ترفندهای جدید رسانه‌های معاند
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 713
بازدید ماه : 2975
بازدید کل : 190236
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

رسانه‌های معاند همچون آفتاب پرست مقابل هر موضوعی درباره ایران رنگ عوض می‌کنند و برای جذب مخاطب حاضرند خوراکی از جنس دروغ تهیه کنند تا شاید اعتباری نزد مردم به دست بیاورند.
 رسانه‌های ضد انقلابی که تعداد آنها کم نیست این روزها خط مشی تازه‌ای را دنبال می‌کنند از جمله اینکه «ما حامی مردم شریف ایران هستیم»، «ما خواهان آزادی مردم هستیم»، «حتی برخی جناح‌ها در داخل با ما همسو هستند» و... درحالی که تمام این خط مشی‌ها یک نوع شارلاتانیزم رسانه‌ای است تا به نحوی به خود اعتبار ببخشند، غافل از آنکه وجود گرایش‌ها و احزاب مختلف در داخل کشور نشان از پویایی واقتدار نظام سیاسی ایران اسلامی دارد.

رسانه‌های معاند همچون آفتاب پرست مقابل هر موضوعی درباره ایران رنگ عوض می‌کنند و برای جذب مخاطب حاضرند خوراکی از جنس دروغ تهیه کنند تا شاید اعتباری نزد مردم به دست بیاورند.

 رفتارهایی از قبیل تهیه مصاحبه دروغ با افراد ناشناخته، شانتاژ خبری، تهیه گزارش‌های خلاف واقع، زدن اتهامات واهی به جمهوری اسلامی به انحا مختلف و. .. از جمله عملکرد این رسانه‌های معاند فارسی زبان است که همگی از حمایت مالی کشورهای غربی و استکباری از جمله آمریکا و انگلیس برخوردار هستند.

مشروعیت بخشی با تهیه مصاحبه دروغ
چندی پیش شبکه ضد انقلاب «من و تو» با پخش صدای ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان و همچنین نقل مطالبی از محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز ادعا کرده بود که به دنبال پیگیری سوژه‌های خود از نزدیک و صدا به صدا با نمایندگان مجلس ایران است! همچنین با گذشت یک هفته، مجددا این شبکه ضد انقلابی تلاش کرد تا نفوذی به بهارستان داشته باشد، و مدعی مصاحبه‌ای دیگر شد.

پس از پیگیری‌های به عمل آمده در داخل مشخص شد که نمایندگان مذکور هیچ‌گونه  گفت‌وگویی با این رسانه ضد انقلاب نداشته و بعضا با آن برخورد هم داشته اند!

سیدنظام موسوی مدیرمسئول خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه  کیهان می‌گوید: «همواره برخی از رسانه‌های وابسته به سیستم‌های امنیتی و اعتقادی دشمن ایران در تلاش هستند تا به نوعی با داخل ایران ارتباط  بگیرند و در قالب‌های پوششی نکاتی را از نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و دولتمردان به دست آورند.»

وی ادامه می‌دهد: «یکی از اقداماتی که آنها در گذشته انجام می‌دادند این بود که برخی از خبرنگاران فارسی زبان آنها که بعضا در گذشته در داخل فعال بودند، با سوء استفاده از ارتباطات قبلی خود با نمایندگان و فعالان سیاسی گفت‌وگو می‌کردند که به نوعی کلاهبرداری رسانه‌ای بود که می‌دیدیم این مطالب از رسانه‌های خارج از کشور سر در می‌آورد، در عنوان دیگرنیز حتی خود را به عنوان خبرنگار رسانه داخلی معرفی می‌کردند که درحال حاضر این اقدامات همچنان پابرجاست.»

موسوی در ادامه تصریح می‌کند: « امروز با مدل جدیدتری روبه رو هستیم به نام «رسانه‌های نیابتی» که در شبکه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرده‌اند، بارگذاران و ادمین‌های این رسانه‌های نیابتی در خارج از کشور حضور دارند اما می‌بینیم که کاملا با جریانات داخلی هم سو هستند، هویت واقعی این کانال‌ها مشخص نیست و حتی خبرنگارانی هم در داخل دارند که نیابتا جریان‌سازی را صورت می‌دهند.»

مدیر مسئول خبرگزاری فارس می‌افزاید: «کانال‌های تلگرامی که ضد انقلاب هستند مدیرانشان همگی در خارج از کشور حضور دارند اما بخش عمده‌ای از بدنه آنها که برایشان تامین محتوا می‌کند در داخل کشور هستند که بدون مجوزهای لازم مراجع نظارتی از ظرفیت‌های داخلی استفاده می‌کنند.»
 
 ترفندهای جدید رسانه‌های معاند در پوشش اخبار داخلی
قانون چه می‌گوید؟
کارشناسان سیاسی معتقدند باید به این نکته توجه داشت که اگر محتوای مصاحبه همسو با خطوط قرمز نظام باشد اما منجر به مشروعیت بخشی به آن رسانه‌های معاند شود، عناوین مجرمانه خواهد داشت.

