چگونه شوهرنمونه برای همسرخودباشیم؟2
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 761
بازدید ماه : 3023
بازدید کل : 190284
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

 
چگونه شوهري نمونه براي همسر خود باشيم؟ 2

زن و مرد بعنوان دو موجود با دو صنف انساني داراي مسائل و روحيات و عواطف مخصوص به خود مي باشند که شناخت آن نقش بسيار مهم و اساسي در پي ريزي زمينه هاي تفاهم و سازگاري و تشريک مساعي آندو و تحقيق روابط سالم خانوادگي و اجتماعي بويژه از نظر تعليم و تربيت اسلامي دارد چنانکه دکتر الکسيس کارل فرانسوي مي گويد: «متخصصين تعليم و تربيت بايد اختلافات عضوي و رواني جنس مردو زن و وظايف طبيعي آندو را در نظر داشته باشند که توجه به آن در دنيا آينده ي ما حائز کمال اهميت است».
اسلام به شوهران مسلمان مي گويد: زن امانتي است الهي در دست شما که نه تنها مانند جواهر و برليان مادي که فقط از ديدنش لذت بريد؛ بلکه عنصري با عاطفه و مهربان است که در غربت و تنهايي انيس و همدم با صفاي شماست، در تمام دوران عمر آرامش دهنده ي غريزه ي سرکش و طغيانگر شماست، کشتزار پر برکت نسل خاندان شماست. نگهدارنده و تربيت کننده ي ميوه ي درخت وجود و پاره ي تن شماست، امانتدار و تربيت کننده ي فرزندان و خانه و زندگي شماست، امانت خدا را چنانکه شايسته امانتگذار است، نگهداريد. پس اين امر مستلزم داشتن زندگي و روابطي خوب و موفق با همسري باشد، آقايان براي بهبود و روابط زناشويي مي توانند مهارت هاي لازم را فراگيرند. زندگي شغلي و سلامت جسمي و روحي شما آقايان ارتباط مستقيمي با زندگي شخصي و خصوصي تان دارد. هر چه در خانه شادتر باشيد و ارتباط بهتري با همسرتان داشته باشيد، انرژي بيشتري داريد تا صرف کارتان کنيد، همچنين از نظر سلامت جسمي و روحي نيز در سطح عالي تري قرار مي گيريد. ارتباط غلط با همسرتان نيرويي را که براي موفق شدن در کارتان لازم است و از وجودتان دور مي کند و شما احساس مي کنيد که دست به هر کاري مي زنيد و وارد هر شغلي که مي شويد شکست مي خوريد. با ياد گرفتن چگونگي برقراري ارتباط با همسر و شناخت روحيات و خصوصيات رفتاري زن شما مي توانيد داراي همسري شاد، دوست داشتني ، حامي، علاقه مند و وفادار گرديد و تغييرات معجزه آسايي را در زندگي تان پديد آوريد و پله هاي موفقيت و خوشبختي را يکي پس از ديگري طي کنيد.
زن به جهت رسالت اصل خود که توليد مثل و پرورش کودک و تربيت نسل انساني در دامان پر مهر و محبت خويش مي باشد بايد روحيات و عواطف بسيار لطيف و ظريف و در عين حال انعطاف پذير داشته باشد، زيرا مشکلات مهم تربيت جسمي و رواني فرزند در ايام خطير طفوليت که سنگ بناي اوليه شخصيت انساني گذاشته مي شود تنها با وجود عواطف شديد و حس فداکاري و ايثار و عشق به اولاد قابل تحمل است، از طرف ديگر واضح است که شخصيت سالم انساني اصولاً در فضاي آکنده از مهر و محبت و عشق و شور و صداقت مي تواند رشد کند و شکوفا شود و زندگي سالم و آباد اجتماعي نيز از افرادي بوجود مي آيد که در تابش انوار وجود زنان و مادراني عطوف و صبور و پاک سيرت پرورش يافته باشند، بدين صورت زن سرچشمه جوشان مهر و محبت در زندگي انسان است و تا وقتي که محيط خانوادگي و اجتماعي توسط مردان، آلوده به بي اعتمادي و بي عدالتي نشود اين سرچشمه ي رحمت الهي به جوشش حيات بخش خويش ادامه خواهد داد، طبيعي است اولين گام در فراهم سازي رشد و شکوفايي عاطفي و فعليت استعدادهاي خاص زنانه، توجه به زن و احترام به ارزشهاي وجودي او، پاسخ دادن مناسب به خواسته هاي مشروع وي مي باشد، پس اگر به اظهار محبت و علاقه و خدمت زن پاسخ کافي و مناسب داده نشود بعد از مدتي سرچشمه ي جوشش الطاف زنانه در وجود وي رو به کاستي و خشکي مي رود. «زن چون بوته ي نيلوفري است که طالب چوب خشک يا ديوار عرياني است تا آنرا از گل و سبزه بپوشاند، و اگر چنين چوب خشک و ديواري نيابد خشک و نابود خواهد شد» اگر مردان به روان شناسي زن آشناني کافي داشته باشند و به محبت ها و فداکاريهاي خالصانه آنان پاسخ مثبت و مساعد دهند، حتي اگر در نهايت ناداري و عسرت و مشقت زندگي کنند، نه تنها زنان به آنها وفادار مي مانند بلکه بهترين لذت ها را از زندگي با چنين مردان قدرشناسي خواهند برد، پس لطفاً شناخت خود را بيشتر و نگرش خود را زيباتر گردانيد.

*همسرتان را با زنان ديگر مقايسه نکنيد.

هيچ موقع خانم تان را با زن ديگر، به ويژه مادرتان، زن سابق تان يا نامزد قبلي تان مقايسه نکنيد. هرگز درباره ي ساير روابطي که قبلاً احتمالاً داشته ايد، مشتاقانه و با حسرت حرف نزنيد. با اين اعمال شما عدم امنيت را در جايي که نبايد باشد ايجاد مي کنيد. مردي که مي خواهد گذشته را دوباره زنده کند، به سوي دردسر مي رود. به خاطر داشته باشيد همسرتان مي خواهد در زندگي شما مقدم ترين فرد باشد. وقتي شما الگويي را مثال مي زنيد مانند مادرتان، دختر خاله تان و... آن طور احساس کردن براي او خيلي سخت است. او باور مي کند که بايد دقيقاً عين آن الگو عمل و از آن پيروي کند. هر زني دوست دارد بابت توانايي خودش مورد تحسين قرار گيرد. به او اجازه دهيد همان زن شايسته اي باشد که هست بدانيد که اگر به هر کس آزادي بدهيد که خودش باشد او بهترين فرد مي گردد.

