بسته ویژه خبری شماره 8
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 538
بازدید ماه : 2053
بازدید کل : 186590
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

1394/1/20 پنج شنبه

خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

یکی از اعضای دولت باعث شکست هاشمی رفسنجانی شد!

روزنامه جوان در شماره روز چهارشنبه خود نوشته: برخی از اعضای آن نیز ناخودآگاه به این بازی وارد شدند و ابایی از این نداشتند که هم‌ترازان خود در آن مجلس را «ناصالح» خطاب کنند. از چند ماه پیش بازی «هاشمی می‌آید – هاشمی نمی‌آید» را به راه انداختند اما غافل از اینکه رویه مذکور نه تنها خدمت به آیت‌الله هاشمی نبود بلکه باز کردن دریچه سیاست‌بازی به «مجمع مجتهدین» بود.

واقعاً مزایای ریاست مجلس خبرگان برای جریان اصلاحات چیست که اینقدر بی‌صبری و جرزنی را به راه انداختند؟ در تحلیل این بی‌صبری حتماً‌ به «نفس‌های نفاق‌آلوده» می‌رسیم که در سینه‌ها پنهان و در چشمان نمایان است. در اوایل سال 1384 با جمع دانشجویی خدمت آیت‌الله هاشمی رسیدیم، نگارنده به عنوان سخنگوی جمع، ضمن تمجید از تأثیر وی در انقلاب اسلامی و یادآوری نگاه امام به ایشان و برشمردن همه خوبی‌های وی، عرض کردم جنابعالی خود را مزین به همین جمله امام که «هاشمی ذخیره‌ای برای انقلاب است» بدانید و این مدال را در حوزه انتقال تجربه به کار گیرید و وارد عرصه اجرایی کشور نشوید.

حضرت آیت‌الله در پاسخ فرمودند:«دم پای شما بچه‌های وزارت اطلاعات اینجا بودند و گفتند که بنده 51 درصد رأی دارم پس مردم مرا می‌خواهند و من باید بیایم». آمد و آن شد که نباید می‌شد. در انتخابات دیروز نیز خبرهایی بود که یکی از اعضای دولت که در انتقال اخبار جایگاه حقوقی و موجه دارد، حضرت آیت‌الله را به این نقطه رساند که وارد گود رقابت برای ریاست خبرگان شود و آن شد که باز نباید می‌شد.

در صورتی که با یک حساب عقلایی و سرانگشتی می‌شد این سؤال را طرح کرد که مگر می‌شود افرادی که در اواسط مجلس خبرگان ریاست را از هاشمی گرفتند، مجدداً ایشان را به ریاست برگزینند؟ بنابراین چون ترکیب مجلس همان مجلسی است که هاشمی را انتخاب نکردند اکنون نیز همان موضع را دارند و نباید آیت‌الله هاشمی وارد این انتخاب می‌شد.

احمدی‌نژاد: وضع کشور خراب است، مجالی برای حضورم نیست

چندی پیش و به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی محمود احمدی نژاد با سید حسن خمینی دیدار کرد. در این دیدار سید حسن خمینی به احمدی نژاد می گوید در دولت شما کمک های زیادی به حرم امام خمینی(ره) شد که این کمک ها در دولت فعلی بسیار کمتر بوده است. همچنین سید حسن خمینی از احمدی نژاد درباره آینده و برنامه های وی می پرسد که احمدی نژاد می گوید وضع کشور خراب است و اختلافات جدی وجود دارد و مجالی برای حضور من نیست. در این دیدار و بازدید احمدی نژاد از حرم مطهر امام خمینی(ره) عده ای نامه هایی به وی می دادند که می گوید اینها نفوذی های من در اینجا هستند و سید حسن خمینی نیز می‌گوید خود من هم نفوذی شما در اینجا هستم.بنا به ادعای فرهنگ نیوز، سید حسن خمینی از احمدی نژاد درباره آینده و برنامه های وی می پرسد که احمدی نژاد می‌گوید وضع کشور خراب است و اختلافات جدی وجود دارد و مجالی برای حضور من نیست.

