خبرویزه روزنامه ها(17)27 اردیبهشت94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 591
بازدید ماه : 2106
بازدید کل : 186643
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

متاسفانه برخی اظهارات نشان می‌دهد که ظاهرا رئیس دولت همچنان در فضای انتخابات دو سال پیش و بیان شعارها و وعده‌های انتخاباتی گرفتار است و پس از گذشت دو سال از پایان انتخابات هنوز موفق به خروج از آن فضا و ورود به مرحله جدید که عمل به وعده‌های انتخاباتی است نشده.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

دلارهای شیوخ عرب را بالا بکش و چشم به جنایت‌های آنها ببند!

«رئیس جمهور فرانسه از دلارهای انبوه نفتی شیوخ عرب بهره می‌گیرد و چشم خود را بر هرگونه نقض حقوق بشر بسته است».

این مطلب را نشریه فرانسوی لوبس (نوول ابزرواتور سابق) منتشر کرد و به روابط تنگاتنگی که طی ماه‌های اخیر بین فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه و شیوخ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ایجاد شده، پرداخته، لوبس به زبان طنز، رئیس جمهوری فرانسه را «اولاند عربی» نامید.

این هفته نامه می‌پرسد اولاند چگونه توانست مبدل به بهترین دوست امیرهای عرب خلیج فارس گردد؟ و می‌نویسد که «دیپلماسی تجاری» اولاند بسیار خوب کار می‌کند. اولاند با فروش سلاح و دیگر سرویس‌های فرانسوی از ذخایر انبوه دلارهای نفتی این شیوخ برای فرانسه بهره می‌گیرد و چشم خود را بر هر گونه تجاوز آشکار به حقوق بشر در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می‌بندد.

این هفته نامه به روابط بسیار نزدیک اولاند با «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر اشاره می‌کند که اخیراً 24 فروند جنگنده رافال به ارزش 6/3 میلیارد یورو از فرانسه خریده است. «لوبس» ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی را «پدر خوانده» شیوخ عرب خلیج فارس می‌داند و می‌نویسد از هنگامی که ملک سلمان از رویکرد سیاسی باراک اوباما که در حال عادی ساختن روابط فیمابین آمریکا و ایران است، مأیوس گردیده، فرانسوا اولاند را که تاکنون موضعی بسیار سخت در مذاکرات هسته‌ای با ایران نشان داده، برگزیده است. حضور اولاند در اجلاس کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس و حمایت ملک‌سلمان از فروش اخیر تسلیحات فرانسوی به مصر و لبنان این روابط نزدیک را آشکار می‌سازد.

در همین حال، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی که اخیراً دو ماهواره فرانسوی خریداری کرده در حال گفت‌وگوهای محرمانه با وزیر دفاع فرانسه برای خرید هواپیماهای جنگنده رافال می‌باشد. شیخ صباح خالد الصباح وزیر امور خارجه کویت و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز از ماه ژانویه گذشته در حال آماده ساختن زمینه‌های توسعه همکاری بین فرانسه و کویت هستند. کویت که از هنگام نخستین جنگ خلیج در سال 1991 یکی از متحدان تاریخی آمریکا محسوب می‌گردد، به سرعت در حال نزدیک شدن به فرانسه است. هفته نامه «لوبس» به روابط نزدیک فرانسه با شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین اشاره می‌کند و می‌نویسد: فرانسه آموزش نیروهای ضد شورش بحرین را بر عهده گرفته است. و به رغم اینکه سازمان عفو بین‌الملل بارها تجاوز آشکار به حقوق بشر و شهروندی را در این کشور محکوم کرده، فرانسوا اولاند چشم خود را بسته و در صدد گسترش روابط با بحرین می‌باشد.
 
آرزوهای زنجیره‌ای‌ !

یادداشت روز کیهان چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه با عنوان «برادر محسن از شما بعید بود» که به انتقاد از اظهارات آقای محسن رضایی در مصاحبه با شبکه «المیادین» اختصاص داشت ضمن آنکه با استقبال گسترده‌ای روبرو شده بود، واکنش تند محسن رضایی را نیز به دنبال داشت. ابتدا سایت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نوشته‌ای اعلام کرد که متن منتشر شده از مصاحبه وی با شبکه المیادین، ناقص بوده است و ایشان در مصاحبه خود به دفاع از مردم یمن و اعتراض به حمله عربستان نیز پرداخته بود که به این بخش از مصاحبه وی در پیش خبر المیادین اشاره نشده است. در همان حال آقای محسن رضایی با انتشار یک نامه سرگشاده خطاب به مدیر مسئول کیهان  ادعا کرد که روزنامه کیهان طی 15 سال گذشته به توهین و افتراء علیه وی مشغول بوده است! که پاسخ کوتاه شریعتمداری را به دنبال داشت که از وی خواسته بود برای ادعای خویش نمونه‌ای ارائه کند. اما،همزمان با این روند، یک سایت اینترنتی نزدیک به آقای رضایی، یادداشت مفصلی حاوی  تهمت و ناسزا- که شیوه همیشگی این سایت است- علیه مدیر مسئول کیهان منتشر کرد که بلافاصله با استقبال جریانات ضدانقلاب خارج‌نشین و سایت‌های داخلی وابسته به فتنه آمریکایی، اسرائيلی 88 روبرو شد و برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز در شماره روز پنجشنبه خود، بی‌آنکه به اصل ماجرا اشاره کنند به عقده‌گشایی علیه کیهان پرداختند.

