بسته ویژه خبری شماره 6
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 362
بازدید هفته : 639
بازدید ماه : 2901
بازدید کل : 190162
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

بسته ویژه خبری شماره 6

http://isfahanbar.org/images/docs/000000/n00000835-s.jpg 

تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آنان ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تجمع صنفی دانشجویان کوی

حدود ۳۰۰ تا۴۰۰ نفر از دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به افزایش اجاره بهای خوابگاه دانشجویان سنواتی، محدودیت تردد در شب برای دانشجویان پسر، افزایش ظرفیت خوابگاه، مشکلات اینترنت، افزایش قیمت حضور میهمانان در کوی و مدیریت کوی تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه تهران شدند.

ادعای ناکامی مشاور روحانی در قم

حسام‌الدین آشنا که صبح پنجشنبه به قم سفر کرده بود، در ابتدای سفر یک روزه خود با آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی سپس به دیدار آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله علوی گرگانی، از مراجع تقلید و اساتید حوزه علمیه قم رفت. تمام دیدارهای مشاور فرهنگی رئیس جمهور بدون حضور خبرنگاران انجام شده است. آشنا در سفر یک روزه خود، برنامه‌های دیگری از جمله دیدار با طلاب خواهد داشت.

مسأله تک‌خوانی زنان موضوعی است که این روز‌ها شدید‌ترین انتقادات از سوی برخی مراجع و علمای حوزه علمیه نسبت به آن مطرح شده و سفر مشاور رئیس جمهور می‌تواند حرکتی در راستای نزدیک کردن دیدگاه دولت و مراجع در این زمینه باشد.

ادعا شده است که به رغم درخواست آشنا برای دیدار با برخی دیگر از مراجع معظم تقلید از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی، دیداری صورت نپذیرفت.

معتقدم که احمدی‌نژاد دررابطه با حضرت آقا یک بچه تخس بود

روح‌الله حسینیان گفته: البته این اعتقاد بنده است که رابطه احمدی‌نژاد با رهبری به قول خودش رابطه پدر و پسری است و اشتباهات وی منجر نمی‌شود که او را ضد ولایت بنامیم. او حقیقتا مرید حضرت آقا و ولایت است. در ‌تاریخ هم مصادیقی وجود دارد که برخی از یاران حضرت امیر (ع) در مقابل ایشان بدخلقی می‌کردند اما هیچگاه از راه ولایت خارج نشدند. معتقدم که احمدی‌نژاد در رابطه با حضرت آقا یک بچه تخس بود و هیچ غرض واقعی وجود نداشت.

مصلحی «قطعاً با فتنه‌ای پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ روبه‌رو خواهیم شد

وزیر اطلاعات دولت دهم گفته: اگر کسی فکر کند فتنه ۸۸ به پایان رسیده است، مرتکب اشتباهی بزرگ ‌شده است. ۹ دی فقط فتنه را به هم ‌ریخت. ما در آینده قطعاً با فتنه‌ای پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ روبه‌رو خواهیم شد. فتنه‌گران گفتند ما دیگر نباید اشتباهات سال ۸۸ را تکرار کنیم. در فتنه آینده دیگر خبری از اهانت به امام و رهبری نیست و نفاق در آن فتنه‌ها جایگاه بسیار بالایی دارد.

چالش سطل خاک خوزستانی‌ها

یکی از اهالی رامشیر با ریختن سطل خاک بر روی سرش، دیگران در خوزستان و شهرهای دیگر را به ‫‏چالش سطل خاک دعوت کرده است تا شرکت‌کنندگان برای چند لحظه از هوایی که مردم خوزستان تنفس می‌کنند با خبر شوند.

انتحاری‌های داعش در حال تمام شدن هستند!

گروه‌ تروریستی داعش در روزهای اخیر کمتر توانسته از عملیات انتحاری به عنوان یک تاکتیک جنگی استفاده کند. داعش پیش از این، معمولا در شروع عملیات خود برای تصرف مناطق و پایگاه‌هایی که مقاومت شدیدی داشتند از این تاکتیک استفاده می‌کرد ولی ظاهرا از سویی با فرار یا نافرمانی اعضای گردان موسوم به شهدا‌ که مسئول اجرای این گونه حملات بوده ‌و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن داعش در موضع دفاعی، از امار این حملات به شدت کاسته شده است.

