خبرویزه روزنامه ها (12)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 240
بازدید ماه : 3300
بازدید کل : 190561
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

این سیاستمدار بلندآوازه و روزگاری قدرتمند، امروز به زحمت توانست در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کند. او که زمانی در نماز جمعه‌ها با شعارهای هاشمی قهرمان ستایش می‌شد امروز توسط کسانی که خود را وفادارترین گروه از انقلابی‌ها می‌خوانند به عنوان رئیس فتنه توصیف شد.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که موعظه در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

قاتلان امیرکبیر امروز از چه کسی حمایت می‌کنند؟!


وبسایت شبکه دولتی انگلیس با جانبداری از هاشمی رفسنجانی، اعتراض دانشجویان به وی را «نمک‌نشناسی» عنوان کرد.

بی‌بی‌سی در تحلیلی با عنوان «هاشمی، امیرکبیر و نمک‌نشناسی»، می‌گوید: این سیاستمدار بلندآوازه و روزگاری قدرتمند، امروز به زحمت توانست در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کند. او که زمانی در نماز جمعه‌ها با شعارهای هاشمی قهرمان ستایش می‌شد امروز توسط کسانی که خود را وفادارترین گروه از انقلابی‌ها می‌خوانند به عنوان رئیس فتنه توصیف شد.

در ادامه این تحلیل آمده که رویکرد اعتراض نسبت به مخالفین و منتقدین نظام از سوی دانشجویان و حامیان نظام افزایش یافته است و باید با این گونه رویکردها در ایران مقابله کرد.

آقای هاشمی روز دوشنبه در سخنان خود در دانشگاه امیرکبیر گفت: اسم دانشگاه را از شخصیتی گرفتید که هم دردها را می‌فهمید و هم برای درمان این درد تلاش می‌کرد.

وی استعمار و استبداد را دردهای آن روزگار مخصوصاً در زمان قاجار دانست و گفت: امیرکبیر با مظاهر استبداد درگیر شد که به قیمت جانش تمام شد، چون خشم استعمار و استبداد را همیشه به همراه داشت.

هاشمی رفسنجانی، سرنوشت امیرکبیر را نمک‌نشناسی ناصرالدین شاه در حق وی دانست و گفت: الان نام امیرکبیر در ایران و منطقه از همه شاهان بالاتر است، چون بنیانگذار دانش و تکنولوژی بوده و راه مبارزه با استکبار و استعمار را باز کرده بود.

سال گذشته نیز فائزه هاشمی که در کاشان و به بهانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گفت، به فضای خاطره‌انگیز باغ تاریخی فین کاشان محل قتلگاه امیرکبیر اشاره کرد و افزود: مشاهده می‌کنیم فین کاشان قتلگاه امیرکبیر محل ناکام کردن ملت ایران است. وقتی در مقابل بزرگی‌ها، تدبیرها، ابتکارات و توانمندی‌های امیرکبیر، او را می‌کشند، در جامعه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خیلی راحت در دوران خودش فراموش می‌شود، ولی ده‌ها سال بعد کم‌کم ملت ایران متوجه می‌شوند مردم چه فردی را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این شیوه گاهی اوقات در بین ما نیز اتفاق می‌افتد که قدر بزرگانمان را در موقع خودش نمی‌دانیم، گفت: باتوجه به همه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، منابع ثروت، نیروی انسانی و هوش خدادادی که در کشور داریم به خاطر اینکه همیشه اسطوره‌کش بودیم هنوز در مسیر توسعه درجا می‌زنیم.

نکته مهمی که درباره مصادره حیثیت و آبروی امیرکبیر(ره) به نفع آقای هاشمی مطرح می‌شود این است که امیرکبیر را عوامل و سرسپردگان رژیم انگلیس و به دستور انگلیس به شهادت رساندند. با این وصف باید پرسید رژیم منفور انگلیس و همتایان آمریکایی صهیونیستی آنان امروز از چه کسانی در ایران و در مقابل نظام اسلامی حمایت می‌کنند؟ و در فتنه و آشوب سال 88 علناً و رسماً پای کدام جریان سیاسی آلوده ایستادند؟ آیا شهید والامقام امیر کبیر چنین ننگی را امضا می‌کرد؟ اگر قائل به چنین ننگی بود که انگلیس خبیث تشنه خون او نمی‌شد و امیرکبیر هم امیرکبیر بزرگ نمی‌شد. با این وصف اتفاقاً می‌توان گفت اگر ملاک امیرکبیر یا آقاخان نوری و ناصرالدین شدن، حب و بغض انگلیس - و بعدها آمریکایی‌ها- باشد، آنگاه درباره هم افقی و هم مسیری فتنه‌گران با این حامیان استبداد و استعمار چه باید گفت؟! به راستی آیا جز این است که حامیان میرزاآقاخان نوری و ناصرالدین شاه (قاتلان امیرکبیر) اکنون دشمنان خونی جمهوری اسلامی و پشتیبان معارضان نظام هستند؟!

