بسته خبری ویژه شماره 2
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 578
بازدید ماه : 2093
بازدید کل : 186630
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

بسته خبری ویژه شماره2

http://isfahanbar.org/images/docs/000000/n00000835-s.jpg

خبرهایی هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
از مهم ترین اخباری که اطلاع از آنان ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد در اختیار مخاطبان  قرار می گیرد و اینک بسته خبری ویژه را ملاحظه کنید:

شهرداری و بیلبوردهای «عنایت آمریکایی»

یک سال و نیم بعد از نصب بیلبوردهای جنجالی «صداقت آمریکایی» در خیابان‌های تهران، این‌بار با آغاز دهه فجر بیلبوردهای مشابه‌ای با عنوان «عنایت آمریکایی» در خیابان‌های تهران نصب شده است. این‌بار هم شهرداری تهران پشت ظهور ناگهانی بیلبورد‌ها در تهران است. محسن پیرهادی، مسئول بسیج شهرداری تهران، در گفت‌وگویی با «پارس‌نیوز» با تایید این‌که بسیج شهرداری تهران این بیلبورد‌ها را سفارش داده، گفت که دههٔ فجر زمان مناسبی برای «مبارزه با ظلم و طاغوت زمان» است. او با تاکید بر این‌که «طاغوت زمان آمریکا است»، گفت: «این تبلیغات ارتباطی با مذاکرات اتمی ندارد. این تبلیغات برای این است که هویت ما، معنای وجودی ما در مبارزه با ظالم و ظالم‌ستیزی بیان شود.» مسئول بسیج شهرداری تهران در حالی می‌گوید که تبلیغات ربطی به مذاکرات ایران و آمریکا بر سر برنامهٔ اتمی ندارد که در دور قبلی این بیلبورد‌ها مذاکره ایران و آمریکا به تصویر کشیده شد. در بیلبوردهای «صداقت آمریکایی»، نماینده آمریکا با لباسی که در بخش بالاتنه غیرنظامی اما در زیر میز نظامی و با اسلحه است، بر سر میزی با نماینده ایران نشسته که هر دو دستش به نشانه باز و چیزی را پنهان نکردن روی میز قرار دارد. مضمون این بیلبورد‌ها (بنر‌ها) این بود که آمریکا، طرف قابل اعتمادی در مذاکره با ایران نیست.

پیرهادی در عین‌حال کتمان نمی‌کند که «خوشحال» می‌شود اگر بیلبوردهای «عنایت آمریکایی» بر روند جاری مذاکرات اتمی تاثیر بگذارد. او اضافه کرد: «چرا عده‌ای فکر می‌کنند اگر مذاکرات به نتیجه برسد ما راه دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پیش خواهیم گرفت؟ آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن ما هستند و این تبلیغات برای یادآوری همین دشمنی‌هاست.» مسئول بسیج شهرداری تهران گفت که با این‌حال از دستگاه دیپلماسی کشور متشکرند که پذیرفته‌اند به خاطر «پیشبرد منافع ملی کشور» با نمایندگان «کشوری ظالم و جنایت‌کار» مذاکره کنند.

محمد احمدزاده اولین مربی ایرانی کردستان عراق

سرمربی سابق ملوان از کردستان عراق سر درآورد. محمد احمدزاده که یکی دو سالی است از حضور در سطح اول فوتبال ایران محروم است هدایت تیم آرارات اقلیم کردستان عراق را برعهده گرفته است تا به اولین مربی ایرانی شاغل در کردستان عراق بدل شود. سایت شفق عراق از انتخاب محمد احمدزاده، سرمربی سابق ملوان به عنوان سرمربی جدید آرارات کردستان عراق خبر داد. این سایت عراقی نوشت که احمدزاده از دور دوم لیگ برتر کردستان عراق هدایت آرارات را بر عهده خواهد گرفت.

باشگاه استقلال: پول خودمان است!

