند تکرار می‌شود.

وی نارضایتی مردم و عدم اعتماد به دولت را اصلی‌ترین آسیب این سیاست دانست و افزود: دولت یازدهم برای چندمین بار در دو سال گذشته دست به افزایش نرخ حامل‌های انرژی زده و این به خاطر ناتوانی در اتخاذ سیاست‌ها درست مانند کنترل تورم، تصحیح نظام مالیاتی و کسب درآمد از این طریق، هزینه کلان پرداخت نقدی یارانه‌ها و... است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم نباید هزینه ناتوانی دولت در این بخش‌ها را بپردازند، گفت: دولت یازدهم سرمایه بزرگ اجتماعی که همان حمایت مردم است را به خاطر عملکرد تخریبی و نادرست دولت گذشته به دست آورد اما ادامه همان روش‌ها این سرمایه را از بین می‌برد. اعتماد مردم یک سرمایه اجتماعی است و به فرد خاصی تعلق ندارد که بتواند به سادگی آن را هدر داده یا هر جا که خواست خرج کند.

راغفر در پاسخ به این سوال که دولت در این شرایط چطور باید پیامدهای مخرب این اقدام را کنترل کند، گفت: دولت خود مسئول این پیامدها است و کاری نمی‌تواند انجام دهد. این دولت که با شعار کنترل تورم روی کار آمده است وظیفه دارد که قیمت‌ها را کنترل کند.

وی در واکنش به اینکه دولت میان دو راه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف گروهی از یارانه‌بگیران که هر دو با نارضایتی جامعه همراه می‌شود؛ مانده است، گفت: یکی از دلایل این تورم ناشی از همین تزریق نقدینگی از طریق یارانه به جامعه بوده است. دولت در این خصوص با ملاحظات سیاسی تصمیم می‌گیرد و بیش از مردم، امنیت ملی، بیکاری و آسیب‌های اقتصادی به امنیت و ملاحظات سیاسی خود توجه دارد و این صحیح نیست.

بولتن آمریکایی: تحریم‌ها قابل دوام نیست حتی در صورت شکست مذاکرات

بولتن تخصصی دانشمندان اتمی آمریکا در تحلیلی نوشت: کار این تحریم‌ها با زوال سلطه اقتصادی آمریکا بر جهان رو به افول گذاشته و حتی اوباما شک دارد که در صورت شکست مذاکرات با ایران، رژیم تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند.

این بولتن در گزارشی تحلیلی ضمن به چالش کشیدن برخی افسانه‌های واقع‌نما نوشت: پیشنهاد تشدید تحریم‌ها برای دستیابی به توافق بهتر با ایران، بسیاری از واقعیت‌ها را در نظر نمی‌گیرد و بر فرضیات و افسانه‌های کاملا غیرواقعی استوار است. افسانه اول این است: «همکاران بین‌المللی آمریکا، از تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهند کرد.» تصور اینکه تحریم‌های شدید ایران را به پای میز مذاکره آورد، سخت نیست اما فقط درصد معدودی از دانشمندان برجسته بر این باورند که یک استراتژی حاوی افزایش تحریم‌ها به یک توافق بهتر با ایران منجر خواهد شد.

بولتن دانشمندان اتمی آمریکا می‌افزاید: یک دلیل آن است که مشخص نیست آیا آمریکا خواهد توانست ائتلاف بین‌المللی حامی تحریم‌ها علیه ایران را همچنان حفظ کند؟ در حقیقت، سیاست کاهش تحریم‌ها در ازای محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای رسیدن به یک توافق بهتر احتمالا به دلیل کاهش حمایت‌های بین‌المللی از تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا تاثیر خود را از دست داده است.

این بولتن تصریح کرد: اوباما حتی گفته است که شک دارد در صورت شکست مذاکرات، رژیم تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند. نفت در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند. تحریم‌های شدیدتر منجر به کاهش بیشتر واردات نفت از ایران می‌شود که احتمالا اجرای آن برای آمریکا سخت خواهد بود. مصرف‌کنندگان بزرگ نفت ایران، به جای آنکه تحریم‌های آمریکا را یک راه‌حل بدانند، آنها را ابزاری برای رسیدن به راه حل می‌دانند. از منظر همکاران بین‌المللی آمریکا، با شکست دیپلماسی دیگر دلیلی برای پذیرش کاهش بیشتر واردات نفت از ایران وجود ندارد.