*عشق خود را نسبت به همسرتان اثبات کنيد.

زن ها از شما مردها مي خواهند، عشق خودتان را به گونه اي محسوس و ملموس نشان دهيد. در واقع عشق را هر روز و از راه هاي کوتاه بايد به زبان آورد و نشان داد. خريد هديه هاي کوچک و تقديم به شکلي خوشايند مي تواند جالب و زيبا باشد هديه هايي که خانم ها دوست دارند شوهرشان به آنها تقديم کنند بدين قرارند، گل، کارت پستال هاي زيبا همراه با دست خط خودتان، عطر، جواهرات، لباس، کيف، ساعت مچي و... اگر امکان پيچيدن هديه ها هست، حتماً آن را با کادوهاي رنگي زيبا بسته بندي کنيد. خانم ها دوست دارند خودشان بسته بندي ها را باز کنند. گرفتن هديه ها به زن احساس با ارزش بودن مي دهد و عدم دريافت هديه، اين پيام را براي زن تداعي مي کند که شما براي او هيچ ارزشي قائل نيستيد و به او توجه نداريد و در يک کلام، دوستش نداريد. آقايان بعضاً مي گويند اين کارها مسخره بازي و بچه بازي ست پس اين لباس ها و وسايل زندگي که پوشيده و استفاده مي کنند را چه کسي براي آنها خريد؟ آقايان قبول داريم که به طور غير مستقيم براي خانم تان خرج مي کنيد، ولي وقتي که او خودش اشاره کند که به چه چيزهايي نياز دارم و با هم برويد، بخريد؛ اين روش او را دچار هيجان نمي کند. شما زماني مي توانيد او را غافلگير کنيد که خودتان بدون اطلاع او، برايش هديه هاي مختلف بخريد و در مواقعي که انتظارش را ندارد، به او تقديم کنيد.

*زنان نياز به صحبت کردن دارند.

زنان خواهان زندگي همراه با سازگاري و داشتن ارتباط و همکاري محبت آميز با ديگران هستند. براي آنها داشتن روابط مهمتر از کار و فن آوري است، مطرح کردن احساسات شخصي خيلي مهمتر از رسيدن به اهداف و موفقيت است نزد زنان گفت و گو و ارتباط با همديگر منشأ رضايت و خرسندي است، شوهري که ياد مي گيرد هر روز وقت صرف کند و با زن خود حرف بزند و به صحبت هاي او گوش دهد، قلب او را براي هميشه تسخير مي کند. اگر خانم ها و آقايان روزي 20 دقيقه با هم صحبت کنند، درِ طلاق را براي هميشه به روي خودشان مي بندند. مردي که نياز زن را براي صحبت کردن ناديده مي گيرد، همسري نامهربان و عيب جو پيدا خواهد کرد. وقتي او به شما غُر مي زند و لحظه اي آرام تان نمي گذارد؛ آنچه در واقع او مي گويد اين است: اگر نمي توانم با گفتگويي خوب بر تو اثر بگذارم با مذاکره اي نامطبوع اثر خواهم گذاشت چون حتي بگو و مگوها بهتر است از پوچي و خلأيي است که وقتي با تو هستم احساس مي کنم. آنچه او هر بار مي گويد اين است: لطفاً به حرف من گوش بده، مي خواهم آنچه را براي من اتفاق افتاده و در باره آن نگرانم با تو در ميان بگذارم، در واقع پند يا نصيحت يا راه حلي نمي خواهم ولي مردان به اشتباه تصور مي کنند، بايد راه حل ارائه دهند و او مي کوشد تا با حل مشکلات همسرش احساس بهتري به او القاء کند، مي خواهد براي همسرش فرد مفيد باشد تصورش اين است که وقتي از توانايي خويش در جهت حل مشکلات همسرش استفاده کند همسرش براي او ارزش قائل است و او سزاوار عشق و محبت همسرش است با اين حال وقتي مرد راه چاره اي ارائه مي دهد اما همسرش هم چنان آشفته و ناراحت باقي مي ماند براي مرد بسيار مشکل است که به حرفهاي همسرش گوش دهد زيرا چاره او پذيرفته نشده و از اين رو خود را موجودي بي مصرف و بي فايده تلقي مي کند او نمي داند که مي تواند فقط با گوش دادن و توجه و همدردي حامي و پشتيبان همسرش باشد او را درک کند و به احساساتش اهميت دهد.

*گذشته ي همسرتان را به رُخش نکشيد.

بعضي اوقات، خانم ها دل به دريا مي زنند و گذشته خود را با کمال صداقت براي شما تعريف مي کنند. اگر شما درک و همدردي و ظرفيت نداشته باشيد؛ اين آخرين باري خواهد بود که او اين کار را مي کند و ديگر به شما اعتماد نمي کند و حرف هايش را براي تان نمي گويد. گذشته، گذشته است و نمي توان آن را تغيير داد. تنها لحظه اي که ارزشمند است، حال است و شما بايد در زمان حال زندگي کنيد. همه ما بار اضافي، چيزهايي که مي خواهيم تغيير دهيم و تجاربي که هرگز نمي خواستيم داشته باشيم ارتباطي را شروع مي کنيم. تنها مهرباني و عشق تان مي تواند زخم هاي کهنه ي او را درمان کند و به او احساس کامل بودن و با ارزش بودن دهد. اين توانمندي ارزشمندتان را تباه نکنيد. اين يکي از بهترين هدايايي است که در بقيه ي زندگي مشترکتان مي توانيد به همسرتان بدهيد.

*کلمه ي "بايد" را به همسرتان تحميل نکنيد.

