خبرویزه روزنامه ها(11)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 619
بازدید ماه : 2134
بازدید کل : 186671
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که موعظه در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان
اعتراض روزنامه حامی دولت چرا همه مشکلات را به تحریم گره زده‌اید؟

یک روزنامه حامی از رهاشدگی مسئولیت‌های اقتصادی در دولت و امید محض بستن به مذاکرات انتقاد کرد.

روزنامه شرق نوشت: گویا برای اوضاع اقتصادی کسی قرار نیست کاری کند و همه منتظرند اتفاقی بیفتد و گره تقریبا کور اقتصادی به دستی باز شود.

به گزارش دانا، این روزنامه در ادامه با بیان اینکه «کسب و کار بی‌رونق شده، منتظریم ببینیم توافق به کجا می‌رسد، بیکاری هم همچنان بالاست و دلالی جای تولید را گرفته» می‌نویسد: هفته گذشته مقام معظم رهبری در مورد استفاده از کالای ایرانی به جای خارجی در ادارات دولتی، تذکر دادند. پیشنهاد می‌کنیم رسانه‌ها یک هفته وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و نهادها را رصد کنند که در این مورد چه کار کرده‌اند.

برای اینکه مشخص‌تر و شدنی‌تر باشد، فقط در یک مورد که مصرف بالایی هم دارد نظارت کنند؛ فقط چای، در پایان هفته‌ نام دستگاه‌ها و نهادهایی را که به جای استفاده از چای با کیفیت ایرانی، چای خارجی مصرف می‌کنند، اعلام کنند. ضربه به رونق کسب و کار و اشتغال داخلی، حتما از اختلاس و دزدی کمتر نیست. افشای اسامی دستگاه‌هایی که به تولید داخلی لطمه وارد می‌کنند، حتما مهم است. شاید مهم‌تر از افشای اخباری که ممکن است تیراژ و نام بیاورد. بخشی از اقتصاد شمال کشور در گرو تولید و فراوری و بسته‌بندی محصولی داخلی است که جز با خرید ملی و عمومی آن، رونق نمی‌گیرد. هر کدام از مراجعان به ادارات دولتی هم وظیفه خودشان بدانند که در این مورد اطلاع‌رسانی کنند.

شرق تصریح می‌کند: با توجه به این‌که دولت یازدهم از ابتدای روی کار آمدن تمام مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها گره زده است، در صورت توافق و رفع تحریم‌ها مردم انتظار معجزه اقتصادی را دارند که بسیاری از کارشناسان معتقدند مشکلات اقتصادی ناشی از سوء‌مدیریت‌های داخلی است.


چه کسی اجتهاد نا‌به‌جا کرد که اعتراض مراجع را برانگیخت؟!


رئیس‌جمهور اظهارات هفته گذشته خود مبنی بر اینکه کار نیروی انتظامی اجرای اسلام نیست را با اظهارات قابل تأمل دیگری توجیه کرد.

روحانی در آیین نکوداشت مقام معلم و در اظهاراتی بی‌ارتباط با روز معلم گفت: نمی‌شود به هر کسی گفت که تو مجتهدی و می‌توانی اجتهاد کنی آن وقت سنگ رو سنگ بند نخواهد شد؛ نمی‌توانیم به قوه قهریه نظام که دستبند و کلت همراهش است بگوییم بیا و اجتهاد کن. اینگونه نمی‌شود، اسلام و تقویت نظام بر این است که هر کس کار خود را انجام دهد اما ما کار خود را انجام نمی‌دهیم و می‌خواهیم کس دیگری بیاید انجام دهد و آن وقت نیز خودمان می‌رویم کار دیگران را انجام می‌دهیم.

این اظهارات در حالی است که اظهارات هفته گذشته آقای روحانی با اعتراض گسترده علما و مراجع از جمله حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری‌همدانی مواجه شد. به عبارت دیگر علما و مراجع عظام از اینکه روحانی اجتهاد مقابل نص کرده و به نفی تکلیف نیروی انتظامی در نظام اسلامی پرداخته ناخرسند بودند. این در حالی است که رئیس‌جمهور خود شخصا حق و صلاحیت چنین اجتهادهایی را در مقابل نص صریح قانون و احکام اسلامی ندارد و نمی‌تواند تکلیف قانونی و شرعی نیروی انتظامی را اسقاط کند یا این تصریح قانونی و شرعی را «اجتهاد» بخواند.

اظهارات سال گذشته روحانی مبنی بر اینکه وظیفه نداریم مردم را زوری به بهشت ببریم نیز با اعتراض نخبگان فرهنگی و مذهبی مواجه شد که تأکید داشتند رهنمون شدن مردم به سعادت، از تکالیف و مسئولیت‌های حکومت دینی و دولت اسلامی است.

به نظر می‌رسد اگر رئیس‌جمهور محترم به جای نظریه‌پردازی و اجتهادهای نابه‌جا در برابر نص اسلام و قانون، به تکالیف قانونی خود- مثلا در زمینه تدبیر امور اقتصادی و اجرایی و فرهنگی- اهتمام کند، آن دغدغه هم «ما کار خود را انجام نمی‌دهیم و می‌خواهیم کس دیگری بیاید انجام دهد» نیز برطرف خواهد شد.
 