یادآور می‌شود همزمان با بی‌بی‌سی، نشریات زنجیره‌ای با تیترهایی نظیر «سخنرانی هاشمی به یاد امیرکبیر»، «امیر کبیر مقابل تندروها ایستاد»، «شور و فریاد پلی‌تکنیک برای هاشمی» و... به استقبال حضور و سخنرانی توأم با تشنج‌ هاشمی در دانشگاه امیرکبیر رفتند.

خونسردی مخدوش عضو تیم مذاکره‌کننده


معاون وزیر خارجه در اظهاراتی غیرفنی و عجیب گفت سخنان جان کری درباره ابدی بودن بازرسی‌ها از ایران عجیب و غریب نیست و جزو ان‌پی‌تی است.

عباس عراقچی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که از بازرسی‌های ابدی در ایران خبر داده بود، گفت: فکر نمی‌کنم خیلی چیز عجیب و غریبی باشد، این یکی از اصول اولیه ان‌پی‌تی است. کشورهایی که به ان‌پی‌تی ملحق می‌شوند براساس آن، از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار می‌شوند، فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود را دنبال می‌کنند و در مقابل بازرسی‌های آژانس و اعتمادسازی به آژانس را می‌پذیرند.

وی تاکید کرد: اینکه نظارت‌هایی وجود داشته باشد که از صلح‌آمیز بودن این برنامه‌ها اطمینان حاصل شود، یکی از اصول اولیه ان‌پی‌تی است و ما سال‌هاست که به ان‌پی‌تی پیوسته‌ایم و براساس آن، یک موافقتنامه پادمان میان ایران و آژانس امضا شده که دائمی است و این چیز عجیب و غریبی نیست.
وی تاکید کرد: ما هیچ امتیاز خاصی نمی‌دهیم و در مقابل، آنها غنی‌سازی، آب سنگین و ادامه برنامه‌های ما را در خیلی از حوزه‌ها می‌پذیرند، همکاری‌ها و رفع تحریم‌ها را می‌پذیرند و ما در مقابل، اعتمادسازی را مقداری بیشتر می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه که با خبرگزاری صدا و سیما در نیویورک گفت‌وگو می‌کرد به لزوم تصویب پروتکل الحاقی از سوی قوه مقننه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که موضوع مذاکره است، پروتکل الحاقی است که اگر مجلس شورای اسلامی بپذیرد، پروتکل الحاقی هم اجرایی خواهد شد و آن هم هیچ چیز عجیب  و غریبی نیست، چون بیش از یکصد کشور دنیا، پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنند و یکی از اصول اولیه ان‌پی‌تی این است که کشورها برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را خواهند داشت و در مقابل، با یکسری نظارت‌ها و بازرسی‌ها توسط آژانس موافقت می‌کنند که اعتماد وجود داشته باشد.

این اظهارات از جهات متعدد مخدوش است. 1- پیش از این ادعا می‌شده مدت توافق کذایی  که تمام ابعاد برنامه هسته‌ای ایران را محدود- و بعضاً ويژه می‌کند، 10 سال است و پس از آن ایران می‌تواند فعالیت‌های عادی را از سر بگیرد. از سویی براساس اظهارنظرها نظارت‌های مورد اشاره حتی فراتر از پروتکل الحاقی و به معنای جامع کلمه «استثنایی» و «ویژه» است و بنابراین قابل قیاس با بازرسی از دیگر کشورها نیست. به عبارت دیگر این توافق «طبق اصول ان‌پی‌تی» نیست و بسیار فراتر از آن است. در عین حال در طول این مدت (ابدی) ایران حق از سرگیری فعالیت‌های متوقف شده را ندارد. 2- اگر قرار است طبق ان‌پی‌تی تعامل شود، پس تعهدات اضافی- حتی فراتر از پروتکل الحاقی که مجلس شورای اسلامی نپذیرفته- برای چیست؟ 3- چیز عجیب و غریب دیگر این است که  2 سال اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران در سال 82، با گستاخی بیشتر طرف غربی و تاکید بر دائمی کردن تعلیق برنامه هسته‌ای ایران همراه شد و به همین دلیل آن روند متوقف شد. 4- آیا محرومیت از غنی‌سازی 20 درصد یا به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته IR8، تغییر کاربری راکتور اراک، توقف غنی‌سازی در فردو، کاهش سقف مواد غنی‌شده از 10 هزار کیلو به 300 کیلو گرم، بازرسی‌های فراگیر از هر جا که غرب ادعا کرد مشکوک است و مطالبه دسترسی به برخی دانشمندان یا سیاستمداران و نظامیان ارشد در ان‌پی‌تی آمده و جزو اصول آن است؟ و با وجود قبول واگذاری کما بیش این موارد می‌توان مدعی شد ما هیچ امتیاز خاصی نمی‌دهیم؟

یادآور می‌شود امثال جان کری این را هم گفته بودند که با وجود مطالبه امتیازات بی‌سابقه در طول 10 سال گذشته که برنامه ایران را عقب می‌راند و متوقف می‌کند، ساختار و رژیم تحریم‌ها را حفظ می‌کنند که لابد این هم چیز عجیب و غریبی نیست!


