همگرایی دراردوگاه اصولگرایان
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 127
بازدید هفته : 734
بازدید ماه : 2249
بازدید کل : 186786
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

هماش غدير"، سرفصلي نو در اردوگاه اصولگرايان

 http://media.isna.ir/content/1412751050721_IMG15483499.jpg/2
هيچ همگرايي بدون چشم‌پوشي از بخشي از منافع حاصل نمي‌شود و آناني که به اين مهم توجه نداشته و در گفتگوها به دنبال تحقق تمام خواسته‌هاي خود هستند، يا آنقدر تمامت‌خواه‌اند که جز منافع خود نمي‌بينند و يا آنکه با الفباي ائتلاف بيگانه‌اند

قصه وحدت و ائتلاف در اردوگاه جريان‌هاي سياسي کشور از جمله مجموعه اصولگرايان از جمله مباحثي است که در سال‌هاي اخير به يکي از دغدغه هاي اصلي فعالين سياسي کشور بدل گرديده است. دراين بين اردوگاه اصولگرايان علي‌رغم کاميابي‌هاي متعددي که در دهه اخير داشته به شدت از معضل واگرايي و تفرق رنج مي‌برد.آفتي به نام "واگرايي" که از انتخابات مجلس هشتم و نهم بر اين اردوگاه افتاد و نتيجه نهايي خود را با ناکامي در انتخابات خرداد 92 به عينه نشان داد. بنظر مي‌رسد با توجه به تجربيات تلخ گذشته زمان براي درس‌آموزي فرا رسيده است و با توجه به نزديکي انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم در اسفندماه سال آينده و حضورپررنگ و قدرتمند رقيب در صحنه سياسي کشور، زنگ خطر براي اصولگرايان به صدا در آمده باشد!

جلسات هم‌انديشي اصولگرايان که در ماه‌هاي اخير هر هفته با حضور طيف‌هاي مختلف اصولگرايي به ميزباني حجت‌الاسلام تقوي عضو جامعه روحانيت مبارز برگزار شده است، تاکنون با همايش‌هاي مختلفي جهت سازماندهي و ايجاد همگرايي در بين اصولگرايان همراه بوده که برگزاري همايش اصولگرايان با سخنراني آيت‌الله نوري همداني، آيت‌الله موحدي‌کرماني و آيت‌الله جنتي در همين راستا بوده است.

 

فعالين سياسي اصولگرا چه مي‌گويند؟

بسياري از کارشناسان سياسي برگزاري همايش غدير اصولگرايان با سخنراني آيت‌الله مصباح يزدي را نقطه عطفي در هماهنگي و همگرايي حداکثري اصولگرايان مي‌دانند که باعث شده طيف‌هاي مختلف اصولگرايي از سنتي‌ها و پايداري‌ها تا جامعتين آماده يک ائتلاف گفتماني و وحدت راهبردي شوند.

در همين زمينه محمد کاظم انبارلويي مسئول سياسي حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس، اظهار داشت: تلاش‌هاي حجت‌الاسلام تقوي به عنوان يک شخص حقيقي براي همگرايي اصولگرايان در چند ماه اخير به ثمر نشسته و توفيقات براي وحدت و همگرايي اصولگرايان ايجاد شده است.

انبارلويي ادامه داد: نشست اصولگرايان با حضور علماي اصولگرا دستاورد خوبي داشته و قرار شده آيت‌الله مصباح سخنران نشست سراسري اصولگرايان باشد.

سردبير روزنامه رسالت با تاکيد براينکه آيت‌الله مصباح به همه جريان اصولگرايي تعلق دارد تاکيد کرد: ايشان يک روحاني فيلسوف و حکيم است.

وي با بيان اينکه نشست روز شنبه اصولگرايان گامي در راستاي همگرايي اصولگرايان و احزاب آن خواهد بود تصريح کرد: اين نشست نقش مهمي در همگرايي اصولگرايان دارد و آنها مي‌توانند با اين نشست وحدت را زير سقف گفت‌وگو ببرند و از تجربيات گذشته استفاده کنند تا انتخابات بعدي با آرايش جديد در کشور ظاهر شوند.