رکورد جدید هزینه هر رأی در انتخابات اتاق

هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات اتاق بازرگانی تهران مانوری از نوکیسگی بود که با صرف میلیاردها تومان رکورد تقریبی هر رأی یک میلیون تومان را به ثبت رساند. به گزارش «جوان» مجید‌رضا حریری، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در یک نشست خبری گفت: ‌با محاسبه اجاره هتل‌های چند‌ستاره و سالن همایش‌های برج میلاد و هزینه آگهی‌های مطبوعاتی و.... رقمی بین 3 تا 6 میلیارد تومان هزینه شده است که اگر در خوشبینانه‌ترین حالت 3هزار نفر در این انتخابات شرکت کنند و حداقل مبلغ هزینه کرد یعنی 3 میلیارد تومان را در نظر بگیریم برای جذب و کشاندن فعالان بخش خصوصی به پای صندوق نامزدها بیش از یک میلیون تومان هزینه کرده‌اند!

حکم وزیر برای اسفهبدی، حکم اسفهبدی برای داماد وزیر!

برخلاف ادعاهای پیشین مبنی بر این که داماد وزیر صنعت تنها به عنوان یک کارشناس به ایتالیا رفته است، اسناد جدیدی که در رسانه‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد که محمد محبعلی نه یک کارمند و کارشناس معمولی که به عنوان نماینده کمیسر ژنرال دولت ایران به اکسپوی میلان معرفی شده است.حکم معرفی محبعلی به طرف ایتالیایی را حسین اسفهبدی صادر کرده است که در آذر ماه سال گذشته از سوی محمد رضا نعمت زاده به عنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاهای بین المللی جمهوری اسلامی منصوب شده است.

رهبر انقلاب:عده ای منتظرند غفلتی صورت بگیرد یا من نباشم

رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان محیط زیست صحبت از اراضی کردند که مورد اختلاف ارتش و وزارت اطلاعات بوده و مردم از این پارک جنگل بی بهره اند؛ ایشان در این خصوص گفتند:

«یک جاهایی هم هست در اطراف تهران - حالا این را من اینجا بگویم - طرف شرق تهران، یک بوستان بزرگی است، یک منطقه‌ی خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابایی تا ارتفاعات قوچک؛ یک زمینی است متعلّق به ارتش. بنده گاهی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها از آنجا میرویم و ارتفاعات را حرکت میکنیم، راه میرویم؛ من هروقت آنجا میروم، دلم میلرزد! چون میدانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجّه اینجا است. کارهایی هم شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم، یک تشری زدیم، دعوایی کردیم؛ میدانم موقّتاً دست برداشتند، امّا منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد؛ یا این حقیر نباشم، یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرّف کنند؛ واقعاً انسان دلش میلرزد؛ یک بوستان بزرگِ شاید چند صد هکتاری - نمیدانم چقدر است - که اصلش هم ظاهراً متعلّق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده‌ی ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطّلاعات و اینها است. به نظر من اینجا مال مردم است؛ اینجا باید به‌صورت یک گردشگاه عمومی مردمی دربیاید. مکرّر هم من این را پیغام دادم به مسئولین گوناگون، شهرداری باید برود اینجا را تصرّف کند، دراختیار مردم بگذارد. جای بسیار وسیع، خوب، خوش‌آب‌وهوا در شرق تهران، پُر درخت. حتّی من یک‌وقتی آنجا دیدم یک گله‌ی آهو یا بز کوهی بود که از دور دیده میشد؛ یک جای این‌جوری. [این] در اختیار مردم قرار بگیرد، مردم بروند استفاده بکنند. اگر کوتاهی بشود، آنجا هم مثل بعضی جاهای دیگر [خواهد شد] که متأسّفانه کوتاهی شد و یک‌وقت دیدیم که ساختمانها آنجا سر بلند کردند و مدّعی پیدا شد، بعضی از دستگاه‌ها هم متأسّفانه از روی غفلت - نه از روی غرض - فلان زمینها را به کارمندان خودشان دادند، آنها هم به یکی دیگر فروختند؛ این کارهایی و بی‌انضباطی‌هایی که متأسّفانه در زمینه‌ی زمینها و در زمینه‌ی این منطقه‌ی تنفّسی شهرهای بزرگ به‌وجود می‌آید و از این قبیل [قبلاً هم] به‌وجود آمده است»

این اراضی در شمال اتوبان بابایی و در سمت چپ جاده لشگرک قرار دارد، به پارک جنگلی قوچک معروف است.

