کارفرهنگی راباکنسرت واردوی مختلط اشتباه گرفته اند
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 105
بازدید دیروز : 127
بازدید هفته : 748
بازدید ماه : 2263
بازدید کل : 186800
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رؤساي دانشگاه‌ها، مراكز و مؤسسات آموزش عالي، پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز پژوهشي كشور ضمن تبيين مبسوط تاريخ و ميراث و تجربه علمي كشور در دوران قبل و بعد از اسلام و جايگاه و نقش دانشگاه‌ها در تاريخ معاصر، به ويژه در نهضت اسلامي و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بر لزوم برنامه‌ريزي دانشگاه‌ها و مراكز علمي براي استفاده از ميراث و تجارب علمي متراكم، به‌منظور نقش آفريني در ايجاد «تمدن نوين اسلامي» تأكيد كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رؤساي دانشگاه‌ها، مراكز و مؤسسات آموزش عالي، پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز پژوهشي كشور ضمن تبيين مبسوط تاريخ و ميراث و تجربه علمي كشور در دوران قبل و بعد از اسلام و جايگاه و نقش دانشگاه‌ها در تاريخ معاصر، به ويژه در نهضت اسلامي و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بر لزوم برنامه‌ريزي دانشگاه‌ها و مراكز علمي براي استفاده از ميراث و تجارب علمي متراكم، به‌منظور نقش آفريني در ايجاد «تمدن نوين اسلامي» تأكيد كردند و گفتند: نيازسنجي علمي براي حال و آينده، جلوگيري از كاهش سرعت پيشرفت علمي، اجراي دقيق نقشه جامع علمي، توجه به كيفيت در آموزش عالي، پيگيري جدي ارتباط دانشگاه و صنعت، نقش‌آفريني دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتي، گسترش فضاي فرهنگ ايماني و اسلامي، عمق بخشي بصيرت ديني و سياسي، و ميدان‌دادن به دانشجويان و اساتيد ارزشي، انقلابي و متدين، از لوازم نقش آفريني دانشگاه‌ها در شكل‌گيري تمدن نوين اسلامي است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار، جلسات با دانشگاهيان را يكي از بهترين و شيرين‌ترين جلسات توصيف كردند و با اشاره به جايگاه علم به عنوان ابزار پيشرفت و اقتدار، افزودند: دانشگاه مهم‌ترين مركز تربيت مديران آينده كشور است، به گونه‌اي كه عملكرد مناسب يا غير مناسب دانشگاه‌ها در اين زمينه، آينده كشور را تحت تأثير قرار خواهد داد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به سابقه طولاني پرورش و تربيت بزرگان و نخبگان علمي در ايران، همچون ابن سينا، فارابي، زكرياي رازي، خوارزمي و تعداد زياد ديگري از نام آوران علمي در عرصه‌هاي مختلف اشاره و خاطرنشان كردند: ايران در طول تاريخ، قلّه توليد فكر و علم بوده است و اين روند تا قبل از دوران قاجار و پهلوي ادامه داشت. ايشان گفتند: متأسفانه در دوران قاجار و پهلوي، حركت علمي كشور به دلايل خاص متوقف شد و در زماني‌كه دوران شكوفايي علمي در اروپا بود، ما نتوانستيم از استعدادها و زمينه‌هاي علمي و اخلاق علمي خود استفاده كنيم، بنابراين از حركت علمي دنيا عقب مانديم. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برنامه‌ريزي غربي‌ها براي كشورهاي به‌اصطلاح جهان سوم، به‌منظور تربيت مديراني براساس تفكر و سبك زندگي غربي از طريق دانشگاه‌ها افزودند: آنها در اجراي اين طراحي خود در ايران، به دليل هويت ايراني و همچنين گسترش و تعميق تفكرات اسلامي و ديني در ميان دانشجويان و دانشگاهيان با مشكل مواجه شدند و بعد از نهضت اسلامي در سال 1341 نيزيك حركت عظيم و رو به رشد ديني در دانشگاه‌ها آغاز شد.