نماینده مشارکتی مجلس ششم: ائتلاف با لاریجانی توهم است


عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید روحانی هر چه بتواند در انتخابات مجلس حمایت بیشتری را جلب کند، بهتر است اما نمی‌تواند روی اصولگرایان سنتی نظیر لاریجانی و ولایتی حساب کند.

احمد شیرزاد در مصاحبه با آریا و درباره ائتلاف علی لاریجانی و روحانی برای انتخابات مجلس دهم، گفت: آقای لاریجانی جزو اصولگرایان سنتی محسوب می‌شوند بنابراین اگرچه نسبت به دولت مواضع معتدل‌تری دارند اما اینکه آقای روحانی به مجموعه آقای لاریجانی نسبت به اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی نزدیک‌تر باشد دور از ذهن است.

وی درباره ائتلاف ولایتی، لاریجانی و روحانی گفت: آقای ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری فقط با توجه به نقشی که در انتقاد از آقای سعید جلیلی ایفا کرد در پیروزی آقای روحانی مؤثر بود. در انتخابات مجلس مجموعه این دوستان اصولگرای سنتی شرکت خواهند داشت و حضور آنها بخشی از واقعیت سیاسی ایران است اما اینکه جریان حامی دولت بخواهد به ائتلاف با این اصولگرایان سنتی دل ببندد واقع‌گرایانه نیست چرا که نه تنها نفوذ مردمی شخصیت‌هایی چون آقایان لاریجانی، ولایتی یا حزب مؤتلفه و جامعه اسلامی مهندسین، زیاد نیست بلکه ملاحظاتی که این طیف در عرصه سیاسی دارند خیلی زیاد است. بنابراین دولت آقای روحانی خیلی نمی‌تواند روی این جریان حساب باز کند.

وی تأکید کرد: طبیعتاً آقای روحانی به عنوان یک سیاستمدار هر چه بتواند حمایت بیشتری به خود جلب کند کار درستی است. البته بنده بعید می‌دانم ائتلافی میان جریان لاریجانی و دولت شکل بگیرد.

روحانی با وجود خطاهای بزرگ به تذکرات دلسوزان توجه نمی‌کند


وزیر اقتصاد دولت اصلاحات گفت: روحانی خطاهای بزرگی در سیاست‌های اقتصادی انجام می‌دهد.
به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی از نگرانی طهماسب مظاهری خبر داده و از قول وی نوشت: آقای دکتر روحانی خطاهای بزرگی در سیاست‌های اقتصادی دولت انجام می‌دهد. مشابه آقای احمدی‌نژاد به تذکرات دلسوزان توجه نمی‌کند. نتیجه‌اش هم این می‌شود  که در سال دوم دولت، شاهد اقدامات شتابزده‌ای هستیم.

مظاهری می‌افزاید فرق دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی در این است که دولت یازدهم می‌داند و قبول دارد که این تصمیم و بخشنامه‌اش خلاف و مضر است، اما آن را انجام می‌دهد. آقای احمدی‌نژاد این قبیل کارها را با اعتقاد به اینکه چنین سیاستی به نفع اقتصاد و مردم است انجام می‌داد. البته نتیجه هر دو یکی است. کار آقای جهانگیری از این نظر غیرقابل بخشش‌تر است. کار آقای جهانگیری دو نرخی و چند نرخی بودن ارز را که مادر مفاسد اقتصادی است، تشدید می‌کند. باید دید چه کسانی پشت این تصمیم هستند.

سعید اسلامی بیدگلی، کارشناس بازارهای مالی نیز به این روزنامه حامی دولت گفت: چرا مسئولان زمانی که در خارج از دولت هستند به سیاست‌هایی اعتراض و انتقاد می‌کنند و زمانی که بر مسند امور می‌نشینند، همان سیاست‌های غلط را ادامه می‌دهند؟ آیا ساز و کار اقتصاد ایران بر همان جریان‌های غلط بنا شده و مراکز قدرت در چرخه‌های یادگیری، خود را با آن سیاست‌ها تطبیق داده‌اند و اکنون حاضر نیستند که از این چرخه معیوب خارج شوند؟ یا شاید دولت‌ها حاضر نیستند، هزینه تصمیمات اصلاحی را بپذیرند و دائم آن را به تاخیر می‌اندازند؟ مسئله تنها نرخ سود بانکی نیست، بسیاری از سیاست‌های ارزی، تصمیمات گمرکی، مسائل مربوط به تعرفه‌ها، سیاست‌های بازار سرمایه و... به طور آشکاری اشتباه، خلاف مبانی علمی و فسادآور است.