براي زن، هيچ چيزي ناراحت کننده تر از اين نيست که نزد شخصي که در دنيا بيش از همه دوستش دارد واقعه اي را که در گذشته برايش رخ داده است، تعريف کند و آن وقت پاسخ بشنود: "تو بايد اين کار را مي کردي" به طور مثال اگر خانم تان بگويد: "چه روز بدي در محل کارم داشتم"، اگر شما بگوييد: خوب تو بايد از آن کار استعفا بدهي و ما احتياج به چنين پولي نداريم، "زن تان خوشش نمي آيد، در عوض شما بهتر است که بگوييد: "عزيزم به من بگو چه شده است، آنها روحيه ي تو را درک نکرده اند و قدر کارمند خوبي مثل تو را نمي دانند، و يا اگر از دردسر بچه ها و مريضي آنها سخن به ميان مي آورد به او بگوييد:"عزيزم، حق داري، مي فهمم که چه مي گويي.تو بايد خسته شده باشي، نمي دانم چگونه جبران زحماتت را بکنم و من خيلي خوشبختم که همسري مثل تو دارم و هيچ گاه به او نگوييد تو بايد سپاسگزار باشي که مجبور نيستي هر روز صبح زود سر کار بروي. شما بايد لحن صحبت خود را با همسرتان کاملاً تغيير دهيد، مثبت صحبت کردن شما تمام خستگي هاي همسرتان را رفع مي کند و شما هيچ زحمت اضافه اي نکشيده ايد فقط از جملاتي استفاده کرده ايد که آنها را تغيير داده و با نگرشي جديد به ذهنيت همسرتان، زندگي زيباتر و موفق تري را آغاز کرده ايد و روزهاي زيبا و با شکوهي در انتظار شماست.

*به علائم غير کلامي همسرتان توجه کنيد.

بررسي ها نشان داده است که در انتقال پيام، کلمات به اندازه 7 درصد و علائم غير کلامي 55 درصد (شامل تبسم، نگاه کردن، چشم غره ها و اخم ها) و آهنگ صدا 38 درصد نقش دارد. پس نتيجه مي گيريم که توجه به نشانه هاي غيرکلامي معمولاً نسبت به سخناني که خانم تان بر زبان مي آورد، پيام بيشتري به شما مي دهد. هر مردي وقتي مي بيند، خانمش درها را به هم مي کوبد، مي تواند حدس بزند که همسرش عصباني است ولي تلاش بيشتري لازم دارد تا نشانه هاي دقيق تري را نيز ببيند، مانند حرکت هاي محکم در راه رفتن او، نبودن احساس در صورتش، خيره شدن به فضا، گرداندن چشم هايش از نگاه کردن به شما يا بالا انداختن شانه هايش در پاسخ به يک موضوع مطمئن باشيد که چيزي ناراحتش مي کند. اگر او از شما فاصله مي گيرد، بدانيد که او از مسئله اي ناراحت است. وقتي شما در ابتدا از همسرتان بپرسيد که مشکل چيست؛ او براي بار اول مي گويد: "هيچ چيز"، ولي اگر شما مرد باهوشي باشيد، مي فهميد که آهنگ صداي او افشا کننده است. شما بايد براي بار دوم بپرسيد: خواهش مي کنم به من بگو مشکلت چيست؟ مي دانم چيزي تو را ناراحت مي کند. او براي بار ديگر مي گويد به تو گفتم مشکلي نيست، ولي وقتي براي بار سوم شما مي پرسيد: عزيزم، چه مشکلي تو را رنج مي دهد؟ او اين پيام را مي گيرد که برايش اهميت و ارزش قائل هستيد و به او توجه نشان مي دهيد و او سرانجام موضوع را به شما مي گويد و احساس بهتري پيدا مي کند.

*در امور مختلف زندگي تان مستبدانه تصميم نگيريد.

بعضي از مردان تصور مي کنند که بايد همه ي تصميم زندگي را خودشان بگيرند. آنان با غرور خاص ادعا مي کنند که مردهاي آهنين هستند. ميان زندگي کردن با مردي که صفت قاطعيت را داراست و کسي که رهبري آزادمنش است وهمسر خود را مشاوري مهم به شمار مي آورد، با زيستن در کنار فردي مستبد تفاوت بزرگي وجود دارد. زنان دوست دارند که در زندگي زناشويي شان احترام بيشتري وجود داشته باشد. آنان همکاري و شراکت در کارها را مي خواهند نه استبداد و زورگويي را. وقتي مردي نظرش را بيان مي دارد يا تصميم هايي مي گيرد که احساس مي کند سودمند هستند، هرگز نبايد جمله ي تو چه فکر مي کني؟ يا تو چي را دوست داري؟ را فراموش کند. او همچنين بعضي اوقات بايد برنامه هاي خودش را مطابق با سليقه ي همسرش تغيير دهد. اين کار بخشي از عمل دوست داشتن است که توافق و سازش نام دارد. با شريک کردن نظرات همسرتان در امور مختلف، به او احساس با ارزش و مهم بودن مي دهيد. پس سعي کنيد خانواده ي شما خانواده اي مستبد نباشد، خانواده اي که روابط آن براساس قدرت، خشونت در رفتار، خودمحوري و پرهيز از مشورت باشد.حضرت علي (ع) فرموده اند:
«والمُستبدُ مسَهوّرٌ في الخطاء والغلط» فرد خود رأي در انجام خطا و کارهاي اشتباه بي باک است و يا فرموده اند:
«لا تَستبدُّ بِرايکَ فمن استَبدَّ بِرأيه هَلک» در رأي خود استبداد نظر نداشته باش، که هر کس استبداد در رأي داشته باشد هلاک مي شود. پس همواره سعي تان بر اين باشد که خانواده اي بالنده بسازيد، خانواده بالنده خانواده اي است که هر لحظه مي توان نشاط، سرزندگي، اصالت، و محبت را در آن احساس کرد و همه ي اعضاي خانواده مخصوصاً زن و شوهر ارزش فوق العاده اي براي يکديگر قائلند، اشتباهات يکديگر را مقدمه حرکت، رشد و پيروزي مي دانند نه بهانه اي براي تحقير و سرکوفت زدن، براي لذت بردن و زندگي کردن خود برنامه دارند.

*اعتماد به نفس تان را افزايش دهيد.