بولتن دانشمندان آمریکایی درباره افسانه خلاف واقع دوم می‌نویسد: افسانه دوم می‌گوید: «آمریکا می‌تواند به کنترل سیستم مالی جهان ادامه دهد. مقررات برون‌مرزی تحریم‌ها به رهبری آمریکا سد محکمی برای انزوای اقتصادی ایجاد کرده است.» حقیقت این است که تغییرات اساسی در بانکداری بین‌المللی به شدت دورنمای حفظ یک رژیم قدرتمند تحریم را تضعیف می‌کند.

برای مثال برخی از شدیدترین تحریم‌ها در سال 2012 به وجود آمد، وقتی شرکت سویفت واقع در بلژیک (بزرگترین سیستم مالی پیامی جهان) به عنوان بخشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا، ایران را از این سیستم حذف کرد. این اقدام هشداری برای دیگر کشورها بود و آنها را تشویق کرد تا برای جلوگیری از خطر حذف شدن از سیستم یاد شده، اقدام‌هایی را انجام دهند. برای مثال، چین درصدد است یک سیستم سویفت جایگزین راه‌اندازی کند که احتمالا در اواخر سال میلادی جاری راه‌اندازی خواهد شد. این سیستم که نظام پرداخت بین‌المللی چین نام دارد، رنمینبی را یک پول رایج جهانی خواهد کرد و جایگزین قانونی را برای سویفت فراهم می‌کند.

روسیه نیز اخیرا سیستم جایگزین خود برای سویفت را برای پرداخت‌های داخلی راه‌اندازی کرد که به عنوان بخشی از یک اقدام وسیع برای دور شدن از سیستم مالی بین‌المللی در کنترل غرب بود، به ویژه با استناد به نگرانی حذف شدن از سویفت در نتیجه تحریم‌های غرب در بحران اوکراین.

بولتن آمریکایی در پایان می‌نویسد: واقعیت در برابر داستان؛ خواستار توافق بهتر شدن با اتکا بر تشدید تحریم‌ها، حقیقت وضعیت فعلی رژیم تحریم‌ها علیه ایران را در نظر نمی‌گیرد. سیستم در حال تغییر است. چند دهه تحریم، پیامدهای جهانی به وجود آورده و گرایش‌های نوظهور نشان می‌دهند که تحریم‌های بین‌المللی به رهبری آمریکا دیگر تاثیر گذشته خود را نخواهند داشت. حقیقت این است که بدون شواهد بهتر بر اساس سیاست‌گذاری‌ها، آمریکا خود را آماده برای برخورد با پیامدهای وسیع تحریم‌ها نخواهد یافت.

آقای وزیر جلسه خبرنگاران را شخم زد!

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به کرمان با شماری از خبرنگاران درگیری لفظی پیدا کرد.

محمود حجتی هفته گذشته نشستی با حضور نمایندگان جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل منطقه و اصحاب رسانه برگزار کرد.

حجتی در بخشی از صحبت‌هایش در این نشست گفت: «در آنتالیا و آلمان دنیایی از گلخانه‌هاست و محیط‌زیست بیخود کرده مانع احداث گلخانه می‌شود». اما ناگهان متوجه تصویربردار صدا و سیما شد و خطاب به تصویربردار صدا و سیما گفت: شما سوءاستفاده‌چی هستید. بیخود کرده کسی که شما را به این جلسه راه داده است.

سپس مسئول حفاظت وزیر دوربین صدا و سیما را گرفت تا تصویر مورد نظر را پاک کند اما چون نتوانست بازگشت و از خبرنگار و تصویربردار صدا و سیما خواست تصویر را پاک کنند.

وقتی مسئول خبری صدا و سیما در جنوب کرمان دوربین را برداشت تا با خود ببرد، مسئول حفاظت این ‌بار به نیروهای انتظامی حاضر در محل گفت: اینها را بازداشت کنید! با گفتن این جمله سایر خبرنگاران نیز واکنش نشان دادند و گفتند اگر قرار بر بازداشت است همه باید با هم بازداشت شویم.
در ادامه ماجرا نیروی حفاظت با تصویربردار صدا و سیما درگیری فیزیکی پیدا کرد و کف دست تصویربردار نیز دچار جراحت شد.

در این میان سایر خبرنگاران تلاش کردند خبرنگار و تصویربردار و دوربین صدا و سیما را از این معرکه برهانند.

