خبرویزه روزنامه ها(14)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 607
بازدید ماه : 2122
بازدید کل : 186659
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...


** کیهان

مظلوم‌نمایی مجمع روحانیون برای خائنین به نظام و مردم....


عضو مجمع روحانیون درباره نامه این گروه به رئیس‌جمهور درباره خاتمی گفت: به دنبال ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات اعضای مجمع بارها در جلسات مسائلی را درخصوص تحت‌الشعاع قرار گرفتن حقوق شهروندی در پی این اقدام مطرح می‌کردند، در نهایت با وجود این بحث‌ها تصمیم گرفته شد که در این زمینه نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ارائه شود.

وی افزود: از آنجایی که رئیس‌جمهور مجری اجرای قانون اساسی است و وظیفه پاسداری از حقوق شهروندی را برعهده دارد و همچنین به این دلیل که ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات بدون استناد قانونی صورت گرفته است، تعدادی از اعضای مجمع از رئیس‌جمهور خواستند که در این‌باره به افکار عمومی توضیح دهند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: پس از ارسال این نامه، دفتر رئیس‌جمهوری نامه‌ای به قوه قضائیه فرستاد و پاسخ سوال مجمع را از این قوه خواستار شد و رونوشت این نامه نیز به مجمع روحانیون ارسال شد.

محمدعلی ابطحی هم در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: پاسخ این نامه دو شب گذشته در مجمع روحانیون مطرح شد و به دلیل اینکه محتوای نامه قید محرمانه داشت نمی‌توانم درباره جزئیات آن اطلاعی ارائه دهم.

فضاسازی درباره ممنوع‌التصویری «رئیس دولت اصلاحات» در حالی است که محدودیت اعمال شده نه به خاطر رئیس دولت اصلاحات بودن  بلکه به عنوان میدانداری خاتمی و برخی اعضای مجمع روحانیون در آشوب‌افکنی 8 ماهه سال 1388 به نیابت از سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس بود. به عبارت دیگر خاتمی به خاطر صفت رئیس دولت اصلاحات بودن مورد اعتراض یا ممنوعیت نیست بلکه به اعتبار ایفای نقش عالمانه در آشوب آمریکایی- صهیونیستی سال 88 مورد موأخذه و سرزنش است به ویژه اینکه در محافل داخلی مدعیان اصلاح‌طلبی اذعان کرده که باور ندارد در انتخابات 88 تقلب (آن هم در حد 11 میلیون) صورت گرفته است. او با این حال یکی از دست‌اندرکاران اصلی آن آتش‌افروزی 8 ماهه بود و بعدها نیز این شجاعت و مروت را نداشت که همان اعتراف در محافل خصوصی اصلاح‌طلبان را برای اطلاع مردم به شکل علنی در رسانه‌ها مطرح کند. بنابراین، این بزرگواری نظام بوده که برای جرم و جفایی این چنین هنوز مجازاتی اعمال نکرده است. در عین حال مسئله فتنه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت تصریح کردند خط قرمز نظام (و نه مسئله این دولت یا آن دولت) است و دولتمردان باید این خط قرمز نظام را محترم بشمارند چرا که اگر به تعبیر رهبر معظم انقلاب «رأی مردم حق‌الناس است» و فتنه‌گران اصرار بر زیرپا گذاشتن رأی مردم (جمهوریت) و هتاکی علیه اسلام- یا مجال فراهم کردن برای هتاکان- داشته‌اند، بنابراین عوامل فتنه خط قرمز نظام محسوب می‌شوند.

یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته اعضای هیئت دولت، نسبت به خلط جناح‌بند‌ی‌های سیاسی با خط قرمز نظام نسبت به فتنه هشدار دادند و تأکید کردند: «علایق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جنا‌ح‌بند‌ی‌ها شوند... در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است اما در برخی موارد مسئله متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان گونه که در جلسه رای اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند.»

موضع‌گیری مجمع روحانیون در حالی است که خاتمی رئیس شورای مرکزی مجمع و برخی دیگر از اعضای آن نقش اصلی را در فتنه‌انگیزی سال 88 داشتند و هنوز هم حاضر نشده‌اند میان فتنه بزرگی که یک سر آن آمریکا و انگلیس و اسرائیل و گروهک‌های قسم خورده ضد انقلاب و جبهه دیگر آن انقلاب و نظام اسلامی است، موضع خود را مشخص کرده و نسبت به سران فتنه اعلام بیزاری کنند.

یادآور می‌شود برخی اعضای مرکزیت مجمع روحانیون (نظیر خاتمی) با  دست‌اندرکاران و بازداشتی‌های فتنه 88 در رفت و آمد بوده‌اند و این در حالی است که خود خاتمی در جلسات محفلی چندین‌ بار اعتراف کرده که باور ندارد در انتخابات 88 تقلب صورت گرفته است.

ادعای تقلب اسم رمز فتنه‌گری و التهاب و آشوبگری اصلاح‌طلبان تندرو در خیانت بزرگ آن سال بود. فتنه‌گران وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب و جریان نفاق جدید- مستظهر به حمایت طیف‌هایی نظیر مجمع روحانیون- سرانجام کار اوباشیگری را به هتاکی علیه ساحت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا کشاندند و این در حالی است که در 8 ماهه پیش از این ماجرای سیاه، به اسلام و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و امام و رهبری اهانت کرده بودند.