رهبر انقلاب:عده ای منتظرند غفلتی صورت بگیرد یا من نباشم/احمدی‌نژاد: وضع کشور خراب است،مجالی برای حضورم نیست/یکی از اعضای دولت باعث شکست هاشمی شد!/ قیمت جدید هر رأی در انتخابات/شرایط صدور مجوز رپ/ مدعی جدید پیروز کردن روحانی در انتخابات/چه شده آمریکایی ها محدودیت را برای زنان ایرانی برداشته اند؟

حمله به خودروی علی مطهری سناریوی اصلاح طلبان بود

روح الله بجانی رییس شورای هماهنگی حزب الله شمالغرب کشور در جلسه دانشجویان حزب الله شمالغرب گفته: قصه علی مطهری همانند قصه سعید عسگر و اسید پاشی ها سناریوی اصلاح طلبان بود. وی ادامه داد: این قضیه خود زنی بوده سیاسی بوده و بی شک یا توسط خود اصلاح طلبان انجام گرفته و یا افراطیونی که جزو پازل اصلاح طلبان اقدام کرده اند.

رابطه سفر موحدی کرمانی و شکست هاشمی

روزنامه اعتماد مدعی نقش دبیر کل جامع روحانیت مبارز در انتخاب آیت‌الله یزدی به عنوان رئیس مجلس خبرگان شده و نوشته: آیت الله موحدی کرمانی به قم سفر و با مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد. آیت الله موحدی کرمانی به عنوان سرشاخه بزرگ ترین تشکل موازی با تشکل آیت الله یزدی این سفر را انجام داد تا این تصور که همه فضا برای آیت الله مساعد است جلو نرود.

مک‌کین:می‌توانید اسم توافق با ایران را «موز» بگذارید

اختلاف بر سر نقش کنگره در یک توافق هسته‌ای احتمالی با ایران ادامه دارد. کنگره با این ادعا که توافق احتمالی با ایران یک معاهده است، تصویب آن در سنا را ضروری می‌داند، با این حال، کاخ سفید می‌گوید توافق با ایران، یک توافقنامه و نه یک پیمان است و به همین دلیل نیازی به تصویب و بررسی در کنگره ندارد.مک‌کین که یکی از امضاکنندگان «نامه سرگشاده» است، با تأکید بر اینکه توافق با ایران یک «پیمان» است، در جمع گروهی از خبرنگاران گفت: «روشن است که این یک پیمان است. می‌توانند اسم آن را بگذارند موز، اما به هر حال این یک پیمان است.»

شرایط صدور مجوز رپ

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در گفت و گو با برنامه متن و حاشیه به برخی سوالات پیرامون عملکرد این وزارتخانه پاسخ داد. نوش آبادی با تذکر اینکه تعریفی که از رپ می شود را قبول نداریم چرا که این تعارف در فضاهای غیر رسمی مطرح می شود، تبیین کرد: تاکنون مجوزی برای خوانندگان رپ صادر نشده است. مگر اینکه موسیقی و متن و محتوا کاملا مورد تائید باشد.سخنگوی ارشاد با اشاره به اینکه علاقه مندیم تمام حوزه ها رشد پیدا کند، متذکر شد: امروز اینطور تلقی می شود که ارشاد تمام برنامه هایش در حوزه موسیقی و کنسرت است. اما وقتی موسیقی می‌خواهد مجوز بگیرد اجرای برنامه، نوع موسیقی و تمام زوایای کار دیده می شود، چه شکلی چه محتوایی، نباید مغایرتی با موازین شرعی داشته باشد.به گفته نوش آبادی، اگر عدول از چارچوب های تعیین کننده صورت گیرد، ارشاد با اجرای برنامه های آتی مخالفت خواهد کرد. اجرا کنندگان هم تعهد بر اجرای ضوابط دارند.