 
 مگر شما منتقدان را با نتانیاهو همنوا معرفی نکردید؟!

 
هاشمی‌رفسنجانی می‌گوید باید وحدت و همدلی را حفظ کنیم و منطق و ادب براختلاف نظرها حاکم شود.

وی دیروز در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه شرایط منطقه خطرناک است گفت: وظیفه ما این است که به شعار سال یعنی همدلی و همزبانی توجه کرده و نگذاریم جامعه دچار تشتت شود. در هر جامعه‌ای تفکرات، خواسته‌ها و مذاهب و قومیت‌های مختلفی و همچنین نارضایتی‌هایی وجود دارد اما ما باید هوشیار باشیم و وحدت و همدلی را به عنوان یک نیاز واقعی حفظ کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید منطق در اختلاف‌نظرها حاکم شود افزود: اگر اختلافات مناسب بیان شود مشکلات حل می‌شود. در انتخابات نمی‌توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند. باید با آزادی، ادب، منطق و با پذیرش نظر اکثریت وحدت خود را حفظ کنیم. در این فضا اگر تحریم‌ها هم رفع نشد ما مسیر خود را ادامه می‌دهیم ولی اگر تحریم‌ها رفع شد خواهیم دید چه فضایی برای توسعه کشور فراهم می‌شود.

این سخنان در حالی مطرح شده که آقای هاشمی 2 ماه پیش در همایش الگوی توسعه پایدار، با احترام و ادب خاصی از منتقدان مذاکرات یاد کرد و گفت: دلواپس‌ها با نتانیاهو همنوا شده‌اند... تریبون مجلس باز است و هرچه می‌خواهند می‌گویند و برخی هم این دروغ‌ها را باور می‌کنند و اینها مزاحمت است.

نسبت دادن منتقدان و نخبگان به اسرائیل در حالی است که سران رژیم صهیونیستی در فتنه و‌ آشوب‌ سال 88 رسما و علنا از این فتنه که آقای هاشمی نیز جزو بازیگران - بخوانید بازی خوردگان- آن بود حمایت کردند و فتنه‌گران را پیاده‌نظام و سرمایه بزرگ اسرائیل خواندند.

هر چند آن ماجرا یک برنامه‌ریزی صهیونیستی آمریکایی و انگلیسی بود اما بازیگران فتنه اصرار داشتند در برابر رأی اکثریت - که آقای هاشمی به تناوب از آن دم می‌زند- بایستند و در آن انتخابات یا هر انتخابات دیگری که برنده نبودند، زیرمیز انتخابات و دموکراسی و انتخاب مردم بزنند.

به اعتبار همین عملکرد پرتناقض آقای هاشمی، حضور دیروز وی در دانشگاه امیرکبیر با اعتراض گسترده دانشجویان مواجه شد که از جمله از وی خواستند از مفاسد و خیانت‌های مهدی هاشمی جانبداری نکند و در مقابل مؤاخذه قانونی در این زمینه قرار نگیرد.


مدارا با دشمن متخاصم خلاف همدلی در داخل است


«دولت باید بداند براساس چه سرمایه‌ای اکنون بر سر میز مذاکره برد- برد نشسته است. انکار آن سرمایه، از پیش اصل معامله را بر باد می‌دهد. ما ملتی بزرگ با عزمی پولادین و استقامتی که کوهها را جابه‌جا می‌کند داریم».

رسالت نوشت: «مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران سراسر کشور به مهمترین مسائل کشور بویژه معضلات اقتصادی اشاره نموده و فرمودند «کلید مشکلات اقتصادی در لوزان، ژنو و نیویورک نیست، بلکه در داخل کشور و تقویت و رونق تولید داخلی است.» ایشان با بها دادن به تولید داخلی خطاب به مسئولین دولتی فرمودند «مصرف کالاهای خارجی را در صورت داشتن مشابه در داخل بر خود حرام کنید.»

محمدکاظم انبارلویی خاطرنشان کرد: نوع نگاه به مشکلات کشور فوق‌العاده مهم است. این که نگاه ما به «بیرون» باشد یا «درون»، حکایت از دو نوع نگاه متفاوت است که اولی اقتدار و امنیت ملی ما را به مخاطره می‌اندازد و دومی متضمن استقلال ملی و امنیت اقتصادی و اقتدار ملت ایران است. برخی عادت کرده‌اند بدون رنج و زحمت و استقامت و پایداری همه چیز را «کلید در دست» تحویل بگیرند. این نگاه فوق‌العاده خطرناک است و منابع ما را بر باد می‌دهد و نیروی انسانی کشور را به ذلت می‌اندازد.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت و رفاه کشور در سایه امنیت است، می‌نویسد: ما اگر به «رفاه» می‌خواهیم برسیم باید حتماً آرامش داشته باشیم. از دل آرامش «پیشرفت» و «رفاه» بیرون می‌آید. 5+1 بیکار نیستند، 10 سال در پشت درب مذاکرات التماس کنند که فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را کنار بگذارید چون این فناوری آرامش آنها را بر هم می‌زند. دولت باید بداند براساس چه سرمایه‌ای اکنون بر سر میز مذاکره برد- برد نشسته است. انکار آن سرمایه، از پیش اصل معامله را بر باد می‌دهد. ما ملتی بزرگ با عزمی پولادین و استقامتی که کوهها را جابه‌جا می‌کند داریم.