به گزارش ایرنا، سرانجام خبرنگاران، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان را ترک کردند و وزیر جهاد کشاورزی را در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه به این منطقه همراهی نکردند.

جنوب استان کرمان با هفت شهرستان، سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد و از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود.

شهروند: تحریم‌ها حتی با توافق در مذاکرات لغو نمی‌شود

«تحریم‌ها حتی با حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای لغو نخواهد شد.»

روزنامه دولتی شهروند از قول ابوالقاسم حکیمی‌پور نوشت: واقعیت این است که در صورت حصول توافق یا شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌ها، علیه نظام بانکی ایران لغو نخواهد شد. این بدان معناست که با فرض توافق نهایی براساس تفاهم اولیه لوزان، تحریم‌های نفتی و بانکی به قوت خود باقی خواهد ماند. به عبارت دیگر تنها 17 درصد از تحریم‌ها علیه ایران لغو خواهد شد که این رقم هم قطعا نمی‌تواند تحول چشمگیری برای اقتصاد ایران به همراه آورد.

او ادامه داد: البته این امکان وجود دارد که در توافق نهایی، بندی در خصوص لغو این دسته از تحریم‌ها هم درج شود اما دست‌کم فعلا و براساس تفاهم اولیه، خبری از نقض این دسته از تحریم‌‌ها نیست.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر واقعیت این است که بانک مرکزی هم اعتقاد راسخ دارد که قیمت واقعی دلار در اقتصاد ایران کمتر از 3 هزار و 400 تومان نیست.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: بازار ارز ایران صرفا تحت تأثیر سیاست‌های بانک مرکزی نیست. به عبارت دیگر نمی‌توان این بانک را تنها متولی و  هدایت کننده بازار دانست و افزود: افراد دیگری هستند که تصمیمات‌شان بر قیمت‌ها در بازار ارز تأثیر می‌گذارد. کسانی که در دوبی و آمریکا فعالیت می‌کنند اما اثرات تصمیمات‌شان، قیمت‌ها را در ایران تکان می‌دهد. با این اوصاف بانک مرکزی هم نمی‌تواند مدعی شود که نرخ ارز را تحت کنترل خود دارد.

حکیمی‌پور تصریح می‌کند: باید بپذیریم که بانک مرکزی اعتقادی به تک نرخی شدن قیمت ارز ندارد. علاوه بر این بانک تصمیم دارد قیمت ارز دولتی را گران‌تر و به قیمت بازار نزدیک کند یا دست‌کم این که تلاش دارد فاصله موجود بین قیمت دولتی و آزاد را حفظ کند.

** وطن امروز

نیروهای مسلح آماده مقابله با هرگونه تهدید هستند

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه ویژه‌ کمیسیون امنیت‌ مجلس که صبح دیروز با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، معاون امنیتی وزارت اطلاعات و مسؤولان ذی‌ربط مرزی وزارت کشور و مرزبانی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه دیروز مسائل امنیتی مرزها و همچنین مسائل داخلی مورد بررسی قرار گرفت. وی تاکید کرد: سردار پاکپور در این جلسه طی سخنانی گفت تامین امنیت در مرزها وجود دارد و نیروهای مسلح نیز آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارند و سپاه مشکل خاصی در زمینه تامین امنیت مرزها ندارد و توانایی نیروهای مسلح در سطح بالایی است.

از اظهارات عراقچی درباره بازرسی نظامی متعجبم

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره فرمایشات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه با بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان مخالف هستم، ‌افزود: طرف‌های ایران در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 باید به طور صریح و شفاف از خطوط قرمز مطلع باشند به دلیل آنکه اگر قصد ورود به آن را پیدا کنند، مذاکره قطع خواهد شد. به گزارش فارس، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه اظهار داشت: به طور قطع و یقین بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان مخالف امنیت ملی کشور است و طرح چنین موضوعاتی نشان از حماقت مطرح‌کنندگان این موضوعات را دارد. وی در ادامه به بازدید بازرسان آژانس از مراکز نظامی عراق پیش از حمله آمریکا به این کشور اشاره کرد و ادامه داد: سردمداران آمریکا همیشه با طرح‌های مشکوک و احمقانه خود به دنبال جاسوسی علیه کشورهای دیگر و ضربه‌زدن به امنیت ملی آنها بوده‌اند. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که روز جمعه عراقچی مطرح کرد در مذاکرات  به دنبال روش جدید برای بحث بازرسی نظامی از سوی آژانس هستیم، با توجه به اینکه اصولا بازدید از مراکز نظامی از خطوط قرمز کشور است،‌ تحلیل‌تان از اینکه تیم ایرانی به دنبال روش جدید است چیست، گفت: از این صحبت‌های عراقچی بسیار تعجب کردم، ایشان به جای اینکه با این نرمش و لحن صحبت کنند بهتر بود بگویند این جزو خطوط قرمز ما است و به هیچ وجه اجازه ورود در این امر را به کسی نخواهیم داد. وی خاطرنشان کرد: مطالبی که از سوی عراقچی در مذاکرات اخیر مطرح شد به‌طور کامل اشتباه بود به دلیل اینکه در چنین مواردی پاسخ ما باید به صورت قاطع، روشن و صریح در حد تودهنی‌زدن به آمریکا باشد.
 