حجت‌الاسلام محمود رجبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در گفت‌وگو با فارس، با تأکيد بر اينکه همايش «همه با هم» سرآغاز يک وحدت پايدار، فراگير و عميق بين اصولگرايي است، اظهار داشت: الحمدالله آيت‌الله مصباح از کساني هستند که همواره به شعار اين همايش يعني «همه با هم» تأکيد داشته و معتقد است معتقدان به نظام در سلايق مختلف بايد با همدلي آنچه مورد نظر خداست را محقق سازند.

حجت‌الاسلام رجبي تصريح کرد: در شرايطي که آيت‌الله مهدوي‌کني به دليل بيماري نمي‌توانند نقش فعالي ايفاء کنند، اصولگرايي به لطف خداوند به اين نتيجه رسيد که حول محورِِِِِ مورد تأئيد مقام معظم رهبري و شخصي فرهيخته يعني آيت‌الله مصباح جمع شوند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، سخنراني آيت‌الله مصباح در همايش اصولگرايان را موجب استحکام و وحدت اصولگراياني که دل در گرو منويات رهبري دارند دانست و خاطرنشان کرد: خداي جبهه و جنگ در اينجا هم حضور دارد و اميدواريم همانطور که بر دشمن غلبه کرديم بر مشکلات نيز فائق آييم.

وي در خصوص حضور اعضاي جامعه مدرسين در همايش روز شنبه گفت: اعضاي جامعه مدرسين در همايش‌هاي عمومي خارج از قم شرکت نمي‌کنند چرا که اکثر آنها اساتيد درس خارج از حوزه هستند ولي با اين حال وحدت اصولگرايان و خطي مشي اتخاذ شده را قبول دارند.

حجت‌الاسلام رجبي در عين حال تأکيد کرد: احتمالاً برخي از اعضاي جامعه مدرسين به نمايندگي از اين تشکل در همايش روز شنبه حضور خواهند داشت.

همچنين محسن کوهکن نايب‌رئيس جبهه پيروان نيز در گفت‌و‌گو با  فارس، با بيان اينکه اين همايش به دعوت حجت‌الاسلام تقوي برگزار مي‌شود يادآور شد: ايشان از ابتدا به دنبال ايجاد فضاي همدلي و هماهنگي بين مجموعه اصولگرايي بود و از افراد مختلفي نيز دعوت به عمل آورد.

کوهکن با بيان اينکه همه سلايق اصولگرايي به دور از واگرايي در اين جلسات دعوت شده‌اند گفت: سخنراني آيت‌الله مصباح در همايش بزرگ اصولگرايان با حضور همه سلايق به دعوت‌کننده و ميزبان باز مي‌گردد که به ايجاد همگرايي کمک مي‌کند.

نايب‌رئيس جبهه پيروان با بيان اينکه ايجاد اين همگرايي به معناي تاسيس تشکيلات جديد نيست گفت: هر ميزان که هر جريان به سمت همگرايي و وحدت حرکت کند، آثار آن براي خود اين جريان فکري به جاي مي‌ماند.

وي برهمين اساس افزود: با اينکه اين همايش انتخاباتي نيست اما همين پرچم همگرايي، آثار مثبت خود را در يک سال آينده نشان مي‌دهد. کوهکن از حضور جبهه پيروان در همايش بزرگ عيد ولايت خبر داد.

حجت‌الاسلام سقاي بي‌ريا سخنگوي جبهه پايداري نيز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاري فارس، با بيان اينکه جبهه پايداري در همايش وحدت اصولگرايان حضور خواهد داشت گفت: همه اصولگرايان به اين همايش دعوت شده‌اند و ما معتقديم اين نشست تاثير بسزايي در همگرايي خواهد داشت.

سقاي بي‌ريا همايش بزرگ اصولگرايان را يک نقطه عطف براي اين جريان دانست و درباره تفاوت چنين نشست‌هايي با ساز و کارهاي انتخاباتي گفت: آثار اين همايش‌ها به عملکرد خود اصولگرايان بستگي دارد و بايد راهکارهاي علما را به کار ببندند چراکه آيت‌الله مصباح هميشه صحبت‌هاي تاثيرگذاري داشته‌اند که بسيار موثر بوده است.

همچنين حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با بيان اينکه مشابه اين نشست پيش از اين نيز تشکيل شده است به برگزاري همايش اصولگرايان با حضور آيات نوري همداني، موحدي کرماني و جنتي اشاره کرد.