مردي که مي داند از چه شخصيتي برخوردار است و در باره ي خود احساس خوبي دارد، هميشه برنده است. زيبايي و زشتي قيافه ي شما نيست که زن ها را علاقه مند مي سازد، بلکه چگونگي عملکردتان اين علاقه را به وجود مي آورد. زيبا بودن در اثر کار زيبا کردن است. اگر تصور مي کنيد خيلي کوتاه، خيلي بلند، طاس هستيد، گوش هايتان خيلي بزرگ است، چشم هاي خيلي ريزي داريد و جذاب نيستيد يا ويژگي جسمي نامناسب ديگر داريد، مي توانيد به وضعيت بعضي از مردهاي مورد علاقه ي مردم جهان در گذشته و حال توجه کنيد. وودي آلن، کارلوپونتي، هنري کيسينجر و دهها نفر ديگر در جلب توجه زنان هرگز مشکلي نداشتند. همه ي زنان به مردان خيلي خوش چهره نگاه نمي کنند. آنان معتقدند مرد خوب واقعي کسي است که خودش را دوست دارد و از نظر کاري فردي فعال، پويا و با انديشه هاي مثبت و قدرتمندانه است. همچنين مي داند چگونه با زني با احترام و فهم و مهرباني رفتار کند واو را تحسين کند.

*با نام هاي خودماني و به طور صميمانه او را صدا بزنيد.

هر دو بايد همديگر را با نامي صدا کنيد که بيشتر دوست داريد و خوششان مي آيد. در زندگي مشترک همسران، محبت و صفا و صميميت و يکرنگي لازم است و صدا زدن دوست را به نامي که مطلوب و محبوب او است، ايجاد محبت مي کند و در روايت نيز آمده «ثلاثُ يُصفين وُدّ المرء لا فيه المُسلم: يَلقاهُ بالبُشر إذا لَقيه و يوشع له في المجلس و يُدعوهُ بِأحبّ الاسماء أليه» سه چيز است که دوستي مسلمان را با مسلمان ديگر، صافي و خالص مي کند:
1-هنگامي که او را ملاقات مي کند، با خوشرويي با وي برخورد مي کند.
2-زماني که خواست کنار او بنشيند، برايش جا بازمي کند.
3-به بهترين نامي که دوست دارد او را صدا زند.(اصول کافي ج2، ص 643)
اين روايت مانند تمام روايات و احاديث ديگري که در زمينه روابط اجتماعي مسلمين بيان شده، هدفش يا يکي از اهدافش الفت و محبت ايجاد کردن بين مسلمين است و بسيار روشن است که ايجاد الفت ميان زن و شوهر لازم تر و ضروري تر از ساير مسلمين است. پس لطفاً آقايان عزيز همسرتان را با نام هاي خودماني و يا القاب زيبايي چون عسلم، آرزويم، گُلم، عروسکم، نازنيم، پرنسس و هزارها کلمات خوشايند ديگر صدا کنيد. نترسيد و امتحان کنيد! اگر قبلاً چنين کارهايي نکرده ايد، اول کلمات معمولي را به کار ببريد و کم کم از کلمات خودماني تر استفاده کنيد. بدانيد که اسم هر کسي فوق العاده برايش عزيز و مهم است براي احساس صميميت با خانم تان اسم او هر چه است را به اضافه ي پسوند جونم صدا بکنيد! اين مسائلي که در نظر بعضي از شما آقايان ممکن است خنده دار و بي اهميت جلوه کند، براي خانم ها حائز اهميت فراواني مي باشد و عدم توجه شما به چنين مسائل ظريفي، زمينه را براي بهانه گيري و غُرزدن خانم شما فراهم مي کند.

*از همسرتان عکس بگيريد.

به همسرتان بگوييد دوست داريد جديدترين عکس او را داشته باشيد تا آن را در کيف بغلي خود بگذاريد. پيامي که اين خواسته شما براي خانم تان مي فرستد، اين است: او مي خواهد هر کسي بداند من همسرش هستم. چقدر من براي او مهم هستم. چقدر من به نظر او زيبا هستم و گرنه چنين کاري نمي کرد. چقدر من نزد او عزيز و با ارزش هستم.

*تمام وقت تان را با کار پُر نکنيد

بلندپروازي يکي از ويژگي هايي است که زنان آنان را براي مردان، جذاب مي دانند. زيرا بلندپروازي مي تواند به پول، قدرت و حتي شهرت منجر شود، ولي زناني که با مرد بلندپرواز معتاد به کار زندگي مي کنند، معمولاً اعتراف مي کنند که خيلي تنها هستند و تمام مسئوليت زندگي و بار به دوش آنهاست و از زندگي شان لذت نمي برند. زيرا با يکديگر به تفريح و گردش نمي روند و فرصت کافي براي گفتگو با يکديگر را ندارند، هم چنين زماني که لباس هاي جديد و زيبا همراه با جواهرات مي پوشند، شوهر غايب شان نمي بيند و از آنها تعريف نمي کند. پيشنهاد مي گردد کمي از کار دست بکشيد و براي تماشاي طلوع و يا غروب آفتاب وقت بگذاريد. مرخصي بگيريد و همراه همسرتان در ساحل دريا و يا در جنگل و پارک قدم بزنيد. به خودتان اجازه ي آرامش يافتن دهيد. از مسئوليت هاي روزانه کمي کنار بکشيد و خيال پردازي کنيد. اين کار نه تنها تمام آن بلندپروازي هايي را که داريد متعادل مي سازد، بلکه آن را تقويت مي کند. زماني که هنوز حق انتخاب داريد، تصميم بگيريد زندگي متعادلي ايجاد کنيد، به طوري که بعدها کمتر تأسف بخوريد. اين به آن مفهوم است که شما هر چند يک بار، کمي از کار دست بکشيد و دست در دست مهم ترين فرد زندگي تان، به گردش بپردازيد.

*ارتباط زن ها با زمان، ارتباطي مقدس است، آن را ارج نهيد و بي تفاوت نباشيد.