** آرمان

 من جایگزین طه‌هاشمی نیستم!

شنیده شد که فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پیشنهادی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد برای تصدی معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه به من نشده است. تسنیم نوشت؛ احمد پورنجاتی در واکنش به برخی خبرها مبنی بر قبول مسئولیتش در دانشگاه آزاد و تصدی معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه، گفت: صحبتی درباره پذیرش مسئولیت در دانشگاه آزاد با من نشده است. وی تصریح کرد: اصولا بنده در موضع قبول مسئولیت در هیچ جایی نبوده و نیستم،‌ البته این موضوع هم مطرح نبوده است. با توجه به تغییر ساختار معاونت‌ها در دانشگاه آزاد و ادغام معاونت دانشجویی این دانشگاه با معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، برخی اخبار حاکی از این است که تغییراتی در سطح معاونان رخ خواهد داد و چند گزینه، از جمله احمد پورنجاتی جایگرین طه‌هاشمی در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد خواهد شد.
 
ارسال پرونده ضارب علی خلیلی به دادسرا

شنیده شد که سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت که پرونده ضارب علی خلیلی به دادسرا ارسال شده است. محسن افتخاری اظهار کرد: پرونده ضارب علی خلیلی برای اجرای حکم به دادسرای اجرای احکام ارسال شده است. بر اساس این گزارش، علی خلیلی تیرماه 90 در حین بازگشت به منزل توسط افراد شرور مورد ضرب و جرح قرار گرفت که پس از دستگیری ضارب و مطرح شدن شکایت، خلیلی درنهایت رضایت داد. چهارم فروردین 93 علی خلیلی در بیمارستان درگذشت و یک ماه بعد رئیس سازمان پزشکی‌قانونی اعلام کرد که ضربات وارده به خلیلی با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است، لذا با شکایت اولیای دم، رسیدگی به پرونده او دوباره در دستور کار قرار گرفت. پس از برگزاری دو جلسه دادگاه ضارب شهید خلیلی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده، وی به قصاص نفس محکوم شد.
 
ایرنا و مدیرعامل سابق پانا مجرم‌شناخته شدند

شنیده شد که دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات گفت:‌ در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات پرونده مدیرمسئول سابق خبرگزاری پانا و مدیرمسئول فعلی خبرگزاری ایرنا مورد بررسی قرار گرفت که هر دو به‌دلیل اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شدند. راه دانا نوشت؛ علی‌اکبر کسائیان گفت: جلسه دادگاه مطبوعات در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی برگزار شد.وی ادامه داد:‌ در این جلسه پرونده مدیر مسئول سابق خبرگزاری پانا و مدیر مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن محمدرضا خوش‌گفتار مدیرمسئول سابق خبرگزاری پانا بابت اتهام افترا با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.
 
صدور قرارهای تامینی سنگین برای مرتضوی

شنیده شد که وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی از صدور قرارهای تامینی سنگین برای سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در این پرونده خبر داد. فرارو نوشت؛ مصطفی ترک‌همدانی درباره آخرین وضعیت آن بخش از پرونده مدیرعامل پیشین سازمان تامین‌اجتماعی که هنوز به دادگاه ارسال نشده است، اظهارکرد: دیروز به منظور پیگیری آن بخش از اتهامات مدیرعامل پیشین تامین اجتماعی که هنوز در دادسراست به شعبه بازپرسی مراجعه کردم. این وکیل دادگستری در پرونده تامین اجتماعی افزود: خوشبختانه با جدیت بازپرس، اقدامات موثری در این پرونده صورت گرفته و حتی به تازگی قرارهای تامینی سنگینی نیز برای متهم صادر شده است.
 