به گزارش مشرق، روزنامه جمهوری اسلامی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت نوشت بخشنامه اخیر دولت در مورد قیمت‌گذاری که هفته گذشته توسط معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ شد، نگرانی و دغدغه کارشناسان اقتصادی را به دنبال داشته است. اگر چه بیشتر اقتصاددانان مدافع سیاست‌های دولت یازدهم هستند اما گاهی برخی سیاست‌ها نگران‌کننده هستند و چاره‌ای جز موضع‌گیری درباره آنها نیست. بخش‌نامه اخیر درباره قیمت‌گذاری، شاید از این دست سیاست‌ها باشد...


خالی‌بندی تازه بزک کنندگان مذاکره با آمریکا


روزنامه زنجیره‌ای شرق تیتر اول خود را به «هیئت نفتی آمریکا مسافر تهران» اختصاص داد.

این روزنامه که برخلاف نام خود جزو بزک‌کنندگان سیاست‌های آمریکا و غرب در کشور محسوب می‌شود نوشت پس از سفر بازرگانان به تهران، هیئت نفتی آمریکا مسافر تهران می‌شود. شرق از قول معاون وزیر نفت می‌گوید «پیش‌بینی می‌شود با سفر این هیئت آمریکایی و در صورت لغو تحریم‌های صنعت، در آینده شاهد حضور شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفت و گاز آمریکا در ایران باشیم.»

این قبیل فضاسازی‌ها در حالی است که جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر مورد اشاره گفت: هنوز داد و ستد با ایران زود است و در خبر منتشره نام هیچ فرد یا شرکتی ذکر نشده است، هر فعالیتی که ناقض تحریم‌ها علیه ایران باشد دولت آمریکا دست به اقدام خواهد زد.

آمریکا هفته گذشته بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریبا را به خاطر معامله 3 سال پیش با ایران و 2 کشور دیگر 8/9 میلیارد دلار جریمه کرد.

نشریاتی مانند شرق سال 92 نیز به هنگام انتشار توافق ژنو از گسیل هیئت‌های تجاری فرانسوی به تهران برای عقد قرارداد، برقراری پرواز تهران- نیویورک و فروش هواپیماهای آمریکایی به تهران خبر داده بودند که جملگی دروغ از آب درآمد. بنا بر گزارش‌های دقیق، تحریم‌های هسته‌ای حتی در صورت تعلیق یا لغو، 17 درصد تحریم‌ها محسوب می‌شود و 83 درصد تحریم‌های اصلی از جمله در زمینه نفتی و بانکی برقرار می‌ماند.

نشریات زنجیره‌ای هفته گذشته به دنبال حضور جان کری در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل و مذاکره با دکتر ظریف، تیترهایی نظیر «وزیر خارجه آمریکا پس از 36 سال در خاک ایران قدم گذاشت» انتخاب کرده و به لاپوشانی رفتار توهین‌آمیز آمریکا با ویزای سفیر منتخب آقای روحانی (ابوطالبی) پرداخته بودند.


** خراسان

ابلاغ ويژه دولت براي حل مشکل 100 ميليون دلاري
 

در حالي که بر اساس مصوبه دي ماه سال گذشته هيئت دولت، مقرر شده بود سرمايه دولت جمهوري اسلامي ايران در شرکت بين المللي اسلامي تأمين مالي تجاري وابسته به بانک توسعه اسلامي از حدود 1 ميليون دلار به بيش از 100 ميليون دلار افزايش يابد، اين دستور به علت مغايرت با قانون برنامه پنجم توسعه و ايجاد بار مالي جديد براي دولت، از سوي نهادهاي نظارتي مغاير قانون اعلام شد اما با ابلاغ ويژه يک مسئول ارشد اجرايي، منبع قانوني مورد نظر براي اختصاص اين مبلغ مشخص و جواز مربوطه صادر شده است.

 

تعهد يک مسئول به ناجا درباره خلافي خودروهاي دولتي

بر اساس ابلاغيه يکي از سازمانهاي بزرگ دولتي به ادارات ذي ربط، اعلام شده است که با توجه به مشکلات رخ داده بابت خلافي خودروهاي آن سازمان و تبعات اين موضوع مانند عدم شماره گذاري و ارائه خدمات از سوي ناجا، رييس اين سازمان در نامه اي رسمي به راهور ناجا متعهد شده است اين مشکل را در اسرع وقت حل کند. در ادامه اين ابلاغيه نيز از همه مسئولان مربوطه خواسته شده است ظرف 1 هفته، مشکل مذکور را حل و نتيجه را به رياست سازمان اعلام کنند.