سرانجام جلسه باشگاه استقلال در خصوص شرایط جذب هلمکه برگزار شد. استقلالی‌های در تعطیلات نیم‌فصل این بازیکن آلمانی برزیلی را در اختیار گرفته بودند که تنها چند روز بعد از عقد قرارداد با او و در جریان دیدار دوستانه با نفت به دلیل مصدومیت او را از دست دادند تا یکی دیگر از قراردادهای جالب استخدام بازیکن خارجی در فوتبال ایران ثبت شود. اعتراض رسانه‌ها به نحوه گزینش بازیکن توسط باشگاه استقلال موجب شد تا این باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کند که چون پول این باشگاه از منابع دولتی تامین نمی‌شود پس حق اعتراضی‌ هم باقی نمی‌ماند. در بخشی از این بیانیه آمده است: « با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون، بودجه دولتی‌ به استقلال تعلق نگرفته است و این باشگاه همچون آن خبرگزاری منتسب به دولت از بیت المال ارتزاق نمی کند.» حالا امروز استقلالی‌ها بعد از بررسی مدارک پزشکی هلمکه در بیانیه‌ای اعلام کردند که از این پس تست پزشکی بازیکنان خارجی توسط کادر پزشکی این تیم انجام خواهد شد. در پرونده قطور بازیکنان بنجل و عجیب خارجی لیگ ایران حالا می‌توان یک جایگاه منحصر به فرد هم به هلمکه داد.

اجازه دهید زمان طی شود، فرصت برای نقد مذاکرات خواهد بود

نماینده ولی فقیه در خراسان با اشاره به برخی انتقادها به تیم مذاکره کننده کشورمان، گفت: من به کسانی که قلم به دست گرفته و پیوسته دولت و تیم مذاکره کننده را تضعیف می‌کنند، نصیحت می‌کنم اجازه دهید مقداری زمان از روند مذاکرات بگذرد؛ فرصت برای نقد و متعرض شدن خواهد بود. وی تصریح کرد: برخی می‌روند و کنار گوش آقایان در مشهد و قم می‌نشینند و نگرانی ایجاد می‌کنند تا ایشان مجبور به تذکر شوند

مقامات پهلوی قاشق و چنگال طلا می‌دزدیدند

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج در خصوص فساد شاه و خانواده‌اش ابراز داشت: ارزش املاک شخصی شاه ملعون صرف نظر از اموال غیرمنقول و کاخ های متعدد 22 میلیارد دلار بود که به قیمت امروز می‌شود بیش از یکصد میلیارد دلار یعنی 300 هزار میلیارد تومان، این فقط یک فقره از دزدی‌های آن خاندان است. خواهر شاه که یکی از بزرگترین قاچاقچیان هروئین جهان بوده و دیگر اعضای خانواده هر کدام مفاسد چندین میلیارد دلاری داشتند. وی افزود: فساد یک مسئله همه گیر بود، در خاطرات ارتشبد فردوست بخوانید که می گوید در مهمانی های شاه از قاشق و چنگال های طلا استفاده می شد، وزرا و سران ارتش که به این مهمانی‌ها می آمدند این قاشق و چنگال‌ها را می‌دزدیدند و آنقدر تکرار کردند که دیگر قاشق و چنگال طلا را حذف کردند.

سنت «یارانه، پول امام زمان است» را اصلاح کنید

آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» در دیدار رئیس‌جمهوری با طلاب و علمای اصفهان اختصاص یارانه ها را برای اقشار کم درآمد جامعه و فقرا دانست و خواستار توقف پرداخت یارانه به قشر پردرآمد شد. آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد، بارها اعلام کردم که هدفمند کردن یارانه ها کار عقلانی است، اما توزیع آن بین همه مردم اقدامی اشتباه است، افزود: دولت احمدی‌نژاد با چاپ پول بی‌پشتوانه، آب را به پول ملی ما بست و کار را به جایی رساند که پول ما از پول افغانستان و عراق هم کم ارزش‌تر شد. آقای روحانی! سخن غلط احمدی‌نژاد را که می گفت، «یارانه، پول امام زمان است» را اصلاح کنید.

در صورت تحریمهای جدید آمریکا، ایران شمار سانتریفیوژها را افزایش می‌دهد

حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران متعهد شده است در صورتی که آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه این کشور اعمال کند، شمار سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد.