رسالت تصریح کرد: همین سرمایه کافی است که در حل مشکلات فقط نگاه به «درون» داشته باشیم. اکنون که دولت راهبرد «مدارا با دشمن» را پیش گرفته، نباید «مروت با دوستان» را فراموش کند، ضمن آنکه سیاست مدارا با دشمن در حالی که دشمن همواره بر طبل خصومت‌ورزی می‌کوبد جای تأمل دارد. این رویکرد همدلی و همزبانی در داخل به وجود نمی‌آورد. فضا نباید غبارآلود باشد، هیچ ضعفی نباید در سایه حاشیه‌سازی‌های مصنوعی پنهان بماند. برای حل مشکلات کشور پروتکل مشخصی وجود دارد که باید به آن عمل شود. شرع و احکام مقدس اسلام، قانون اساسی، قوانین کشور بویژه در حوزه اقتصادی، قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی، راهها را مشخص کرده است. باید درست و صادقانه در همین مسیر گام برداشت.

هیچ دلیل و منطقی را برای از کار افتادن چرخ تولید در کشور نباید پذیرفت. چرخ تولید از جمله چرخ سانتریفیوژها باید همچنان در کشور بچرخد و هزینه‌های آن را هر چه هست بپردازیم. به همین دلیل باید با فساد سیاسی و اقتصادی با قدرت مبارزه کنیم. مفسدان سیاسی و اقتصادی هر دو سر در یک آخور دارند، آن هم آخور وابستگی کشور به بیگانگان. این آخور را باید تعطیل کرد.


روایت روزنامه حامی دولت از تبانی بانک‌ها درباره سود بانکی
 
 
یک روزنامه حامی دولت نحوه کاهش سود بانکی را تبانی بین بانک‌ها عنوان کرد.

روزنامه اعتماد نوشت: با گذشت بیش از چهارماه از آخرین ابلاغ بانک مرکزی در مورد تغییرات نرخ سود، سرانجام این نرخ برای سه ماهه پیش‌رو، در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید. از این پس سپرده‌های اشخاص در بانک‌ها 20 درصد سود سالانه دریافت خواهد کرد و تسهیلات گیرندگان در قالب عقود مبادله‌ای 21 درصد سود می‌پردازند و دریافت‌کنندگان عقود مشارکتی نیز زیربار پرداخت سود 24 درصدی خواهند رفت.

این روزنامه افزود: عملا در جلسه سه شنبه شب، شورای پول و اعتبار نه حرف وزیر که نرخ 17 درصد را مناسب می‌دانست را به کرسی نشاند و نه نرخ 18 درصد اعلامی رئیس کل بانک مرکزی مورد موافقت قرار گرفت. نهایتا آن نرخی به تصویب رسید که پیش از این بانک‌ها در شورای هماهنگی خود روی آن توافق کرده بودند. همین مسئله یعنی اعمال نظر بانک‌ها در جلسه تصمیم‌گیری پولی  این شائبه را ایجاد می‌کند که سیاست‌های پولی کشور با تبانی اتخاذ می‌شود.

اعتماد نوشت: این شیوه تعیین نرخ سود یک نوع تبانی بین بانک‌های تجاری کشور است و دراین شرایط بانک‌ها عملا حقوق سپرده‌گذاران و حقوق تسهیلات گیرندگان را ضایع می‌کنند و باز هم سرواحدهای تولیدی کوچک بی‌کلاه می‌ماند. هیچ‌گاه این شیوه تعیین نرخ سود در نظام بانکی کشور نتوانسته موثر واقع شود و بخش تولید خاطره خوشی از تعیین نرخ سود به این شیوه ندارد. اگر چه تصمیمی که گرفته شد حکایت از کاهش نرخ سود دارد و در ابتدای امر به نظر می‌رسد که اقدام مثبتی برای ارزان‌تر کردن هزینه تامین مالی تولید و فعالیت‌های اقتصادی باشد. واقعیت این است که این شیوه تعیین نرخ سود یک نوع تبانی بین بانک‌های تجاری کشور است.


عملیات فریب هیئت‌های تجاری غربی پس از مذاکرات ژنو و لوزان


آیا هجوم سرمایه‌گذاران غربی به ایران پس از دو توافق ژنو و لوزان واقعیت دارد؟ وبسایت مشرق با بررسی این پرسش نوشت: در آذر 1392 توافق ژنو و در فروردین 1394 بیانیه لوزان، بهانه این خوش‌بینی گسترده به آینده اقتصاد ایران بود. اما نباید نقش شرطی شدن جامعه به مذاکرات هسته‌ای در اثر القائات برخی مسئولان قبلی و فعلی و درب باغ سبزی که این عده به مردم درباره آینده کشور پس از مذاکرات هسته‌ای نشان دادند را از یاد برد. همچنین رسانه‌های زنجیره‌ای نیز سهم درخوری دراین‌باره برعهده داشتند که حل مشکلات اقتصادی کشور را به مذاکره با آمریکا و حصول توافق هسته‌ای گره می‌زدند و می‌زنند.