 

** وطن امروز

حملات عربستان به یمن، جعلی بودن ادعاها علیه ایران را افشا کرد

رئیس شورای سیاسی انصارالله تأکید کرد 40 روز حملات عربستان به یمن جعلی بودن ادعاهای نظام سعودی درباره خطر ایران برای این کشور را برملا کرد.

صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی جنبش انصار‌الله یمن در چهلمین روز تجاوزگری ارتش سعودی با همدستی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: 40 روز تجاوزگری سعودی ـ آمریکایی در یمن در مقابل 40 روز صبر و بردباری نامحدود ملت یمن و تحمل درد و رنج‌ها بسیاری از مسائل را برملا کرد و نقاب‌ها را از چهره برانداخت و به همه جهانیان اوج پلیدی تجاوزگران و جنایت‌ها و ذلت اهدافشان را نشان داد که از جمله برملا شدن پوچی ادعاها و حرف‌های باطل دولت سعودی مبنی بر اینکه عربستان با خطر ایران در یمن مقابله می‌کند و یمنی‌ها تهدیدی برای امنیت آل‌سعود هستند. اگر ایران نفوذ و کنترلی بر تصمیم‌گیری در یمن داشت که 40 روز فرصت تاریخی برای انتقام از آل‌سعود داشت اما چنین نفوذی (مورد ادعای سعودی‌ها) وجود ندارد و تصمیم‌گیری در یمن، مستقل است.

بخشنامه غیرقانونی دانشگاه آزاد برای محدود کردن بسیج دانشجویی

هادی حفیظی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهر قدس و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد در زمینه فعالیت بسیج دانشجویی گفت: از جمله اقدامات نابخردانه دانشگاه آزاد ایجاد محدودیت‌های بسیار زیاد، بی‌سابقه و غیرقانونی برای تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی است که در بخشنامه‌ای به واحدهای دیگر ابلاغ شده است.

این فعال دانشجویی افزود: در بخشی از بخشنامه دانشگاه آزاد آمده است که همه فعالیت‌های سیاسی بسیج دانشجویی و استادان به تصویب هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویی و استادان برسد.

وی افزود: با این بند تمام فعالیت‌های بسیج دانشجویی حتی نصب مطالب سیاسی روی بُردهای بسیج در دانشگاه منوط به تصویب هیات نظارت می‌شود در حالی که در هیچ‌یک از مواد قانونی چنین محدودیتی برای بسیج دانشجویی وجود ندارد.

** آرمان



520 شهر با بحران آب شرب مواجه هستند

شنیده شد که در پایان نخستین دهه اردیبهشت ماه جاری، 61 سد بزرگ کشور کمتر از 40درصد از ظرفیت خود آب ذخیره کرده‌اند. در همین حال معاون وزیر کشور از بحران آب شرب در 520 شهر کشور خبر داده است. فرارو نوشت؛ هم‌اکنون 42سد کشور بین 90 تا 100 درصد پرشدگی دارند که نام سدهای لتیان، البرز، دز، میجران، عباسپور و ارس در این میان دیده می‌شود. با نگاهی به وضعیت پرشدگی سدهای کشور، از مجموع 159 سد بزرگ کشور، 61 سد که 42درصد از ظرفیت کل مخازن سدهای کشور را به خود اختصاص داده‌اند، در زمان حاضر کمتر از 40درصد ظرفیت خود، آب دارند. از سدهای مهم می‌توان به سدهای استقلال در هرمزگان، لار در استان تهران، 15خرداد در استان مرکزی، کرخه در خوزستان و سد دوستی در خراسان شمالی اشاره کرد. 12سد کشور نیز 40 تا 50 درصد پرشدگی دارند که از این سدها می توان به سدهای درودزن، زاینده رود، اکباتان، گاوشان و گلستان3 اشاره کرد. همچنین میزان پرشدگی 26 سد کشور بین 50 تا 70 درصد است که در این فهرست می‌توان نام سدهای بارون، ستارخان، طالقان، ماملو و طرق مشاهده کرد. در سطح پرشدگی بین 70 تا 90 درصد نیز 18 سد گزارش شده است که سدهای سفیدرود، شهیدرجایی، مهاباد، کرج و علویان در این دسته قرار دارند. در همین حال دیروز معاون وزیر کشور از وضعیت بحرانی آب شرب در کشور خبر داد و گفت: «520 شهر کشور با بحران کمبود آب آشامیدنی مواجهند.»  اسماعیل نجار افزود: هنوز نمی‌دانیم چه محصولی در این بحران کم آبی باید کاشته شود یا صنایع پتروشیمی و فولاد را که باید در کنار دریا احداث شود در مناطق خشک احداث می کنیم.
 