و در این میان سه نکته درخور توجه وجود دارد که تحریریه مشترک زنجیره‌ای‌ها از پرداختن به آن طفره رفته‌اند.

1- آن بخش از یادداشت کیهان در اعتراض به مصاحبه آقای محسن رضایی که در آن از بی‌توجهی وی به مظلومیت ملت یمن انتقاد شده بود می‌تواند «ناوارد» تلقی شود. چرا که در متن کامل مصاحبه ایشان که از سوی سایت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است، دفاع آقای رضایی از مردم یمن دیده می‌شود.

2- و اما، آقای رضایی در بخش دیگری از مصاحبه خود اظهار داشته بود «من اطمینان دارم اگر کسی به مرزهای عربستان تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم»! و تسلیحات جمهوری اسلامی ایران را برای دفاع از «عربستان و قطر و امارات» دانسته بود! که انتقاد کیهان به این بخش از اظهارات آقای رضایی کماکان به قوت خود باقی است و امید است ایشان از تکرار اینگونه اظهارات نسنجیده و خسارت‌آفرین خودداری ورزد.

3- برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به اصحاب فتنه  ضمن ناسزاگویی، آرزو کرده‌اند کیهان از انتقادهای خود دست بکشد که درباره فحاشی آنها باید گفت؛ تاکنون فقط عِرض خود برده‌اند و حتی زحمت کیهان هم نداشته‌اند و اما، آرزوی دست کشیدن کیهان از برملا کردن هویت واقعی برخی از آنها، مثل همیشه یک آرزوی برزمین مانده خواهد بود.
 
عربستان فرافکنی می‌کند تا بحران داخلی را بپوشاند

غرب نمی‌تواند ردپایی از ایران در تحولات یمن پیدا کند. چرا که این ماجرا داخلی و مربوط به نارضایتی مردم است.

نشریه نشنال اینترست در گزارشی نوشت: بی‌ثباتی‌های سال‌های اخیر در بحرین و یمن منشأ داخلی دارد و با تحریک ایران و یا هیچ طرف خارجی دیگری نیست.

نشنال اینترست با تأیید اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا که تأکید کرده بود مشکلات داخلی کشورهای عربی بزرگترین تهدید آنهاست،  افزود: باراک اوباما در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز بزرگترین تهدید کشورهای عربی از سمت ایران نیست بلکه نارضایتی‌های داخلی، بیکاری جوانان و نبود مجرای مشروع سیاسی برای بروز نارضایتی‌ها این کشورها را تهدید می‌کند. البته طبیعی است که حاکمان این کشورها دوست ندارند چنین تحلیلی را بشنوند و اوباما هم تأیید کرد که صحبت کردن درباره این موضوعات با این رژیم‌ها «گفتگوی سختی» است.

نشنال اینترست می‌افزاید: در واقع مهم‌ترین بی‌ثباتی طی چند سال اخیر که در همسایگی بلافصل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بحرین و یمن، اتفاق افتاده، با منشأ و ریشه داخلی آغاز شد و توسط هیچ قدرت خارجی، چه ایران و یا هر کشور دیگری تحریک نشد.
 
نیویورک‌تایمز: توافق هسته‌ای برای تقویت یک جناح در ایران است

یک روزنامه آمریکایی خطاب به شیوخ‌عرب نوشت توافق هسته‌ای جناح متمایل به تجدید روابط با غرب را تقویت می‌کند و در این میان اعراب باید توجه کنند که مایلند کدام جناح پیروز شوند.