جمع‌آوری بنرهای مرحوم آیت‌ا... طاهری

شنیده شد که فرزند مرحوم آیت‌ا... طاهری از برگزاری مراسم دومین سال رحلت ایشان در مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان خبرداد. ایلنا نوشت؛ محمد طاهری در مورد مراسم دومین سال رحلت آیت‌ا... طاهری گفت:‌ این مراسم روز سه شنبه 12 خردادماه از ساعت 17:30 الی 19:30 در مسجد اعظم حسین‌آباد برگزار خواهد شد. فرزند مرحوم آیت‌ا... طاهری٬ سخنران این مراسم را حجت‌الاسلام موسوی‌لاری عنوان کرد. وی در مورد جمع‌آوری برخی از بنرهای مربوط به این مراسم از سطح شهر اصفهان گفت: طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد.
 
دايي به ملاقات مايلي‌كهن رفت

شنیده شد که مايلي كهن كه به دليل بيماري قلبي در بيمارستان بستري است ديروز ملاقات‌كننده خاصي داشت. علي دايي با حضور در بيمارستان رجايي از محمد مايلي كهن عيادت كرد و براي او آرزوي سلامتي داشت. اين دو بعد از مدت‌ها دلخوري از هم يكديگر را در آغوش گرفتند و بغض مايلي كهن نيز در اين لحظه و در فضاي احساسي بينشان شكسته شد و او شروع به گريه كرد. آنها كه پيش از اين‌بارها با يكديگر به اختلاف نظر خورده بودند با اين عيادت ويژه به نظر مي‌رسد به مشكلات گذشته خود پايان دهند. كريم باقري و حبيب كاشاني نيز در اين عيادت علي دايي را همراهي مي‌كردند.
 
حراج آنلاین اموال سفارت آمریکا

شنیده شد که سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قصد دارد اموال و دارایی‌های دست دوم خود را از طریق حراج آنلاین به فروش برساند. پارسینه نوشت؛ سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قصد دارد اموال و دارایی‌های دست دوم خود را از طریق حراج آنلاین به فروش برساند. به گزارش یدیعوت آحارونوت، برای اولین بار در تاریخ سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تصمیم گرفت اموال و دارایی‌های دست دوم خود را از طریق حراج آنلاین در اختیار عموم مردم قرار دهد. در این حراج علاوه بر لوازم موجود در سفارت مانند رایانه و پرینتر لوازم منزل دان شاپیرو، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و دیگر کارمندان سفارت آمریکا نیز دیده می‌شود.
 
تکذیب خبر نقل قول از وزیر اطلاعات

شنیده شد که روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای خبر برخی از سایت ها به نقل از وزیر اطلاعات مبنی بر این که «برخی از مجموعه ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند» را کذب محض اعلام کرد. ایرنا نوشت؛ در بخشی از این اطلاعیه آمده است: روز شنبه در برخی از سایت های خبری، مطلبی به نقل از وزیر اطلاعات در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور به این مضمون نقل شده است که « برخی از مجموعه ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند»، به آگاهی می‌رساند، نقل قول مزبور کذب محض است و وزیر اطلاعات، چنین مطلبی را در سخنرانی خود بیان نکرده است.
 
پست جالب کری برای ظریف

شنیده شد که بعد از دیدار ظریف با همتای آمریکایی خود، جان کری پست جالبی را در صفحه توئیتر منتشر کرده است. خبرآنلاین نوشت؛ جان کری با انتشار پست توئیت خود از مذاکرات خود با ظریف در ژنو نوشت: «بازگشت به ژنو ؛ برای تداوم مذاکرات هسته ای ایران و فرصت دوباره برای گفت‌وگوی مستقیم با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران».

** ایران

پرونده  بابک زنجانی به دادگاه انقلاب ارسال شد

سخنگوی قوه قضائیه ‌درباره وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: «کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه انقلاب  ارسال شده است، منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود».  به گزارش «تسنیم»، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای  روز گذشته در جمع خبرنگاران در اراک درخصوص آخرین وضعیت پرونده «مهدی هاشمی» اظهار داشت: این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدید نظر، اعلام نظری درباره تجدیدنظرخواهی اعلام نکرده است. وی  در مورد پرونده جیسون رضائیان گفت: «یک جلسه از دادگاه وی برگزار شده و جلسات دادرسی همچنان ادامه دارد».