مشرق می‌افزاید: پس از توافق ژنو، شمار زیادی از هیئت‌های اقتصادی کشورهای مختلف جهان از آسیا و اروپا راهی ایران شدند به طوری که رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در شهریورماه سال گذشته تعداد این هیئت‌ها را 300 هیئت اعلام کرد و از رشد 500 درصدی مراجعه سرمایه‌گذاران کشور در مقطع زمانی پس از توافق ژنو خبر داد. در واقعه‌ای مشابه، پس از توافق لوزان در سال جاری نیز شاهد مراجعه گسترده هیئت‌های تجاری خارجی به کشورمان هستیم. اما مطابق تجربه‌ای که از هجوم این هیئت‌ها به ایران پس از توافق ژنو به دست آمد، می‌توان هدف از این مراجعات و تبلیغات گسترده درباره آن را ورای منافع صرف اقتصادی دانست.

پس از توافق ژنو هیئت‌های تجاری چند صد نفره خارجی‌ها خصوصا از کشورهای اروپایی پشت سر هم راهی ایران شدند که همانطور که ذکر شد تعداد آنها به 300 هیئت رسیده بود. حضور این شرکت‌ها با استقبال پر شور و شعف رسانه‌های زنجیره‌ای و حامیان دولت یازدهم همراه شد. تقریبا به مدت یکی دو ماه پس از توافق ژنو، همه روزه عناوین اصلی نشریات زنجیره‌ای را اخبار مربوط به سفر هیئت‌های تجاری غربی به ایران تشکیل می‌داد. این هیئت‌های خارجی آنچنان در نزد دولت اهمیت داشتند که شاهد بودیم فرصت جلسه و دیدار با بسیاری از مقامات دولتی نیز نصیب آنها می‌شد.

پس از گذشت حدود یک سال و نیم از توافق ژنو و پایان یافت تب سفر شرکت‌ها، هیئت‌ها و سرمایه‌گذاران غربی به کشورمان، مطابق اظهارات مقامات دولتی، این سفرها فایده عملی برای اقتصاد کشور نداشته است. در این مدت، حتی یکی از این سفرها هم به سرمایه‌گذاری در ایران یا انعقاد قرارداد نیانجامیده است. در این مدت بسیاری از مدیران دولتی تاکید کردند که تغییری در تحریم‌ها ایجاد نشد و حضور این شرکت‌های خارجی نیز نتیجه عملی نداشته است.

مشرق می‌نویسد: به نظر می‌رسد این سفرها را باید در چارچوب سناریوی کلانی دانست که هدف از آن سوق دادن جامعه ایران به سمت این تصور نادرست است که راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور، پذیرش توافق هسته‌ای مدنظر غربی‌ها با هر شرط و شروطی است.

** خراسان

ابلاغ ويژه دولت براي مقابله با فساد در برخي مناطق خاص

بر اساس ابلاغيه يک مسئول مهم اجرايي به تعدادي از اعضاي کابينه، مقرر شده است کارگروهي با مسئوليت وزارت اقتصاد و با همکاري نمايندگان وزارتخانه‌ هايي چون دادگستري، اطلاعات، کشور، صنعت، ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي، نسبت به آسيب شناسي سطح سلامت اداري و نوع مفاسد اقتصادي در بازارچه‌هاي مرزي، مناطق آزاد و اسکله هاي خاص اقدام کرده و برنامه ها و پيشنهادات مربوط به نحوه مقابله با آن را به دولت ارائه کنند.