نیویورک‌تایمز در یادداشتی با اشاره به نشست کمپ‌دیوید نوشت: آمریکا به گفته جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا، می‌تواند «دو کار را همزمان انجام دهد؛» یعنی توافق هسته‌ای با ایران شیعه را به نتیجه برساند، و اتحاد خود با امیرنشین‌های سنی را محترم بشمارد؛ هر چند نفت عرب‌ها برای آمریکایی که در میان شکوفایی نفتی قرار گرفته، از اهمیت استراتژیک کمتری برخوردار است. اما استدلال آمریکایی‌ها مبنی بر این که می‌توان هم آدامس جوید و هم راه رفت خریدار چندانی در میان کشورهای عرب ندارد، این روزنامه می‌نویسد: نخست؛ ایران نفوذ خود در خاورمیانه را در نبود یک توافق هسته‌ای به دست آورده است، نه با آن. این شرایط بدون تحمیل هیچ توافقی با قدرت‌های بزرگ جهانی برای نزدیک کردن ایران به جهان قانون و مقررات پدید آمده است. در این وضعیت ایران به شکلی گسترده برنامه هسته‌ای خود را توسعه داده است. کدام یک برای جهان عرب خطرناک‌تر است؟ ایران مسلح به جنگ‌افزار هسته‌ای، یا ایرانی با یک برنامه هسته‌ای کنترل شده و تحت نظارت سنگین؟

نیویورک‌تایمز اضافه کرد: حس تحقیری که عرب‌ها به آن اشاره می‌کنند، به همان اندازه منشاء داخلی دارد که ریشه خارجی دارد. سرنوشت‌ عرب‌ها همچون هر قدرت دیگری، در دست خودشان است. میلیون‌ها جوان عرب چند سال پیش با خواست توانمندی و برخورداری از فرصت‌ها قیام کردند. این امیدها، دست کم صرف‌نظر از تونس و دوبی، راه به جایی نبرده است. بمباران یمن، لعن و نفرین ایران، هیچکدام این یأس و نومیدی را چاره نخواهد کرد.

نیویورک تایمز آنگاه استدلال می‌کند: از یک سو ایران تندرو توسعه‌طلب قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران وجود دارد، و از سوی دیگر ایران اصلاح‌طلب متمایل به تجدید روابط با غرب حسن روحانی رئیس‌جمهوری آن کشور. آنها هر دو در حال حاضر تقریبا در تعادل قرار گرفته‌اند. کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس باید تمرکز کنند که کدام جناح در نتیجه‌ یک توافق هسته‌ای طی زمان تقویت خواهد شد.

راجر کوهن نوشت: ایران یک قدرت بزرگ خاورمیانه است. منافع استراتژیک کوتاه مدت کشورهای عرب ممکن است حفظ وضعیت ناخوشایند فعلی باشد که به ادامه سرکشی‌های ایران و عدم تغییر وفاداری آمریکا می‌انجامد. در واقع، منافع واقعی کشورهای عرب باید ایرانی باشد که آزادانه دست به هر کاری نمی‌زند، در پی توافق با قدرت‌های بزرگ تحت فشار است، از همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای بهره‌مند می‌شود، و زیر فشار جوان‌هایش به سوی آزادی سوق داده می‌شود. مفهوم دیوانگی مورد نظر انیشتین- تکرار مکرر و دوباره یک چیز و انتظار دریافت نتایجی متفاوت- نیاز به یک ضمیمه دارد. جنون، انجام یک کار به دفعات مکرر در خاورمیانه و انتظار گرفتن نتیجه متفاوت است.

اوباما از آن شخصیت‌هایی است که به راه رفتن و آدامس جویدن همزمان اعتقاد دارد. یک توافق هسته‌ای با ایران خطراتی به همراه دارد، اما خطرات نبود یک توافق هسته‌ای، بسیار بزرگتر است.
 
بازی با معلمان مشکلات صنفی آنها را حل نمی‌کند

به رسمیت شناختن حق اعتراض چه دردی از معلمان دوا می‌کند؟ خبرگزاری دانشجو با طرح این سوال نوشت: متاسفانه برخی اظهارات نشان می‌دهد که ظاهرا رئیس دولت همچنان در فضای انتخابات دو سال پیش و بیان شعارها و وعده‌های انتخاباتی گرفتار است و پس از گذشت دو سال از پایان انتخابات هنوز موفق به خروج از آن فضا و ورود به مرحله جدید که عمل به وعده‌های انتخاباتی است نشده.

این رسانه می‌افزاید: 17 خردادماه امسال روزی بود که بیشتر شهرهای کشور شاهد تجمع سکوت معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش بودند. معلمان استان‌های تهران و البرز نیز ترجیح دادند تا به جای رفتن به مقابل وزارت آموزش و پرورش، راه بهارستان را در پیش بگیرند و تجمع خود را در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کنند به این امید که شاید پس از ناامیدی از دولت‌مردان؛ گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات و حل مشکلات‌شان این‌بار در میان نمایندگان شان در پارلمان بیابند.