علت کاندید شدن هاشمی از دید مشاورش

حسین مرعشی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان عنوان کرد: علی‌رغم ظاهر اتفاق دیروز اما نتیجه کار برای آیت‌الله هاشمی شیرین و دلپذیر بود چراکه علی‌رغم شناختی که از فضای سیاسی خبرگان داشت، به دلیل جایگاهی که برای خبرگان رهبری قائل است و خطراتی را که کشور و نظام را تهدید می‌کند، ترجیح داد این بار هم بماند و صحنه را ترک نکند که بعدا مورد انتقاد طرفداران خود قرار نگیرد. برای همین از نظر فعالان سیاسی ترک نکردن عرصه سیاست از سوی آیت‌الله هاشمی قابل تقدیر است.

با اقتصاد مقاومتی 8 هزار تن آشغال به 2 هزار تن کاهش میابد

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در گفت و گویی گفت؛ ببینید ما روزی هشت هزار تن زباله تولید می‌کنیم. اگر واقعاً از زاویه‌ی اقتصاد مقاومتی و درون‌زا به آن نگاه کنیم، می‌توانیم آن را به دو هزار تن در روز کاهش بدهیم که کاملاً نیازمند فرهنگ‌سازی است. از طرف دیگر، در حوزه‌ی صنایع نیز نیازمند بسته‌بندی درست هستیم. ما هیچ‌وقت نمی‌گوییم که مردم کم‌مصرف کنند. مردم باید خوب مصرف کنند، اما بخش صنعت باید در بخش بسته‌بندی، کارش را به‌درستی انجام دهد. در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی باید از مصرف بی‌رویه جلوگیری کنیم. من آماری می‌دهم که شاید برایتان جالب باشد. نیسان‌های وانت (زامیادها) تقریباً هر صد کیلومتر، بیست الی بیست‌ودو لیتر بنزین مصرف می‌کنند و بیشترین آلودگی را هم ایجاد می‌کنند. حدود پانصد هزار نیسان وانت در کشور وجود دارد که اگر ضرب و تقسیم کنید، به این نتیجه می‌رسید که اگر همه‌ی این‌ها جمع شوند و حقوق آن‌ها را بدهیم و کار نکنند، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. پس نگاه محیط‌زیستی به موضوعات مصرف، در کنار اینکه توسعه را پایدار می‌کند، هزینه‌ها را هم کاهش می‌دهد. در موضوع آب هم همین مسئله صادق است.

کنار رفتن شاهرودی از زبان یزدی

آیت الله یزدی با تقبیح القاعات برخی جریان های سیاسی و گمانه زنی های رسانه ای در خصوص انتخاب رئیس خبرگان رهبری افزود: اینها معمولا برداشت های اشخاص بود درغیر اینصورت در انتخابات خبرگان جز صفا، صداقت و یک رنگی نیست یعنی توقعی غیر از این از علما نمی رود و جز مسئولیت چیز دیگری بر عهده آنان نیست.رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره علت کناره گیری آیت الله شاهرودی از کاندیداتوری ریاست این مجلس نیز گفت: بنده اطلاعی از انگیزه وی ندارم اما شنیده بودم که او و آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرده بودند که با یکدیگر رقابت نخواهد کرد و تصور می کنم پس از اینکه آیت الله شاهرودی در عمل دید که آیت الله هاشمی رفسنجانی نامزد است کنار رفت.آیت الله یزدی افزود:‌ البته بنده هم نمی خواستم با هیچ کس رقابت کنم و نکردم و حتی تا صبح امروز اعلام نکرده بودم که هستم یا نیستم چون دراینجا رقابت مطرح نیست و اینگونه رقابت ها مربوط به جاهایی است که شئون دنیوی مطرح باشد.

کنایه ی کوچک زاده به نتایج انتخابات خبرگان

مهدی کوچک زاده، عضو جبهه ی پایداری در کنایه ای به نتیجه ی انتخابات ریاست مجلس خبرگان که در آن آیت الله یزدی بر آیت الله هاشمی پیروز شد، در وبلاگ خود نوشت: «47 به 24 !!!!! تقلب شد!؟؟؟».

رهبر انقلاب:عده ای منتظرند غفلتی صورت بگیرد یا من نباشم/ یکی از اعضای دولت باعث شکست هاشمی شد!/ قیمت هر رأی در انتخابات/ شرایط صدور مجوز رپ/ چه شده آمریکایی ها محدودیت را برای زنان ایرانی برداشته اند؟/ احمدی‌نژاد: وضع کشور خراب است!