خیز گرفته‌اند خبرگان را بگیرند ولی نمی‌توانند

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌و‌گو با فارس گفته است: خبرگان را هتک می‌کنند و چون در مقابل فتنه گران ایستاد و به وظیفه خود که تقویت رهبری است عمل کرد. جالب است این‌ها در حالی مجلس خبرگان را تضعیف کنند که خیز گرفته‌اند خبرگان را بگیرند! بنده به شما اطمینان می‌دهم بدانند مجلس خبرگان ولایی بوده ولایی می‌ماند و خواهد ماند و البته خودشان هم معترف هستند نمی‌توانند اکثریت خبرگان را بگیرند. می‌گویند اقلیت قدرتمند باید داشته باشند. به آن من می‌گویم به اقلیت ولایت‌سیز در خبرگان هم نخواهند رسید.

بر اثر بی‌دست و پایی مسئولان، مردم سه روز گرسنگی کشیدند

در پی ادامه پدیده گرد و غبار و ریزگرد‌ها در مناطق جنوبی و غربی ایران، علی محمد احمدی، نماینده آبدانان با انتقاد از «بی‌توجهی» به وضعیت استان ایلام گفته است:‌ در موج جدید ریزگرد‌ها در جنوب استان ایلام، آبدانان، مورموری و سراب باغ به دلیل شدت این پدیده ۷۲ ساعت بدون برق و آب و گاز ماندند. ‌

وی با تأکید بر اینکه بیشترین فشار را مردم در این سه روز تحمل کرده‌اند، تأکید کرد:‌ متاسفانه توجه دولت تنها بر روی خوزستان متمرکز بود و در ایلام ستاد بحران کشور و استان نه تنها غافلگیر شد، هیچ واکنش منطقی هم از خود نشان نداد و بر اثر بی‌دست و پایی آن‌ها مردم سه روز گرسنگی کشیدند. ‌

طرح ۳.‌۴ میلیارد یورو فاقد هر گونه ارزش سرمایه‌گذاری شد

با ابطال مجوز خوراک پالایشگاه خوزستان، این واحد پالایشی که قرار بود طبق اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری به بخش خصوصی در فرابورس عرضه شود، فاقد هرگونه ارزش سرمایه گذاری شد. پالایشگاه نفت خوزستان با ظرفیت پالایش روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام فوق سنگین میدان‌های نفتی آزادگان، یادآوران و جفیر از جمله طرح‌های پالایشی است که قرار بود با هدف جلوگیری از خام فروشی نفت اجرایی شود.

ابطال مجوز خوراک پالایشگاه ـ که جزو دارایی آن محسوب می‌شود ـ توسط بیژن نامدار زنگنه در واقع این طرح را فاقد ارزش کرده است و بخش خصوصی تمایلی برای حضور در این طرح نخواهد داشت. پیش از این نیز ساخت پالایشگاه جدید شیراز برای آنکه مشکل تأمین خوراک طرح فراگیر پالایشی سیراف ـ که قرار است در قالب هشت پالایشگاه می‌عانات گازی مستقل به ظرفیت ۴۸۰ هزار بشکه در روز ـ برطرف شود، متوقف شده بود.

وزیر نفت دولت یازدهم در دوره پیشین وزارت خود نیز نشان داده بود که اعتقاد چندانی به ساخت پالایشگاه در ‌کشور ندارد و آن را غیر اقتصادی می‌داند.

نقشه آرزوهای کردهای سوریه

مراکز سیاسی کردهای سوریه، نقشه زیر را به عنوان مناطق مورد نظر خود برای تشکیل کردستان سوریه منتشر کرده‌اند. این محدوده همه مناطق هم‌مرز با ترکیه را در بر می‌گیرد.

وقتی اوباما شبیه کمدین‌ها می‌شود

مجموعه تصاویر زیر که مربوط به آماده شدن اوباما قبل از یکی از مصاحبه‌های اخیر وی است، باعث شده که برخی در آمریکا وی را بامزه‌ترین! رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا بنامند.