ری‌شهری درباره احمدی‌نژاد چه نوشت

شنیده شد که پنجمین جلد از خاطرات ری‌شهری که در برگیرنده دو دهه سرپرستی سازمان حج و زیارت توسط اوست؛ به‌زودی منتشر می‌شود. تابناک نوشت؛ در قسمت‌هایی از این کتاب که به‌زودی منتشر می‌شود، چنین می‌خوانیم: «روز دهم ذیحجه اطلاع داده شد که آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آنجا سخنرانی نیز داشته باشد... خلاصه صحبت ایشان آن بود که درحال حاضر، امام زمان(عج) جهان را اداره می‏‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمناً با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای آمریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان(عج) دانست و همچنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند. بعدا دیدم که مسئولان دفتر رئیس‌جمهور، قسمت اول صحبت‏‌های ایشان را به ایران منتقل کرده‌‏اند و این سخنان در رسانه‌‏ها نیز انعکاس یافته است».
 
تحلیل پیرزن 70 ساله از روابط با غرب

شنیده شد که عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با ذکر خاطره‌ای از یکی از سفرهای تبلیغی‌اش به یک روستا گفت: در یکی از سفرهای تبلیغی‌ام به یک روستا، یک پیرزن روستایی بیسواد ۷۰ ساله به من گفت: امام‌خمینی(ره) آمریکاییان را با چشم بسته از ایران اخراج کرد و این دولت دارد اینها را با چشم باز بر همه ایران مسلط می‌کند. ارک‌نیوز نوشت؛ حجت‌الاسلام دکتر حسن غفاری‌فرد تصریح کرد: این تبریک‌ها به منظور چراغ سبز نشان دادن به عربستان نیست بلکه از باب ابراز ارادت به آمریکاست. شما ببینید یک مجله‌ای به پیامبر اسلام توهین می‌کند و بعد دولت آن کشور یعنی فرانسه آن اقدام را تایید می‌کند؛ اما در همان شب وزیرخارجه ما با وزیرخارجه آنها دیدار می‌کند. یا در موردی دیگر آن اتفاق شوم در شهر جده می‌افتد و هیچ پیگیری جدی و مطالبه جدی صورت نمی‌گیرد.
 
تکذیب سفر هیات نفتی آمریکا به ایران

شنیده شد که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه گفت: گزارش‌ها درباره سفر هیات نفتی آمریکا به ایران دقیق نبوده‌اند. فارس نوشت؛ «جف راتکه» در این کنفرانس خبری گفت که تحولات یمن از محورهای اهداف سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ریاض است. وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات واشنگتن برای آزادسازی کشتی توقیف‌شده حامل پرچم جزایر مارشال افزود: این کشور با مقامات جزایر مارشال در این‌باره در تماس است و علاوه بر آن در حال انجام اقداماتی در منطقه است. راتکه در توضیح بیشتر درباره اقدامات آمریکا در منطقه به همراهی کشتی‌های حامل انگلیس در تنگه هرمز اشاره و خاطرنشان کرد: واشنگتن حضور نظامی در این منطقه را افزایش داده است.
 
تکذیب توهین مشاور اردوغان به ایران

شنیده شد که سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه سخنان مشاور ویژه رئیس‌جمهور ترکیه علیه ایران را رد کرد و گفت: او هیچ منصب رسمی در دولت ندارد. فارس نوشت؛ علیرضا بیگدلی، سفیر ایران در آنکارا و «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در دیداری مناسبات دوجانبه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند. ابراهیم کالین در این ملاقات با اشاره به دستاوردهای سازنده دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در تهران، گفت: همکاری با ایران هم از منظر روابط دوجانبه و هم از نظر موقعیت منطقه‌ای برای ترکیه بسیار حائز اهمیت است. سخنگوی اردوغان در این دیدار در واکنش به اظهارات اخیر «امرا... ایشلر» مشاور اردوغان درمورد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اطلاعی از اظهارات آقای ایشلر ندارم، وی هیچ سمت رسمی در دولت ترکیه ندارد و وظیفه‌ای هم برای اظهارنظر از طرف مسئولان ترکیه به وی داده نشده است.
 
مرتضوی هنوز از پرونده کهریزک دفاع نکرده

شنیده شد که وکیل مدافع روح‌الامینی گفت: سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در ارتباط با شکایت موکلم مبنی بر معاونت در قتل، هنوز دفاعی نکرده است. آفتاب نوشت؛ حسن کمالی در پاسخ به این سوال که آیا در دو جلسه گذشته از محاکمه مرتضوی، به موضوع کهریزک و شکایت روح‌الامینی ورود شده است یا خیر افزود: فقط در حد طرح شکایت از سوی موکلم، ورود شده و هنوز آقای مرتضوی پاسخی نداده است. وکیل مدافع روح‌الامینی ادامه داد: در دو جلسه گذشته عمدتا به موضوع تامین اجتماعی پرداخته شده و معلوم نیست در جلسه آتی که قرار است امروز برگزار شود، به موضوع شکایت موکلم و بخشی از رای شعبه 76 که از سوی دیوان عالی کشور نقض شده، ورود می‌شود یا خیر؟ کمالی اضافه کرد: دادگاه در ارتباط با موضوع تامین اجتماعی، یکسری استعلاماتی را انجام داده و منتظر پاسخ آن استعلام‌ها هستند بنابراین بعید می‌دانم در جلسه بعدی فرصت شود تا آقای مرتضوی درباره شکایت روح‌الامینی دفاع کند.
 