درک زن از زمان، افکار و همچنين تصميم گيري هاي او در باره ي زمان در واقع گوياي رازهايي در باره ي ذهن، فکر و قلب زن ها است. به کرات ديده شده که آنچه زن ها از مردها مي خواهند همواره نوعي به زمان مربوط مي شود و موضوعات مربوط به زمان همواره در مرکزيت زندگي عشقي قرار دارند چنانچه مخالفت ها، برخوردها، درگيري ها و نواحي تنش زاي روابط صميمي خود را معاينه کنيد خواهيد ديد که همگي به نوعي به زمان مربوط مي شوند. مردها و زنها نقطه نظرات و احساسات بسيار متفاوتي نسبت به زمان دارند که اين خود منشأ بسياري از سوءتفاهمات هميشگي ميان آن هاست، زن ها بسيار با زمان صميمي اند. و آن را محترم مي شمارند، چرا زن ها اين گونه هستند؟ اين چيزي نيست که به زنان آموزش داده شده باشد، بلکه بخشي طبيعي و ذاتي از ماهيت و هويت زن هاست، چرا که بدن زن ها از ريتمي ماهانه تبعيت مي کند، از همان ابتداي بلوغ که عادت ماهانه دختران جوان آغاز مي گردد، زن ها هر يک روز و هر يک هفته را به طرزي خودآگاه حس مي کنند و منتظرند تا دوره ي بعد آغاز گردد از همين جاست که زنان عادت شمارش روزهاي زندگي را مي آموزند و هرگز آن را متوقف نمي سازند و ادامه مي يابد حتي در دوران حاملگي روزها و ماه ها را دقيقاً محاسبه کرده تا کودکشان متولد شود و پس از متولد شدن ساعت ها را مي شمارند تا به او شير دهند.
حالا به بعضي جلوه ها و نمودهاي ويژه ي رفتار زنان و ارتباط با زمان و سوءتفاهمات شما آقايان از اين گونه رفتارها توجه کنيد.
زن ها به طرزي طبيعي زمان سنج هستند و گذر زمان را ثبت مي کنند آخرين باري که با هم صحبت کرديد و يا به سينما رفتيد را دقيقاً محاسبه مي کنند. شما مردها هميشه از اين توانايي حيرت زده ايد و بيشتر مواقع از دست خانم تان ناراحت مي شويد به ويژه هنگامي که اشتباهات شما را تصحيح کنند! زن ها هميشه حساب دقيق قول هاي همسرشان را دارند، زن ها حساب زمان ها و مناسبت هاي رمانتيک را هميشه دارند، زن ها حساب کارهايي را با دقت نگه مي دارند که مردها دوست ندارند به آنها در اين باره يادآوري شود. و بيشتر اوقاتي که زن ها حساب زمان را دارند، مردها دچار سوءتفاهم مي شوند و چنين برداشت مي کنند که زن ها به آنها گير مي دهند و عصبي، دعوايي، کنترل گر و سلطه جو هستند و دست آخر نتيجه مي گيريد شما را زير نظر گرفته اند، به شما امرونهي مي کنند سرکوفتشان مي زنند و يا جاسوسي تان را مي کنند. زن ها از اين برخورد عکس العمل مردها مي رنجند و احساس مي کنند نيت آنها را بد تعبير کرده اند و پيش خود مي گويند «من فقط مي خواستم کمک کرده باشم» و آنچه بايد شما آقايان درباره همسرتان بدانيد اين است که زن ها از آن رو حساب زمان و کارهاي شما را دارند که مي خواهند مفيد و کمک کار باشند. نه به اين دليل که مي خواهند شما را کنترل کنند و به پروپاي شما بپيچند. زنها تنها به اين دليل به زمان توجه دارند که ساختارشان اين گونه است و گرنه به زمان حتي فکر هم نمي کنند، زمان براي مردها آب مي رود در حالي که براي زنها کش مي آيد! اين حقيقت است که در بسياري از موارد، مردها احساس مي کنند که هيچ زماني نگذشته است، اما احساس زنها اين است که زمان نسبتاً زيادي گذشته است، پس لطفاً نگرش خود را نسبت به اين قضيه عوض کنيد و از اين به بعد سعي کنيد گاهي اوقات کارها را زودتر از آنچه هميشه انجام مي داديد، انجام دهيد، زودتر و بيشتر از آنچه ضروري مي دانيد به همسرتان تلفن بزنيد. دفعات بيشتري در روز از همسرتان تعريف کنيد و بگوييد دوستش داريد. سعي کنيد زمان بيشتري از آنچه به طور معمول لازم مي بينيد صرف صميميت و نزديکي با همسرتان کنيد. زنها چرخه هاي زمان را با جشن گرفتن مناسبت هاي ويژه گرامي مي دارند، روزهايي که براي خانم تان خيلي مهم هستند و اگر شما آنها را فراموش کنيد، در حقيقت، ضربه ي جبران ناپذيري بر او وارد ساخته ايد، مثل روز تولد، سالگرد ازدواج، روز مادر، عيد نوروز، حتماً در اين روزها سعي کنيد که براي او هديه بخريد و يا براي او جشني مختصر تدارک ببينيد. جشن گرفتن چرخه هاي زماني و مناسبت هاي ويژه يکي از راه هايي است که زن ها با آن خوشبختي و رشد نهال عشق و ازدواج شان را گرامي مي دارند و اين کار را با هيجان تمام انجام مي دهند در حالي که حتي با احساس ترين مردها نيز نمي توانند درک کنند که چرا زن ها مناسبت هاي ويژه را تا بدين حد گرامي مي دارند زيرا زنان با زمان ارتباطي مقدس دارند.

*بياموزيد که مستقل و مطمئن عمل کنيد.

اگر مردي هستيد نيازمند و متکي به ديگران، بايد ياد بگيريد که مستقل و مطمئن عمل کنيد. شما بايد چون شخصي در زندگي پا بگذاريد که مي تواند با زنش يا بدون او زندگي کند. مهم نيست زن چقدر قوي، موفق و مستقل است. او همچنان به دنبال مردي است که بتواند به او احترام بگذارد، به آن بنگرد و تحسين کند. زن در جستجويش براي يافتن مردي قاطع حدود قدرت شما را آزمايش مي کند. وقتي که او شما را فردي ضعيف، کليشه اي، متکي و نيازمند ببيند در نظرش قدرتمند و مهم جلوه نمي کنيد.

*مشکلات شغلي تان را به خانه نياوريد.

مرداني که گرفتاري ها و ناکامي هاي شغلي محل کارشان را به خانه مي آورند در اشتباه بزرگي هستند. تصور کنيد،دو ليوان آب بر روي ميزتان قراد دارد، يکي داراي آب صاف و شفاف مي باشد که نشان دهنده ي زندگي شخصي شماست و ديگري داراي آبي کدر وتيره مي باشد که نشانه ي زندگي کاري و شغلي شماست. آيا عاقلانه است که آب کثيف را در ليواني که آب صاف و شفاف دارد بريزيد؟ با اين عمل تان آب هر دو ليوان را کثيف مي کنيد، چرا آن دو را به طور جداگانه نگه نمي داريد؟ اگر شغل تان انتظارات شما را برآوده نمي کند، مي توانيد احساسات خود را در مورد آن ابراز داريد، ولي به صورتي نباشد که تمام احساسات منفي تان را بر سر شخصي که دوستش داريد ومهم ترين فرد زندگي تان مي باشد، خالي کنيد. چون بخشي از زندگي تان خوشايند نيست، بدين مفهوم نيست که قسمت ديگر هم بايد خراب شود و از بين برود. شما مي توانيد اين گونه فکر کنيد که براي 8 ساعت روز، بهترين کاري که مي توانستيد، انجام داده ايد و حالا بقيه ي روز را به بذل توجه و کوشش کردن براي خوشبختي فرد مورد علاقه تان مي پردازيد. زنان از بودن مردي که در همه ي اوقات، خسته، عبوس و افسرده است، لذت نمي برند. شما بايد به همان اندازه که وقت خود را صرف امور اداري مي کنيد در خانه هم همان مقدار وقت صرف کنيد.