عقب نشینی دولت ازحذف یارانه درآمدهای بالای ۲.۵ میلیون

عضو کمیسیون تلفیق مجلس از عقب نشینی دولت از حذف درآمدهای بالای دو میلیون و نیم در ماه خبر داد و گفت: علی رغم اینکه دولت با این پیشنهاد موافقت کرده بود اما در جلسه دیشب با این تبصره مخالفت کرد. اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان اظهار داشت: دولت معتقد است پیشنهاد پرداخت یارانه به خانوارهای با درآمد ۲.۵ میلیون تومان فاقد استدلال منطقی بوده و در اجرا نیز امکانپذیر نیست. عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد: هنوز یک هفته نگذشته دولت علی‌رغم وعده هماهنگ نمودن در اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۴، از اجرای این قانون با توجه به شرایطی که کمیسیون مقرر کرده، عقب‌نشینی کرد. وی ادامه داد: دولت اعلام کرده که امکان شناسایی خانوارها با درآمد بیش از ۲.۵ میلیون تومان را ندارد و هزینه این ریسک را نمی‌پذیرد.

ادعای کاندیداتوری سعید جلیلی از بیرجند

ادعا شده است که احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی، در انتخابات مجلس 94 از حوزه بیرجند قوت گرفته است. به گزارش انصاف نیوز، سعید جلیلی کاندیدای جبهه پایداری در ماه های اخیر به بیرجند که شهر پدری اوست، رفته و سخنرانی کرده و حضورش در این شهر پررنگ شده است. در روزهای اخیر شایع شده بود که جلیلی شاید از قم کاندیدا شود، اما بعدا روشن شد که این ادعا کذب است.

مشایی این روزها کجاست و چه می‌کند؟

روزنامه آرمان درباره وضعیت این روزهای اسفندیار رحیم مشایی نوشت «او کجاست؟ در آخرین اتاق ساختمان ولنجک که کسی اجازه ورود به آن ندارد یا در مازندران؟ هیچ‌کس خبر ندارد او کجاست. البته محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان به مشایی در دولت‌های نهم و دهم به علاوه خانواده او می‌دانند که مشایی کجاست و چه می‌کند. او هست و نباید نگران نبودنش بود. به نوشته این روزنامه، «دو گمانه می‌توان برای این سکوت متصور شد؛ یک گمانه که به واقعیت بیشتر نزدیک است، تصور او مبنی بر کمتر پرداخته شدن به تخلفات دولتمردان سابق است بدین معنا که شاید او فکر می‌کند با حضورش در صحنه علنی نگاه‌های بیشتری به سمت عملکرد آن دولت می‌رود اما در صورت تداوم غیبتش همان حلقه سوم در مظان اتهام قرار می‌گیرد و یاران حلقه دوم که برای او و احمدی‌نژاد عزیز هستند در حاشیه امن باقی می‌مانند. گمانه دوم هم این است که برای حضور یاران احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس و شاید هم برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 حضور مشایی در عرصه عمومی ممکن است حاشیه‌ساز شود و اظهارنظر یا عملکردی از جانب مشایی سبب کاهش آرا شود. مشایی بسیار باهوش است و هیچ‌کس تردیدی در آن ندارد. مشایی می‌داند که جداشدن او از احمدی‌نژاد یک طنز غیرواقعی سیاسی است.

رحیمی ادعایی علیه نمایندگان مجلس ندارد

محمدرضا نادری، وکیل محمدرضا رحیمی اظهار کرد: پولی که آقای رحیمی به آن تعداد از نمایندگان مجلس داده، قانونی، عرفی و درست بوده است. وکیل معاون اول دولت احمدی نژاد اضافه کرد: آقای رحیمی ادعایی علیه آن دسته از نمایندگان ندارد و ایشان فقط قصد داشتند که اطلاع رسانی بکنند که وجهی که برای استردادش محکوم شده، در این راه خرج شده است، وگرنه اصلا قصد ما این نبوده که گفته بشود کار خلافی صورت گرفته است. آقای رحیمی هرگز به ماجرای پرداخت پول، به عنوان یک کار خلاف اشاره نکردند. نادری در واکنش به سخنان باهنر مبنی بر اینکه «به هیچ کس رسید نداده است» گفت: من اساسا با طرح قضیه به این شکل که تمام قضایا به به رسید دادن یا ندادن یک عده، محدود شود، موافق نیستم و درست نیست که قضیه اینقدر تنزل پیدا کند که رسید داده شده یا نشده است، ما که ادعایی در این رابطه نداریم.