توصیه جدی به خانه تکانی در دولت

روزنامه آرمان نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی در گزارشی به موضوع حمله به طهری پرداخته است و می نویسد؛ به نظر می‌رسد آقای رئیس‌جمهور برای آنکه بتواند به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند به یک خانه تکانی جدی در تعدادی از وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت کشور و زیرمجموعه آن نیاز دارد. اگر تعارف را کنار بگذاریم و با مشاهده واقعیت‌ها با آقای رئیس‌جمهور سخن بگوئیم باید به ایشان اعلام کنیم که بدون این خانه تکانی به اهداف اعلام شده در شعارهای انتخاباتی نخواهید رسید. اکنون زیرمجموعه‌های شما در تعدادی از وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها در مسیری حرکت می‌کنند که مسیر مشخص شده توسط شما نیست و در مواردی حتی در جهت خلاف مسیر شما در حرکت هستند. با این وضعیت فکر می‌کنید دولت شما به کجا خواهد رفت؟ از شما انتظاری بیش از حرکت در چارچوب قانون نداریم. این همان چیزی است که شما در شعارهای انتخاباتی خود مورد تاکید قرار داده بودید.

احمدی نژاد سیاست را در ایران تعطیل کرد

سعید حجاریان در مشروح مصاحبه‌ای که طی روزهای آینده در سالنامه اعتماد به چاپ می‌رسد توضیحاتی در مورد دولت های پس از انقلاب می‌گوید: اصلاحات عملا با ضعف‌هایی که آخر کار نشان داد پل‌های پشت‌سر را خراب کرد. با آمدن احمدی‌نژاد هم خیلی پل‌ها خراب شد و به عقب رفتیم. همه می‌گویند احمدی‌نژاد مشکلات اقتصادی پیش آورد. من می‌گویم فراتر از آن مشکلات سیاسی پیش آورد و سیاست را در ایران کاملا تعطیل کرد. بعد از اینکه رفت سراغ سازمان‌زدایی، حساسیت‌زدایی از سیاست و پوپولیسم و اتمیزه کردن جامعه به سیاست خیلی ضربه کرد. احمدی‌نژاد سیاست را پیش‌بینی‌ناپذیر کرد.او نسخه قابل قبول برای نظام جمهوری اسلامی ایران را اصلاحات می‌داند اما این دلیل نمی‌شود که اصلاح‌طلبان را در این راه موفق ارزیابی کند: من معتقدم اصلاح‌طلبان، راه حل خوبی نداشتند . اندوخته علمی‌شان پایین بوده و تجربه هم نداشتند.

جاده‌سازی کنار مجسمه‎‌های ساسانی با دینامیت!

پروژه جاده‌سازی در تنگه تاریخی چوگان پس از حدود دوسال دوباره از سر گرفته شد. بر‌اساس گزارش‌های رسیده به «شرق» پیمانکاران مجری این پروژه با انفجار دینامیت در حال گشودن ضلع شمالی در این تنگه سرشار از آثار تاریخی هستند. انفجارهای صورت گرفته در فاصله نزدیکی با غار شاپور محل واقع‌شدن مجسمه تاریخی و منحصربه‌فرد شاپور ساسانی و همچنین شش نقش‌برجسته بی‌مانند بازمانده از دوره ساسانیان است. نقش‌برجسته‌هایی همچون پیروزی شاپور اول بر امپراتور روم و پیروزی بهرام دوم بر اعراب بیابانگرد. 

این مسیر که در دهانه شمالی تنگه چوگان واقع شده، قرار است جاده چنارشاهیجان-شیراز را به محوطه باستانی تنگ چوگان متصل کند. این جاده از سمت شمال به بزرگراه شیراز - قائمیه - کازرون متصل ‌شده و به ایجاد یک میانبر در این مسیر منتهی می‌شود تا درنهایت به کوتاه‌شدن مسیر شیراز به کازرون بینجامد. بر همین اساس می‌توان گفت این تازه ابتدای کار تخریب و آسیب‌رسانی به این آثار تاریخی است، جاده‌ای که این روزها پیمانکاران این پروژه با انفجارهای پیاپی ‌درپی گشودن آن هستند پس از عبور از فاصله چندمتری این نقش‌برجسته‌ها در سمت دیگر تنگ چوگان به ضلع شمالی شهر باستانی بیشاپور خواهد رسید.