 در حقیقت استارت آشوب‌افکنی‌ها با اعلان راهپیمایی مجمع روحانیون کلید خورد و حال آن که سران این گروه در پستوها اذعان داشتند ادعای تقلب دروغ است.

با این اوصاف خون قربانیان فتنه و آشوب 88 همچنان بر دوش خاتمی و موسوی‌ خوئینی‌ها و یکی دو نفر از همقطارانشان در مجمع سنگینی می‌کند اما آنان که بهتر از هر کس می‌دانند مرتکب فساد فی‌الارض و محاربه شده‌اند، با فرار به جلو می‌کوشند خود را مظلوم و محروم جلوه دهند.
 
خواست آمریکا از توافق اتمی مطیع کردن ایران است!

«آیا می‌توان ایران را با توافق اتمی، سرانجام مطیع کرد؟ بعید است.»
این سؤال و پاسخ را روزنامه آمریکایی یو.اس.ی.تودی مطرح کرد و نوشت: ما به سرعت در حال نزدیک شدن به نقطه عطفی حساس در قرن جدید هستیم، برهه‌ای که مورخان از آن به عنوان مقطعی مهم در تغییر روابط آمریکا با خاورمیانه یاد می‌کنند. آن زمان حساس سی‌ام ژوئن، پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای امضای توافق نهایی با ایران است.

اگر این اتحاد به دستیابی به توافق نهایی منجر شود، می‌تواند به بازگشت ثبات به آشوب زده‌ترین منطقه روی کره زمین کمک کند. علاوه بر آن می‌تواند نشان دهنده نخستین پیشرفت در مذاکرات کاهش برنامه هسته‌ای از زمانی باشد که رئیس جمهور اوباما پنج سال پیش توافقی را با روسیه به امضا رساند. اما هنوز جزئیات این توافق باقی مانده است و همه می‌دانند که شیطان در جزئیات نهفته است.

نویسنده در ادامه از سه بعد توافق ایران را مورد بررسی قرار داد. به اعتقاد وی روسیه و چین بیش از آنچه انتظار می‌رود قدرت دارند. آنها به عنوان اعضای دایم شورای امنیت از حق وتو برخوردارند هیچگاه با تحریم‌های ایران موافق نبوده‌اند. علاوه بر آن که آنها تنها نیستند،‌به محض لغو تحریم‌ها کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا برای تجارت با ایران تلاش خواهند کرد. اگر ایران نقض پیمان کند،‌احتمالی که آن را باید جدی گرفت آنگاه برای از سرگیری تحریم‌های این کشور به توافق نظر از جمله از جانب مسکو و پکن نیاز داریم.

از طرف دیگر باید اطمینان یابیم که همسایه‌های ایران از جمله عربستان سعودی، مصر و ترکیه که تردید دارند توافق هسته‌ای بتواند به خلع سلاح ایران منجر شود، از اوضاع به وجود آمده برای تسلیح بیشتر خود استفاده نمی‌کنند.

یو‌اس‌ای‌تودی افزود: بازرسان آژانس باید دسترسی کامل به تأسیسات نظامی و غیرنظامی ایران داشته باشند. این موضوع هنوز مورد اختلاف است. به یمن مخالفت‌های آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران فقدان بازرسی نظامی می‌تواند به کل توافق آسیب برساند. این مسئله‌ای نیست که باب میل ایران باشد.
روزنامه آمریکایی در پایان نوشت: حتی اگر اوضاع در سی‌ام ژوئن هم خوب پیش برود، بعید است توافق هسته‌ای دست کم در کوتاه مدت حاصل شود مگر این که ایران دیگر عملکردهای خود را به عنوان مثال حمایتش از اسد در سوریه، ‌نفوذش در عراق و لبنان، دامن زدن به بحران یمن یا حمایت از تروریسم تغییر دهد. این در حالی است که اگر تحریم‌های ایران لغو شود، پول بیشتری در اختیار این کشور خواهد بود تا صرف چنین فعالیت‌هایی کند.
 
مژدگانا که گربه عابد شد!

استاد سکولار دانشگاه تهران و حامی حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی، به علما و مراجع معترض به اظهارات ناپخته رئیس‌جمهور حمله کرد.

احمد نقیب‌زاده  که 2 دهه پیش پیگیر حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران بود، در نامه‌ای سرگشاده به حضرات آیات مکارم شیرازی و محمد یزدی نوشت: رئیس‌جمهور روحانی  ما مطلبی گفتند که من فکر می‌کردم توضیح واضحات می‌دهند که می‌گویند  وظیفه پلیس اجرای شرع و قرآن نیست و نمی‌دانستم که کار شرع و اجرای قوانین آن را می‌توان به دست هر کس سپرد. وقتی اعتراض آیات عظام را دیدم از خود پرسیدم پس تخصص خود این حضرات چه می‌شود؟ مگر نه اینکه قاضی مجتهد شرع باید به اجرای احکام شریعت بپردازد که سالیان دراز از عمر خود در گوشه حوزه‌ها صرف آموختن این احکام کرده است؟

 در بخش دیگری از این نامه آمده  است: «از قضا روحانیت ما پیش از این هم یک اشتباه مهلک دیگر مرتکب شده است که برای من بسیار جای سوال بوده است و آن اینکه کار منبر و وعظ را به مداحانی سپرده است که بعضا جز یک صوت خوش و گاهی ناخوش چیز دیگری در منقار ندارند.»