فلاحت‌پیشه: به ظریف اجازه تابوشکنی داده شده است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره رابطه ایران و امریکا در راستای مذاکره بر سر مسئله هسته‌ای ایران و ارتباط دو وزیر خارجه این کشورها توضیح می‌دهد: به هر حال آقای ظریف اولین وزیر خارجه ایران است که رسما مجوز مذاکره مستقیم با همتای امریکایی خود را پیدا می‌کند. طبیعتا در این رابطه شکل دیپلماسی ایران و امریکا دچار تغییر تازه‌ای شده است. این از لحاظ شکل جدید دیپلماسی یک تابوشکنی به حساب می‌آید، اما اجازه این تابوشکنی داده شده است. عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه می‌دهد: حالا این تابوشکنی چگونه شکل می‌گیرد با قدم زدن پیش می‌آید یا موارد دیگری، اینها به نظر من ملاحظاتی است که در قالب دیپلماسی باید در نظر گرفته شود.

«باید شرایطی فراهم شود که کارکنان دولتی با هم ازدواج کنند»

بهمن بهمنی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان خبر داده که یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای ترویج فرهنگ ازدواج، ایجاد تسهیلات ازدواج در دستگاه‌های دولتی است. در این راستا، این مقام مسئول گفته است: «باید شرایطی را فراهم کنیم که کارکنان دستگاه‌های دولتی شرایط ازدواج را با هم فراهم کنند چرا که بهتر است کارمندان یا کارکنانی که در یک اداره با هم هستند و شرایط ازدواج مناسب دارند ازدواج کنند.»

حسین شریعتمداری؛ ار مخالفت روحانی با رفع حصر تا چرایی سکوت در باره مهدی هاشمی

حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن دهه انقلاب در مسجد چهارمردان قم سخنرانی کرد و به سئوالات حاضران پاسخ گفت.

مدیرمسئول کیهان گفت: به جرأت می‌گویم که آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده، برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسئله اصلی فراموش شود.

سوال دیگری که از مدیرمسئول موسسه کیهان شد در مورد دلیل سکوت در پرونده مهدی هاشمی بود و او هم عنوان کرد: مراقب نارنجک‌های دودزا باشیم، این بمب‌ها برای پرت شدن حواس‌ها از موضوع اصلی است؛ نقطه اصلی را نباید هیچ گاه فراموش کرد، حاشیه‌سازی یکی از کارهایی است که این روزها با شدت دنبال می‌شود.

تونل های نیایش، توحید، رسالت و پل طبقاتی صدر در انتظار پولی شدن

در لایحه پیشنهادی شهرداری به شورا معابری که قرار است در صورت موافقت شورا تردد از آنها پولی شود مشخص شده است . در لایحه مجوز اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری در یکی از ماده واحده های خود اعلام کرده است تونل های «نیایش»، «توحید»، «رسالت» و پل طبقاتی «صدر» به عنوان معابر خاص برای اخذ تردد در نظر گرفته شوند و مبلغ ۳۰۰ تومان به صورت الکترونیکی از هر خودرو برای هر بار عبور از این مسیرها اخذ شود.

در این لایحه پیشنهاد شده که خودروهای برقی، هیبریدی، خودروهای امدادی، آمبولانس، خودورهای عمومی، انتظامی، نظامی، خودروهای معلولان و خودروهای حمل و نقل عمومی و حمل مسافر از جمله تاکسی و اتوبوس و خودروهایی که از شهرداری مجوز دارند از پرداخت عوارض مستثنی هستند.