ابراهيمي ادامه داد: در اين نشست آيت‌الله مصباح سخنران خواهد بود و قرار است اين نشست‌ها ادامه داشته باشد و از شخصيت‌هاي ديگر نيز دعوت شود.

عضو جامعه روحانيت مبارز اين همايش را در راستاي همگرايي اصولگرايان ارزيابي کرد و با بيان اين نکته که اين همگرايي در اين نشست وسيع‌تر به نمايش گذاشته مي‌شود گفت: با توجه به حضور علاقمندان آيت‌الله مصباح و جشن عيد غدير، اين همايش بسيار گسترده است.

وي ابراز اميدواري کرد: اصولگرايان با اين نشست‌ها به يکديگر نزديک شوند و بتوانند جرياناتي که تا به حال به هم نپيوستند، به يکديگر بپيوندند.

ابراهيمي تصريح کرد: اين همايش به هيچ عنوان انتخاباتي نيست و رويکرد آن همگرايي اصولگرايي است.

حجت‌الاسلام تقوي ميزبان همايش اصولگرايي نيز با تاکيد بر اينکه اين همايش براساس تشکيل جلسات همگرايي ميان اصولگرايان شکل گرفته است، گفت: هدف ما از برگزاري چنين برنامه‌هايي، تنها ايجاد وحدت و همگرايي بين اصولگرايان است.

عضو جامعه روحانيت مبارز تصريح کرد: تاکيد بر همگرايي و وحدت، شعار اصلي همايش اصولگرايان در نوزدهم مهر ماه خواهد بود.

 

برخی ملاحظات

در مورد اين اقدام بايدگفت که بدون شک برگزاري چنين نشست‌هايي زمينه‌هاي اختلاف و واگرايي را تا حد قابل توجهي خواهد زدود و زمينه رابراي نشست‌هاي کارشناسي‌تر فراهم خواهد آورد. بخش عمده‌اي از واگرايي‌ها محصول دوري و سوء تفاهمات است که قرابت و نزديکي و همچنين فتح باب گفتگو و مصاحبت امکان رفع کدورت‌ها و اختلاف نظرها را فراهم خواهد آورد.

ملاحظه ديگر آنکه شايد در نگاهي اوليه در اصول و مباني فعاليت سياسي در بين گروه‌هايي که خود را اصولگرا مي‌خوانند اختلاف نظري نباشد، اما بدون شک در ترتيب و اولويت‌بندي و مقدمه و موخره دانستن آن مقدمات و همچنين برداشت و استنباط از آن اختلاف نظر وجود دارد که تنها راه براي رسيدن به فهم مشترک مبتني بر شرايط زمانه، گفتگو و نشست‌هاي مشترک است.

ملاحظه ديگر آنکه فهم صحيح از وضعيت سياسي که در آن قرار داريم و درک نيازهاي کنوني کشور و نظام اسلامي و همچنين انتظارات و مطالباتي که مردم و جامعه از جريان‌هاي سياسي فعال انتظار دارند، نيز ضرورت ديگري است که اصولگرايان بايد به آن بينديشند و برداشت‌هاي خود را از وضعيت کنوني تا حد ممکن به يکديگر نزديک نمايند. داشتن برداشتي مشترک و واحد از وضعيت شرط لازم و ضروري براي ورود به فعاليت مشترک سياسي است که بدون آن امکان همگرايي حداقلي نيز گاه وجود نخواهد داشت. با لحاظ اين حداقل وضعيت در فهم شرايط پيش روي است که گام‌هاي بعدي حرکت در مسير ائتلاف و وحدت در اردوگاه اصولگرايان براي موفقيت در انتخابات پيش رو ميسر خواهد شد.

سخن آخر آنکه هيچ همگرايي و ائتلافي بدون چشم‌پوشي از بخشي از منافع فردي و گروهي و جناحي حاصل نمي‌شود و آناني که به اين مهم توجه نداشته و در گفتگوها به دنبال تحقق تمام خواسته‌هاي خود هستند، يا آنقدر تمامت‌خواه‌اند که جز منافع خود را نمي‌بينند و يا آنکه با الفباي همگرايي و ائتلاف بيگانه‌اند. به هر حال براي دستيابي به منافعي راهبردي بايد از بخشي از منافع کوتاه مدت و دم دستي چشم پوشيد و نگاه به افق‌هاي بالاتر گشود.




:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 1017
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 21 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');