در این میان حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت مقام معلم که روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، از «به رسمیت شناختن حق اعتراض برای معلمان» سخن گفت، رئیس‌دولت پس از آنکه در مقدمه‌ای ستایش‌گونه، الفاظ زیبایی را نثار معلمان حاضر در جلسه کرد با اشاره به مشکلات معیشتی آنان، حق اعتراض را برای معلمان به رسمیت شناخت. همزمان با سخنان روحانی، هاشمی‌رفسنجانی که از او به عنوان برادر بزرگ‌تر دولت یاد می‌شود نیز چند کیلومتر آن سوتر و در میان اعتراضات دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر حضور یافته و در جمع برخی از اساتید این دانشگاه سخن گفت. فصل مشترک سخنان او با شاگرد دیروزش حسن روحانی، تاکید بر به رسمیت شناختن حق اعتراض معلمان بود. وی در بخشی از سخنانش چنین اظهارنظر کرد: «این روزها معلمان اعتراضاتی را انجام می‌دهند که به حق هم هست و کلاس‌های درس را تعطیل می‌کنند و اظهار حق می‌کنند».

خبرگزاری دانشجو نوشت: شکی نیست که این‌گونه اظهارنظرها در دوران انتخابات و برای دستیابی به آراء معلمان بسیار مفید و موثر خواهند بود و کاندیدای انتخابات با به رسمیت شناختن حق اعتراض اصناف عملا  این امید را به آنان می‌دهد که پس از دستیابی به قدرت برای پاسخ‌گویی به مطالبات آن صنف تلاش خواهد کرد. اما بیان این اظهارات از سوی رئیس دولتی که دو سال از عمر آن می‌گذرد چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ به دیگر سخن؛ به رسمیت شناختن اعتراضات معلمان چه باری از مشکلات این صنف را از دوش آنان برمی‌دارد؟

به نظر می‌رسد رئیس دولت و برخی افراد در سایه که تاثیر فراوانی بر دولت دارند، خواسته یا ناخواسته دچار خطای برداشت شده و توجهی به این نکته بسیار واضح ندارند که اعتراضات نمود بیرونی مطالباتی است که وظیفه برآوردن آن اتفاقا با رئیس دولت و همکاران اوست. متاسفانه برخی اظهارات نشان می‌دهد که ظاهرا رئیس دولت همچنان در فضای انتخابات دو سال پیش و بیان شعارها و وعده‌های انتخاباتی گرفتار است و پس از گذشت دو سال از پایان انتخابات هنوز موفق به خروج از آن فضا و ورود به مرحله جدید که عمل به وعده‌های انتخاباتی است نشده. احتمالا در آستانه ورود دولت به سال سوم مدیریتش، زمان بیان اظهارات زیبا و نشستن در جایگاه روشنفکری گذشته باشد و احتمالا دیگر 100 روز وعده داده شده از سوی رئیس دولت در انتخابات که قرار بود طی آن مشکلات اقتصادی حل شود، به پایان رسیده است.

** خراسان


دستور آيت ا... لاريجاني درباره دسترسي مسئولان به يک سامانه مهم قضايي


بر اساس ابلاغيه آيت ا... لاريجاني رئيس قوه قضاييه به مسئولان قضايي کشور که بر اساس ماده 73 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شده، مقرر شده پس از ثبت احکام قطعي و اسامي محکومان مربوط به شعب رسيدگي به جرايم قاچاق کالا و ارز، تنها مقاماتي چون دادستان کل کشور و وزير دادگستري به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند و هرگونه دسترسي غيرمجاز به اين پايگاه يا بهره برداري خارج از ضوابط قانوني از آن، مشمول مجازات هاي مقرر در قوانين جزايي و اداري خواهد بود.

** وطن امروز

بمباران همسایگان با ادعای مسلمانی سازگار نیست

حسن روحانی در مراسم افتتاحیه سی‌ودومین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم اظهار داشت: آنچه امروز دارای بیشترین اهمیت برای مسلمانان است، عمل به قرآن است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در ادامه اسلام را صداقت، برادری، مروت، مدارا و دست یکدیگر را گرفتن و رخت بر بستن خشونت و افراط از جوامع اسلامی توصیف و تصریح کرد: آیا اگر برای تفوق منطقه‌ای خودمان بر سر همسایگان‌مان بمب ریختیم، می‌توانیم ادعای مسلمانی و قرآنی بودن کنیم؟ آیا اگر به جای کمک به فقرا، به خشونت‌گرایان و تروریست‌ها کمک کرده و آنها را تقویت کنیم، اسلامی و قرآنی عمل کرده‌ایم؟

غرب آرزوی بازرسی از مراکز نظامی ایران را به گور می‌برد

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، خطیب موقت نماز جمعه تهران به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرده و گفت: به نظر می‌رسد غرب، آمریکا و آقای آمانو درباره مذاکرات هسته‌ای دچار یک توهم و ذوق‌زدگی شده‌اند. سناتور آمریکایی می‌گوید توافق ما باید مشروط به  به‌رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایران باشد. آمانو می‌گوید بازدید از تأسیسات نظامی ایران باید از شروط توافق باشد، اما ما به امانو و طرف مقابل می‌گوییم دست از این خیالپردازی‌ها بردارید و بدانید  ایران همان ایران است و همان مقاومتی که طی سال‌ها داشته، بازهم آن مقاومت را خواهد داشت. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: ما به آقای آمانو و به این غربیان و آمریکا می‌گوییم آرزوی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل و آرزوی گنجانده شدن شرط بازدید از تأسیسات نظامی ایران را در توافق هسته‌ای به گور خواهید برد.