ولایتی: جان کری دوشخصیتی است

دکتر علی اکبر ولایتی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین در پاسخ به سؤالی پیرامون صحبت‌های جان کری پس از سخنرانی رهبری و تأکید بر اینکه اگر تا اول مارس توافق سیاسی صورت نگیرد، مذاکرات را ادامه نمی‌دهد، بیان داشته است: «جان کری فرد کم تدبیری است که ثبات سخن ندارد. او در ژنو مثبت برخورد کرد. از مذاکرات بیرون آمد، در مصاحبه مطبوعاتی علیه ایران سخن گفت. در نتیجه ایشان فردی دو شخصیتی است. یعنی او در پشت درهای بسته و در مذاکرات لبخند می‌زند و حرف‌های مثبت می‌زند، بیرون که می‌رود در مقابل خبرنگاران طور دیگری صحبت می‌کند. یعنی درون و برونش یکی نیست‌».

من به جای روحانی وزیر اطلاعات شدم!

حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دوران سازندگی در گفت‌وگویی با پنجره گفت: فتوای من این است که سوار شدن پراید حرام است! وی در این گفت‌وگو که ابتدای هفته منتشر خواهد شد، گفته است: «روحانی گزینهٔ اول وزارت اطلاعات بود»، ولی «نتوانست بر سر وزارت با هاشمی به توافق برسد». فلاحیان همچنین دربارهٔ سیستم درونی وزارت اطلاعات گفته است: هر اقدامی در وزارت با سیستم کامپیوتری انجام می‌شود. وی دربارهٔ موضوع پربحث همکاری برخی سینماگران با وزارت اطلاعات در دورهٔ وزارت او گفته است: [مسعود] کیمیایی را به یاد ندارم، ما خودمان کارگردان داشتیم. فلاحیان با تأکید بر اینکه «در وزارت اطلاعات، چپ و راست مطرح نیست»، دربارهٔ دورهٔ خودش می‌گوید: آلمان به دنبال آتش بس اطلاعاتی با ما بود. وی همچنین گفته است: اگر دیدید یک محمولهٔ قاچاق برای وزارت اطلاعات است تعجب نکنید.

شکایت از تلویزیون به خاطر مستند شاه

حسین دهباشی، مدیر پروژه تاریخ شفاهی ایران (عصر پهلوی دوم) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آغاز پخش یک مجموعه مستند با نام «به روایت دربار» از تلویزیون با موضوع بررسی ابعاد مختلف خیانت‌های رژیم پهلوی به کشور و مردم که گفته شده، «کاری است تهیه شده توسط واحد مرکزی خبر»، ضمن بیان این نکته که بخش‌هایی از این مستند از پروژه تاریخ شفاهی ایران (عصر پهلوی دوم) گرفته شده است، گفت: ما به خاطر عدم رعایت مفاد قرارداد منعقده بین بنده به عنوان مسئول این پروژه، کتابخانه ملی ایران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از تلویزیون به دادگستری، رسماً شکایت خواهم کرد. مدیر پروژه تاریخ شفاهی ایران (عصر پهلوی دوم) همچنین با تصریح این نکته که واحد مرکزی خبری از ابتدا تا به حال در این پروژه هیچ گونه سهمی نداشته است، یادآور شد: نقشی که صدا و سیما در این پروژه داشته، این بوده که بخشی از هزینه‌های مادی این کار را تقبل کرده است و لاغیر. آیا غیر از این بوده که طی همه این سال‌ها، صدا و سیما در پروژه‌های مختلف، پول خرج کرده اما در هیچ کدامشان به این کیفیت، کاری انجام نداده است؟ و آیا شایسته است ‌بعد از این همه سال همکاری و سرمایه‌گذاری، کار به این شکل روی خروجی برود؟

ابتکار زیر تیغ گرد و غبار

عدو حضور خانم ابتکار معاون محیط زیست رئیس جمهور در خوزستان موجب ناراحتی مردم و نمایندگان استان خوزستان در مجلس شده است. فهرست زیر اظهارات تنها بحشی از نمایندگان است؛

* اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان: بی‌تدبیری سازمان حفاظت محیط زیست در مواجهه با شرایط پیش‌آمده بیانگر ضعف عملکرد و تصمیمات غلطی است که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

* عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان: همان‌ طور که وزیر بهداشت توانست به عنوان نماینده دولت برای بررسی موضوع ریزگرد‌ها به استان خوزستان سفر کند رئیس سازمان محیط زیست هم می‌توانست به همین طریق به این استان سفر کند و من تعجب می‌کنم که چرا این کار را نکرد.

* سیدعیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک: ابتکار توانایی مهار ریزگرد‌ها را ندارد. به خانم ابتکار گفتیم حداقل به نشانه اعتراض به دلیل عدم اقدام دولت برای مهار ریزگرد‌ها، استعفا بدهد ولی او حرفی نداشت که به این سخنان ما بگوید، در‌‌ همان جلسه با خانم ابتکار در این زمینه بحث کردیم.

*سیدراضی نوری نماینده مردم شوش: متأسفانه ابتکار نیامد و این موجب نارضایتی مردم شد؛ مردمی که با وجود این شرایط حضورشان در راهپیمایی بیشتر از سال‌های قبل بود و نشان دادند که در هر شرایطی در کنار انقلاب و رهبری می‌ایستند.

علی‌مطهری: تشخیص دادم جبهه رفتن واجب نیست

ماجرای نرفتن علی مطهری به جبهه هم این روزها مورد توجه رسانه‌های اصولگرا قرار گرفته است. تریبون مستضعفین گفت‌وگویی را در این خصوص با علی مطهری انجام داده که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم:

تریبون مستضعفین: شما اخیرا در یکی از نوشته های خود اعلام کرده اید که حضور در جبهه ها واجب نبوده و شما هم به همین علت جبهه نرفته اید. این در حالی است که در سال‌های جنگ، فرماندهان جنگ هیچ گاه اعلام نکرده‌اند که در جبهه به اندازه کافی نیرو وجود دارد بلکه برعکس ، خلافش را گفته اند.

مطهری: شرکت در دفاع مقدس واجب کفایی بوده نه واجب عینی

تریبون مستضعفین: معنی واجب کفایی این است که تا زمانی که فرماندهان نگفته‌اند، نیرو به اندازه کافی وجود دارد بر همه شرکت در جهاد واجب است.

مطهری:‌ ولی فرماندهان هیچ وقت نگفته اند که نیرو کافی نیست.

تریبون مستضعفین: هرچند نیازی به گفتن ندارد، ولی فرماندهان بارها این را گفته‌اند از جمله اقای محسن رضایی گفته اند در تمام دوران جنگ هیچ وقت نیرو به حدی نبوده که بتوانند از دو جبهه جنوب و غرب همزمان عملیات کنند.

مطهری: تشخیص من این بود که جمع‌آوری کتب شهید مطهری واجب تر است

تریبون مستضعفین: این حرف شما بر خلاف مباحث تقلید در فقه ماست. معنی ندارد که مرجع تقلید بگوید واجب است  ولی شما به عنوان یک مقلد بگویید که فلان کار واجب تر است. شما مکلف به عمل هستید.

مطهری: اگر اینطور باشد همه باید کارها را رها کنند و به جبهه بروند و اینطوری همه کارهای دیگر روی زمین می ماند.

تریبون مستضعفین: تشخیص این مسأله با مرجع تقلید و ولی فقیه است. طبعا اگرنیرو در جبهه زیاد می بود یا بقیه کارها می خوابید اعلام می کردند که کافی است و دیگر نیرو نیاید.

مطهری: قرار نیست همه چیز را ولی فقیه تشخیص بدهد.

تریبون مستضعفین: فرمایش شما درست است قرار نیست همه چیز را ولی فقیه تشخیص بدهد اما تشخیص حکم شرکت در جهاد با ولی فقیه است و مصداقش را هم فرماندهان جنگ اعلام می کنند که آیا نیرو کافی است یانه. آقای محسن رضایی در جایی گفته‌اند که در زمان جنگآ نقدر بعضی‌ها در پشت جبهه به محل کار خود سنگر می‌گفتند که سنگر اصلی جبهه‌ها فراموش شده بود.

