سه وزیریک شبه برکناشدند
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 555
بازدید ماه : 2070
بازدید کل : 186607
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

شاه سلمان با صدور فرمانی حکومتی، ساختار کابینه وزارتی، مسئولان موسسات و هیئت های سعودی را تغییر داد.
 
اینجا قرن ۲۱؛ پنج وزیر یک شبه برکنار می شوند



"ملک سلمان" -پادشاه عربستان سعودی- با صدور فرمانی حکومتی، ساختار کابینه وزارتی، مسئولان موسسات و هیئت های سعودی را تغییر داد.

 
به موجب این دستور، برخی از وزارتخانه ها و هیئت ها حذف و یا ادغام شدند و همچنین برخی از وزرا، از سمت خود برکنار شدند.
 
بر این اساس، وزارت آب و برق حذف و "علی النعیمی" -وزیر نفت-، "عبدالله المقبل" -وزیر راه و ترابری-، "توفیق الربیعه" -وزیر بازرگانی -، "خالد الفالح" -وزیر بهداشت-، "ماجد القصبی" -وزیر امور اجتماعی- از سمت خود برکنار شدند.
 

بر اساس دستور سلمان بن عبدالعزیز نام وزارت تجارت و صنعت به وزارت تجارت و سرمایه گذاری تغییر کرد. نام وزارت نفت به وزارت انرژی و صنایع و معادن تغییر یافت. وزارتخانه های کار و امور اجتماعی هم در یکدیگر ادغام شدند. شوراهایی به نام شورای عالی تفریح و شورای عمومی فرهنگ تشکیل خواهد شد.

اما چه عوامل و زمینه هایی باعث می شود تا شاه سلمان! تدبیر برکناری یک شبه و شاهانه ای را راه بیاندازد؟البته کشوری که برگزار نشدن انتخابات در نظام سیاسی آن جایی ندارد هم چیز در آن بر اساس زد و‌بند فامیلی و پشتیبانی آمریکا شکل میگیرد چنین تغییراتی هم در کابینه وزارتی دور از ذهن نیست.


عربستان سعود با تجاوز به یمن در مدت قریب به یک سال زیر ساخت های این کشور را مورد هدف قرار داده و بیش از 80 درصد مردم یمن را آواره ساخته است، تجاوزی که آنها با استفاده از جنگنده های خود غیر نظامیان در همسایگی خود را هدف قرار دادند و تا کنون به هیچ آتش بسی پایبند نبوده اند.

اینجا قرن ۲۱؛ پنج وزیر یک شبه برکنار می شوند!


جنگ فرسایشی با یمن نه تنها موفقیتی برای ریاض به همراه نداشته بلکه باعث شده این نظامی پوسیده لایه های کهنه و درخال فروپاشی خود را بیشتر از گذشته به نمایش بگذارد چرا که جدا از فشارهای داخلی٬ چهره بین المللی این کشور بیش از گذشته خدشه دار شد. از سوی دیگر وزیر دفاع این کشور با توجه به بی تجربگی با هزینه های جنگی میلیارد دلاری به خاطر جنگ با یمن نقدهای بسیاری را روانه آل سقوط داشته است

"کشورداری" عنوانی است که حاکمان سعودی معنای دقیق ان را گم کرده و می خواهند با استفاده از منطقه داری به این امر برسند، در حالی که از اداره کشور خود عاجزند اما با سرک کشی و نقشه ریزی سعی در تعمیم دادن مشکلات خود به منطقه غرب آسیا دارند.به همین جهت شاه سلمان از خود اقتدار نشاد داده و با ادقام و‌بر کناری وزارتخانه و وزرای خود٬ خیالش را راحت کرد٬ چرا که اگر میتوانست و شاید رویش میشد! همه وزارتخانه ها را تبدیل به وزارت جنگ می کرد.

از دیگر مشکلاتی که می‌‌توان به صورت کلی به آن اشاره کرد تنش در خاندان سلطنتی حکام سعودی و کهولت سن پادشاه این کشور از سویی و متهم کردن ولیعهد این کشور به زوال عقل از سوی برخی از دست‌اندرکاران سعودی، نبود آینده‌ای روشن برای حکومت و سردامدران آن است.

فساد در خاندان سلطنتی آل سعود و سوء استفاده از قدرت در توسط شاهزادگان سعودی از دیگر مواردی است که موجب نارضایتی مردم شده و اندیشکده واشنگتن در مطلبی آورده است که ده‌ها سال است که اعضای آل سعود به خاطر استفاده‌های مالی از موقعیت سلطنتی خود و رفتار متکبرانه مورد انتقاد بوده و هستند.خطرات داخلی و خارجی ناشی از گروه های تروریستی که بخش قابل توجهی از آنها دست پرورده ریاض محسوب می شوند، امنیت عربستان را با تردید مواجه می کند و افزون بر آن دیگر نمی توان از این کشور به عنوان سرزمینی آکنده از رفاه و ثروت یاد کرد زیرا با کاهش شدید قیمت های نفت که البته مسبب آن نیز خود عربستان است، بودجه این بزرگترین تولیدکننده نفت جهان با مشکل روبرو شده و کسری بودجه های کمرشکنی در انتظار این کشور خواهد بود. بدین ترتیب عربستان در عمل دیگر نمی تواند از نفت به عنوان یک سلاح استفاده کند.

اینجا قرن ۲۱؛ پنج وزیر سعودی یک شبه برکنار می شوند!


ملک سلمان پس از به قدرت رسیدن، همانطور که پیش بینی می شد تغیرات زیادی را در رده های بالای قدرت صورت داد که با توجه اینکه تا قبل از وی چنین تغییراتی به یک باره مرسوم نبوده و اشخاص پیری چندین سال بود که امور را در دست داشتند با عث شد تا اختلافات جدی میان شاهزادگان دربار شکل بگیرد چراکه قدرت در رژیم آل سعود هیچگاه بر اساس شایستگی تقسیم نمی شود.

ملک سلمان در حال حاضر فرتوت و بیمار است. او حداقل یک سکته قلبی را پشت سر گذاشته و در گفت وگوها و مصاحبه ها آشکارا آشفته نشان می دهد و چند دقیقه ای زمان لازم دارد تا بتواند تمرکز خود را به دست آورد و اگر بخواهیم به صورت انگشت شمار بله مشکلات منطقه ای عربستان اشاره کنیم بدون شک باید از جنگ با یمن که به صورت فرسایشی در حال انجام است و حمایت از تروریست ها و باج دادن های بسیار به رزیم صهیونیستی نام برد که هزینه های بسیاری را متوجه این کشور ساخته و آل سعود بدون توجه به خواسته های مردم خود دست به چنین جنایت هایی می زند.

گزارش از هدیه آقاپور




:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 922
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');