 به عنوان مثال طبق قانون 500 مجازات اسلامی؛ هرکس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی کند، به حبس از سه ماه تا ‌یک‌سال محکوم خواهد شد.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه ۷ آذر، درباره مصاحبه برخی از نمایندگان مجلس با یکی از شبکه ماهواره‌ای ضدانقلاب اعلام کرد که شورای عالی امنیت ملی در سال‌های گذشته مصوبه‌ای درباره مصاحبه با شبکه‌های «منتسب به ضد انقلاب و یا متعلق به کشورهای متخاصم» تصویب کرده است. (لازم به ذکر است این مصوبه در خصوص مقامات جمهوری اسلامی ایران است)  این مصوبه ابلاغ شده و هر کسی که مخالف آن اقدام کند و با شبکه‌های ماهواره‌ای «ضد انقلاب و وابسته به ضد انقلاب» مصاحبه کند، حتما تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

بر همین اساس باید تاکید کرد هر فرد انقلابی نباید چنین اقدامی را انجام دهد چرا که رسانه‌های معاند مورد اعتماد نیستند و حقایق و مسائل بیان شده را وارونه جلوه داده و در واقع به دنبال سوء استفاده‌ علیه نظام اسلامی هستند، هدف سایت‌ها و رسانه‌های معاند از انجام مصاحبه، انتشار اخبار دروغ و سیاه نمایی است و با توجه به ماده 500 قانون مجازات اسلامی همکاری با شبکه‌‌ها و رسانه‌های معاند و وابسته به دشمنان نظام جرم تلقی خواهد شد.

اوج شارلاتانیزم رسانه‌ای در رسانه‌های ضد انقلاب‌ها
حسن عابدینی کارشناس مسایل رسانه در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید:
 « رسانه‌هایی که به زبان فارسی در آن سوی مرزها راه اندازی شده‌اند را نمی‌توان رسانه تلقی کرد چرا که مرکزی هستند متشکل از افراد ضد انقلاب که دور هم جمع شده‌اند و از طریق عملیات روانی و جنگ نرم سیاست‌های دیکته شده از طرف استکبار و دشمنان ملت ایران را مو به مو اجرا می‌کنند. و در واقع هدفشان جریان‌سازی رسانه‌ای علیه ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی مردم ایران است.»

وی در ادامه تصریح می‌کند: «می‌دانید که رسانه باید متشکل از افرادی باشد که یا نسبت به یک موضوع بی‌طرف باشند و یا ضدیت علنی با آن موضوع نداشته باشند اما شبکه‌هایی همچون بی‌بی سی، من و تو، و صدای آمریکا،رادیو فردا، رادیو زمانه و... ضدیت علنی با جمهوری اسلامی ایران دارند و بنابراین نمی‌توان نام رسانه بی‌طرف را روی آنها نهاد.»
 
عابدینی می‌افزاید: «مسئولین و مردم ایران حاضر نیستند با این رسانه‌ها و خبرنگاران آنها که هویت خود را مقابل چند دلار از دست داده‌اند مصاحبه کنند بنابراین این‌ها تلاش می‌کنند تا با فریب و دسیسه گفت‌وگوهایی را انجام دهند، طبعا از این گفت‌وگوها برای پیشبرد مقاصد خود استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آنها اعتبار بخشی به رسانه خودشان است، هیچ مسئول ایرانی حاضر نیست با یک رسانه‌ای که ضدیت آن با مردم ایران و نظام مشهود است مصاحبه کند اما آن طرف با ترفند‌هایی از این قبیل که من از فلان رسانه و سایت هستم با اینها صحبت می‌کنند.»

این کارشناس رسانه‌های بین الملل با اشاره به اینکه برخی از این افراد برخی واژگان را در مصاحبه‌های خود واژه گذاری می‌کنند می‌گوید:

 « دغل کاری و شارلاتانیزم رسانه‌ای در کار آنها به اوج رسیده است تا به رفتار غیرحرفه‌ای خود مشروعیت بخشند.»

ترفندهای نخ نمای رسانه‌های معاند
یک کارشناس مسایل سیاسی به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «این روزها رسانه‌های ضدانقلاب به هر ترفندی متوسل می‌شوند تا شاید بتوانند در احساسات پاک مردم ایران نسبت به نظام اسلامی خللی ایجاد کنند.»

وی در ادامه همین بحث به ذکر مثالی می‌پردازد و می‌گوید: «به عنوان مثال یکی از این نقشه‌های شومی که از طریق همین رسانه‌های معاند و شبکه‌های اجتماعی برای مردم به ویژه جوانان طراحی شده این است که ضد انقلاب می‌خواهد رژیم منحوس پهلوی را از خطاها و گناهان صورت گرفته تبرئه کند و با برنامه‌های تبلیغاتی از جنبه‌های درونی، احساسی و ملی می‌کوشند تا افکار عمومی جوانان و ملت ایران را فریب دهند و رژیم رسوای پهلوی را بزک کنند و حقایق را وارونه جلوه دهند.»

این کارشناس مسایل سیاسی تصریح می‌کند: «از دیگر هجمه‌های رسانه‌های ضد انقلاب می‌توان به تهییج مردم نسبت به تجمع و شورش‌ها اشاره کرد که بابت هر مسئله‌ای تلاش دارند صبر و آرامش را از ملت ایران بگیرند و با بزرگنمایی مشکلات موجود راه فکری آنها را برای دریافت حقیقت مسدود کرده و در مراتب بالاتر همچون فتنه 88 دست به تشویش اذهان عمومی و حرکت عیه نظام بزنند، که در این میان نباید حرکت‌های آنان را کوچک شمرد بلکه باید با هوشیاری مقابل آنها ایستاد.»

منبع: کیهان




:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 22 آذر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');