رفت و آمد تکراری مرد پرتغالی به تبریز

اوضاع و احوال در تیم پرطرفدار تراکتور خیلی عجیب و غریب است. در حالی که رسول خطیبی، مربی جوان و با استعداد کشورمان با تراکتورسازی نتایج مطلوبی کسب کرد با تغییر مدیرعامل این تیم خیلی زود از تراکتور اخراج شد تا تبریزی‌ها یکبار دیگر نسخه تکراری حضور تونی را در این تیم بپیچند. مرد پرتغالی که برای سومین بار روی نیمکت این تیم می‌نشیند و امروز وارد تهران شد تا بالافاصله به قم برود و بازی تیم‌اش برابر صبا را تماشا کند. در سال‌های اخیر مدیران مختلف باشگاه تراکتورسازی برای جلب نظر هواداران این تیم و بالا بردن محبوبیت خود اقدام به بازگردادن تونی به تبریز کرده‌اند اما هر بار بعد از یک همکاری کوتاه مدت به دلیل قیمت بالای دستمزد از ادامه همکاری منصرف شده‌اند. هنوز معلوم نیست چرا این باشگاه قیذ همکاری خطیبی را زده و سراغ تونی اولیویرا رفته است. اما تصاویر منتظر شده از ورود تونی نشان می‌دهد که مثل همیشه پسرش به‌عنوان دستیار او را همراهی می‌کند.

رهبری خطاب به ظریف: چرا سر «کری» داد می‌زنی؟

پایگاه خبری تحلیلی پویش گزارشی از دیدار محمد جواد طریف با تعداد محدودی از دانش‌آموزان دبیرستان نیکان منتشر کرده که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

در این گزارش آمده است: «من دیشب سعادت داشتم خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شوم. پریروز هم ایشان یک بار دیگر محبت کردند. فرمودند منطقی صحبت کنید... دعوا نکنید. یک بار یکی از دوستان گفته بود بعضی وقت‌ها که ظریف در جلسه با کری صدایش بالا می‌رود محافظان سرشان را داخل اتاق می‌کنند. دفعه بعد که آقا را دیدم گفتند چرا در جلسه داد می‌زنی؟ همین جوری لبخند بزن و حرفت را بزن».

در ادامه این گزارش همچنین می‌خوانیم: «وزیر خارجه رازی را هم برای جوانان فاش کرد. او گفت هر روز بعد از نماز صبح و نیز پیش از مذاکرات هسته‌ای شش آیه قرآن را می‌خواند؛ آیاتی که حتی اگر خواننده آن هم بخواهد خودش را در مهلکه بیندازد خدا مانع خواهد شد.
آیاتی که ظریف می‌خواند به این شرح هستند؛
 
۱- قُل لَنْ یُصیبَنا اِلاّ ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلنا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَّکَّلِ الْمُؤمِنُون.
سوره توبه- آیه ۵۱
بگو هرگز نرسد ما را مگر آنچه را نوشت خدا بر ما، اوست صاحب اختیار ما و بر خدا توکل کنند گروندگان.

۲- وَإِن یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ یُصَیبُ بِهِ مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ.
سوره یونس – آیه ۱۰۷
و اگر خدا به تو زیانی برساند، جز او کس دفع آن نتواند کرد و اگر، برای تو خیری بخواهد، هیچ کس فضل او را باز نتواند داشت فضل خود را به هر کس از بندگانش که بخواهد می‌رساند و او آمرزنده و مهربان است.

۳- وَ ما مِنْ دابَّهٍ فی الْأرْضِ اِلاّ عَلَی اللهِ ر‍ِزْقُ‌ها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّ‌ها وَ مُسْتَوْدَعَ‌ها کُلُّ فی کِتابٍ مُبینٍ.
سوره هود – آیه ۶
و نیست هیچ جنبنده‌ای در زمین مگر بر خداست روزی او و می‌داند قرارگاهش و آرامگاهش را به جملگی در کتابی روشن است.

۴- وَ کَاَیَّنْ مِنْ دابَّهٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَ‌ها اللهُ یَرْزُقُ‌ها وَ اِیّاکُمْ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ
سوره عنکبوت – آیه ۶۰
و چه بسیار جنبنده که برنمی دارد روزی خود را، خدا روزی می‌دهد او را و شما را و او شنوای داناست.

۵- ما یَفْتَحِ اللهُ لِلنّاسِ مِنْ رَحْمَهٍ فَلا مُمْسِکَ لَ‌ها وَ ما یُمْسِکْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ.
سوره فاطر- آیه ۲
آنچه گشاده گرداند خدا برای مردمان از رحمت، پس نیست بازگیرنده مر آن را و آنچه را بازگیرد پس نیست فرستنده مر او را بعد از گرفتن او و اوست غالب درست کردار.