** وطن امروز

بذرپاش: نگران ورود انگیزه انتخاباتی به مذاکرات هستیم

برنامه «متن- حاشیه» یکشنبه‌شب با مناظره مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مصطفی‌ کواکبیان، دبیرکل حزب «مردم‌سالاری» با محوریت «راهی که در مذکرات هسته‌ای آمده‌ایم و راهی که تا امضای توافق هسته‌ای باقی مانده است» روی آنتن رفت. به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش در پاسخ به این سوال که آیا با بیانیه لوزان موافق هستید یا خیر؟ گفت: طبیعتا این سوال درستی نیست و باید در پاسخ بگویم بنده منتقد بیانیه هستم نه مخالف آن. وی افزود: کلیت کشور اگر مخالف توافق بود، 12 سال مذاکرات صورت نمی‌گرفت. همه ارکان کشور موافق توافق هستند و همه دوست دارند توافقی در شأن و طراز این کشور صورت بگیرد. بذرپاش در ادامه و در پاسخ به این سوال که «عده‌ای معتقدند شما به خاطر مسائل سیاسی در هر صورت منتقد توافق هستید؟» اظهار داشت: بیانیه لوزان را کسی خیلی قابل دفاع نمی‌داند. اینکه مسیر توافق باید مسیر خوبی باشد و به یک توافق خوب برسد نظر درستی است. این فعال اصولگرا گفت: بعید است کسی در این کشور با توافق مخالف باشد، منتها اگر نقدی وجود دارد برای این است که توافق خوب حاصل شود چون ملت ایران تجربه‌های بدی از توافقات بد دارند. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی دوستان به نظر از مذاکرات کلاهی دوخته‌اند برای انتخابات و به همین دلیل ما نگرانیم انگیزه‌های انتخاباتی وارد مذاکرات نشود. مهرداد بذرپاش افزود: این عجله و فشار آوردن بر تیم مذاکره‌کننده برای امضای سریع و به خطر افتادن منافع ملی شائبه انتخاباتی به‌وجود می‌آورد. وی در ادامه، توجه کواکبیان ‌را به این جمله حضرت امام(ره) که فرمودند‌: «ملت ایران تصمیمات شورای امنیت و سازمان‌های بی‌ارزش را جز ورق‌پاره‌هایی در خدمت وتوکنندگان نمی‌داند» جلب کرد و گفت: این جمله در صحیفه حضرت امام آمده و نشان از آن دارد که در مقام صحبت با دشمنان کشور باید در عرصه متفاوتی صحبت کرد.

موانع قانون نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای قابل حل شدن است

سناتور «راب پورتمن» رئیس کمیته فرعی تحقیق کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا می‌گوید موانع قانون نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران قابل حل شدن است. به گزارش فارس، سناتور پورتمن در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت: «لایحه‌ای که کنگره را قادر خواهد کرد بر توافق هسته‌ای آتی با ایران نظارت کند – به‌رغم مشکلاتی که بر سر راه این پروسه قانونی وجود دارد - می‌تواند تصویب شده و به قانون تبدیل شود».

وی اظهار تاسف کرد که بحث بر سر یکسری از اصلاحیه‌ها، تصویب لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران را دشوارتر کرده است. به گفته پورتمن، 3 اصلاحیه‌ای که ارائه شده‌اند تصویب این لایحه را دشوار کرده‌اند؛ یکی تبدیل توافق هسته‌ای ایران به پیمان، دیگری تاکید بر اینکه ایران باید حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد و سوم بررسی مساله حمایت ایران از گروه‌هایی که غرب آنها را تروریست می‌خواند. این سناتور آمریکایی با بیان این مطالب گفت:« فکر می‌‌کنم بتوانیم این مساله را حل کنیم. به این امر امیدوارم، زیرا معتقدم بسیار مهم است که بتوانیم بر توافق هسته‌ای با ایران، زمان و توافقات جانبی آن نظارت داشته باشیم. لازم است اطمینان یابیم این توافق پیش از ارائه به سازمان ملل، در اختیار کنگره قرار می‌گیرد».

۵ اثر جدید منتشره توسط بنیاد استاد مطهری رونمایی شد

رئیس مجلس از ۵ اثر جدید بنیاد علمی و فرهنگی استاد مطهری رونمایی کرد. به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از 5 اثر جدید منتشر شده توسط بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری ظهر دیروز با حضور علی‌لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این مراسم علی لاریجانی از 5 اثر جدید با عناوین  «فهرست کتاب‌های شخصی استاد مطهری»، «خوارج و داعش»، «عقل و دین و مساله شر»، «مجموعه مقالات همایش‌های بین‌المللی اندیشه فلسفی استاد مطهری» و «مطهری و اقتصاد» رونمایی کرد. در این مراسم علی لاریجانی، جعفری‌جلوه رئیس بنیاد فرهنگی استاد مطهری، حجت‌الاسلام محمد مطهری و مجتبی مطهری فرزندان شهید مطهری از برگزیدان همایش اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری تقدیر کردند.

** آرمان

 احتمال حضور شجریان در ارکستر سمفونیک

شنیده شد که در حالی که چندی پیش رسما ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران ادغام شدند؛ زمزمه‌هایی مبنی بر حضور محمدرضا شجریان در این ارکستر به عنوان خواننده شنیده می‌شود. فارس نوشت؛علی رهبری چندی پیش در نشستی خبری از حضور در یک ضیافت شام با یک خواننده و دعوت از او برای حضور در ارکستر خبر داد. چند روز بعد محمدرضا شجریان در کنسرت ارکستر سمفونیک ملی ایران حضور یافت و دیدار با مدیران و اعضای ارکستر بعد از کنسرت چهارشنبه گذشته، شائبه حضور این خواننده در این ارکستر را تقویت کرده است. شجریان با حضور در پشت صحنه ارکستر، ضمن دیدار با جمالی، مدیرعامل بنیاد رودکی و علی رهبری گفته بود: «اجرای فوق‌العاده‌ای بود. اجرا هم نرم و پخته بود و هم پرشور. به بچه‌های ارکستر که تحت نظر آقای رهبری اجرای ارزنده‌ای داشتند، تبریک می‌گویم. و تشکر می‌کنم از جناب رهبری که پذیرفته‌اند در وطن و با جوانان خودمان کار کنند.»
 
