پایان جلسه کمیته روابط خارجی سنا آمریکا
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 627
بازدید ماه : 2142
بازدید کل : 186679
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

پایان جلسه کمیته روابط خارجی سنا با تأیید لایحه ضد ایرانی؛
خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن به قلم «پاتریشیا زنگرله» نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه از مخالفت خود با لایحه ای دست برداشت که به کنگره اجازه می دهد در خصوص موافقت هسته ای با ایران اظهار نظر کند.
اوباما این رویکرد را پس از آن اتخاذ کرد که اعضای حزب دموکرات در خصوص ایجاد تغییراتی در این لایحه مذاکراتی را انجام دادند و این موضوع در نهایت توانست حمایت قوی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را جلب کند.
 
وعده وتو اوباما هم «تو زرد» از آب در آمد
به گزارش بولتن نیوز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در این باره اعلام کرد اوباما ممکن است مصالحه هایی را بپذیرد که مورد حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در سنا باشد. اوباما پیشتر اعلام کرده بود این لایحه پیشنهادی را به خاطر احتمال آسیب رساندن به توافق هسته ای قریب الوقوع با ایران وتو خواهد کرد.
 
ارنست در این باره گفت: «آنچه که به وضوح به دموکرات ها و جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرده ایم، آن است که رئیس جمهور تمایل خواهد داشت این مصالحه پیشنهادی را که در حال پیشرفت در کمیته است، امضا کند
 
این لایحه که مورد مصالحه قرار گرفته است، توانست اتفاق آرای کمیته روابط خارجی سنا را جلب کند و پیش بینی می شود رای مثبت همه سنا را نیز کسب کند.
 
بر اساس این لایحه، دولت اوباما باید متن موافقتنامه نهایی را به محض تکمیل شدن، در اختیار کنگره قرار دهد. همچنین بر این اساس، توانایی اوباما مبنی بر لغو بسیاری از تحریم های آمریکا علیه ایران در زمانی که کنگره در حال بررسی این موافقتنامه است، از بین خواهد رفت. این لایحه همچنین امکان رای نهایی کنگره را در خصوص لغو تحریم های اعمال شده توسط کنگره در ازای برچیده شدن توانایی های هسته ای ایران فراهم خواهد کرد.
 
ارنست در این باره به خبرنگاران گفت: «نقش مناسب کنگره در این اقدامات، مورد بررسی قرار دادن تلاش هایی است که خود کنگره عامل به وجود آمدن آن بوده است.«
 
در صورتی که تا سی ام ژوئن در خصوص محدود شدن برنامه هسته ای ایران توافق حاصل شود، تحریم های سازمان ملل متحد و تحریم هایی که توسط دیگر کشورها علیه ایران اعمال شده اند ممکن است لغو شود.
 
سرمایه سیاسی اوباما
سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا که تهیه کننده این لایحه بود، در این باره اعلام کرد کاخ سفید تنها زمانی موافقت کرد با این لایحه کنار بیاید که مشخص شد دموکرات ها از آن قویا حمایت می کنند. وی افزود: «این تغییر تنها زمانی رخ داد که آنها از تعداد سناتورهایی که از این لایحه حمایت می کنند، آگاه شدند.«
 
وعده وتو اوباما هم «تو زرد» از آب در آمد
 
این لایحه که مورد تصویب قرار گرفت، زمان بازنگری هر گونه توافق نهایی هسته ای را توسط کنگره، از 60 روز به 30 روز کاهش داد. این لایحه همچنین لزوم تایید حمایت نکردن ایران از تروریسم علیه آمریکا را حذف کرد.
 
در عوض این لایحه، دولت اوباما را وادار می کند در خصوص طیفی از مسائل از جمله حمایت ایران از تروریسم، مساله موشک های بالستیک و برنامه هسته ای، گزارش هایی منظم و جزئی را به کنگره ارائه کند.
 
ارنست در این باره به خبرنگاران گفت اوباما همچنین بر این موضوع تاکید کرده است که در این خصوص باید توافق هر دو حزب وجود داشته باشد که این لایحه، تنها قانون در خصوص نظارت کنگره بر توافق با ایران خواهد بود.
 
برخی جمهوریخواهان و شمار اندکی از دموکرات های جنگ طلب، خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران برای وارد آوردن فشار بیشتر به این کشور شده اند، اما پیشرفت لایحه های پیشنهادی این افراد به حالت توقف در آمده است. این در حالی است که لایحه کورکر پیشرفت خود را ادامه داد.
 
اوباما هشدار داده بود اجازه دادن به کنگره مبنی بر رای مستقیم درباره توافق هسته ای نهایی با ایران، باعث تضعیف اعتماد ایران به تعهد واشنگتن در خصوص این توافق خواهد شد.
 
دستیابی به یک چارچوب توافق میان انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا با ایران در تاریخ دوم ماه آوریل، بخشی از تلاش ها با هدف محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.
 
 
موشک های روسیه
وعده وتو اوباما هم «تو زرد» از آب در آمدروسیه روز دوشنبه ممنوعیتی را که خود پیشتر در خصوص تحویل سامانه دفاعی موشکی «اس - 300» به ایران اعمال کرده بود، لغو کرد و بدین ترتیب به پیچیدگی بحث های بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران افزود.
 
این اقدام روسیه رسما ناقض تحریم های بین المللی علیه ایران نبود. وزارت امور خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد دولت این کشور باور ندارد این اقدام باعث ایجاد اختلال در گفتگوها خواهد شد. با این وجود «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی های خود را از این موضوع به مسکو اعلام کرد.
 
پیش بینی می شود رای گیری همه اعضای سنای آمریکا در خصوص این لایحه به زودی انجام شود.
 
نمایندگان آمریکا این فرصت را خواهند داشت تا الحاقیه های دیگری را پیش از این رای گیری ارائه کنند. این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد در صورتی که این لایحه تغییر کند، آن را وتو خواهد کرد.
 
حامیان دموکرات اوباما نیز اعلام کردند با هر گونه تلاش مبنی بر تشدید ماهیت محدود کنندگی این لایحه، مقابله خواهند کرد.
 
سناتور «باربارا باکسر» در این باره گفت: «در صورتی که این لایحه به گونه ای تغییر پیدا کند که این فرصت بی نظیر را برای رفع یک بحران احتمالی تهدید کند، من از هر ابزاری که در دسترس باشد استفاده خواهم کرد تا مانع وقوع این موضوع شوم.»



:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 844
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 26 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');