وقتی مدیر تیم‌های ملی عامل تغییر تابعیت ورزشکاران می‌شود

مهمانپرست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ادعا کرده یک دختر تکواندوکار ایرانی با نامه‌ آقای ذوالقدر، مدیر تیم‌های ملی تکواندو در انتخاباتی تیم ملی آذربایجان شرکت کرده است. او در این گفت‌وگو می‌گوید:

وی در مورد ادعای عجیبی که یکی از تکواندوکاران بانوان حاضر در آذربایجان مطرح کرده است، گفت:‌ مدتی پیش در حین برگزاری مسابقات یکی از تکواندوکاران حاضر در سالن مسابقات، دختری تقریباً 16 و 17 ساله به نام پانسیا را در حال مبارزه کردن به من نشان داد و مدعی شد که او یک تکواندوکار  ایرانی است و به تازگی در انتخابی تیم ملی تکواندوی آذربایجان نیز شرکت کرده است، این موضوع برایم سؤال بود که او در کشور آذربایجان چه کار می‌کند. یک روز برحسب اتفاق با او صحبت کردم که چطور به آذربایجان آمده و مدعی شد که یکی از اقوام آنها در باکو زندگی می‌کند و او کانال ارتباط با فدراسیون تکواندوی آذربایجان را برایش مهیا کرده است. او در ادامه صحبت‌هایش مدعی شد که در استان تبریز ساکن بوده و با حضور در فدراسیون تکواندو از حسن ذوالقدر نامه‌ای دریافت کرده و با همان نامه با فدراسیون آذربایجان به توافق رسیده است. به هیچ عنوان من او را نمی‌شناختم، اما او به خوبی من را می‌شناخت.

کنایه باهنر به هاشمی رفسنجانی

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جبهه پیروان در رابطه با انتخابات دیروز مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار نامه نیوز گفت: از دیدگاه ما بهترین اتفاقی که باید می‌افتاد صورت گرفت. نمی توانیم برگردیم به گذشته مجلس خبرگان رهبری چون دیگر آیت الله مهدوی کنی در بین ما نیست اما در وضع موجود و از بین سناریوهای مختلقی که میتوانست اتفاق بیفتد، انتخاب آیت الله یزدی اتفاق خوبی بود. وی اظهار داشت: رای خبرگان رهبری به آیت الله یزدی نشان داد که جایگاه معنوی و علمی آیت الله یزدی، جایگاه رفیعی است. این رای همچنین نشان داد که مجلس خبرگان نزدیک و همراه با فرهنگ اصیل اسلامی و مواضع جدی نظام است و بسیار هوشمندانه و به روز کار می کنند. البته معنایش این نیست که اگر رقبای آیت الله یزدی، انتخاب می شدند فاجعه ای اتفاق می افتاد نه من به این موضوع قایل نیستم. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که در خبرگان هستند از فیلترهای لازم گذشته اند و ما در مجلس خبرگان به صورت عموم نمی توانیم به دنبال فرد ناصالح بگردیم زیرا همه صالح هستند.اما بالاخره اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم بهترین اتفاقی که باید می افتاد صورت گرفت. باهنر تصریح کرد: البته سال آخر مجلس خبرگان رهبری است و سال آینده اسفند ماه انتخاب مجلس خبرگان رهبری را داریم ولی قطعا این انتخاب می تواند نقش و تاثیر در جریان انتخابات سال آینده داشته باشد.

چه شده آمریکایی ها محدودیت را برای زنان ایرانی برداشته اند؟

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: به دلیل اینکه سیر قانونی لازم طی نشده است گزارش و برنامه‌های هیأت و مصوبات یا تعهدات احتمالی از طرف نظام اسلامی مورد استناد نبوده و وجاهت قانونی ندارد و نمی‌تواند مورد استناد برای آینده قرار گیرد.کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه افزود: همانطور که می‌دانید متأسفانه سازمان ملل در کشور آمریکا مستقر است و هر کشوری که بخواهد در این کمیسیون شرکت کند باید ویزای آمریکا داشته باشد که این خودش جای بحث دارد درحالیکه که ورود نماینده ما در سازمان ملل با آنهمه مشکلات روبرو بود چگونه و با چه هدفی اینهمه تسهیلات به گروه‌های غیردولتی ایران داده‌اند آنهم با فضایی که نتانیاهو و لابی صهیونیستی علیه ایران ایحاد کرده است. امسال به تعداد زیادی نهاد غیر دولتی ویزا داده است و آن هم ویزای سه ماه با عدم ممنوعیت تردد که اینها همه تأمل برانگیز است و جای سوال دارد که چه شده آمریکا این محدودیت‌ها را برداشته است.