تحریم بانک‌های ایرانی برداشته نمی‌شود

نمایندگان ایران و 1+5 در ژنو توافق کردند در صورت رسیدن به توافق نهایی، تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران برداشته شود و حالا رویترز گزارش داده تحریم بانک‌ها جزو تحریم‌های هسته‌ای نبوده  بنابراین بانک‌ها همچنان در زیر سایه تحریم باقی خواهند ماند. به گزارش فارس، در ابتدای این گزارش به تجربه تلخ بانک‌های اروپا و آمریکا از همکاری با ایران و متحمل شدن جریمه‌های دولت آمریکا پرداخته شده و نویسنده نوشته است با وجود ذخایر عظیم نفت و گاز هم، باز بانک‌های خارجی علاقه‌ای به ورود به بازار ایران نخواهند داشت. یک مقام ارشد بانکی آمریکا هم به شرط ناشناس ماندن در این باره با رویترز مصاحبه کرده و گفته است: «با توجه به قوانین ضدپول‌شویی، هر کس که فکر بازگشت به ایران به سرش خطور کند، دیوانه است». رویترز این مقاله را درباره روزهای پس از توافق احتمالی میان ایران و 1+5 نوشته یعنی گفته اگر تحریم‌ها هم برداشته شود، باز بانک‌ها باز نخواهند گشت. نویسنده این خبرگزاری در توجیه استدلال خود نوشته است: «توافق ژنو فقط به برداشته شدن موقت تحریم‌های مربوط به پرونده هسته‌ای پرداخته بود و جمع قابل ملاحظه دیگر تحریم‌های ایران که اکثرا هم آمریکایی است و به دلایل حقوق بشری و حمایت ایران از شبه‌نظامیان خاورمیانه اعمال شده بود، بر سر جای خود باقی ماند». رویترز می‌افزاید: «وزارت خزانه‌داری آمریکا، کل نظام مالی ایران را به‌عنوان «نگرانی اولویت‌دار در بحث پولشویی» شناخته و مدعی است ایران از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کند و با همین سیستم مالی، به دنبال سلاح کشتار جمعی است».

** آرمان

 صدورکیفرخواست حمله‌کنندگان به مطهری

شنیده شد که وکیل پرونده حمله‌کنندگان به علی مطهری از صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت برای متهمان این پرونده در شیراز خبر داد. مصطفی ترک‌همدانی با اعلام مطالب فوق افزود: پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. وی توهین، ضرب و جرح و قذف را از موارد اتهامی مندرج در کیفرخواست عنوان کرد. علی مطهری که اسفند سال ۹۳ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود مورد تهاجم عده‌ای قرار گرفت.
 
شعرخوانی وزیر اطلاعات در نمایشگاه کتاب

شنیده شد که سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از برخی از غرفه‌های ناشران عمومی بازدید کرد و در یکی از غرفه‌ها شعری از نیما یوشیج را خواند. این بازدید پس از برگزاری جلسه‌ با ناشران و سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) صورت گرفت. علوی در حین بازدیدش از نمایشگاه به برخی از غرفه‌های بخش ناشران عمومی سر زد و در یکی از این غرفه‌ها شعری از نیما یوشیج را خواند. او در ادامه در جمع خبرنگاران درباره‌ حضورش در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: افسوس می‌خورم که مشغولیت‌ها و مسئولیت‌های کاری، فرصت زیادی برایم باقی نمی‌گذارد تا از این فرصت ارزشمند بهره کافی ببرم.
 
25 بانک در یک خیابان تهران

شنیده شد که خیابان سلسبیل یا رودکی یکی از مراکز تجاری تهران است که در سال‌های اخیر به‌طور جدی تغییر کاربری داده و درحال تبدیل شدن به مرکزی برای تجمع و حضور بانک‌هاست. آنا نوشت؛ در این خیابان که شاید مدت زمان قدم زدن در آن 20 دقیقه به طول نمی‌انجامد، 25 شعبه بانک دایر است که برخی از آنها شعب مختلف یک بانک هستند. بانک ملی با داشتن 5 شعبه در این خیابان گوی سبقت را از سایر بانک‌ها و موسسات مالی گرفته است. بانک‌‌های تجارت، مسکن و رفاه کارگران نیز هر یک بیش از یک شعبه فعال در این خیابان دارند. صرف‌نظر از استقبال مردم از خدمات الکترونیک و به تبع آن بانکداری الکترونیک، در دسترس بودن بانک نیز مزیت‌های خاص خود را دارد، اما وجود چند بانک در کنار یکدیگر و یا وجود چندین شعبه از یک بانک در یک خیابان چندان جالب و منطقی به‌نظر نمی‌رسد.
 