اصلاح طلبی به زانو در نمی‌آید

شنیده شد که محمدرضا عارف در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفته: به دنبال این هستیم که اتفاقی همچون سال 88 که در تاریخ ایران محوشدنی نیست تکرار نشود. تابناک نوشت؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تلاش کنیم که دیگر این چماق را بر سر اصلاح طلبان نزنند و باید بحث‌ها را در همه موضوعات به سمت همگرایی پیش ببریم و دنبال حذف هم نباشیم و کسانی که می خواهند اصلاح‌طلبی را به زانو دربیاورند بدانند که اصلاح‌طلبی به زانو در نخواهد آمد.
 
** ایران

فروش قطعات یدکی «بوئینگ» به ایران با مجوز امریکا

یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی«بوئینگ» گفت: «مجوز امریکا به این شرکت برای فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شده است.»  به گزارش «مهر» به نقل از «پرس تی وی»، «مارتین بنتروت» معاون بخش فروش هواپیمایی «بوئینگ» در منطقه خاورمیانه، روسیه و آسیای میانه در مصاحبه‌ای با روزنامه اماراتی گفت: «ارزیابی‌های خود را نسبت به بازار ایران انجام داده‌ایم و بر این باور هستیم که تقاضا در ایران بالا است.»


تکذیب سفر هیأت نفتی امریکایی به ایران

در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌های ایرانی درباره سفر هفته جاری یک هیأت نفتی امریکایی به تهران برای مذاکره با مقامات کشورمان؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت: «در این گزارش‌ها به نام فرد یا شرکت خاصی اشاره نشده و به همین دلیل آنها دقیق نیستند.» «جف راتکه» تأکید کرد: موضع واشنگتن این است که هنوز تجارت در ایران آزاد نیست.


رسیدگی دادگاه اروپا به شکایت دومقام صداوسیما

دادگاه اروپا مستقر در لوکزامبورگ دیروز رسیدگی به شکایت محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما را آغاز کرد. به گزارش «ایرنا»، این دادگاه، همزمان به شکایت حمیدرضا عمادی مدیر اتاق خبر«پرس تی وی» نیز رسیدگی خواهد کرد. شورای اروپا پیشتر سرافراز را در زمان ریاست او بر شبکه‌های برون مرزی«پرس تی وی» تحریم کرده بود. گفته می‌شود این تحریم ناشی از پخش برخی مصاحبه‌ها در این شبکه‌های تلویزیونی صورت گرفته است.


مرتضوی هنوز در پرونده کهریزک دفاعی نکرده است

وکیل مدافع روح‌الامینی - اولیا دم یکی از کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک- گفت: سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در ارتباط با شکایت موکلم مبنی بر معاونت در قتل، هنوز دفاعی نکرده است. به گزارش «تسنیم»، حسن کمالی افزود: موکلم از حیدری‌فر (یکی از قضات متهم در پرونده حادثه بازداشتگاه کهریزک) نیز شکایت کرده اما آن شکایت هنوز به دادگاه ارسال نشده است».


راهکار «اوباما» برای لغو تحریم‌های ایران

«بلومبرگ» اعلام کرد که باراک اوباما قصد دارد از اختیارات خود در مرحله اول اجرای توافق نهایی برای تعلیق تحریم‌های ایران در صنایع نفت، بانکداری و داد و ستد استفاده کند که به درخواست از کنگره برای لغو تحریم‌ها تا پایان زمان ریاست جمهوری وی نیازی نیست. به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری امریکایی، وزیر خزانه‌داری این کشور هفته گذشته در سخنانی در اندیشکده مؤسسه «خاور نزدیک» واشنگتن گفت: «اوباما قصد دارد بعد از اجرای بخش‌های اول توافق توسط ایران از اختیارات خود برای تعلیق تحریم‌های این کشور در صنایع نفت، بانکداری و بخش داد و ستد استفاده کند که در این صورت نیازی به درخواست از کنگره برای لغو تحریم‌ها تا پایان زمان ریاست جمهوری وی نیست.» وی افزود: «بعد از چند سال تبعیت ایران از توافق جامع نهایی از کنگره می‌خواهیم تا در مورد لغو نهایی تحریم‌ها رأی بدهد و صرفاً کنگره می‌تواند تحریم‌هایی را که به صورت قانون تصویب شده لغو کند.»