چرا هاشمی برای ریاست خبرگان نامزد شد؟

صادق زیباکلام با اشاره به انتخاب نشدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان، معتقد است: اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان دقیقاً با الگوی 30 ساله رفتار سیاسی ایشان مطابقت دارد و با علم به اینکه می‌دانستند موضع‌گیری و جهت‌گیری بسیاری از اعضای خبرگان چگونه است، بواسطه «احساس خطر»ی که داشتند وارد رقابت شدند.اعتقاد به رویارویی با تندروی فقط محدود به سخنرانی و مصاحبه نمی‌شود. ایشان به هیچ روی نگفته بودند این ورود به صحنه موفقیت‌آمیز خواهد بود و یقیناً پیروز خواهند شد. اینها همه از ساخته‌ها و القائات اصولگرایان است. به بیان ساده‌تر نامزدی ایشان از باب وظیفه‌ای بود که در قبال ابرهای سیاسی که به گفته ایشان برخی تندروی‌ها در آسمان کشور ظاهر کرده، احساس می‌کردند. ایشان بعد از اعلام نتایج انتخابات دیروز فقط یک جمله گفتند «نمی‌توانستم و نتوانستم ساکت بنشینم. با پاگذاشتن بر 80 سال آبرو و حیثیت سیاسی‌ام، به آخرین وظیفه و تکلیفم برای انقلاب و نظام عمل کردم». 

همچنین صادق زیبا کلام درباره کاندیدا شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: یا باید بگویید با انگیزه سیاسی در انتخابات شرکت کردند و شکستشان به دلیل اشتباهات محاسباتی بود و یا اینکه با علم به رای نیاوردن در خبرگان آمدند، من تحلیل دوم را قبول دارم، چرا که آیت الله هاشمی می دانستند وقتی نمی گذارند در نماز جمعه شرکت کند نخواهند گذاشت بر کرسی ریاست خبرگان تکیه زند.ایشان وظیفه و تکلیف را اولی تر از جایگاه سیاسی خودشان دانستند و آمدند.

مدعی جدید پیروز کردن روحانی در انتخابات

غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که دولت تدبیر و امید حضورش در رأس کار را مدیون جریان اصلاح طلبی است و اصلاح طلبان روحانی را آورده اند، اظهار داشت: ما این مسئله را قبول نداریم، سهم جریان اصلاح طلبی در روی کار آمدن حجت الاسلام روحانی حدود ۸ درصد بوده است، آرای عارف در انتخابات بر اساس نظرسنجی ها مشخص بود و بعد از کنار رفتن وی همان رأی ها فقط در سبد روحانی قرار گرفت و جریان اصولگرا بر روی کار آمدن دولت حجت الاسلام روحانی نقش داشت.وی ادامه داد: تعدادی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ستاد اصولگرایان حامی روحانی را زدند و به صورت جدی هم پیگیر بودند بنابراین بخش مهمی از آرای حجت الاسلام روحانی از جریان اصولگرایی به سبد وی ریخته شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درست است که تشکل های اصولگرا، حجت الاسلام روحانی را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکردند و این مسئله به دلیل تعدد و تشتت کاندیداهای جریان اصولگرا پدید آمد، افزود: شاید همین مسئله موجب شد که عده ای از توده مردم و مؤمنین که حجت الاسلام روحانی را به عنوان فردی روحانی و اصولگرا می شناختند، رأی خود را به وی دادند و نباید از این مسئله غفلت کرد.

مشاور ابتکار یک کوه خوار رو کرد

مشاور رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، نمونه کوه‌خواری است.