دارایی اوباما چقدر است

شنیده شد که کاخ سفید اعلام کرد، ارزش دارایی‌های باراک اوباما بین 9/1 تا 9/6 میلیون دلار است و وی هیچ تعارض منافعی ندارد. تابناک نوشت؛ اسناد کاخ سفید فاش ساختند، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بین یک تا پنج میلیون دلار پول در قالب اوراق خزانه‌داری آمریکا و اعتبارات دوجانبه داشته و بین 200 تا 400 هزار دلار نیز در قالب حسا‌ب‌های پس‌انداز کالج داشته و درآمد سه قرارداد کتاب را نیز دراختیار دارد. جان ارنست، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: براساس قوانین آمریکا همه مقامات عالی‌رتبه فدرال باید به‌طور علنی دارایی‌ها و منافع مالی شخصی خود را اعلام کنند. با توجه به برآوردهای ما، نه رئیس‌جمهور آمریکا و نه معاون وی تعارض منافع ندارند.
 
ستاد اجرايي فرمان امام ربطي به ما ندارد

شنیده شد که آيت ا... سيد حسن خميني در صفحه اينستاگرامش با اشاره به ديدارش با اعضاي ستاد اجرايي فرمان امام گفت كه اين ستاد ربطي به بيت امام ندارد. خبرآنلاين به نقل سيدحسن خميني نوشت: ستاد فرمان امام ربطي به بيت امام ندارد. بعضي جاها مردم فكر مي‌كنند آنچه شما انجام مي‌دهيد چون نام امام را داريد زيرنظر ما انجام مي‌شود و شكايتتان را به من مي‌كنند. در حالي كه من به آنها مي‌گويم اينها اگر چيزي از من نگيرند خوب است و اين مجموعه ربطي به امام ندارد.
 
تعبير امام جمعه از آلزايمري‌هاي سياست

شنیده شد که امام جمعه كازرون گفت: سياست‌مداران ما دچار فراموشي شده‌اند؛ من به سياستمداران داراي بيماري آلزايمر مي‌خواهم كه به ياد بياورند چه كسي تا لحظه آخر از رژيم پهلوي دفاع كرد، براي برگشت شاه تلاش كرد، كودتا كرد، صدام را به جان ما انداخت، جمهوري اسلامي را تهديد كرد، وحشيانه‌ترين تحريم‌ها را انجام داده و از فتنه‌هاي داخلي نهايت حمايت را داشته است. پارسينه نوشت؛ حجت‌الاسلام محمدخرسند گفت: يك سياستمدار نبايد با يك لبخند ديپلماتيك اين ظلم‌هاي بزرگي كه از سوي كفار به ما شده است را فراموش كند؛ مذاكره جايي است كه منطق وجود داشته باشد؛ جايي كه تهديد مي‌كنند منطقي وجود ندارد؛ زماني كه كسي شما را تهديد مي‌كند مذاكره معنايي ندارد. وي ادامه داد: هيات مذاكره‌كننده بايد تا زماني كه طرف مقابل ما را تهديد مي‌كند مذاكرات را به حالت تعليق درآورد و آنها را به عذرخواهي وا دارد.
 
وزير بهداشت ۸ عمل چشم در مراوه‌تپه انجام داد

شنیده شد که رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان گفت: وزير بهداشت و درمان، ۸ عمل جراحي چشم در مناطق محروم مراوه‌تپه انجام داد. تسنيم نوشت؛ سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي وزير بهداشت با حضور در كاروان نوآوران سلامت 8 عمل جراحي چشم را رايگان براي مردم و نيازمندان منطقه انجام داد. وي افزود: وی‌تصريح كرد: اين كاروان تا يك ماه ديگر در شهرستان مراوه‌تپه مستقر است. رياحي اظهار كرد: كاروان نوآوران سلامت علاوه بر خدمات چشم‌پزشكي، ديگر خدمات دندانپزشكي را نيز در مناطق محروم كشور ارائه مي‌كند.
 
راه افتادن غرفه ايران در جشنواره كن!

شنیده شد که سرانجام با گذشت 3 روز از برپايي بازار جشنواره فيلم كن، غرفه سينماي ايران برپا شد. غرفه‌ سينماي ايران كه طي دو روز برگزاري جشنواره فيلم كن در يك روند كم‌سابقه خالي بود و اين اتفاق باعث بازتاب رسانه‌اي در شبكه‌هاي مجازي هم شده بود، سرانجام برپا شد. تابناك نوشت؛ امير اسفندياري، مدير بخش بين‌الملل فارابي از غايبان اصلي غرفه است كه هرساله حضور داشته است. عدم برپايي غرفه سينماي ايران در روزهاي ابتدايي بازار كن بازتاب‌هاي مختلفي داشت.
 