۶- وَ لَئِنْ سَاَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمواتِ وَ الْأرْضَ لَیَقُولُنَّ اللهُ قُلْ اَفَرَاَیْتُمْ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ اِنْ اَرادِنیَ اللهُ بِضُّرً هَلْ هُنَّ کاشِفاتُ ضٌرِّهِ اَوْ اَرادَنی بِرَحْمَهٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللهُ عَلَیهِ یَتَوَکَلُّ الْمُتَوَکَلُّونَ
سوره زمر- آیه ۳۸
و اگر بپرسی از ایشان کی آفرید آسمان‌ها و زمین را هر آینه خواهند گفت البته خداست. بگو خبر دهید که آنچه را می‌خوانید از غیر خدا اگر خواست به من خدای ضرری را آیا ایشانند دفع کننده ضررش یا اگر خواست به من رحمت و احسانی آیا ایشانند بازدارندگان رحمتش. بگو که بس است مر خدا بر او توکل می‌کنند توکل کنندگان‌».

مردم استان فارس با کوزه به دریاچه شوره‌زار شده بختگان آب می‌ریزند

مردم استان فارس در حرکتی نمادین، با ریختن آب به کویر باقی مانده از دریاچه بختگان، به نوعی نسبت به خشک شدن آن اعتراض کردند و همچنین به گفته رسانه‌ها «ابراز امیدواری کردند تا به زودی دوباره آب به این دریاچه بازگردد‌».
 
در سال ۱۳۸۶ سد «سیوند» با تمامی مخالفت‌های مردمی و کار‌شناسان توسط دولت محمودی احمدی‌نژاد آب گیری شد. سدی در نزدیکی شهر شیراز و مناطق تاریخی تنگ بلاغی و پاسارگاد.

سه سال پس از آبگیری این سد، تقریبا تمامی پیش‌بینی‌های کار‌شناسان و مخالفان ساخت و آبگیری این سد که طرح‌های اولیه آن در سال‌های ۱۳۴۰ تهیه و ساخت آن از سال‌های دهه ۷۰ آغاز شده بود به واقعیت پیوست. آبی نهایتا در پشت سد سیوند جمع نشد، گل سنگ‌ها ‌روی آثار تاریخی مانند پاسارگاد پدیدار شدند و دریاچه بختگان، دومین دریاچه داخلی ایران خشک و مبدل به یک فاجعه زیست محیطی در منطقه شد.

ادامه جنجال ویدئوی تحقیر و توهین به یک زن مسلمان در هواپیمای امریکایی

دارلن حیدر، یک زن مسلمان امریکایی محجبه در حالی که داشت سعی می‌کرد خود و چهار فرزندش را در صندلی‌هایشان در هواپیمایی از فلوریدا به مقصد دیترویت مستقر کند، مورد توهین و تبعیض قرار گرفت، فرد هتاک گمان کرده بود او یک خارجی است. این صحنه توسط یک تلفن همراه فیلمبرداری شده است. این ویدئو به عنوان نمونه، نشانه‌ای از موارد بسیار زیاد توهین و خشونت علیه مسلمانان در امریکا است. ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود که کودک نه ماهه این زن که بیمار بوده است بی‌توقف گریه می‌کرده، مسافران از این موضوع ناراحت بودند، تا اینکه یک زن خطاب به او می‌گوید: «اینجا ایالات متحده است» و باقی ماجرا آنچنان که در ویدئو دیده می‌شود، ادامه پیدا می‌کند.
 
یکی از مهمانداران با هدف آرام کردن اوضاع، زن و چهار بچه او را به انتهای هواپیما منتقل می‌کند و در ادامه او نیز این زن را تهدید می‌کند: «من حواسم به شما‌ها هست دفعه بعد که سر و صدا کنید می‌اندازمتان بیرون» زن مسلمان در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها عنوان کرده نهایتا برخی از مسافران که از دیدن این صحنه شوکه شده‌اند با او ابراز همدردی کرده‌اند. اما در این میان یک اتفاق جالب نیز رخ داده است. برادر این زن مسلمان عابد عیود که به همراه او مسافرت می‌کرده است رئیس کمیته ضد تبعیض جامعه اعراب امریکایی است. او با انتشار عکسی از خواهرش در توئیتر که منجر به واکنش‌های فراوانی نسبت به این اتفاق شد نوشته است: «دلتا [نام کمپانی هواپیمایی] وقتی شما قربانی توهین هستید چه کاری برایتان انجام می‌دهد؟»

