ابعاد پنهان و راهبردی کودتا در ترکیه
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 550
بازدید ماه : 2065
بازدید کل : 186602
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

بی ثبات‌سازی ترکیه و ایجاد جنگ داخلی در این کشور، رژیم صهیونیستی را یک گام به تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه نزدیکتر می‌کرد.
رضا سراج کارشناس ارشد مسائل راهبردی طی یادداشتی در کانال شخصی اش نوشت:
 
مقدمه :
 
دستگیری «آکین اوزتورک» وابسته نظامی ترکیه در اسرائیل که از آن به عنوان مغز متفکر کودتای نافرجام یاد می شود؛ ابعاد پنهان و راهبردی وقایع ترکیه را گویاتر می‌کند. بی ثبات‌سازی ترکیه و ایجاد جنگ داخلی در این کشور، رژیم صهیونیستی را یک گام به تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه نزدیکتر می‌کرد.   

کشورهای هدف در بالکانیزاسیون منطقه :
 
موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سال 2014 گفت « مرزهای خاورمیانه مسلما تغییر خواهد کرد.» سوریه، عراق و ترکیه کشورهای هدف در تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه هستند. در این طرح، سوریه به سه قسمت علوی، کردی و سنی تقسیم می شود و عراق نیز به سه بخش شمالی به مرکزیت موصل، مرکزی با محوریت بغداد و جنوبی با مرکزیت بصره تجزیه می گردد. در بالکانیزه کردن منطقه، ترکیه نیز به سه بخش اروپایی، کردی و آسیایی تقسیم می شود.

تجزیه منطقه برای گسترش ناتو به شرق :
 
ناتو برای گسترش به شرق، چشم به کریدوری دارد که بخشی از سوریه، عراق و ترکیه را شامل می شود. ناتو قصد دارد از طریق کریدور کردی به حوزه قفقاز و هارتلند (قلب) جهان راه یافته و سپس حوزه نفوذ خود را تا هند، امتداد دهد.

بالکانیزه کردن منطقه و گسترش ناتو به شرق، امنیت ملی ایران و روسیه را با مخاطرات جدی مواجه می کند. برخی آگاهان، بحران قره باغ را نیز در این چارچوب تحلیل می کنند.

سایر اهداف بالکانیزه کردن منطقه :

تامین امنیت و حفظ بقاء رژیم صهیونیستی
مهار ایران و قطع ارتباط بین ایران و محور مقاومت
مهار ژئوپلتیکی روسیه و تضعیف اقتصاد این کشور
تسلط بر منابع انرژی در منطقه قفقاز و دریای خزر
ممانعت از تسلیحاتی شدن انرژی توسط ایران و روسیه



:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 862
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 27 تير 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');