مخالفت قاليباف با ورود ديوان محاسبات به شهرداري‌ها

شنیده شد که خبرآنلاين نوشت؛ شهردار اعلام كرد: براساس مقررات كار شفاف‌سازي و كنترل مالي در شهرداري‌ها از طريق شورا و تعيين سازمان حسابرسي و بررسي بودجه و تفريق بودجه انجام شده و مي‌شود. وي ادامه داد: اعتقاد داريم در اين بخش ديوان محاسبات با توجه به گستردگي كار، نه چنين سازوكاري دارد و نه امكان ورود وجود دارد از طرفي حتي ممكن است خللي هم در كار جاري شهرداري‌ها به وجود ‌آورد، لذا اميدواريم در جلسه‌اي كه هفته آينده با مسئولان ديوان محاسبات داريم دوستان متقاعد شوند.

** ایران

فایل صوتی ضد ایرانی رهبر «داعش»

خلیفه خودخوانده گروه تروریستی «داعش » در تازه‌ترین  فایل صوتی خود  با ناتوان خواندن «آل سعود» در جنگ با یمن پیش‌بینی کرد این جنگ نسخه سعودی‌ها را خواهد پیچید.

به گزارش «سی.ان.ان»، «ابوبکر البغدادی» افزود: «آل سعود اهل نبرد نیستند و «طوفان قاطعیت» آنها وهمی است که بزودی خودشان را نابود خواهد کرد». به نوشته «ایرنا»، این سخن «البغدادی» به معنی مخالفت با حمله به یمن و کشتار مردم این کشور نیست، بلکه وی معتقد است ناتوانی آل سعود باعث نفوذ بیشتر ایران در منطقه شده و لازم است خاندان سعودی نابود شوند تا به ادعای سرکرده گروه تروریستی «داعش»، مردم حول محور خلافت ادعایی وی گرد هم آیند. همزمان، شبکه امریکایی «سی.ان.ان» در خبری اعلام کرد اطلاعات موجود حاکی از آن است که «البغدادی» در سلامت است و همچنان اداره و رهبری گروه «داعش» را بر عهده دارد.


پخش پیام صوتی جدید از عزت ابراهیم

در حالی‌که نزدیک به یک ماه از انتشار خبر مرگ عزت ابراهیم الدوری، معاون صدام دیکتاتور پیشین عراق می‌گذرد، یک شبکه تلویزیونی متعلق به حزب بعث این کشور روز جمعه یک پیام صوتی که ادعا شد از اظهارات اخیر وی است پخش کرد. انتقاد از «داعش»، حمایت از تجاوز عربستان به یمن، از جمله مواضع معاون صدام در این پیام است. همچنین به گزارش  «خبرگزاری صداوسیما»، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فردی که ادعا می‌کرد عزت الدوری است در پیام خود آنچه را «اشغالگری مستقیم ایران در عراق» نامید را محکوم کرد.

اظهارات این فرد و برخی جزئیاتی که در این پیام صوتی وجود دارد، این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که این سخنان در یک نشست، ظاهراً در یکی از گردهمایی‌های سران سابق حزب بعث ضبط شده است.


معامله هسته‌ای «تل آویو» با «واشنگتن»

«یدیعوت آحارونوت» نوشت:« ارزیابی‌های اخیر منابعی در وزارت امور خارجه اسرائیل، جامعه اطلاعاتی و کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل (آیپک) نشان می‌دهد کنگره امریکا قادر نیست جلوی امضا کردن توافق هسته‌ای با ایران را بگیرد و بر این باورند که ممکن است زمان آن باشد تل آویو شیوه خود را تغییر دهد».

به گزارش خبرگزاری «صدا و سیما»، این پایگاه اینترنتی اسراییلی افزود:«منابعی در اسرائیل اکنون متوجه شده‌اند به جای ادامه دادن به مبارزه‌ای شکست خورده باید مسیر دیگری را در پیش بگیرند که تضمین کننده منافع تل آویو باشد یعنی دریافت غرامت از امریکا به صورت سلاحهای گرانقیمت یا کمک‌های دیگر. به گفته این منابع، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌تواند به مقابله با این توافق ادامه دهد یا این توافق را بپذیرد و در مقابل، خواستار دریافت مزایای گسترده‌ای از جانب امریکا شود.»


