حمایت پنهانی بی بی سی ازوهابت
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 736
بازدید ماه : 2998
بازدید کل : 190259
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

حمایت پنهانی بی بی سی از وهابیت

http://www.shia-news.com/files/fa/news/1391/6/30/20809_467.jpg

در دهه‌های اخیر شیعیان در تمام جهان تحت فشارهای شدید بوده‌اند. در میانمار شیعیان به طرز فجیعی کشته می‌شوند و هیچ رسانه بین‌المللی حتی خبری کوتاه در مورد آن کار نمی‌کند. شیعیان بحرین هم همین طور در مضیقه هستند. چندسالی است که حکام بحرین بدون هیچ دلیلی شیعیان کشورشان را با انواع سلاحها به خاک و خون می‌کشند و در این کشور هم هیچ سازمان بین‌المللی حتی حاضر نیست لحظه‌ای به مظلومیت مردم این دیار فکر کند چه رسد به اینکه بخواهد موضع گیری کند.

 کمی آن طرف‌تر شیعیان عربستان هستند که وظعیت مشابه بلکه بدتری دارند. از زمانی که وهابیت در عربستان قدرت را در دست گرفت، اوضاع شیعیان عربستان روز به روز بدتر شد. تا جایی که بدون هیچ دلیلی حکام عربستان شیعیان کشورشان را دستگیر و با انواع شکنجه‌ها آزار و اذیت می دهند.

سیاست حکام جهان تابعی از عملکرد رسانه‌های جهان موسوم به رسانه‌های جریان اصلی (Main stream) است که در حال شکل‌دهی افکار عمومی غالب مردم جهان هستند و علی رغم استراتژی  واحد از تاکتیکی متفاوت استفاده می‌کنند. در مطلب پیش رو قصد اشاره تغییر تاکتیک چندین ساله این شبکه برای رسیدن به یک هدف خاص اشاره کنم. رسم معمول شبکه بی‌بی‌سی در مورد مبارزات مسلمانانی که تحت تأثیر انقلاب ایران هستند، سکوت بود تا مبادا با نشر اخبار آنها منجر به تقویت انقلاب اسلامی شود. اما چندی پیش در پی پخش مستند «الحراک السری» (قیام مخفی) که توسط «صفاء الاحمد» روزنامه‌نگار سعودی تهیه شده و به روایت اقدامات انقلابی شیعیان عربستان می‌پردازد چنین تصور شد که این رویکرد تغییر یافته است.در حالی که در این مستند علی رغم ژست ضد آل‌سعودی آن نکاتی نهفته است که ثابت می‌کند استراتژی بی‌بی‌سی دستخوش تغییر قرار نگرفته بلکه تاکتیک‌ها عوض شده‌اند.

            اول: اول: آنکه اختلافات را به علمای شیعه و سنی نسبت می‌دهد و نه اختلاف آل‌سعود با مردم و در مورد وهابیت که از سوی علمای شیعه و سنی متفقاً رد شده و زمام حکومت را به دست دارد کاملا سکوت می‌کند. گویی بنگاه خبرپراکنی انگلیس نقش مخرب وهابی‌ها را بر وحدت شیعه و سنی در نظر نگرفته است. فرقه‌ای که با کمکهای فکری و مالی اسرائیل، انگلیس، آمریکا فعالیتهایشان را ادامه می‌دهند و یکی از اهداف بزرگشان اختلاف بین شیعه و سنی است که در یک  جبهه در حال مبارزه با تروریست‌های داعشی است.

دوم: اینکه بی‌بی‌سی با فراری رو به جلو سعی کرده است که تا در بین مردم جهان خود را مدافع وحدت بین شیعه و سنی جلوه دهد و خود شیعیان و سنی مذهبها را باعث و بانی وقایع اخیر در سوریه و عراق بداند. درحالی که با تحقیقی ساده در اینترنت متوجه می‌شویم که یکی از حامیان اصلی گروههای تروریستی وهابی، انگلیس است. بی‌بی‌سی مخفف بنگاه سخن پراکنی بریتانیا است. حتی در نام خود وابستگیش به سیاستهای دولت و پادشاهی انگیس را ابراز می‌کند در سرتاسر این مستند به شدت خود را منتقد اختلاف به وجود آمده نشان می‌دهد. شیعیان و سنی‌ها مقصر جلوه داده می‌شوند و خود را به عنوان یک مدافع حقوق مسلمانان نشان می‌دهد. از این منظر این شبکه بسیار دقیق عملکرده و توانسته ژست مسلمان دوستی را به نمایش بگذارد و تفرقه افکنان را به عربستان و ایران نسبت دهد و یک جدال قومی را بازنمایی کند اما در عین حال بسیار زیرکانه بدون هیچ اشاره‌ای به رابطه آمریکا و اسرائیل با عربستان از کنار این نکته محوری با سکوت عبور می کند.

سوم: اگرچه سبک و سیاق حرفه‌ای مستند سعی می‌کند به گونه‌ای عمل نکند که مخاطب از آن حمایت از رژیم سعودی برداشت نماید اما در نگاهی دقیق‌تر همین که شروع درگیریهای مسلحانه را به شیعیان نسبت می‌دهد و در واقع با این اقدام خدمات خود را به این رژیم کامل کرده است. در ابتدای مستند شیعیان از نداشتن سلاح سخن می‌گویند و در آغاز تیراندازی‌ها را به شیعیان منتسب می‌کند که خود ضمن دروغگو جلوه دادن شیعیان آنان را آغازگران اصلی خشونت معرفی می‌کند.

آنچه باعث شد عده‌ای گمان کنند پخش این مستند برخلاف رویه سالهای گذشته شبکه بی‌بی‌سی است هیاهوی رسانه‌ای  بود که آل‌سعود علیه بی‌بی‌سی ایجاد کردند و با مزدور ایران نامیدن این شبکه چنان وانمود کردند که این شبکه با نشر اخبار مبارزات شیعیان ضربه سنگینی علیه آنان ایجاد کرده است. در حالیکه اخبار این مبارزات پیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین شبکه‌های تلویزیونی مستقل در اقصی نقاط جهان نشر پیدا کرده بود و از این منظر بی‌بی‌سی به فشار افکار عمومی نخبگان و برای از دست ندادن ژست آزادی اطلاعات خود اقدام به نشر یک سری اطلاعات سوخته کرده است تا سناریوی تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطب را تکمیل کند. چرا که بی‌بی‌سی از نگاه منفی مسلمانان جهان به آل‌سعود علی الخصوص در میان طبقه متفکر و تأثیر گذار آن  اطلاع دارد و خوب می‌داند که برای به کرسی نشاندن ادعاهایش باید فاصله نسبتاً زیادی با آل‌سعود خلق کند. هیاهوی آل‌سعود نیز همین کارکرد را دارد. هیاهویی که به همان اندازه مضحک است که ادعای صفاء الاحمد تهیه کننده مستند مبنی بر ساخت مخفیانه آن مسخره است.

اسماعیل میرعزیزی

 




:: موضوعات مرتبط: اخبارتحلیلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 13 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');