*بيش از حد از خودتان تعريف نکنيد.

زن ها معمولاً از مردهايي که بيش از اندازه در چنگال خودستايي گرفتارند، خوششان نمي آيد. اينگونه مردها هيچ گاه از سخن گفتن در باره ي خود دست برنمي دارند. آنان ساعت ها را صرف شرح دادن کارهاي روزانه، هدف ها، تفکرها و پيشرفت هاي شان مي کنند و حتي يکبار هم سؤالي درباره ي همسرشان نمي کنند. در چنين مواقعي پيامي که زن دريافت مي کند اين است: کسي که مهم است من هستم و تو مهم نيستي. اکثر زنان تمايلي به شنيدن اين همه خودستايي ندارند و در ذهن خودشان مي گويند، چه مرد خودستايي! وَه چقد از خود راضي و از خودمتشکر است و فقط خودش را مي بيند.

*تکيه گاه امن و مطمئني براي همسرتان باشيد.

تا حالا فکر کرده ايد که چرا زن ها در مقايسه با مردان به آرامش بيشتري نيازمند هستند؟ چرا زنان به طور مستمر و مداوم از افکار و احساسات همسرشان بايد با خبر باشند؟ چرا زن ها هنگامي که مرد زندگي شان دليل ناراحتي يا نگراني خود را با آنها در ميان نمي گذارند مضطرب و نگران مي شوند؟ پاسخ تمامي پرسش هاي فوق يک چيز است. يکي از اساسي ترين نيازهاي زن ها در روابط صميمي اين است که احساس امنيت کنند، منظور امنيت جاني يا فيزيکي و جسماني نيست، بلکه بيشتر امنيت احساسي و عاطفي را در نظر داريم.احساس عميق و دروني از اين که رابطه شان محکم و استوار و ماندگار است و اين که همسرشان در عشق خود جدي و ثابت قدم است و به زن ها نيز متعهد و پاي بند باشند به طوري که بتوانند به عشق او اعتماد کنند و بنابراين بتوانند به خود نيز اجازه دهند تا تمام و کمال عشق بورزند و جز عشق پاسخ نگيرند.اين امنيت عاطفي کليد گشايش دل و جان زن محسوب مي شود و زماني که زن ها احساس امنيت مي کنند در بهترين اندازه هاي خود ظاهر مي شوند بدين معنا که آرامش بيشتر و نگراني کمتر اعتماد به نفس بيشتر و ناامني کمتر و بالاخره استقلال بيشتر و توقع کمتري خواهند داشت به عبارت ديگر، بيشتر آنگونه خواهند بود که مردها دوست دارند و کمتر آنها را عصبي خواهند ساخت!نکته مهم ديگري نيز وجود دارد که بايد همواره شما آقايان به ياد داشته باشيد:زن ها به حکم مي دانند هرگاه احساس امنيت دارند به آنچه مطلوب خود و نيز مطلوب مرد زندگي شان است نزديکتر مي شوند. لذا به طرزي هم خودآگاه وهم ناخودآگاه سعي مي کنند مرد زندگي شان را وادار سازند به گونه اي رفتار کنند که به آنها احساس امنيت بدهند و بالعکس رفتارهاي ناخوشايند زنها ريشه در احساس ناامني آنها دارد. احساس ناامني زنها را پرتوقع تر، وابسته تر و حسودتر مي کند و در اينجاست که مردان واکنش مثبتي در برابر ناامني زنان از خود نشان نمي دهند، گر چه در همين مواقع است که زن ها به حداکثر احساس امنيت از جانب مردها نيازمند هستند اما در عمل واکنش بيشتر مردها پس نشستن و دريغ کردن همان توجه و اطمينان خاطر عادي و هميشگي است که قطعاً منجر به وخيم شدن اوضاع نيز خواهد گشت! احساس ناامني بيشتر زن ها، به محض دريافت اندکي عشق، محبت، توجه و آسودگي خاطر سريعاً از بين مي رود. در اين اوقات تلاش از جانب شما آقايان، معمولاً مؤثر واقع مي شود. زيرا از بدتر شدن اوضاع جلوگيري مي کند، لطفاً از همسرتان در اين مواقع فاصله نگيريد و او را به حال خود رها نکنيد، براي او وقت بگذاريم، خانم تان را به دنياي دورن خود راه بدهيد تا او احساس امنيت کند. هيچ چيز به اندازه ي زماني که مرد ترس ها، نگراني ها، نارحتي ها و رؤياهايش را با خانمش در ميان مي گذارد در زنان احساس نزديکي و صميميت ايجاد نمي کند، مطمئن ساختن زن از عشق، تعهد و پاي بندي تان به او از مؤثرترين روش هاي توليد احساس امنيت روحي در زنهاست، با کلمات و گفته هاي خود عشق و قدرداني خود را نسبت به او نشان دهيد، به او بگوييد که در زندگي خود به او نياز داريد و دلايل آن را نيز بيان کنيد. هنگامي که در رابطه شان با شما احساس ناامني مي کند، از او بپرسيد دوست دارد چه چيزي را از شما بشنود تا نگراني هايش برطرف شوند، آن هم نه تنها يک بار بلکه چندين بار، بيشتر به او زنگ بزنيد و به او خبر بدهيد که کجاهستيد يا چه کار مي کنيد تا او بداند که به او فکر مي کنيد. به طور کلي زن به مردي نياز دارد که بتواند به وي دلگرم باشد و به هنگام لزوم از کشمکش بهره گيرد.

*ديرآمدن به منزل را به او اطلاع دهيد.