نقش دانشگاه‌ها در شكل‌گيري تمدن نوين اسلامي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: پيروزي انقلاب اسلامي كه همچون زلزله‌اي براي دنياي غرب و شرق آن روز بود، تأثير بسيار زيادي در دانشگاه‌ها گذاشت و بسياري از فداكارترين و صادق‌ترين‌ ياران انقلاب از متن دانشگاه‌ها بودند.
ايشان با اشاره به شرايط دانشگاه‌ها در 37 سال گذشته و فراز و فرودها و حضور سلايق گوناگون داخل نظام و جريان‌هاي مختلف فكري در دانشگاه‌ها، خاطرنشان كردند: اكنون مهم‌ترين سؤال اين است كه دانشگاه‌ها با استفاده از اين ميراث تاريخي و علمي و تجربه گرانقدر انقلاب اسلامي، چگونه مي‌توانند در شكل‌گيري «تمدن نوين اسلامي» كه همان «جامعه آرماني اسلام» است، نقش آفريني كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، مسئولان آموزش عالي و رؤساي دانشگاه‌ها و مراكز علمي را به تفكر و تعمق در اين خصوص فراخواندند و گفتند: بايد تمام برنامه‌ها و مسير حركت دانشگاه‌ها در جهت نقش‌آفريني در ايجاد تمدن نوين اسلامي باشد.
   
مهم‌تر از نيروهاي مستعد جهت‌گيري علمي است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، لازمه حركت در اين مسير را، اطلاع دقيق و ميداني مسئولان وزارت علوم و بهداشت از شرايط واقعي دانشگاه‌ها دانستند و تأكيد كردند: نبايد فقط به گزارش‌ها بسنده كرد بلكه بايد خروجي‌ها را به‌صورت ميداني مورد بررسي قرار داد تا متوجه شد كه اهداف مورد نظر تا چه حد محقق شده‌اند. ايشان وجود نيروهاي مستعد را براي حركت علمي، مهم خواندند و خاطرنشان كردند: مهم‌تر از نيروهاي مستعد، جهت‌گيري علمي است، زيرا اگر جهت‌گيري علمي، صحيح و در چارچوب اخلاق و معنويت نباشد، تبعات زيادي را به‌وجود خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامي، «استعمار» و «بمب اتم» را دو نمونه تاريخي از نتايج قرار گرفتن علم در مسير غلط دانستند و افزودند: بايد همواره مراقب باشيم تا اخلاق و معنويت در كنار علم قرار گيرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «نياز سنجي علمي» براي حال و آينده كشور را بسيار ضروري خواندند و گفتند: در حركت علمي بايد نيازهاي فعلي و نيازهاي آينده كشور مد نظر قرار گيرند و در رشته هايي سرمايه گذاري شود كه مورد نياز كشور است. ايشان جهت‌دهي به مقالات علمي و پايان‌نامه‌هاي دكترا در چارچوب نيازهاي فعلي و آينده كشور را موضوعي مهم دانستند و افزودند: دانش هسته‌اي از جمله موضوعات مورد نياز كشور است كه از سال‌ها پيش روي آن سرمايه‌گذاري شد زيرا اگر امكان استفاده از نفت نباشد يا ذخاير نفت به پايان برسد قطعاً نيازمند انرژي جايگزين هستيم.
   
دستپاچگي غربي‌ها از غني‌سازي 20 درصد ايران بود
رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر به موضوع توليد اورانيوم 20درصد به دست دانشمندان جوان ايراني اشاره كردند و گفتند: در مقطعي سوخت رآكتور تهران كه براي توليد راديو دارو است، رو به پايان بود و غربي‌ها شروط خفت باري براي تحويل اين سوخت مطرح كردند اما جوانان با استعداد و مؤمن ما با تلاش شبانه روزي، اورانيوم 20درصد را توليد و نياز كشور را برطرف كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه سخت‌ترين مرحله غني‌سازي اورانيوم، تا ميزان 20درصد است و دستيابي به غني‌سازي بالاتر از آن تا نود و نه درصد به‌راحتي امكان پذير است، گفتند: علت دستپاچگي غربي‌ها در قضيه هسته‌اي، همين موضوع بود. البته اگر آنها همان موقع سوخت رآكتور تهران را تحويل مي‌دادند، ما به دنبال غني‌سازي 20درصد نمي‌رفتيم. ايشان در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود خاطرنشان كردند: نياز سنجي علمي و سرمايه‌گذاري روي دانش مورد نياز كشور بسيار مهم است و بايد همواره مدنظر قرار گيرد.
   
