همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 131
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 701
بازدید ماه : 2216
بازدید کل : 186753
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجازی، پدیده‌های نوظهوری هستند که با فراگیر شدن اینترنت، به سرعت بر تعداد آنها افزوده شد. همچنین با توجه با جذابیت‌های خاص این فضا و امکانات مختلفی که این شبکه‌ها ارائه می‌دهند، توانست مخاطبان بسیاری را هم به خود جذب کند. در حال حاضر از میان صدها شبکه اجتماعی که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، 52 شبکه در ایران کاربران بسیاری دارد. فیس‌بوک، توئیتر، تلگرام، لاین، واتس‌آپ، اینستاگرام از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نرم‌افزارهای فضای مجازی است که در ایران مورد توجه قرار گرفته است و در بین این نرم‌افزارها نیز تلگرام با حدود 24 میلیون کاربر ایرانی، محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی در ایران است. اما سؤال اساسی این است که مؤسسان و طراحان این نرم‌افزارها به چه دلیلی آنها را به صورت رایگان عرضه کرده‌اند و به کاربران‌شان، خدمات می‌دهند؟ منبع درآمد اصلی این شبکه‌ها از کجاست؟ در این گزارش سعی شده است که با اشاره به جزئیات برخی شبکه‌های پرطرفدار در ایران به  این پرسش پاسخ داده شود.

 
* وایبر
نرم‌افزار وایبر، یکی از اولین نرم‌افزارهایی بود که علاوه بر ارائه خدمات چت رایگان، گفت‌وگوی رایگان اینترنتی و گفت‌وگوی تصویری را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌داد. همچنین می‌توان گفت که از میان دیگر پیام‌رسان‌ها اولین نرم‌افزاری بود که به دلیل امکاناتش و همچنین قابلیت ساخت گروه، استقبال بالایی از آن شد.
این شرکت در سال 2013، به یک شرکت ژاپنی به نامRakuten  فروخته شد. در واقع شرکت Rakuten چیزی شبیه به آمازون اما برای بازار ژاپن است. این شرکت، وایبر را با پرداخت ۹۰۰ میلیون‌ دلار به تصاحب خود درآورد.
 کاربران وایبر در 7 مه 2014 به 360 میلیون کاربر رسیدند و جالب‌تر اینکه کاربران در روز حدود 10 میلیون گفت‌وگو با میانگین دو میلیارد دقیقه انجام می‌دهند و بیش از شش میلیارد پیامک در ماه ارسال می‌کنند. این در حالی است که کاربران وایبر در ماه دسامبر 2016 به 800 میلیون نفر رسیده است. در سال 93، حدود 9 میلیون و500 هزار کاربر ایرانی عضو این نرم‌افزار بوده‌اند که در آن زمان بیش 11 درصد از کل کاربران وایبر را شامل می‌شود. این نرم‌افزار برای اینکه کاربر بتواند با افرادی که این پیام‌رسان را در گوشی خود نصب نکرده‌اند هم تماس بگیرند، سرویسی به نام viber out  را طراحی کرده است. اما برای استفاده از آن کاربران باید هزینه‌ای را پرداخت کنند. 
* فروش استیکر و بازی
با فراگیر شدن شبکه‌های مجازی، مفهوم استیکرز یا شکلک‌های مجازی به طور کلی تغییر کرد و انواع مختلفی از این شکلک‌ها طراحی و عرضه شد که کاربران در جای مناسب از آنها استفاده می‌کنند. در نرم‌افزار پیام‌رسان وایبر، برخی از این شکلک‌ها رایگان و برخی دیگر هم پولی هستند و برای استفاده از آنها کاربران باید، هزینه پرداخت کنند. بنابراین فروش استیکر هم یکی دیگر منابع درآمدزایی وایبر محسوب می‌شود. همچنین درون نرم‌افزار، تعدادی بازی آنلاین طراحی شده است که بسیاری از آنها پولی است و‌ شرکت وایبر از این طریق هم درآمد‌زایی می‌کند. گفتنی است شرکت وایبر در سال 2014، ششصد و ۵۶ میلیون دلار از طریق فروش بازی و استیکر درآمد داشته است.
 
* درآمدزایی از طریق محدودیت
وایبر به دلیل ارائه خدمات ارسال پیام و تماس رایگان، ضرر بسیاری را به شرکت‌های مخابراتی کشورهای مختلف وارد کرد. به همین دلیل برخی از کشورها با پرداخت هزینه به شرکت وایبر ارسال پیام و تماس را از این کشورها محدود کرده‌اند و تنها پیام‌ها یا تماس‌های ورودی محدود نیست؛ یعنی اگر در یکی از این کشورها از طریق سیم کارت شرکت‌های مخابراتی آنها، وایبر فعال شود، فقط می‌توان پیام را از دیگر مخاطبان دریافت کرد، ولی برای ارسال پیام و تماس تصویری، محدودیت وجود دارد.
 
* واتس‌آپ
در سال 2009 ژان کوم (Jan Koum)  و برایان آکتون (Brian Acton)  که پیش از آن در شرکت یاهو فعالیت داشتند، شرکت واتس‌آپ را تأسیس کردند. پس از اینکه این نرم‌افزار توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند و هنگامی که در سال 2014 دارای 450 میلیون عضو شد، با پیشنهاد ۳/۱۹ میلیارد دلاری رئیس فیس‌بوک، مارک زاکربرگ روبه‌رو شد و مدیران این شرکت، واتس‌آپ را با این مبلغ افسانه‌ای به فیس‌بوک واگذار کردند. 
واتس‌آپ کاربران زیادی دارد، به طوری که در اوایل فوریه ۲۰۱۶ این پیام‌رسان اعلام کرد تعداد مشترکان شبکه از مرز یک میلیارد نفر گذشت، در حالی که کاربران ایرانی این شبکه حدود 12 میلیون نفر در سال 93 تخمین‌زده می‌شود.
 
* تلگرام
پیام‌رسان تلگرام در سال 2013 از طریق دو برادر با نام‌های «پاول دورف» و «نیکلای دورف» به بازار آمد. به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت «قلعه دیجیتال» که در ایالات‌متحده مستقر است، پشتیبانی مالی و زیرساختی پیام‌رسان تلگرام را بر عهده دارد. مدیریت «قلعه دیجیتال» بر عهده «پاول دروف»، «اکسل نف» و خانواده «لاشویلی» است، ضمن آنکه سرمایه‌گذار اصلی آن، «میخائیل میری لاشویلی»،  فرمانده عالی‌رتبه نظامی ـ امنیتی یگان «سایرت متکل» رژیم صهیونیستی و عضو هیئت رئیسه کنگره جهانی یهود می‌باشد.
این نرم‌افزار در سال 2013، حدود 100 هزار کاربر داشت و طبق آخرین آمار در فوریه 2016، تعداد کاربرانش به بالای 100 میلیون نفر رسیده است. این نرم‌افزار بیشتر در بخش آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که ایران، بیشترین کاربر را در این نرم‌افزار دارد و اکنون حدود 24 میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند.



:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 1867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 30 دی 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');