وی می‌افزاید: «ما در کار بزرگان فضولی نمی‌کنیم، فقط سوال داریم که اگر افراد پلیس صلاحیت رسیدگی به امور دینی را دارند تا پس از این مسائل دینی خود را از پلیسان و پاسبانان بپرسیم و مزاحم روحانیون والاتبار نشویم. حقیقتا عجب رئیس‌جمهور ناواردی داریم و گویا همان احمدی‌نژاد مکلا متشرع‌تر بود و ما نمی‌دانستیم.»

آنچه قابل تأمل است مواضع بعضا نادرست و لیبرالی آقای روحانی درباره اسلام است که موجب گستاخی عناصری از این دست علیه روحانیت می‌شود. پیش از این اظهارات روحانی با اعتراض حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی‌گلپایگانی و نوری ‌همدانی مواجه شد. اما آنچه درباره نامه اخیر قابل تأمل است، هویت نویسنده آن است که تظاهر به نگرانی برای منبر و روحانیت و مرجعیت می‌کند، حال آن که خود  سابقه‌دار معارضه با دروس اسلامی است.
 
از بدلی خواندن عارف تا بی‌خاصیت دانستن کروبی و رضا خاتمی

محمدرضا عارف تأکید کرد: رسیدن اصلاح‌طلبان به اجماع بسیار سخت است.
به گزارش آریا وی در جمع خبرنگاران و درخصوص ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس، گفت: هنوز وارد مصداق نشده‌ایم اما آنچه اهمیت دارد، این است که تفکر اصلاح‌طلبی با اعتدال، بتواند اکثریت مجلس را بدست آورد لذا انتظارمان این است اصلاح‌طلبان از قرعه و نظر جمع تمکین کنند. وی رسیدن به اجماع اصلاح‌طلبان را نکته‌ای بسیار سخت اما شدنی خواند و اشاره کرد: در جریان انتخابات مجلس یکبار دیگر اصلاح‌طلبان شاهد توانایی جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبان در اجرای شعارهای اصلاح‌طلبانه خواهیم بود.

همزمان صادق زیباکلام درباره عارف گفت: عارف نمی‌تواند رئیس مجلس شود وی در مصاحبه با آریا گفته است: در شرایط فعلی ایران برای ما همین کافی است که آقای عارف اصولگرا نیست در واقع اصولگرا نبودن ایشان را باید داخل گیومه بگذاریم.

وی افزود: همان اعتقادی که بنده درباره آقای روحانی داشتم و ایشان را اصولگرا نمی‌دانستم، آقای عارف را هم با همان ملاک و معیار اصولگرا نمی‌دانم بنابراین همین مسئله کافی است که ایشان را به عنوان سر لیست انتخاب کنیم.

زیباکلام درباره ریاست عارف در مجلس دهم، ادامه داد: من فکر نمی‌کنم آقای عارف شانسی برای ریاست مجلس داشته باشد البته اگر اصلاح‌طلبان بتوانند تعداد کرسی‌های خود در مجلس را زیاد کنند در این صورت آقای عارف می‌تواند رئیس ‌مجلس دهم شود.

زیباکلام درباره جایگاه علی لاریجانی در انتخابات مجلس دهم، گفت: ممکن است در انتخابات مجلس دهم علی‌رغم تلاش‌هایی که اصلاح‌طلبان می‌کنند نتوانند شورای نگهبان را وادار به تبعیت و تمکین از قانون کنند و رد صلاحیت‌ها خارج از قانون انجام شود اگر این اتفاق بیفتد تعداد کرسی‌های اصلاح‌طلب در مجلس دهم زیاد نخواهد بود بنابراین در این شرایط باید بین اصلاح‌طلبان و علی لاریجانی ائتلاف صورت بگیرد و اصلاح‌طلبان که در راس فراکسیون آنها آقای عارف است به آقای لاریجانی رای بدهند.

وی در عین حال گفت: ما اصلاح‌طلبان همچنان نباید آقای ناطق‌نوری را تمام شده فرض کنیم باید مصرانه از ایشان بخواهیم در انتخابات حضور پیدا کند و سرلیست اصلاح‌طلبان شود.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نباید اشتباهی که در مجلس ششم مرتکب شدند را در مجلس دهم تکرار کنند اگر در آن مجلس به جای آقای کروبی، آقای هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجلس شده بود و اصلاح‌طلبان تندرو آن رفتار را با آقای هاشمی نمی‌کردند یقینا مجلس ششم بسیار قدرتمندتر و نیرومندتر از مجلسی می‌شد که آقایان کروبی و محمدرضا خاتمی در رأس مجلس بودند.

یادآور می‌شود اصلاح‌طلبان چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 با مشاهده اعلام نامزدی خودسرانه عارف، او را اصلاح‌طلب بدلی و قلابی و برانگیخته نهادهای امنیتی خواندند و سرانجام هم او را مجبور کردند انصراف دهد. عارف در آخرین نظر‌سنجی‌های اصلاح‌طلبان 8 درصد رأی داشت.

** خراسان

هشداريک وزير به کارکنان درباره گرفتن زيرميزي


بر اساس ابلاغيه يکي از وزراي اقتصادي به تمامي مديران و ادارات زيرمجموعه، تاکيد شده است با توجه به لزوم ارتقاء سلامت اداري و صيانت از حقوق مردم در اين وزارتخانه، دريافت هرگونه وجه نقد به هر عنوان توسط کارکنان با هرگونه رابطه استخدامي، خارج از سيستم بانکي و معرفي حساب به نام افراد حقيقي ممنوع بوده و مرکز حراست و مسئولان بازرسي بايد به شدت نسبت به اين موضوع حساسيت داشته و گزارشات ارسالي را پيگيري کنند.