سرعت علمي كشور بايد حفظ شود
رهبر انقلاب اسلامي، «سرعت پيشرفت علمي» را براي جبران عقب ماندگي‌ها و همچنين استمرار حركت علمي، بسيار ضروري و اساسي خواندند و گفتند: متأسفانه برخي كه خود دانشگاهي هستند، در دانشگاه‌ها به دانشجويان مي‌گويند كه اين پيشرفت‌هاي علمي دروغ است! اگرنادرست است، پس چرا مركز تحقيقات رژيم صهيونيستي از پيشرفت علمي ايران ابراز نگراني مي‌كند؟ ايشان با اشاره به عقب ماندگي تاريخي علمي كشور، تأكيد كردند: اگر سرعت پيشرفت علمي كشور كم شود، فاصله ما با حركت علمي دنيا بيشتر خواهد شد، بنابراين بايد سرعت پيشرفت خود را حفظ كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي پژوهش محور شدن دانشگاه‌ها، اجراي دقيق نقشه جامع علمي كشور، توجه به كيفيت آموزش عالي و تعيين شاخص‌هاي دقيق و منطبق با واقعيات، و ارتباط دانشگاه با صنعت را مورد تأكيد قرار دادند و گفتند: يكي از راه‌هاي ايجاد اشتغال براي دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، برقراري ارتباط ميان صنعت و دانشگاه است كه لازمه اين موضوع هم، برنامه‌ريزي وزراي مربوطه و ايجاد همكاري جامع ميان دانشگاه‌ها و صنعت در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي است.
   
اقتصاد مقاومتي آنگونه كه بايد اتفاق نيفتاده است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به لزوم نقش‌آفريني دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتي از طريق شركت‌هاي دانش‌بنيان نيز اشاره و در خصوص اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، خاطرنشان كردند: در خصوص اجراي اقتصاد مقاومتي آن چيزي كه بايد اتفاق بيفتد هنوز اتفاق نيفتاده است و مسئولان دولتي تازه گزارشي درباره برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي اجراي اقتصاد مقاومتي به من داده‌اند. ايشان در ادامه به موضوع مسائل فرهنگي در دانشگاه‌ها نيز اشاره كردند و با انتقاد از برخي اقدامات انجام گرفته، گفتند: برخي كار فرهنگي را با كنسرت و اردوهاي مختلط اشتباه گرفته‌اند و براي توجيه كار غلط خود مي‌گويند، دانشجويان بايد شاد باشند! رهبر انقلاب اسلامي افزودند: شاد بودن براي هر محيطي خوب است، اما به چه قيمتي؟ به قيمت برگزاري مراسم و اردوهاي مختلط؟ مگر غربي‌ها از اختلاط چه بهره‌اي جز جنايات كنوني جنسي برده‌اند كه ما به‌دنبال پيروي از همان شيوه‌ها هستيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه كار فرهنگي ماهيت ديگري دارد، گفتند: مسئولان فرهنگي دانشگاه‌ها بفهمند چه مي‌كنند؟ كار فرهنگي صحيح اين است كه انسان مؤمن، متخلق، انقلابي، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار كشور و نظام اسلامي و داراي بصيرت و عمق ديني و سياسي تربيت شود.
   
علت لغزش بسياري از جوانان در فتنه 88 نداشتن بصيرت بود
ايشان بصيرت ديني و سياسي را براي جوانان و جلوگيري از لغزش‌ها بسيار مهم خواندند و خاطرنشان كردند: علت لغزش بسياري از افراد در فتنه 88، كه انسان‌هاي بدي هم نبودند، نداشتن بصيرت بود. هنگامي كه طرف مقابل مي‌گويد «انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است»، فرد معتقد به نظام چه بايد بكند؟ اگر بصيرت نباشد، وظيفه لحظه نياز انجام نخواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد اعتماد به نفس و اميد به آينده در ميان جوانان را از ديگر كارهاي فرهنگي لازم در دانشگاه‌ها برشمردند و گفتند: در كشور نقاط اميدواري بسيار زياد است كه از جمله آنها ظرفيت‌هاي فراوان و موقعيت و اقتدار كنوني كشور است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خود‌كم‌بيني را بزرگ‌ترين خطر خواندند و افزودند: خود‌كم‌بيني و دست كم گرفتن توانايي و قدرت ملت و كشور باعث مي‌شود، در شرايطي كه همه به قدرت و نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه، اذعان دارند، فردي در داخل بگويد «ما كسي نيستيم و منزوي هستيم!‌ ‌حالا خودتان را کم می‌بینید چرا دیگر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را کم می‌بینید؟!»
   