احمدی‌نژاد «مافیا باران» شد!

در دومین سالگرد روز استیضاح وزیر سابق رفاه که با پخش فیلم توسط احمدی‌نژاد و جنجال‌های فراوان بعدی همراه شد، چندین نماینده مجلس رفتار احمدی‌نژاد را مافیایی توصیف کردند. سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس گفته «مافیایی بازی دولت دهم در جلسه استیضاح، آغاز افول احمدی نژاد شد»، عوض حیدرپور خواستار این شده که «قوه قضاییه رفتار مافیایی رییس دولت دهم را پیگیری قضایی کند» و پزشکیان مدعی شده که«روحیه احمدی نژاد مافیایی بود». خانه ملت خبرگزاری مجلس علاوه بر این از قول عبدی نماینده خرم‌اباد نوشته که « فاسدترین دولت تاریخ ایران در افکار عمومی، سران نظام را به فساد متهم می‌کرد».

ادامه سیل سریال‌های کره‌ای

در حالی که این روزها شبکه نمایش در حال پخش سریال کره‌ای «سرنوشت» است، و ظاهرا پس از آن قصد پخش سریال «خانواده کیم چی» را دارد، شبکه سوم سیما هم با پایان پخش سریال «همه چیز آنجاست» از اواخر بهمن پخش یک سریال کره‌ای دیگر با نام «افسانه خورشید و ماه» را آغاز خواهد کرد.

روش مردم افغانستان برای مقابله با آدم‌ربایی

شماری از اهالی ولایت نیمروز پس از آن‌ که از افزایش ناامنی‌ها به‌ویژه آدم‌ربایی، در مسیر شاه‌راه هرات - قندهار به ستوه آمدند، به‌جای پلیس، خود علیه آدم‌ربایان دست به‌کار شده و حداقل چهار تن از آنان را به قتل رساندند. روزنامه 8 صبح افغانستان خبر داده که مردم اجساد این چهارتن را سپس در بازار ولسوالی واشیر ولایت هلمند به دار آویخته و به ‌نمایش گذاشتند.

برژینسکی به دنبال بهشتی

بنا بر یک گزارش فوق سری وزارت خارجه آمریکا که اخیرا از حالت طبقه بندی خارج شده و محتوایش برای اولین بار در مقاله‌ای در بی‌بی‌سی مورد اشاره قرار گرفته، دو ماه بعد از تسخیر سفارت آمریکا، در اواخر دی ۱۳۵۸ (ژانویه ۱۹۸۰)، زیبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کار‌تر، رئیس جمهوری آمریکا، از دولت الجزایر می‌خواهد که به عنوان رابط برای تماس با شهید بهشتی به واشنگتن کمک کند.

درخواست برژینسکی را الریک هاینس، سفیر وقت آمریکا در الجزایر روز ۲۳ دی ۱۳۵۸ با محمد صدیق بن یحیى، وزیر خارجه الجزایر مطرح کرد ولی از وی جواب رد گرفت.

بنا بر اسناد تازه منتشره وزارت خارجه آمریکا، حدود یک هفته قبل از آنکه برژینسکی برای تماس با بهشتی به الجزایر متوسل شود، والتر ماندیل، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز از وزارت خارجه خواسته بود خلاصه‌ای از شرح حال و سوابق آقای بهشتی را برای او آماده کند. در بخشی از گزارشی که در تهران تهیه شده، آمده: «بهشتی تقریبا ۵۰ ساله به نظر می‌رسد. او به شیخ بزرگ یک خاندان شباهت دارد یا آن طور که سفیر کانادا توصیفش می‌کند شبیه آنتونی کوئینی است که ۱۵ سال جوان‌تر باشد. حالت باوقار و با ابهتی دارد ولی به راحتی لبخند می‌زند و برخورد دوستانه‌ای از خودش نشان می‌دهد.»