جوسازی جدید ضد ایرانی عربستان

شبکه سعودی «العربیه» مدعی شد ایران در تلاش نافرجام برای ترور علی عواض العسیری سفیر عربستان سعودی در بیروت دست دارد. به گزارش «انتخاب»، «العربیه» در حالی به پخش گزارش و مصاحبه‌های متعدد درباره کشف تلاش برای ترور سفیر عربستان در بیروت ادامه می‌دهد که منابع رسمی لبنان تاکنون این خبر را تأیید نکرده‌اند.

** شرق


سومین جلسه دادگاه کهریزک امروز برگزار می‌شود

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در ماجرای تأمین‌اجتماعی و کهریزک امروز در شعبه ٧٩ کیفری استان تهران برگزار می‌شود. دادستان سابق تهران با بیان اینکه در جلسه گذشته برای استماع دفاعیاتم نسبت به پرونده شکایت روح‌الامینی وقت نشد، به ایرنا گفت: جلسه امروز برگزار می‌شود، درباره این شکایت از اتهامات وارده از خود دفاع می‌کنم. مرتضوی در مورد اینکه آیا فردا آخرین جلسه رسیدگی به پرونده تأمین‌اجتماعی و کهریزک خواهد بود یا نه، گفت: بستگی به دادگاه دارد و بعد از جلسه خواهم گفت که آیا رسیدگی به پایان رسیده است یا نه. تاکنون دو جلسه از رسیدگی به پرونده‌های سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تأمین‌اجتماعی و دادستان سابق تهران به ترتیب در روزهای شنبه پنجم و دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه امسال در شعبه ٧٩ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد. حسن کمالی وکیل هردو شاکی پرونده کهریزک هم در پاسخ به این سؤال که آیا در دو جلسه گذشته از محاکمه مرتضوی، به موضوع کهریزک و شکایت روح‌الامینی ورود شده، گفته ‌است: فقط در حد طرح شکایت از سوی موکلم، ورود شده و هنوز آقای مرتضوی پاسخی نداده است. او گفته است موکلم از حیدری‌فر نیز شکایت کرده اما آن شکایت هنوز به دادگاه ارسال نشده است. او در پاسخ به این سؤال که آیا دیوان فقط به میزان جریمه نقدی صادرشده، ایراد گرفته است یا خیر، افزود: فقط بحث جریمه نقدی نیست بلکه دیوان به اساس «گزارش خلاف واقع» که یکی از اتهامات آقای مرتضوی بود، ایراد گرفته است.

امیری: داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس باید تا ٢٨ خرداد استعفا دهند

حسینعلی امیری‌، قائم‌مقام وزیر کشور با تشریح تقویم زمانی انتخابات دهمین دوره مجلس گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس باید تا ٢٨ خرداد سال ‌جاری از سمت خود استعفا دهند. نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس از ٢٨ آذرماه سال‌ جاری به مدت یک هفته انجام می‌شود.  

نقدی: آمدن حیوان وحشی به دفتر ایران در سازمان ‌ملل، خوشحالی ندارد

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج، با اشاره به هم‌زمانی حوادث یمن با روند مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: در این شرایط و اوج این جنایت‌ها، وزیر خارجه نحس آمریکا که به‌راحتی آدم می‌کشد و روی جسد کودکان مظلوم با خونسردی لبخند می‌زند، به دفتر ایران در سازمان‌ ملل وارد می‌شود، می‌بینیم بعضی روزنامه‌ها ذوق‌زده شده و تیترهای آنچنانی می‌زنند؛ انگار باید خوشحال بود. او افزود: از اینکه آمریکایی‌ها آن‌قدر ضعیف و ناتوان و مستأصل شده‌اند که مجبور به دریوزگی سازش هستند، خوشحالیم، اما اینکه یک حیوان وحشی آدم‌کش به دفتر ایران در سازمان ملل آمده، خوشحالی ندارد؛ ما شرمنده شهدا می‌شویم، شهدایی که در چنین روزهایی در دوران دفاع مقدس با لب‌های تشنه و کام‌‌های گرسنه زیر بمب‌های آمریکایی دست‌وپا می‌زدند.

انتصاب رئیس‌کل جدید دادگستری استان البرز

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در حکمی احمد فاضلیان رئیس‌کل دادگستری استان گلستان را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس‌کل دادگستری استان البرز منصوب کرد. متن حکم رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است: «جناب آقای احمد فاضلیان؛ رئیس‌کل دادگستری استان گلستان؛ به موجب این حکم به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس‌کل دادگستری استان البرز منصوب می‌شوید. امید است با درنظرداشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی و همراه با سرعت لازم موفق و مؤید باشید». همچنین در حکم جداگانه‌ای از سوی رئیس قوه قضائیه، محمدصادق مهدوی‌راد، رئیس‌کل سابق دادگستری استان البرز به عنوان مستشار دیوان‌عالی کشور منصوب شد.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 812
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');