انتقاد از سکوت رسانه‌های منتقد دولت

«خبرآنلاین» با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب  نوشت: «رسانه‌های منتقد دولت حالا روزه سکوت گرفته‌اند، درست برخلاف سال قبل که می‌کوشیدند حضور نیافتن رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب را ناشی از انتقاد ایشان به مواضع فرهنگی دولت جلوه دهند». این سایت افزود:« این تحلیل‌ها در شرایطی عنوان می‌شد که رئیس دفتر مقام معظم رهبری به‌صراحت دلیل حضور نیافتن ایشان در نمایشگاه را اعلام کرده بود. بااین‌حال رسانه‌های منتقد دولت به این ماجرا بسنده نکردند و به سراغ بازخوانی تاریخ رفتند تا بفهمند رهبر انقلاب در چه مقاطعی به نمایشگاه کتاب تهران نیامده است. آنها با اعلام اینکه در دوره عطاءالله مهاجرانی در مسند وزارت ارشاد هم رهبر معظم انقلاب به نمایشگاه نیامده بودند، در تحلیل‌های خود به این نکته اشاره می‌کردند که علی جنتی قدم درراه مهاجرانی گذاشته است».

** شرق


پیام تسلیت مقام‌معظم‌رهبری به آیت‌الله موحدی کرمانی

مقام‌معظم‌رهبری با صدور پیامی درگذشت اخوی آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند. متن پیام مقام‌معظم‌رهبری به شرح زیر است: «بسمه تعالی؛ جناب مستطاب حجه‌‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی موحدی کرمانی دامت برکاته؛ درگذشت اخوی مکرّم مرحوم حجه‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدمهدی موحدی رحمه‌الله علیه را که خطیبی توانا و دارای خدمات ارزشمندی در دوران جمهوری اسلامی و پیش از آن و مفتخر به تقدیم فرزند شهید و فاضل خود در دفاع مقدس بودند، به جنابعالی و خاندان شریف و فرزندان معزّز و به قاطبه دوستان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم. والسلام علیکم و رحمه الله»

نوبخت:  اطلاعی از محدوده تغییر  وزرا و استانداران ندارم

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور، درباره شایعه تغییرات در دولت گفت: من از تعداد تعویض وزرا و استانداران بی‌اطلاعم، ولی هرگونه تغییری که در راستای بهبود عملکرد دولت باشد، قابل پذیرش است و این اقدام برای تقویت کابینه امری معمول است.

موحدی‌کرمانی خطاب به مردم عربستان:  چرا خفقان گرفته‌اید؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، به مردم عربستان در تعامل با حکومت فاسد آل‌سعود اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: مردم عربستان هم باید در این زمینه امتحان خود را می‌دادند؛ شما که ساعت‌ها قرآن می‌خوانید چقدر از قرآن را فهمیده‌اید؟ چرا از حکومت ظالم ابراز تنفر نمی‌کنید؟ چرا خفقان گرفته‌اید؟

ادامه نگارش پیش‌نویس توافق هسته‌ای هفته آینده در  وین‎

سومین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه ١+٥ در سطح معاونان و کارشناسان در چارچوب نگارش پیش‌نویس متن توافق جامع هسته‌ای روز شنبه ٢٦ اردیبهشت پس از چهار روز در وین پایان یافت. دور بعدی مذاکرات هفته آینده در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و ١+٥ بار دیگر در وین برگزار می‌شود.

وکیلی در مناظره با روانبخش: تلقی اصولگرایان از آزادی پایین‌تر  از قانون است

مناظره «زنده‌باد مخالف من»، با موضوع «بررسی حدود آزادی بیان و برخورد دولت‌ها با منتقدان» با حضور محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه ابتکار و قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری و دبیر سیاسی نشریه پرتو، برگزار شد. وکیلی در این مناظره که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: اصلاح‌طلبان تأکید می‌کنند اولویت ما قانون است، اما اصولگرایان بر امنیت تأکید می‌ورزند؛ بنابراین ظرفیت گفتمانی اصلاح‌طلب برای پاسداشت آزادی است و ظرفیت اصولگرایی محدودیت‌ساز آزادی است؛ تلقی اصولگرایان از آزادی، پایین‌تر از قانون است؛ زیرا ظرفیت گفتمانی آنان بیشتر از این کشش ندارد. سر آزادی را می‌بُرند و فدای امنیت می‌کنند. آنان به آزادی معتقدند، مگر در شرایط بحران. می‌گویند اگر آژیر امنیت به صدا درآید آزادی تعطیل می‌شود. وقتی امنیت به یک عنصر اصلی تبدیل شد، یعنی همیشه کشور در شرایط غلیان است.

او افزود: قطعا اصلاح‌طلبان در مدیریت‌شان نیز دچار اشتباه هم شده‌اند، برخی‌های‌شان دچار افراط شدند و باوجود اینکه جامعه ما ذاتا یک جامعه اصلاح‌طلب و شیعی است، به دلیل برخی تندروی‌ها در جریان اصلاح‌طلبی این جریان وارد کندروی شد و ملت دچار تفریط دولت اصولگرا شدند.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');