یادگار امام به پاکستان نمی‌رود

شنیده شد که یادگار امام قصد سفر قریب‌الوقوع به پاکستان ندارد. جماران نوشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسراج‌الدین موسوی، عضو دفتر امام خمینی(ره) در پاسخ به خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار مبنی بر سفر قریب‌الوقوع آیت‌ا... سیدحسن خمینی به پاکستان، ضمن تکذیب این خبر، اظهار کرد: اگر چه یادگار گرانقدر امام همواره رابطه ای صمیمانه با مردم مسلمان پاکستان داشته‌اند، اما ایشان برنامه یا قصدی برای سفر به این کشور در آینده نزدیک ندارند. آخرین سفر یادگار امام به پاکستان مربوط به اواخر بهمن‌ماه سال گذشته است که وی طی آن در دانشگاه امام خمینی(ره) کراچی حضور یافت. یکی از روزنامه‌های کشور در شماره دیروز خود، از سفر قریب‌الوقوع سیدحسن خمینی به پاکستان برای دیدار با سیل‌زدگان این کشور و برخی اقدامات درسی خبر داده بود.
 
اتهام محاربه برای عامل شهادت قاضی دادگستری

شنیده شد که پرونده مرد شرور که رئیس دادگستری شهرستان روانسر را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بود، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب استان کرمانشاه ارسال شد تا او به اتهام محاربه محاکمه شود. جام‌جم نوشت؛ سلیم قنبری، رئیس دادگستری شهرستان روانسرساعت 8 صبح بیست‌ویکم بهمن سال گذشته برای رفتن به محل کارش همراه پسر 10 ساله خود از خانه خارج شد که در میانه راه در کمین یکی از اشرار گرفتار شد. دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در این‌باره به جام‌جم گفت: چند روز پیش آخرین دفاع از عامل شهادت قاضی دادگستری گرفته شد و برای پرونده وی کیفرخواست صادر شد. با توجه به اینکه اتهام عامل جنایت از مصادیق محاربه بود، قرار شد وی به‌زودی در دادگاه انقلاب استان کرمانشاه پای میز محاکمه قرار گیرد. مجتبی ملکی با هشدار به هنجارشکنان اجتماعی و قانون گریزان گفت: مجرمان اگر بخواهند نظم جامعه و امنیت مردم را برهم بزنند قوه قضاییه قاطعانه با آنها برخورد می‌کند.
 
ضرغامی این روزها چه می‌کند؟

شنیده شد که رئیس پیشین سازمان صداوسیما که این روزها در فضای رسانه‌ای حضور ندارد، مشغول سر و سامان دادن به پروژه وحدت اصولگرایان است. خبرآنلاین نوشت: گفته می‌شود ضرغامی که پس از اتمام دوره مدیریتش بر صدا و سیما، فقط در شورای عالی فضای مجازی عضویت یافته، اخیرا به همراه حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز، در جلسات مربوط به مذاکرات وحدت اصولگرایان شرکت می‌کند و با توجه به فرصت کافی که از آن برخوردار است، به سر و سامان دادن وحدت جناح اصولگرا مشغول شده است. حجت‌الاسلام تقوی از مدت‌ها پیش به صورت خودجوش تماس‌هایی را با سران احزاب اصولگرا و شخصیت‌های این جناح برقرار کرده که تا کنون از نتایج آن خبری منتشر نشده است.
 
روسای جمهور سابق ردیف بودجه ندارند

شنیده شد که یک مقام آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری گفت: روسای جمهور سابق ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های آنان نیز از سوی این نهاد تامین نمی‌شود. ایرنا نوشت؛ این مقام آگاه در واکنش به ادعاهای معاون پارلمانی دولت دهم گفت: این اظهارات صحت ندارد و هیچ‌یک از روسای‌جمهور گذشته، ازجمله رئیس‌جمهور سابق ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های فعالیت آنان از طریق دولت تامین نمی‌شود. وی همچنین درخصوص ساختمان موسوم به ولنجک نیز گفت: این ساختمان نیز دولتی نیست و از طریق یکی از نهادهای عمومی در اختیار رئیس‌جمهور سابق قرار گرفته است.
 
چک‌های برگشتی «پدیده» در راه بانک!

شنیده شد که برخی بازیکنان و کادر فنی باشگاه پدیده به بانک برای برگشت زدن چک‌های تیم فوتبال پدیده مراجعه کرده‌اند است. خزرآنلاین نوشت؛ دو هفته مانده به پایان لیگ، اولین موج چک‌های برگشتی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتبال پدیده در راه بانک است. «مشکلات مالی باشگاه پدیده خراسان از زمان ورود دادستانی به پرونده مجموعه توریستی پدیده شاندیز آغاز شد که تأثیرات منفی بر روحیه و روند رو به رشد این تیم داشت به‌اندازه‌ای که در بازه‌های زمانی مختلف، صحبت از تمرین نکردن و اعتصاب بازیکنان به گوش می‌رسید.
 