زماني که مشغله ي کاري زيادي داريد و مجبوريد ديرتر به خانه برويد و يا در مهماني هاي دوستانه و يا مراسم مختلف شرکت داريد، با تلفن به او اطلاع دهيد که ديرتر به منزل مي آيم تا او را از بابت نگراني راحت کنيد. وقتي مردي دير به خانه مي آيد و زحمت تلفن زدن به همسرش را به خود نمي دهد، موضوع اين نيست که براي شام يا ناهار منتظرتان مي باشد، بلکه هسرتان نگران شماست که اتفاقي برايتان نيفتاده باشد. زيرا زماني که شما با يک فرد بسيار مهم قرار ملاقات داريد اگر نتوانيد سر قرارتان حاضر شويد، حتماً به او زنگ خواهيد زد و او را در جريان مي گذاريد. آيا مهم ترين شخص در زندگي تان يعني همسرتان از او لياقت و استحقاق کمتري دارد؟
اگر بهانه ي شما اين باشد که من در وسط جلسه بودم و يا خيلي سرم شلوغ بود، يعني اينکه افراد حاضر در جلسه و کارتان از همسرتان بيشتر اهميت دارند. همسرتان مي خواهد با همان توجهي که شما به يک شخص خيلي مهم داريد، با او نيز دقيقاً همان رفتار شود. زيرا او استحقاق کمتري ندارد.

*لطفاً اين قدر غُر نزنيد.

براي زنان خيلي خسته کننده و رنج آور است که با مردي زندگي کنند که هميشه از همه شکايت مي کند و غُر مي زند. بعضي از مردان بيشتر وقت شان را صرف سرزنش ديگران، وقايع جامعه، عيب جويي از ديگران و انتظارات و توقعات بي جا از ديگران مي کنند. آنان به جاي اينکه گام مثبتي براي خود و همسر و جامعه شان بردارند، مرتباً در حال غُر زدن و اينکه ديگران براي من چه کار مفيدي انجام داده اند، هستند. به طور مثال مي گويند: اي کاش جامعه ي بهتري داشتم، اي کاش همسر بهتري داشتم، اي کاش شغل بهتري داشتم و هزاران اي کاش ديگر مطرح مي کنند. به شما مي گوييم خيلي از افراد در زندگي خود با وجود تمام کمبودهايي که داشته اند، اقدامات بزرگي را انجام داده اند. به جاي غُرزدن و متوقع بودن از ديگران شما بايد نحوه ي نگرش تان را به زندگي عوض کنيد. نگرشهاي شما، مثبت يا منفي، سازنده يا مخرب، تصاوير ذهني، احساسات و اقداماتي را سبب مي شوند که روي زندگي و روابط تان تأثير مي گذارند، نگرشهاي شما هم به سهم خود مبتني بر تجربيات قبلي و باورهاي شما درباره شکل و شمايل امور هستند. در هر مورد اگر مي خواهيد عملکرد خود را تغيير دهيد و به نتايج جديد و بهتري برسيد، بايد تصوير ذهني يا نگرش خود را تغيير دهيد. خوشبختانه، باورهاي شما تا حدود زياد ذهني هستند و هميشه مبتني بر واقعيات نمي باشند، بدترين باورها، باورهاي خود محدود کننده هستند باورهايي که سبب مي شوند در زمينه اي احساس کمبود کنيد، اين باورها به ندرت درست هستند اما اگر آنها را معتبر ارزيابي کنيد درباره شما مصداق و حقيقت پيدا مي کنند. پس کار مهمي که بايد انجام دهيد اين است که اين باورهاي خود محدود کننده را زير سؤال ببريد. بايد فرض را بر اين بگذاريد که اين باورها حقيقي نيستند براي لحظه اي تصور کنيد که با هيچ گونه محدوديتي رو به رو نيستيد. تصور کنيد به آنچه در زندگي مي خواهيد دست پيدا کنيد. تصور کنيد که توانمندي بالقوه شما نامحدود است نقطه شروع از ميان برداشتن هراسها و آزاد کردن توانمنديهاي بالقوه اين است که به ذهن خود باورهاي شجاعانه ي سازنده مثبت و جديد بدهيد. انسانهاي موفق کساني هستند که در مقايسه با غير موفقها با کارآيي بيشتري مي انديشند. آنها با زندگي، روابط، هدفها، و مسائلشان به شکلي متفاوت از ديگران کنار مي آيند. بذرهاي بهتري مي کارند و در نتيجه زندگي بهتري برداشت مي کنند. بياموزيد مانند موفقها فکر کنيد، به زودي از زندگي مشابه زندگي آنها برخوردار مي شويد. وقتي فکر و نگرشتان را عوض کنيد، زندگي تان تغيير مي کند و زمانيکه شما غُر مي زنيد غُرزدن ناشي از افکار منفي است که در ذهن تان پرورش داده ايد و چنين افکاري مانند سم روح تان را تخريب مي کند و شما را مستعد به ابتلاء به انواع بيماريهاي جسمي روحي مي کند. براي داشتن روح و جسمي سالم و زيبا سعي کنيد عصبانيت خود را به عقب بيندازيد. اگر عادت کرده ايد در اوضاع و احوال خاصي واکنش خشمگين نشان دهيد، خشم خودرا به مدت 15 ثانيه به تعويق بيندازيد، دفعه بعد اين مدت را به 30 ثانيه افزايش دهيد.
و سعي کنيد طول فاصله ها را هر چه بيشتر کنيد. هنگامي که ببينيد مي توانيد عصبانيت خود را به تعويق اندازيد، زماني است که خودداري کردن را ياد گرفته ايد. تعويق انداختن يعني خودداري کردن و يا تمرين کافي، عاقبت خواهيد توانست عصبانيت را به طور کامل از ميان برداريد. هنگامي که عصباني مي شويد، به خود يادآوري کنيد که هر کس حق دارد آن چيزي باشد که خودش انتخاب مي کند و توقع شما مبني بر اينکه ديگران با آنچه هستند متفاوت باشند، فقط موجب دوام عصبانيت شما مي شود. سعي کنيد ياد بگيريد که به ديگران حق انتخاب بدهيد، همان گونه که خود بر اين حق اصرار داريد.و غُرزدن و دائماً عصباني شدن مانع از پيشرفت شما در زندگي و داشتن روابط لذت بخش و هم چنين رسيدن به اوج قله هاي موفقيت مي گردد.

*به همسرتان احساس ارزشمند بودن هديه کنيد.