دستور دولت به شهرداري ها براي حمايت از توليدکنندگان ايراني

 

بر اساس ابلاغيه يک مسئول ارشد اجرايي که از طريق وزارت کشور براي همه شهرداري هاي سراسر کشور ارسال شده، تاکيد شده است با توجه به ضرورت حمايت از اقتصاد ملي و توليدکنندگان ايراني، شهرداري ها بايد هر 6 ماه يک‌بار گزارشي از حمايت خود از فعاليت و تسهيلات ارائه شده به افراد حقيقي و حقوقي طبق مفاد و دستورات قانوني ابلاغ شده به اين شهرداري ها را تهيه و در سامانه اي که به همين منظور ايجاد مي شود، بارگذاري کنند.

** وطن امروز

خوش‌بینی وزیر انرژی آمریکا به دورنمای توافق هسته‌ای با ایران


وزیر انرژی آمریکا با معامله خواندن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، در قبال دورنمای این معامله ابراز خوش‌بینی کرد. به گزارش میزان، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا که در حوزه فیزیک هسته‌ای تخصص دارد، در مصاحبه با چارلی رز مجری شبکه بلومبرگ، گفت: «کاملا خوشبین» هستم که ما یک معامله خوب را خواهیم داشت. وزیر انرژی آمریکا افزود: فرصتی عالی برای رسیدن به معامله پیش روی ما است و اعتقاد دارم ایرانی‌ها کاملا با حسن‌نیت مذاکره کردند. وی افزود: اگر بر سر همه مسائل توافق شود، ما به یک توافق در پایان ژوئن نزدیک هستیم. وزیر انرژی آمریکا گفت: بین دولت و کنگره آمریکا صحبت شده است که به ما فرصت بدهند مذاکره خود را برای رسیدن به معامله تا سی‌ام ژوئن تکمیل کنیم.

بسیج دانشجویی از دانشگاه آزاد شکایت کرد


روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای از شکایت سازمان بسیج دانشجویی از دانشگاه آزاد به دلیل بخشنامه غیرقانونی این دانشگاه در ارتباط با تشکل‌های دانشجویی خبر داد. به گزارش تسنیم، در این بیانیه آمده است: پیرو تصویب و ابلاغ بخشنامه غیرقانونی با موضوع فعالیت تشکل‌های اسلامی، سیاسی، دانشجویی به تاریخ 16/9/93 بسیج دانشجویی مراتب اعتراض خود را نسبت به این بخشنامه اعلام کرده و مستندات بخش‌های غیرقانونی آن را برای مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرد. در ادامه بیانیه تأکید شده است: بسیج دانشجویی براساس حق قانونی و شرعی خود برای جلوگیری از اعمال این بخشنامه خلاف قانون که باهدف محدودسازی و جلوگیری از فعالیت‌ دانشجویان بسیجی ابلاغ ‌شده بود شکایت خود را علیه دانشگاه آزاد اسلامی رسماً به قوه‌قضائیه تحویل داد.

** ایران

البرادعی: نیازمند توافق جامع با ایران هستیم


مدیر کل سابق آژانس هسته ای طی کنفرانسی در ایتالیا ضمن ابراز امیدواری به نهایی شدن توافق هسته ای میان ایران و گروه «1+5»  گفت: «ما نیاز به یک توافق جامع با ایران داریم.» به گزارش «ایرنا»، «محمد البرادعی» اظادامه داد: «تا زمانی که انسان های منطقی دو طرف میز مذاکرات نشسته اند، به توافق هسته ای با ایران خوشبین هستم و امیدوارم این گامهای برداشته شده نهایی شود». وی افزود: «البته ما می توانستیم ده سال پیش و با شرایطی بهتر برای غرب به این توافق برسیم. اکنون توافق با ایران سخت تر شده است. اگر تصمیم به غیر از مذاکره می گرفتیم تاثیری نداشت و تبدیل به یک جنگ جهانی می شد». «البرادعی» گفت: «در ده سال اخیر دو بار شاهد امکان رسیدن به یک توافق با ایران بودم و همچنین دوبار دیدم که بخاطر مسایلی این توافق بهم خورد. اکنون نیز شرایط به گونه ای است که کافی است کسی یک کبریت روشن کند».


شرط حج و زیارت برای از سرگیری اعزام‌ عمره


رئیس سازمان حج و زیارت ضمن درخواست از متقاضیان حج برای پرداخت قسط دوم تا ۲۰ اردیبهشت (امروز)، گفت«مجازات دو مامور خاطی کمترین درخواست ماست». سعید اوحدی در گفت‌وگو با « فارس» افزود:« ا بعد از مجازات این دو نفر با وزیر حج عربستان نشست برگزار می‌کنیم و آنها باید برای حفظ امنیت زائر تضمین اساسی بدهند و اگر حفاظت از زائر را تضمین کنند اعزام‌ها را از سر می‌گیریم».