تیرماه؛ ادامه دادگاه مرتضوی

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اشاره به وصول پاسخ استعلام‌های دادگاه از وزارت کار در پرونده مرتضوی به «فارس» گفت: «پنجمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در تیرماه برگزار می شود».


امریکا: در عراق کنار ایران نمی‌جنگیم

نماینده ویژه رئیس جمهوری امریکا در ائتلاف جهانی برای مقابله با «داعش» در گفت‌وگو با شبکه «فرانس 24»، حمایت از نیروهای شیعه حامی ایران را در مبارزه با داعش در عراق تکذیب کرد.  به گزارش «انتخاب»، جان آلن تأکید کرد: «ما قصد داریم از حیدر العبادی و نیروهای امنیتی عراق که بخشی از آنها نیروهای بسیج مردمی هستند، در آزادسازی و نهایتاً بازسازی الرمادی و استان الانبار، حمایت کنیم.»


تکذیب فعالیت انصاری به عنوان رابط انتخاباتی 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری  پیرامون خبرهای منتشره درباره فعالیت وی به عنوان رابط انتخاباتی  دولت و اصلاح‌طلبان  به ایرنا  گفت: «این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.» خبرگزاری «تسنیم» روز شنبه به نقل از  محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، مطلبی منتشر کرده بود که بر اساس آن «آقای مجید انصاری به شکلی ارتباط بین اصلاح‌طلبان و دولت را برقرار کرده‌اند.»  اما محسن رهامی دیروز  در گفت‌وگویی با سایت خبری «ندای ایرانیان» تأکید کرد: «من هیچ گاه نگفتم آقای انصاری رابط دولت و اصلاح‌طلبان است. من پیش‌تر هم این نکته را ذکر کرده‌ام که اصلاح‌طلبان جلسات متعددی را با رئیس جمهوری، وزیر کشور و معاونان‌اش، انصاری، یونسی، جهانگیری و... داشته‌اند و در این جلسات دغدغه‌ها وپیشنهادهای خود را مطرح کرده‌اند. بنابراین آقای انصاری کار ویژه‌ای برای ارتباط با جریان اصلاح‌طلب ندارند.»  رهامی  با بیان اینکه آن مصاحبه دو ماه پیش انجام شده بود، تصریح کرد: «من در هیچ جای مصاحبه نگفتم که ما با دولت از طریق آقای انصاری ارتباط ویژه داریم و از صبح چند بار تیتر مصاحبه را به دوستان گوشزد و به آنها توصیه کردم که عوض کنند.»  وی تأکید کرد: «جریانی می‌خواهد میان ما و دولت فاصله ایجاد کند، ما هم از دولت چیزی نمی‌خواهیم جز تضمین برگزاری انتخابات صحیح به‌نحوی که به مردم اطمینان دهیم در انتخابات کسانی که صالح هستند، تأیید صلاحیت می‌شوند.»

جمع آوری بنرهای سالگرد  مرحوم آیت‌الله طاهری

فرزند مرحوم آیت‌الله محمد طاهری در مورد جمع‌آوری برخی از بنرهای مربوط به مراسم  سالگرد  رحلت پدرش از سطح شهر اصفهان گفت: «طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد». محمد طاهری در گفت‌وگو با «ایلنا٬»  افزود :« این مراسم سالگرد 12 خرداد ماه ،  در مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان  و به سخنرانی  حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات  برگزار خواهد شد».

** شرق

محسنی‌اژه‌ای: کیفرخواست زنجانی به دادگاه ارسال شد


تسنیم: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده «م. ه» اظهار کرد: این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدیدنظر، نظری درباره تجدیدنظرخواهی اعلام نکرده است. درباره آخرین وضعیت پرونده جیسون رضاییان هم گفت: یک جلسه از دادگاه وی برگزار شده و جلسات دادرسی همچنان ادامه دارد. محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سؤالی ‌درباره وضعیت پرونده بابک زنجانی، گفت: کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه ارسال شده است، منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود. محسنی‌اژه‌ای همچنین پیرامون شایعات درباره فرمانده سابق ناجا تأکید کرد: شایعاتی که در برخی سایت‌ها منتشر شده بود، صحت ندارد. 