تبعیض و توهین به مسلمانان تنها محدود به فرودگاه‌ها نیست. بر اساس یک نظر سنجی موسسه پو در سال ۲۰۱۱، ۵۶ درصد مسلمانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال که در امریکا زندگی می‌کنند، به عنوان مظنون از سوی ماموران دولتی با آن‌ها برخورد شده است. در مواردی این برخورد‌ها به خشونت فیزیکی منجر شده است. بر اساس یک نظرسنجی دیگر تنها ۲۷ درصد مردم امریکا نظر مثبتی نسبت به مسلمانان دارند.

مادر قلب اتمی دل اروپایی‌ها را برد

مادر قلب اتمی، فیلم تازه علی احمدزاده که به جشنواره فیلم فجر راه یافت، در بخش فروم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۵ به نمایش در آمد و با اقبال رسانه‌های اروپایی مواجه شد. دویچه وله در این باره نوشته است: «احمدزاده که نویسنده فیلمنامه نیز است، از نقش‌آفرینی بازیگران خوبی هم‌چون ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان و محمدرضا گلزار بهره برده است. این فیلم نمونهٔ کارآمدی از سینمای جوان ایران است. دیالوگ‌ها، سرعت تحولات و موضوعات فیلم بیش از همه نمایشگر دغدغه‌های نسل جوان ایران است. عنوان فیلم ظاهراً برگرفته شده از پنجمین آلبوم گروه راک بریتانیایی «پینک فلوید» است. این آلبوم نخستین بار در سال ۱۹۷۰ منتشر شد‌».

احمدزاده که به همراه محمدرضا گلزار که جشنواره برلین آمده و در سالن سینما حضور داشت، در توضیحاتی پس از نمایش فیلم، ۳۰ دقیقه اول آن را بخش «رئال» و باقی فیلم را بخش «سورئال» خواند. دختران در راه به «کامی» (مهرداد صدیقیان) یکی از دوستان خود برمی‌خورند و او را سوار می‌کنند. چندی نمی‌گذارد که تصادفی رخ می‌دهد و از اینجا روند واقعی فیلم با ورود چهره‌ی مرموزی وارد فاز «سورئال» می‌شود.

شعر سیدعلی صالحی درباره بحران اهواز

سیدعلی صالحی شاعر معاصر در پی بحرانی شدن هوای استان خوزستان و شهر اهواز در هجوم ریزگرد‌ها شعری سروده است. این شعر که در اختیار آنا قرار گرفته به ‌شرح زیر است.

قیامِ غبار

نگاه کنید...!

خوش‌خوردگانِ بی‌خبر

چه می‌دانند

بر خوزای خستهٔ من

چه رفته، چه می‌رود...!

من که زادهٔ ظلمتِ غبارم می‌دانم

در آن گورستانِ بزرگ چه می‌گذرد.

زودا... شهیدانِ شهر

از طغیانِ تشنهٔ خون برخواهند خاست

تا کارون را یاد بیاورند

که اهوازِ ما را

چرا بی‌کفن کشته‌اند...!

جشنواره موسیقی فجر نیز فشل برگزار می‌شود

خبرهای رسیده از جشنواره موسیقی فجر حکایت از آن دارد که برخی از کنسرت‌ها با مشکلات جدی روبرو شده و نمود عینی این اتفاق در کنسرت فریدون آسرایی که پنجشنبه ۲۳ بهمن برگزار شد، نمایان شد. فریدون از نوازنده ویلونسل دعوت کرد تا روی صحنه آمده و با تک‌نوازی این نوازنده قطعه «ببخشید» را اجرا کند که متاسفانه صدای ساز با سالن هماهنگ نبود و درنیامد و این خواننده از نوازنده ساز مربوط خواست تا مجددا این قطعه را بنوازد. در ادامه فریدون در مقدمه اجرای قطعه «ببخشید» رو به حضار کرد و گفت: ما یک بار اشتباه کردیم و تراک منفی خوندیم که امیدواریم ما رو ببخشید و در ‌‌‌نهایت «پشیمونی» اجرا شد.