راه حل هسته‌ای عربستان برای مقابله با ایران


<وال استریت ژورنال> نوشت: «توافق هسته‌ای که امریکا و قدرت‌های جهانی امیدوار به دستیابی به آن با ایران هستند، محدودیت‌هایی را برای برنامه هسته‌ای تهران ایجاد می‌کند. این توافق در حال تبدیل به ضرب‌الاجلی برای توسعه تسلیحات هسته‌ای توسط برخی از رقبای منطقه‌ای ایران شده است.» انتخاب به نقل از این نشریه گزارش داد، «عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که به دنبال مقابله هسته‌ای با ایران است. دو کشور با نفوذ دیگر در منطقه یعنی ترکیه و مصر نیز ممکن است همین راه را بروند... این در حالی است که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا همواره تأکید دارد در صورت توافق هسته‌ای با ایران، دیگر نیازی نیست که کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان در جهت دستیابی به توانمندی هسته‌ای گام بردارند.»


ادعایی درباره فروش پهپاد امریکا به ایرانی‌ها


>بی‌بی‌سی< به نقل از پلیس ولایت «نیمروز» در جنوب غرب افغانستان مدعی شد یک نفر به اتهام فروش لاشه یک فروند هواپیمای بدون‌ سرنشین امریکایی به «ایرانی‌ها» بازداشت شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ژنرال محمدقسیم جنگل‌باغ، فرمانده پلیس «نیمروز» به< بی‌بی‌سی>گفت: «این هواپیمـــــــای بدون سرنشین کوچک تجسسی در یکی از محلات این ولایت در روزهای گذشته سقوط کرده بود.» وی مدعی شد که «این فرد با همکاری شماری از اشخاص دیگر این پهپاد را به قیمت 150 میلیون تومان به ایرانی‌ها فروخته بود، اما پیش از تحویل آن، فرد فروشنده از سوی پلیس نیمروز بازداشت شد.»


محدودسازی آیت الله هاشمی در دوره احمدی‌نژاد


محمد‌ هاشمی از ممانعت دولت احمدی‌نژاد از دیدار مقامات داخلی و خارجی با رئیس مجمع تشخیص خبر داد. او به< باشگاه خبرنگاران> گفت: «در دوره احمدی‌نژاد قدری وی مانع ایجاد می‌کرد. مثلاً اگر وزیر یا استانداری به دیدار آیت‌الله هاشمی می‌آمد، به واسطه این دیدار عزل می‌شد. نمونه دیگر تیم‌های خارجی بودند که پس از سفر به ایران خواستار ملاقات با ‌هاشمی بودند و پس از ارائه این درخواست به دفتر ریاست‌جمهوری، عنوان می‌شد آیت‌الله وقت ندارند. بعد سفیر آن کشور با دفتر آقای ‌هاشمی تماس می‌گرفت و عنوان می‌کرد مسئولان کشورمان خواستار ملاقات با شما بودند که ظاهراً آیت‌الله وقت نداشتند. حتی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه زمانی که برای دیدار با آیت‌الله با این موانع روبه‌رو شد، گفته بود آیت‌الله ‌هاشمی مانند پدر من است و من می‌خواهم حتماً با وی ملاقات داشته باشم اما پاسخی که به او ارائه شد، کماکان این بود که آیت‌الله وقت ندارند.»


** شرق


محمدرضا خاتمی: اصلاح‌طلبان خود شرایط حضورشان را فراهم کنند

یک فعال سیاسیِ اصلاح‌طلب در مورد فراهم‌بودن شرایط لازم برای حضور اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخاباتی مجلس، گفت: «اصلاح‌طلبان خود باید شرایط حضور در انتخابات را برای خود فراهم کنند». محمدرضا خاتمی با تأکید‌بر اینکه قرار نیست فرشِ ‌قرمزی برای اصلاح‌طلبان پهن شود، درباره روند رسیدن اصلاح‌طلبان به اجماع، درباره انتخابات آتی مجلس، اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان در این زمینه در حال تلاش هستند. اراده همه اصلاح‌طلبان بر این است که به اجماع برسند. مقدمات این امر نیز فراهم شده است. ان‌شاءالله در آینده این سازوکار و اجماع فراهم شود و امیدواریم اصلاح‌طلبان بتوانند با لیستی کامل و واحد، در انتخابات مجلس شرکت کنند». این فعال سیاسیِ اصلاح‌طلب با اشاره به نقش دولت در فراهم‌کردن شرایط برای حضور اکثریت گروه‌های سیاسی در انتخابات مجلس نیز اظهار کرد: «خیلی مهم است بخش اجرایی‌ که در دست دولت است، بخشی قوی و بی‌طرف باشد».

موسوی‌لاری: جداکردن مسئله احمدی‌نژاد از  رحیمی شوخی با تاریخ است

عضو شورای مشورتیِ رئیس دولت اصلاحات، با بیان اینکه عملکرد اصولگرایان مثل دیکته‌‌ای نوشته شده است، گفت: « احمدی‌نژاد در دوره هشت‌ساله ریاست‌جمهوری خود٬ چه گلی به سر این ملت زده که مردم امروز بخواهند از طریق مجلس٬ جریان او را وارد عرصه کنند». او افزود: «در مورد فردی مثل رحیمی با این مشخصات، همه مسئولان ذی‌صلاح به احمدی‌نژاد اعلام کردند معاون‌اولی او به مصلحت نیست، اما احمدی‌نژاد به‎دلیل پیوندهای رفاقتی یا منافع مشترکی که داشتند، او را در این سمت قرار داد و در طولِ مدتی که این پرونده مطرح بود هم احمدی‌نژاد حاضر نشد از مواضع خود دست بردارد، به‌گونه‌ای که از برخی رسانه‌ها مطلع شدم گویا احمدی‌نژاد گفته اگر ثابت شود، رحیمی حتی یک ریال هم برداشته است، من به تلویزیون می‌روم و از همه عذرخواهی می‌کنم. اکنون که دادگاه نظر خود را اعلام کرده است، احمدی‌نژاد به‌جای طلبکاربودن٬ باید بیاید از مردم عذرخواهی کند. اینکه احمدی‌نژاد نامه بنویسد و خود را از مسئله رحیمی جدا کند، شوخی با تاریخ است که هیچ فردی هم آن را جدی نمی‌گیرد».