دستور جدید برای «برند»سازی ایرانی‌ها در جهان

شنیده شد که خراسان  نوشت؛ بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول دولتی به تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، تاکید شده است که با توجه به اهمیت و جایگاه «برندینگ» در دنیای تجارت امروز و لزوم داشتن برندهای معتبر در  بخش‌های مختلف کشور جهت حفظ و ورود به بازارهای جهانی، باید به واحدهای صنعتی و تولیدی کشور برای ثبت برند جهانی خود، اقدامات و کمک‌های لازم صورت بگیرد و دستگاه‌های مسئول، وظیفه کمک به تولیدکنندگان ایرانی را تا مرحله نهایی ثبت این برندها بر عهده دارند.
 
رسیدگی به شکایت صداوسیما در دادگاه اروپا

شنیده شد که دادگاه اروپا مستقر در لوکزامبورگ امروز (15 اردیبهشت ) به شکایت محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما رسیدگی می کند.  جماران نوشت؛ همچنین در این روز دادگاه اروپا به شکایت حمیدرضا عمادی مدیر اتاق خبر پرس تی وی رسیدگی خواهد کرد. شورای اروپا پیشتر سرافراز را در زمان ریاست او بر شبکه های برون مرزی پرس تی وی تحریم کرده بود. گفته می شود این تحریم ناشی از پخش برخی مصاحبه ها در این شبکه های تلویزیونی صورت گرفته است.
 
بهبود وضعیت جسمی سلحشور

شنیده شد که فرج‌ا... سلحشور کارگردان فیلم تلویزیونی «یوسف پیامبر» گفت: به لطف خدا حالم بهتر است و روند بهبودی را در پیش گرفته‌ام و فعلا قصد ساختن فیلمی را ندارم و می خواهم استراحت کنم. میزان نوشت؛ وی در ادامه بیان کرد: عصر دیروز حجت‌ا... ایوبی، رئیس سازمان سینمایی به عیادت بنده آمد و احوال مرا جویا شد و دیداری تازه شد.

** ایران

بولتون: اوباما، مدام از خط قرمزها عقب‌نشینی می‌کند

جان بولتون  نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل متحد  در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» درباره سخنان جو بایدن پیرامون توافق اتمی با ایران گفت: «با احترام به معاون رئیس جمهوری و همه دولت، کسی حرف‌های دولت را در این خصوص باور نمی‌کند، زیرا مصالحه پشت مصالحه صورت می‌گیرد و هر بار که به نظر می‌رسد خط قرمزی واقعی وجود دارد، دولت به شکلی از آن عقب‌نشینی می‌کند.»


مذاکره مقامات شرکت «مرسک» با مسئولان ایرانی

خبرگزاری «رویترز» از دیدار مقامات شرکت خطوط کشتیرانی «مرسک» با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی ایران خبر داد. این خبرگزاری بدون اشاره به محل انجام این دیدار، از مبدأ «کپنهاگ» گزارش داد که ملاقات مقامات شرکت «مرسک» با مسئولان ایرانی که برای آزادی کشتی توقیف شده انجام شد، بی‌نتیجه پایان یافت.

فرماندار بابل: با موافقت وزارت کشور به سخنرانی احمدی‌نژاد رفتم

فرماندار بابل درباره حضورش در سخنرانی احمدی‌نژاد گفت: «حضور بنده با هماهنگی و موافقت و نظر مساعد استانداری و وزارت کشور صورت گرفته و به منظور حفظ امنیت و آرامش مراسم بوده است.» فرماندار بابل  رجب ملایی رئیسی در گفت‌وگو با سایت محلی «وارش نیوز» افزود: «مگر کشور ما جمهوری اسلامی نیست و مگر نه اینکه باید با همه برخوردی یکسان شود، اگر این گونه است حضور بنده بلااشکال بوده است. ضمن اینکه باید به بزرگان‌مان احترام بگذاریم و با تنگ‌نظری راه را نبندیم.» ملایی حضور نیافتن اش در این مراسم را بی احترامی دانست و از شرکت در این مراسم دفاع کرد. گفتنی است، سایت انتخاب گزارش داده بود: «پس از پایان مراسم برخی بزرگان استان مازندران تا پاسی از شب در منزل یکی از مسئولان سابق دولت و با حضور محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه دادند... بسیاری از مسئولان شهرستان بابل بویژه آقای ملایی فرماندار ویژه و معاون استانداری مازندران در این مراسم، حضور داشتند. به جز مقامات مختلف فرمانداری، برخی فرمانداران و بخشداران که از دوره احمدی‌نژاد همچنان مشغول فعالیت هستند، در جلسه خصوصی با احمدی‌نژاد شرکت کردند.» فرماندار بابل درباره این بخش از خبر واکنش و توضیحی نداشته است.