در این یک سئانس کنسرت به ترتیب قطعات «عشق یعنی»، «گل ناز»، «نگاهت»، «کبوتر»، «طاقت بیار»، «ببخشید»، «افسون»، «سلام»، «مسافر»، «هنوز همونیم»، «فراموش کن»، «پشیمونی»، «هنوز چشمای تو»، «جاذبه»، «دوست دارم» و «یادش بخیر اجرا شدند.

تدفین دست‌خط سیدحسن نصرالله با مادر احمدی‌نژاد

ﺳﺎﯾﺖ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭﺍﻥ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﺍﺻﻼﺣﯿﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺒﺮ ﺗﺪﻓﯿﻦ ﯾﮏ ﺟﻠﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﻧﻮﺷﺖ: ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺑﺮﮒ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺨﻂ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭﯼ ﺳﯿﺪﺣﺴﻦ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻭﻝ ﯾﮏ ﻗﺮﺍﻥ ﻣﺮﻗﻮﻡ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺷﺪ. ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺗﺸﯿﯿﻊ ﭘﯿﮑﯿﺮ ﻭﺍﻟﺪﻩ ﺩﮐﺘﺮ ﺍﺣﻤﺪﯼﻧﮋﺍﺩ ﺻﺒﺢ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻟﺸﮑﺮﯼ ﻭ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﻨﺰﻝ ﺁﻥ ﻣﺮﺣﻮﻣﻪ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﮎ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﺤﻼﺗﯽ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ. ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﺧﯽ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺳﺎﺑﻖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺩﻋﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﭘﯿﮑﺮ ﻣﺮﺣﻮﻣﻪ ﺳﯿﺪﻩ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﯾﮏ ﺟﻠﺪ ﮐﻼﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﻪ ﻭﯼ ﺗﻌﻠﻖ ﺧﺎﻃﺮ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻭﻝ ﺁﻥ ﺳﯿﺪ ﺣﺴﻦ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﺟﻤﻠﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻧﯿﺰ ﺩﻓﻦ ﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﺍﺩﻋﺎ ‏ (تدفین ﻗﺮﺍﻥ) ﺑﺎ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻣﻨﻔﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﺪه بود. ‏

واکنش حسین فریدون به اتهام همراهی‌اش با بابک زنجانی

تسنیم گزارش داد، حسین فریدون درجمع خبرنگاران ودرپاسخ به این سوال که «برخی می‌گویند شما ۵میلیارد از بابک زنجانی گرفته‌اید و در این ارتباط احضار هم شده‌اید؟» گفت: «هر کس این حرف را زده بی‌جا کرده است».

دو اشتباه مذاکرات هسته‌ای از منظر ﺣﺴﯿﻦ ﺍﻟﻠﻪﮐﺮﻡ

ﺣﺴﯿﻦ ﺍﻟﻠﻪﮐﺮﻡ٬ ﺩﺑﯿﺮ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺍﻧﺼﺎﺭ ﺣﺰﺏﺍﻟﻠﻪ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﮕﻮﯼ ﺗﻠﻔﻨﯽ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺑﺎﺭﺍﮎ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ ﻭ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺑﺎ ﮐﺎﻣﺮﻭﻥ ﺑﻪ نام «ﺩﻭ ‏ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ» ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻟﻠﻪﮐﺮﻡ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻏﺮﺑﯽﻫﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﮐﻨﻨﺪ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻋﻘﺐﻧﺸﯿﻨﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖﻫﺎﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﮐﺮﺩﻧﺪ.

ﻭﯼ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﻟﻐﻮ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﮐﺮﺩﻩ، ﺍﻣﺎ ﻏﺮﺏ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﻟﻐﻮ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻓﻌﺎﻝ ﺣﺰﺏﺍﻟﻠﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻩ ‏ «ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ‏» ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﯼ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﻮﻧﺪ. ﺍﻟﻠﻪﮐﺮﻡ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻋﻠﻮﻡ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﻭ ﺳﺎﺧﺖ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﻮﺷﮏ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﻭ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻧﺪﮔﯽ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭﯼ ﮔﻔﺘﻪ ﻏﺮﺏ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻮﺷﮏﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﻮﺍﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺮﻭﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ تابناک

 

 




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : شنبه 25 بهمن 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');