به جوان‌هاي مؤمن انقلابي و خوشفكر ميدان بدهيد
ايشان تربيت جوانان معتقد به استقلال فكري، سياسي، فرهنگي و اقتصادي را از ديگر كارهاي فرهنگي لازم در دانشگاه‌ها دانستند و گفتند: خبرهايي كه به من از برخي دانشگاه‌ها مي‌رسد و اميدوارم كه درست نباشند، بر خلاف اين موارد است به‌گونه‌اي كه تشكل‌هاي مؤمن و انقلابي و خوشفكر را تحت فشار قرار مي‌دهند. رهبر انقلاب اسلامي خطاب به مسئولان وزارت علوم و بهداشت و رؤساي دانشگاه‌ها تأكيد كردند: بايد به جوان‌هاي انقلابي و مؤمن، خوش روحيه، متدين و داراي عزت نفس ميدان بدهيد به‌گونه‌اي كه فضا دست آنها باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع‌بندي سخنانشان، با اشاره به علاقه ديرين و فراوان خود به دانشگاه و جامعه دانشگاهي خاطرنشان كردند: امروز دانشگاه و دانشجو آماج بزرگ‌ترين توطئه‌هاست و دشمنان كشور از حضور دانشگاهيان با روحيه انقلابي و تهاجمي در ميدان و برهم زدن خط قرمزهاي آنان و بالا بردن پرچم علم و پررنگ كردن شعارهاي انقلابي وحشت دارند و براي مقابله با اين حركت برنامه‌ريزي و هزينه‌هاي سنگيني مي‌كنند. ايشان به تغيير روش‌هاي استعماري در دوره كنوني اشاره كردند و افزودند: سلطه‌گران اكنون به دنبال اين هستند كه تفكر عناصر فعال، هوشمند و نخبه يك كشور را به نحوي تغيير دهند كه اين عناصر، اهداف آنان را برآورده كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با تأكيد بر ضروت ترويج ارزش‌ها در محيط‌هاي دانشگاهي، گفتند: بايد به دغدغه دانشجويان ارزشي و انقلابي و همچنين هزاران نفر از اساتيد مؤمن و انقلابي كه امروز در دانشگاه‌ها هستند، توجه كرد و از اين اساتيد قدرداني و قدرشناسي كرد.
   
گزارش وزراي علوم و بهداشت
پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، دكتر فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري توجه به اقتصاد دانش‌بنيان و توليد ثروت از علم و فناوري را سرآمد برنامه‌هاي اين وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: تهيه و تصويب سند اقتصاد مقاومتي، بازنگري و اصلاح برنامه‌هاي درسي، همكاري با بخش‌هاي صنعتي و خدماتي كشور، اهتمام به اجراي سند دانشگاه اسلامي، برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي و تعميق و ترويج فضاي ديني و انقلابي در دانشگاه‌ها از مهم‌ترين اقدامات و رويكردهاي وزارت علوم بوده است.
همچنين دكتر قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، رتبه پزشكي ايران از نظر تعداد مقالات را در منطقه اول و در جهان 24 اعلام كرد و افزود: كسب مرجعيت علمي در منطقه و حضور مؤثر در عرصه‌هاي بين‌المللي، توجه به طب سنتي و ملي و اخلاق پزشكي، ايجاد دانشكده طب و دين، رعايت حقوق بيماران و ايجاد بيمارستان‌هاي ويژه بانوان در دستور كار وزارت بهداشت است.

منبع : روزنامه جوان




:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 21 آبان 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');