خاطره انتقادی ری شهری از احمدی نژاد

 «تابناک » با اعلام اینکه پنجمین جلد از خاطرات آیت‌الله ری‌شهری که در برگیرنده دو دهه سرپرستی حج توسط اوست؛ بزودی منتشر می شود ، افزود:« در قسمت‌هایی از این کتاب که بزودی منتشر می شود ، چنین می‌خوانیم:

روز دهم ذیحجّه اطّلاع داده شد که آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آنجا سخنرانی نیز داشته باشد... خلاصه صحبت ایشان آن بود که در حال حاضر، امام زمان( عج) جهان را اداره می‏‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمناً با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای امریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان دانست و همچنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند. آقای احمدی‌‏نژاد در ادامهٔ سخنرانی خود مدّعی شد سایر مسلمانان ایمان واقعی ندارند و حج‌‏ّشان هم حج نیست که باتوجّه به حضور برخی علمای اهل‏ تسنّن در بعثه، این مطلب بازتاب خوبی نداشت.

مطالب ایشان به‌گونه‏‌ای بود که توصیه کردم نوار آن به ایران منتقل نشود، چراکه به نظرم رسید نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب است و نه برای شخص ایشان، ولی بعداً دیدم که مسئولان دفتر رئیس‌جمهور، قسمت اوّل صحبت‏‌های ایشان را به ایران منتقل کرده‌‏اند و این سخنان در رسانه‌‏ها نیز تحت عنوان «مدیریّت جهان با امام زمان است»، انعکاس یافته است».

** شرق

پيام آيت‌الله هاشمي به همايش حافظ


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خطاب به همايش بين‌المللي حافظ- که به همت دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي‌شود- پيامي صادر کرد. در بخشي از اين پيام آمده است: «يکي از شيرين‌ترين و لطيف‌ترين ايام زندگي من که بي‌هيچ شائبه‌اي آن را تالي عبادت مي‌دانم، حضور در محافل ادبي و عرفاني و ديدار با صاحب‌دلانِ صاحب‌نظر و گويندگان و پژوهشگران فرهيخته و انديشمند، به‌ويژه در حوزه حافظ‌شناسي و حافظ‌پژوهي است، آن‌هم در چنين فرصتي فرخنده که دانشگاه آزاد اسلامي فراهم آورده تا جوانان شيفته فرهنگ و ادب از برکات و فراورده‌هاي ذوقي، فرهنگي، علمي، ادبي و هنري حافظ‌شناسان ايران و جهان به بايستگي بهره برگيرند و از رهگذر کرسي‌هاي نسخه‌شناسي، پرسش و پاسخ و شيوه تتبع در شناخت ابعاد گوناگون شخصيت اين رند «به غايت خوبي رسيده» و از «وَصْمَتِ تفرقه به موهبت جمعيت خاطر نائل آمده» به روشني بياموزند.

بررسی مباحث کلی انتخابات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات


فرج‌ کمیجانی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: در جلسه این هفته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات٬ مباحث کلی انتخابات بررسی شد. دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: مقرر شد همه احزاب عضو شورای هماهنگی برای تحقق انسجام کامل اصلاح‌طلبان، اقدامات مؤثر خود را به انجام برسانند. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از ۱۸ گروه و تشکل فعال سراسری است که هم‌اکنون چهار کمیته تخصصی ذیل این شورا فعالیت می‌کنند. 

رسیدگی دادگاه اروپا به شکایت صداوسیما 


دادگاه اروپا، مستقر در لوکزامبورگ، امروز به شکایت محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما، رسیدگی می‌کند. همچنین در این روز دادگاه اروپا به شکایت حمیدرضا عمادی، مدیر اتاق خبر پرس‌تی‌وی‌، هم رسیدگی خواهد کرد. شورای اروپا پیش‌تر سرافراز را در زمان ریاست او بر شبکه‌های برون‌مرزی پرس‌تی‌وی تحریم کرده بود. گفته می‌شود این تحریم در پی پخش برخی مصاحبه‌ها در این شبکه‌های تلویزیونی، صورت گرفته است. 

تلاش دولت برای رفع شبهه قانونی در انتخابات 


اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری که به مشهد سفر کرده است، گفت: برای انتقال آب از کشورهای همسایه به خراسان‌رضوی در حال مذاکره هستیم، او افزود: پیش‌بینی‌های لازم در این حوزه انجام شده است، هرچند مسئله بحران آب در کل کشور هنوز برطرف نشده است. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات در سال‌جاری گفت: دولت زمینه برگزاری یک انتخابات سالم را در کشور فراهم می‌کند، همچنین دولت تلاش می‌کند، حتی کمترین شبهه قانونی در انتخابات پیشِ‌رو ایجاد نشود. 

رایزنی «مرسک» با تهران درباره کشتی توقیف‌شده


شرکت کشتیرانی مرسک اعلام کرد برای حل مسئله توقیف کشتی مرسک‌تیگرس، با مسئولان سازمان بنادر و کشتیرانی ایران رایزنی کرده، اما پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است. به گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرده ما هنوز اطلاعیه‌ای رسمی و مکتوب از سوی مقامات ایرانی درباره توقیف کشتی مرسک‌تیگرس یا محموله آن دریافت نکرده‌ایم. این شرکت در ادامه تأکید کرد مالک این کشتی توقیف‌شده نیست و مناقشه‌ای هم بر سر محموله آن وجود ندارد، بنابراین این کشتی و محموله آن باید هرچه سریع‌تر آزاد شود.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');