اسماعیل کهرم با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب طی دیدار با مسئولان محیط‌زیست نشان است بحرانی بودن وضعیت این عرصه است و ایشان نگرانی‌های خود را در خصوص محیط‌ زیست مطرح کردند، اظهار داشت: جلسه ایشان با مسئولان نشان از اهمیت ویژه به محیط‌زیست است بنابراین باید همه به این امر توجه کنیم و برای حفاظت محیط زیست و بهبود وضعیت به میدان بیایند.کهرم با بیان اینکه دانشگاه آزاد در دل کوه دانشگاه ساخته و گسترش می‌دهد، گفت: چه کسی برای ساخت‌ دانشگاه‌ها مجوز داده است.چرا دانشگاه آزاد علوم‌ و تحقیقات در میان کوه پونک ساخته شده است. باید بگویم ساخت دانشگاه‌ها در دل کوه، کوه‌خواری است.وی با اشاره به اینکه باید پشت پرده زمین‌خواری و کوه‌خواری‌ها مشخص شود، افزود: قوانین در بحث کوه‌خواری ضعیف است بنابراین باید در این خصوص فکری اندیشید و دست‌های مافیای پشت پرده زمین‌خواری را مشخص کنیم و از ریشه دست این سود‌جویان را قطع کنیم

رد پای فساد مالی در ارتفاعات جنوبی مشهد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه متاسفانه فساد‌های مالی پنهان شده‌ای در پروژه‌های ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد؛ افزود: این موضوع بسیار مهمی است که تنها به تذکر ختم نمی‌شود بلکه باید بررسی‌ها ادامه داشته باشد.حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شب گذشته در حاشیه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در خصوص زمین خواری در مشهد به ویژه در ارتفاعات جنوب این شهر اظهار کرد: بنده در خصوص پیگیری تصرفات و دست کاری‌هایی که در منابع طبیعی، محیط زیست و ارتفاعات جنوب مشهد شده بود، یکی از افراد فعال بوده‌ام که در جلسات مختلف مشکلات شهری را مطرح کرده‌ام چرا که رد پای فساد مالی در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد مشاهده می‌شود.وی با تأکید بر اینکه متاسفانه فساد‌های مالی پنهان شده‌ای در پروژه‌های ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد؛ افزود: این موضوع بسیار مهمی است که تنها به تذکر ختم نمی‌شود بلکه باید بررسی‌ها ادامه داشته باشد.

پیام محرمانه وزیر امور خارجه اردن برای روحانی

سایت خبری تحلیلی "الگماینه" نزدیک به لابی نئومحافظه‌کاران امریکایی و اسرائیلی‌ با انتشار گزارشی درباره خبر اخیر سفر وزیر امور خارجه اردن به ایران، این سفر را مورد شگفتی کشورهای منطقه و تصمیمی برای بهبود روابط دو کشور دانسته است. این سایت جزئیاتی از سفر وزیر امور خارجه اردن به ایران را منتشر کرده است."الگماینه" با اشاره به جزئیات این سفر می‌نویسد:"طبق گزارش‌های رسیده از منابع موثق دولت اردن تصمیم گرفته تا تدابیر فوق‌محرمانه‌ای را برای سفر روز شنبه وزیر امور خارجه آن کشور به تهران در نظر گیرد و از انتشار جزئیات بیشتر خودداری نماید. در بیانیه دولت اردن تنها آمده بود که وزیر امور خارجه آن کشور با "حسن روحانی" دیدار کرده و نامه‌ای دست‌نوشته از ملک عبدالله دوم پادشاه اردن را برای او آورده است."تابناک

 




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 889
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 20 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
موزیک گلیان در تاریخ : 1394/1/22/6 - - گفته است :
با سلام خدمت مدير سايت اميدوارم روز خوبي داشته باشيد.

مطالب را بسيار عالي بيان مي کنيد . يعني ازنظر فهم خوب است

من که راضي هستم-با تشکر

آدرس سايت: http://www.musicgelyan.com

روز خوش-حتما سر خواهم زد……





باسلام خدمت دوستان عزيز و کاربران گرامي.شما دوستان وکاربران عزيز ازاين پس مي توانيد براي دريافت جديدترين آهنگ ها وفيلم هاي بروز به سايت موزيک گليان

به آدرس اينترنتي : www.musicgelyan.com مراجعه کنيد.....منتظر شما دوستان عزيز هستيم....باتشکر


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');