واکنش وزارت‌ خارجه به توقف تأیید مدارک در آمریکا و کانادا


شرق: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره توقف موقت تأیید مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی در ایران توسط نهادهای مربوطه در آمریکا و کانادا، گفت: «استفاده ابزاری از حق آموزش و تحصیل که در زمره حقوق بنیادی انسان‌هاست، اقدامی نادرست و تبعیض‌آمیز است، به‌ویژه اینکه این رشته تحصیلی با سلامت و جان سایر انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد». به گزارش اداره کل دیپلماسی وزارت‌ خارجه، مرضیه افخم با ابراز تأسف از این تصمیم کمیسیون‌های آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا و کانادا و اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان ایرانی همواره در زمره برترین‌ها در این رشته بوده و هستند، اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران راه‌ها و اقدامات لازم برای رفع محدودیت وضع‌شده علیه اتباع و شهروندانش را در دست بررسی دارد و امیدوار است هرچه سریع‌تر خاتمه یابد».

تأکید استاندار تهران بر صیانت از  رأی مردم 


ایرنا: استاندار تهران با تأکیدبر اینکه رأی مردم حق‌الناس است، گفت: مهم‌ترین وظیفه مجریان و برگزار‌کنندگان انتخابات، فارغ از هر نتیجه‌ای که حاصل ‌شود، صیانت از رأی و نظر مردم است. حسین هاشمی گفت: موظفیم درباره امانت‌داری به بهترین شکل عمل کنیم و در راستای تأکیدات رئیس‌جمهوری با خروجی صندوق‌ها کاری نداریم و وظیفه اصلی ما صیانت از رأی و نظر مردم است. باید به‌گونه‌ای رفتار شود که عملکردها خود گویای همه‌چیز باشد و به مردم ثابت شود که همواره پیگیر مشکلات آنها هستیم. 

وزیر خارجه عربستان: همه‌چیز  به ایران بستگی دارد


ایسنا: وزیر امور خارجه عربستان که به قاهره سفر کرده است، در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای مصری خود گفت: «طرفین در مورد ایران موضعی تقریبا مشابه اتخاذ کردند و هر دو آنچه را که دخالت یک کشور غیرعرب در امور کشورهای عربی خواندند، محکوم کردند». عادل الجبیر به شکل مستقیم ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد و گفت: «ایران در یمن، سوریه، عراق و لبنان دخالت می‌کند و این از سوی کشورهای عربی پذیرفتنی نیست». وزیر خارجه عربستان ادامه داد: «ما می‌خواهیم با ایران روابط خوبی داشته باشیم اما این مشروط به آن است که تهران از دخالت در امور کشورهای عربی دست بردارد و به حمایت خود از تروریسم پایان دهد. همه‌چیز به ایران بستگی دارد».

علی‌اکبر  ولایتی: ایران به ادامه مذاکراتمصمم است


فارس: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به ادامه مذاکرات مصمم است، گفت: «ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای زیر بار هیچ تحمیلی نخواهد رفت و اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌پذیرد». علی‌اکبر ولایتی، دیروز در دیدار با هیأت فرهنگی‌-‌اجتماعی اردنی، گفت: «جمهوری اسلامی ایران به ادامه مذاکرات مصمم است و امید بسیار دارد که به نتایج مثبت و مطلوبی منتهی شود». وی ادامه داد: «اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند دبه دربیاورند و طرح‌ها و درخواست‌های جدیدی را مطرح کنند، نمی‌دانیم نتیجه چه می‌شود؛ چراکه همیشه شاهد خواسته‌های جدید و زیاده‌خواهانه آمریکا هستیم».




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 891
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 11 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
SHAHIN در تاریخ : 1394/3/11/1 - - گفته است :
سلام دوست عزیزخوشحال میشم به منم سربزنیدوچنانچه انتقادویاپیشنهادی داریدبیان کنید
باآرزوی بهترینهابرای شما...موفق باشیدوپایدار

/weblog/file/img/m.jpg
سیستم تبادل لینک در تاریخ : 1394/3/11/1 - - گفته است :
سلام وب زيبايي داريد اگه ميخواهيد از معجره تبادل لينک استفاده کنيد و وب خودتان رو از لحاظ امار بالا ببريد بهتره از سيستم تبادل لينک ما استفاده کنيد منتظرت هستيم با تشکر
http://linkkon1.rozblog.com


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');