نياز به ارزشمند بودن يکي از اساسي ترين و مهمترين نيازهاي پنهان زن هاست،زن ها نياز دارند احساس ارزشمندبودن کنند و از شما مردها بشنوند که نقش مهمي را در زندگي شما ايفا مي کنند، حقيقتاً بيشتر مردها هرگز نمي دانند که زنها تا چه حد نياز دارند احساس ارزشمند بودن کنند و حقدر نياز دارند احساس کنند که در زندگي مرد زندگي شان تأثير مثبتي مي گذارند. اين موضوع بالاخص هنگامي بيشتر صحت پيدا مي کند که مرد، زن خود را قوي و توانمند مي بيند.چرا که در اين گونه مواقع به غلط فرض مي کند که اعتماد به نفس ظاهري زن به اين معناست که احساس خوبي نسبت به خود داشته است و ديگر نيازي ندارد بشنود که چقدر زن خوبي است. البته اين باور غلط است و زنها هر قدر هم که موفق، با نفوذ هم که باشند، همواره به تأييد و تحسين از جانب همسرشان نياز دارند. پس مردان عزيز به همسرتان نشان دهيد که خوشحالي او اولويت اول شما مي باشد، قبل از آن که به شما بربخورد، بگذاريد برايتان توضيح دهم،بيشتر زن ها چنان عشق را اولويت اول خود قرار داده اند و چنان هميشه سعي درخوشحال کردن ديگران دارند که فکر و ذکرشان اين است که چگونه شوهرشان را خوشحال نگه دارند، چنانچه بي پرده و صريح باشيم بايد اذعان کنيم که اغلب مردها نيز بيشتر به فکر خودشان هستند تا آن که به نيازهاي همسرشان توجه و بر روي آن تمرکز کنند.
نتيجه اين که مردها اغلب خود شيفته تر از زن ها هستند. به اين معنا که لحظات کمتري به فکر ديگران اند لحظات بيشتري را غرق در خود، بي آنکه بخواهند يا حتي بدانند .زن ها هرگز فکر نمي کنند که مرد زندگي شان نمي خواهد آنها را خوشحال کند. بلکه تنها چنين باور دارند که خوشحالي زن اولويت اول آنها نيست. مردها معمولاً پس از آن که امور مربوط به کار و شغل و نيز تفريح و استراحت شان را رتق و فتق کردند يا پس از آن که صداي زنشان به آسمان بلند شود، به او و خوشحالي او مي پردازند. پس لطفاً سعي کنيد چيزهايي که براي خانم تان اهميت دارد شناسايي کنيد و سپس تمامي تلاش خود را به کار گيريد تا آن چيزها را يا کارها را برايش انجام دهيد، از او بپرسيد دوست دارد چه کار کند و اينکه چه چيز يا چيزهايي او را خوشحال مي کند،ديگر اينکه به همسرتان نشان دهيد که به زندگي اش علاقمند هستيد هنگامي که شما از چيزهايي که در زندگي همسرتان اتفاق مي افتد جويامي شويد و خود را درگير مي کنيد، گويي به خانم تان مي گوييد «هر چه براي تو مهم است پس براي من نيز مهم است و مي خواهم همه چيز را درباره آن بدانم» درباره فعاليت هايي که براي خانم تان مهم هستند از او بپرسيد، همواره خود را در جريان آخرين وقايع و اتفاقات زندگي او قرار دهيد. درباره آنچه مي خواسته با شما در ميان بگذارد، صحبت را پيش بکشيد تنها با اندکي تلاش مي توانيد به او نشان دهيد که به آنچه برايش مهم است اهميت مي دهيد و اينکه برايش ارزش قائل هستيد.
توصيه ديگر اينکه به او نشان دهيد که به او نياز داريد. بيشتر زن ها به درستي نمي دانند که شوهرشان چقدر به حضور آنها در زندگي خود نياز دارند اکثرزن ها شاکي هستند که شوهرانشان هرگزبه آنها نشان نمي دهند که چقدر دوستشان دارند و احتمالاً چنانچه آنها بگذارند و بروند هرگز دل شوهرشان براي او تنگ نمي شود، اما هنگامي که با مردها صحبت مي کنيم در کمال تعجب اعتراف مي کنند که عموماً همسر خود را دوست دارند و اينکه بسيار به او و هر آنچه در زندگي او انجام مي دهند، نيازمند و محتاج هستند، چرا؟ زيرا مردان دوست دارند قوي، مستقل و خودکفا ظاهر شوند واين فکر که به همسر خود نيازمند هستند مي تواند برايشان ناراحت کننده يا حتي وحشتناک باشد.
نتيجه اين مي شود که ممکن است گاهي اوقات البته به طرزي ناخودآگاه سعي کنيد به او نشان دهيد که آنقدرها هم به او نياز نداريد و به شيوه هاي گوناگون اين فکر را به او ثابت مي کنيد:1-از او درخواست کمک نمي کنيد 2- نظرات و توصيه هاي او را جدي نمي گيريد 3-ناامني و آسيب پذيري خود را در رابطه با او پنهان مي کنيد و... در صورتيکه خانم تان به احساس با ارزشمند بودن نياز دارد و شما مردها به سختي مي توانيد چيزي را از خانم تان دريافت کنيد و يا تقاضاي کمک کنيد واينجاست که زن احساس مي کند که به حساب نيامده و اينکه آنچه براي ارائه دارد، به قدر کافي ارزشمند يا خواستني نيست پس لطفاً از همسر خود کمک بخواهيد يا حداقل هنگامي که خودش کمک يا توصيه اي ارائه مي دهد آن را پس نزنيد، به خانم تان نشان دهيد که هرگز برايتان عادي نشده است و در برابر ديگران از او تعريف و تمجيد کنيد علاوه بر اين که در تنهايي از نقاط مثبت همسرتان تعريف مي کنيد بايد در زماني که در حضور ديگران قرار داريد، به توانايي هاي او اشاره کنيد. ممکن است او شرمنده شود اما در اصل از اين کار شما لذت مي برد. تحقيقات نشان داده که تعريف در برابر ديگران سه برابر اثر بخش تر است. نزد اقوام و فاميل به او احترام بگذاريد و به او احساس با ارزشمند بودن را هديه کنيد.




:: موضوعات مرتبط: همسران نمونه , ,
:: بازدید از این مطلب : 1193
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : موعظه
ت : یک شنبه 19 مرداد 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');