ادعای واشنگتن‌پست در باره مبارزان شیعه حاضر در سوریه

واشنگتن پست به نقل از تحقیقات فیلیپ اسمایت از موسسه واشنگتن، حضور پررنگ مبارزان شیعه را عامل تغییر توازن نظامی در سوریه به نفع دولت این کشور دانسته است. طبق تخمین وی، حدود پنج تا هفت هزار رزمنده حزب‌الله، پنج تا ده هزار نیروی عراقی، چند صد رزمنده افغان و چند صد مشاور نظامی ایران، سرنوشت جنگ داخلی در سوریه را تغییر داده‌اند.

هشدار مصلحی در باره انتخابات سال آینده

وزیر سابق اطلاعات در نشست بصیرتی عماران ولایت در لنگرود گفته است که راهبرد فتنه موسوی قبل از انتخابات و برای دو سال پس از آن طراحی شده بود. به گفته مصلحی جزوه‌ای که از دفتر میرحسین موسوی بیرون آوردیم تمام راهبردها از یک سال قبل از انتخابات تا دو سال پس از انتخابات مطرح شده بود.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده خاطر نشان کرده: انتخابات سال آینده سرنوشت‌ساز بوده و از اکنون القای شبهه برای صیانت از آرا و کم‌رنگ نشان دادن فتنه مطرح است و ملت باید هوشیار باشند به ویژه نیروهای حزب‌الله که باید بیدار باشند تا بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند

تهدید به تعیین تکلیف روحانی قبل از چهار سال

سعید قاسمی در همایش «غیرت در ایستگاه دیپلماسی» در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد گفته است: اسم این برنامه را گذاشتند «غیرت در ایستگاه دیپلماسی» من گفتم این عنوان را انتخاب نکنید چرا که بر این باور هستم که سیاست ها و استراتژی که این دولت در پیش گرفته است، قبل از پایان چهار سال به استنزال خواهد رسید و این تفکرات به طور کامل و برای همیشه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رخت برخواهد بست.

یارانه ترکیه به هواپیماهای حامل گردشگران ایرانی

احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن اظهار داشت، این کشور به مدت دو ماه ۶ هزار دلار از هزینه سوخت هواپیماهای حامل گردشگران ایرانی و روس را پرداخت خواهد کرد. به گفته وی پایین آمدن ارزش روبل روسیه و بیم ترکیه از کاهش شمار گردشگران روس عامل اصلی اتخاذ این تصمیم بوده است.

نامه مرتضوی علیه احمدی‌نژاد، واقعی یا جنگ روانی

یک سایت خبری که نسخه پیشین آن با ادعای حمایت از احمدی‌نژاد شروع به کار کرد و بعدا ارتباط آن با طرفداران رئیس دولت قبل تکذیب شد، این بار مدعی شده که س م در جمع تعدادی از همکاران سابق خود در منزل شخصی‌اش گفته که:

- «پیش نویس نامه (م-ر) را من تهیه کردم و آقای (م-ر )فقط چند جمله ای را حذف و اضافه کرد.»

- « بنده خودم ۱۱ سال در اوج بحران اصلاح طلبان با آنان درگیر بودم اما فشار سیاسی و رسانه ای که سال ۹۱ و ۹۲ بر من وارد شد در طول زندگیم بی سابقه بود.»

- بارها به آقای احمدی نژاد گفتم شما در تقابل با قوه قضائیه بازنده محض هستید و از این رویه دست بردارید و با قوه قضائیه به طور منطقی و قانونی تعامل داشته باشید.

- بنده به زودی در یک نامه سرگشاده ، اقدامات ضدسیستمی احمدی نژاد علیه مسئولان نظام را با استفاده از مبانی حقوقی و قانونی موجود نقد می کنم .

برخی معتقدند صرف نظر از این که نامه رحیمی را چه کسی نوشته، رفتار رقبای سیاسی احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که قصد دارند از نمونه رحیمی به عنوان الگویی برای جدایی از احمدی‌نژاد استفاده شود. از سوی دیگر برخی رقبای احمدی‌نژاد معتقدند که جدایی نیروهای پرهزینه‌ای مانند رحیمی و مرتضوی راه برای برگشت احمدی‌نژاد به عرصه رقابت سیاسی هموارتر خواهد کرد.تابناک

 

 




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 19 بهمن 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');