محمد هاشمی: احمدی‌نژاد برای دیدارهای آیت‌الله مانع ایجاد می‌کرد

محمد هاشمی، رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، با بیان اینکه وقتی به دیدارهای آیت‌الله هاشمی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم تقریبا همه طیف‌ها و گروه‌ها به دیدار ایشان می‌آیند و با آیت‌الله مشورت می‌کنند، گفت: فقط در دوره احمدی‌نژاد، قدری او مانع ایجاد می‌کرد؛ مثلا اگر وزیر یا استانداری به دیدار آیت‌الله می‌آمد، به‌واسطه این دیدار عزل می‌شد. نمونه دیگر تیم‌های خارجی بودند که پس از سفر به ایران خواستار ملاقات با هاشمی بودند و پس از ارائه این درخواست به دفتر ریاست‌جمهوری، عنوان می‌شد آیت‌الله وقت ندارند. بعد سفیر آن کشور با دفتر آقای هاشمی تماس می‌گرفت و عنوان می‌کرد مسئولان کشورمان خواستار ملاقات با شما بودند که ظاهرا آیت‌الله وقت نداشتند. او افزود: حتی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، زمانی‌که برای دیدار با آیت‌الله با این موانع روبه‌رو شد، گفته بود آیت‌الله هاشمی، مانند پدر من است و من می‌خواهم حتما با وی ملاقات داشته باشم، اما پاسخی که به او ارائه شد، کماکان این بود که آیت‌الله وقت ندارند.

نوبخت: ٨٠٠ میلیارد درآمد رفت و  تورم بالای ٤٠درصد آمد

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری، گفت: در سال‌های گذشته من و دکتر صالحی امیری (رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی) در حاشیه روبه‌روی باغ صاحبقرانیه می‌نشستیم و تأسف می‌خوردیم که چطور سرمایه‌های این کشور که سرمایه ملی بود، از بین می‌روند و به انسان‌های فرهیخته بی‌مهری می‌شود و منابع زیرزمینی که مربوط به نسل‌های آینده است از دست می‌روند؛ بیش از ٨٠٠ میلیارد دلار، رفت و رشد منفیِ ٨/٦ درصد اقتصادی و تورم بالای ٤٠ درصد، آمد.

** آرمان

ﺍﺩﻋﺎی ﻓﺮﻭﺵ ﭘﻬﭙﺎﺩ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍنی ﻫﺎ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻲ ﺑ ﻲﺳﻲ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﭘﻠﻴﺲ ﻭﻻﻳﺖ ﻧﻴﻤﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﻏﺮﺏ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﻣﺪﻋﻲ ﺷــﺪ ﻳﻚ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﻻﺷــﻪ ﻳﻚ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎﻱ ﺑﺪﻭ ﻥ ﺳﺮﻧﺸــﻴﻦ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﺑﻪ» ﺍﻳﺮﺍﻧﻲﻫﺎ «ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﮊﻧﺮﺍﻝ ﻣﺤﻤﺪﻗﺴﻴﻢ ﺟﻨﮕﻞ ﺑﺎﻍ، ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﭘﻠﻴﺲ ﻧﻴﻤﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﮔﻔ ﺖﻭﮔﻮ ﺑﺎ ﺑﻲ ﺑ ﻲﺳﻲ ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩ ﺍﻳﻦ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎﻱ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﻛﻮﭼﻚ ﺗﺠﺴﺴﻲ ﺩﺭ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﺤﻼﺕ ﺍﻳﻦ ﻭﻻﻳﺖ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﻱ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺳﻘﻮﻁ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﻭﻱ ﮔﻔﺖ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺩ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺷﻤﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﭘﻬﭙﺎﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ۰۵۱ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻪ» ﺍﻳﺮﺍﻧ ﻲﻫﺎ «ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﻣﺎ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺁﻥ، ﻓﺮﺩ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﭘﻠﻴﺲ ﻧﻴﻤﺮﻭﺯ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪ. ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﭘﻠﻴﺲ ﻧﻴﻤﺮﻭﺯ ﺍﻓﺰﻭﺩ: ﺍﻳﻦ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﮕﺎ ﻩﻫﺎﻱ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﺳــﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺤﻠﻲ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻳﻦ ﭘﻬﭙﺎﺩ ﻧﺰﺩ ﻣﺎﺳﺖ. ًﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩﻱ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﺪﻳﻢ ﻭ ﻓﻌﻼ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﭘﻠﻴﺲ ﻧﻴﻤﺮﻭﺯ ﮔﻔﺖ: ﺍﻳﻦ ﭘﻬﭙــﺎﺩ ﻛﻮﭼﻚ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﻓﻴﻠ ﻢﺑﺮﺩﺍﺭﻱ ﻭ ﻋﻜﺎﺳــﻲ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﭘﺎﻳﮕﺎ ﻩﻫﺎﻱ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻱ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺩﺭ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ.

ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻳﺮﺍﻥ

ﺷــﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﺳــﺎﺑﻖ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪ. ﺧﺒﺮﮔﺰﺍﺭﻱ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺳﻴﻤﺎ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﺧﺒﺮﮔﺰﺍﺭﻱ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻋﻠﻴﻪ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺳــﺎﺑﻖ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺍﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻚ ﻛﺮﺩﻥ ﺭﺍﻳﺎﻧ ﻪﻫﺎﻱ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺟﻬﺖ ﺩﺯﺩﻳﺪﻥ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻫﺴﺘ ﻪﺍﻱ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﭼﻴﻦ ﻭ ﻭﻧﺰﻭﺋﻼ ﺍﻋﻼﻡ ﺟﺮﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺍﻓﺰﻭﺩﻧﺪ ﭼﺎﺭﻟﺰ ﻫﺎﺭﻭﻱ ﺍﻛﻠﺴــﺘﻮﻥ ۲۶ ﺳﺎﻟﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮﻥ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﻫﺴﺘ ﻪﺍﻱ ﻫﻢ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﻣﺨﻔﻲ ﭘﻠﻴﺲ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ) ﺍﻑ ﺑ ﻲﺍﻱ (ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪ. ﺍﻛﻠﺴﺘﻮﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ۰۵ ﺳﺎﻝ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﻭﺑ ﻪﺭﻭﺳﺖ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﭘﻮﻝ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺣﺴﺎﺱ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻛﻨﺪ. ﺍﻭ ﺩﺭ ۷۲ ﻣﺎﻩ ﻣﺎﺭﺱ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﻴﻞ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻓﻴﻠﻴﭙﻴﻨﻲ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﺷﺪ.

ﺍﺩﻋﺎﻱ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺁﻳﺖ ﺍ... ﺩﺭﯼ ﺑﺎ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻗﻤﻲ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺭﺍﻙ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻧﺘﺼﺎﺑﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﮔﺮﻩ ﺯﺩ ﻩﺍﻧﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺟﺮﻳﺎﻧﻲ ﺩﺭﺩﻭﻟﺖ ﻓﻌﺎﻝ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﻌﻴﺸﺘﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺧﺎﺹ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﻭﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﻲ ﺍﺳﺖ. ﺍﻟﻒ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﻣﺤﻤﺪﺣﺴﻦ ﺁﺻﻔﺮﻱ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﺼﺎﺏ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻗﻤﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻣﺪﻋﻲ ﺷﺪ: ﻭﺯﻳﺮ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﻴﭻ ﺗﻌﺎﻣﻠﻲ ﺑﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﭼﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﺎ ﻭﺯﻳﺮ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﻧﻘﺸﻲ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺗﻮﺍﻥ ﻭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﻱ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﺍﺭﺍﻙ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻛﺮﺩ: ﺁﻳﺖ ﺍ... ﺩﺭﻱ ﻧﺠ ﻒﺁﺑﺎﺩﻱ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻭﻟ ﻲﻓﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺍﺭﺍﻙ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺘﺼﺎﺏ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﻮﺩﻩ ﻭﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺗﻮﺩﻳﻊ ﻭ ﻣﻌﺎﺭﻓﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﻧﻴﻔﺘﻨﺪ. ﻋﻀﻮ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮﻥ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﻣﻠﻲ ﻭ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻛﺮﺩ: ﻭﺯﻳﺮ ﻛﺸﻮﺭ ﺗﻮﺍﻥ، ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭ ﻧﻔﻮﺫﻱ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺼﺎﺏ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ.

ﺩﺭﺩﺳﺮﻫﺎﯼ ﻗﻮﻝ ﺩﻭﻟﺖ ﻧﻬﻢ ﺩﺭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﻬﺮﮎ ﺻﻨﻌﺘﯽ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻳﮏ ﻧﻬﺎﺩ ﻧﻈﺎﺭﺗﯽ، ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺍﺑﻼﻏﻴﻪ ﻳﮏ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺍﺭﺷﺪ ﺍﺟﺮﺍﻳﯽ ﺩﻭﻟﺖ ﻧﻬﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻳﮏ ﺷﻬﺮﮎ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﻣﺮﮐﺰ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﮔﺬﺷﺖ ۹ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﻼﻏﻴﻪ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﻳﮏ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﻬﻢ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺖ، ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣ ﯽﺩﻫﺪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪﻩ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻣﻬﻤﯽ ﭼﻮﻥ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﺁﺏ ﮐﺎﻓﯽ ﻭ ﻣﻤﻨﻮﻋﻴﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷــﺖ ﺁ ﺏﻫﺎﯼ ﺯﻳﺮﺯﻣﻴﻨﯽ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﻄﻘــﻪ، ﺗﻌﺪﺩ ﻣﺎﻟﮑﺎﻥ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ﻗﻴﻤﺖ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﻭ ﺷــﻬﺮﮎ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺩﺭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ۰۱ ﻭ ۰۲ ﮐﻴﻠﻮﻣﺘﺮﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﻼﻏﻴﻪ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ.

ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ۵ﺯﻧﺪﺍﻧﻲ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺍﺯ ﺍﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺷﺎﻫﺮﺥ ﻫﺪﺍﻳﺘﻲ ﺳﺮﭘﺮﺳــﺖ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻛﻞ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎﻳﻴﻪ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺩﺍﺩﮔﺴــﺘﺮﻱ ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩ: ﭘﻨﺞ ﺗﻦ ﺍﺯ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﺯﻧﺪﺍﻧﻲ ﺩﺭ ﻛﺸــﻮﺭ ﺍﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺩﺍﺩﮔﺴــﺘﺮﻱ، ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻭ ﺳــﻔﺎﺭﺕ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳــﻼﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﻭﺍﻥ، ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﺤﻜﻮﻣﻴﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪﻧﺪ. ﻣﻬﺮﻧﻮﺷﺖ؛ ﻭﻱ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻛﻪ ﻣﺤﻜﻮﻣﻴﻦ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ، ﺭﻭﺯ ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﺮﺯ ﻧﻮﺭﺩﻭﺯ، ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻗﻀﺎﻳﻲ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺟﻠﻔﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ؛ ﺟﺮﻡ ﺍﻳﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﺮﺍﺋﻢ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ ﻫﻤﻜﺎﺭ ﻱﻫﺎﻱ ﻗﻀﺎﻳﻲ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﻛﺸﻮﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣ ﻲﮔﻴﺮﺩ.

ﺩﺭﻭﻏﮕﻮﻳﻲ ﻳﻚ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻏﻴﺮﻣﺠﺎﺯ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻳﻚ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﻧﺎﻣﺶ ﺩﺭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻧﻴﺴﺖ، ﺍﺩﻋﺎﻱ ﺧﻼﻑ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﻄﺮﺡ ﻣ ﻲﻛﻨﺪ. ﺁﻧﺎ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺳﺴــﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﻣﺪﺗﻲ ﺍﺳــﺖ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﻓﺸﺎﺭ ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻧﺎﻣﺶ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻧﺮﺥ ﺳﻮﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ۵۲ ﺩﺭﺻﺪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﭙﺮﺩ ﻩﻫﺎﻱ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۰۰۱ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺳﻮﺩ ﺳﺎﻻﻧﻪ ۷۲ ﺩﺭﺻﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣ ﻲﻛﻨﺪ. ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻧﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺩﺭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﺷﻌﺒﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺁﻥ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺁﻧﭽﻪ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺍﻋﻼﻡ ﻣ ﻲﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻣﺠﻮﺯ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺣﺘﻲ ﻧﺎﻡ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ.

ﺣﻞ ﻣﺸﻜﻞ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﺑﺎ ﺳﻴﺐﺯﻣﻴﻨﻲ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑ ﻪﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﻭﺯﻳﺮ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﺑﺮﺧﻲ ﻛﺎﻻﻫﺎﻱ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺍﺧﻠﻲ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺁﻏﺎﺯ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﺳﻴﺐ ﺯﻣﻴﻨﻲ ﺍﺭﺯﺍ ﻥﺗﺮ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﻄﺮﺡ ﺷــﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻮﺩﻳﺰ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﺳﻴ ﺐﺯﻣﻴﻨﻲ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺮ ﻛﻴﻠﻮ ۰۵ ﻛﺮﻭﺵ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻱ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ۰۵/۱ ﻟﻴﺮﻩ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﻴﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺮ ﻛﻴﻠﻮ ﺳﻴﺐ ﺯﻣﻴﻨﻲ ﺩﺭ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﺑﻪ ﭘﻨﺞ ﻟﻴﺮﻩ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺳﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮﻱ ﻗﻴﻤﺖ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍﻱ ﺳﺎﻝ ۴۱۰۲ ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻧﻴﻬﺎﺕ ﺯﻳﺒﻜﭽﻲ، ﻭﺯﻳﺮ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺳﻴ ﺐﺯﻣﻴﻨﻲ ﺩﺭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻛﺎﻻﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣ ﻲﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﻮﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺗﻔﺎﻗﻲ ﻧﻴﻔﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭﺯﻳﺮ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻫﻔﺘﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻭ ﻧﻴﻢ ﺗﺎ ﭘﻨﺞ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻦ ﺳﻴﺐ ﺯﻣﻴﻨﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﺳﺖ.

ﺗﺒﺮﺋﻪ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭ ﺳﺮﺷﻨﺎﺱ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭ ﺳﺮﺷﻨﺎﺱ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺍﺯ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﻋﻨﻒ ﺗﺒﺮﺋﻪ ﺷﺪ. ﺍﻳﺴﻨﺎ ﻧﻮﺷــﺖ؛ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭ ﺳﺮﺷﻨﺎﺱ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻟﻤﭙﻴﻚ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭ ﺯﻫﺎﻱ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﻋﻨﻒ ﺩﺭ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﻛﻴﻔﺮﻱ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﻋﻨﻒ ﻣﺤﺎﻛﻤﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺗﺒﺮﺋﻪ ﺷﺪ. ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﺎ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﺷﺎﻛﻴﻪ، ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﻛﻴﻔﺮﻱ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﻋﻨﻒ ﺍﻳﻦ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺟﻠﺴﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻣﺘﻬﻢ ﺑﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﻋﺮﻑ ﺑﺎ ﺷﺎﻛﻴﻪ، ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﻋﻨﻒ ﻣﺒﺮﺍ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');