تغییرراهبردآمریکادرایران ازراه نفوذ
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 124
بازدید هفته : 773
بازدید ماه : 3035
بازدید کل : 190296
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

اشاره:

مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با مردم و مسئولان، به ویژه دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) و همچنین در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه در اواخر شهریور، هسته مرکزی تغییر سیاست‎ها و راهبردهای آمریکایی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران را از استراتژی تقابلی انفعالی به تعاملی ایجابی، سناریوی باز طراحی و باز مهندسی شده‌ی «تلاش برای نفوذ به ساختارهای سیاسی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی» دانسته، به همه مردم و مسئولان برای پایش و مراقبت از تحرکات و اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در این راستا علی‌الخصوص از طریق مذاکرات و توافق هسته‌ای به عنوان ابراز و بهانه جدید برای نفوذ بطئی، حساب شده و پنهان هشدار دادند. معظم‌له فرمودند ما تمام راه‌های نفوذ دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را قاطعانه بسته و خواهیم بست. حال سؤال این است که ابعاد این نفوذ چیست و چگونه می‌توان از آن رمزگشایی کرد؟
در این راستا سردار سپهر، معاون محترم هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه طی سخنانی در جمع هادیان سیاسی ویژه کشوری در تاریخ 94/6/26 به واکاوی ابعاد و زمینه‌های تغییر سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و سطوح و پیشران‌های سناریوی نفوذ پرداخت که مخاطبان گرامی برای دسترسی به این بخش از سخنرانی وی می‌توانند به گاهنامه سخن هادی شماره (161) مراجعه نمایند. اما بخش دوم سخنرانی که در خصوص روش‌های تغییر در سیاست‌ها و تصمیم‌های نظام در بستر این سناریو است، با توجه به استنادات مناسب به آیات و روایات اسلامی در تکمیل این بحث برای بهره‌مندی هادیان سیاسی و مخاطبان عزیز تقدیم می‌شود.
در این راستا، اداره تحلیل و هدایت معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه طرح سخنرانی با عنوان «روش‌های تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌های نظام در سناریوی نفوذ» را که مشتمل بر تحلیل و سخنرانی ایشان است، برای بهره‌مندی مسئولان و هادیان سیاسی در گردهمایی‌ها و نشست‌هایی که در رده‌های سپاه و بسیج برگزار می‌شود، تهیه و تقدیم می‌نماید.

 

روش‌های تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌های نظام در سناریوی نفوذ

سه راهبرد اصلی آمریکا در ایران

نگاهی به تاریخچه مناسبات آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و همچنین مروری بر ضد استراتژی‌هایی که در دوران رؤسای جمهوری مختلف این کشور در مقابل راهبرد تقویت مؤلفه‌های قدرت ملی نظام اسلامی اتخاذ و عملیاتی شده، نشان می‌دهد که تمام دولت‌های آمریکا، ورای نگاه حزبی و سلیقه سیاسی، سه راهبرد کلان طراحی و سیاست‌گذاری شده در مراکز و پشت صحنه قدرت اصلی در این کشور در قبال نظام جمهوری اسلامی را در دستور کار سیاست‌خارجی و اجرایی خود داشته‌اند؛

1- تغییر ساختار و رژیم جمهوری اسلامی ایران
2- تغییر رفتار نظام اسلامی که خود از طریق دو بخش وادار کردن تصمیم‌گیران اصلی نظام به عقب‌نشینی از اصول انقلابی و تلاش مجدانه دائمی برای همراه کردن مردم با آنچه که فرایند تعامل با نظام جهانی به رهبری تفکر لیبرال دموکراسی نامیده می‌شود.
3- مهار و کنترل نظام و کشور برای ممانعت از توسعه و پیشرفت در جوانب مختلف

روش‌های تغییر ساختار

نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده با ابزار و شیوه‌های مختلف ولو با رهیافت تغییر سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌ها و تاکتیک‌ها، دکترین کلان‌اش، یعنی تغییر رژیم جمهوری اسلامی ایران را محقق سازد.
پس از 11 سپتامبر و حمله آمریکا به عراق، بازار گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها برای حمله به ایران از سوی رسانه‌های غربی و برخی از دنباله‌های آنها در داخل داغ بود. در بحبوحه این موضوع که تقریباً با بحث علنی شدن برنامه هسته‌ای ایران مصادف شد، چند سناریو از آن زمان در رابطه با برخورد با برنامه هسته‌ای ایران و به طور کلی با ایران مطرح شد که برخی از این سناریو‌ها عبارتند از؛

 

الف) تهاجم نظامی؛

یکی از سناریو‌ها یا راهبردهای آمریکا در قبال ایران اسلامی از بدو انقلاب تا ‌کنون توسل به حمله نظامی بوده است. این سیاست بویژه در دوران بوش به طور جدی از سوی نومحافظه‌کاران جمهوریخواه دنبال می‌شد که هنوز هم آمریکایی‌ها تهدید به روی میز بودن گزینه نظامی را کنار نگذاشته، مرتب مقامات کنونی آمریکایی گزینه نظامی در برخورد با ایران را به رخ می‌کشند. در حالی که در عمل کاربردی نداشته است. به هر حال، این تفکر که مشکل ایران را می‌توان از طریق حمله نظامی حل کرد، در مقامات آمریکا وجود دارد. مسئله هسته‌ای ایران هم در درون همین تفکر قرار می‌گیرد.
البته سناریو یا راهبرد حمله نظامی به ایران همواره در آمریکا با مخالفان جدی هم مواجه بوده که اعتقاد داشته و دارند که گزینه نظامی در مورد ایران کارآمد نیست؛ زیرا اولا عملی نیست؛ ثانیاً هیچ یک از اهداف آمریکا را برآورده نمی‌کند. آنها استدلال می‌کردند به فرض به تأسیسات هسته‌ای ایران هم حمله کنیم، فقط می‌توانیم برنامه هسته‌ای را به تأخیر بیاندازیم. در مقابل، ایران تصمیم می‌گیرد که برنامه هسته‌ای خود را تشدید کرده و بر خلاف خواسته ما که می‌خواهیم ایران بمب نسازد، با توجه به اقدام ما و تهدیدهای امنیتی که احساس می‌کند، چه بسا به سمت ساخت بمب هم برود و این باعث عوض شدن استراتژی آمریکا می‌شود.

 

ب) انزوای بین‌المللی؛

تلاش برای منزوی کردن ایران از دیگر ابزارهای آمریکا برای رسیدن به اهدافش بوده است. آمریکایی‌ها معتقدند ایران را باید همیشه منزوی کرد و نگذاشت به عنوان یک کشور عادی در عرصه بین‌المللی با کشورهای دیگر تعامل داشته باشد.

 

ج) تحریم‌های اقتصادی؛

تحریم‌ها، سومین راهبرد آمریکایی‌ها بود که از زمان بوش شروع و در زمان اوباما تشدید شد. در دوره اول اوباما، تصمیم تشدید تحریم‌ها اتخاذ شد و به سال 88 و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری منتهی گردید که آمریکایی‌ها حساب می‌کردند آن چیزی که ما می‌خواهیم زمینه‌اش در ایران آماده هست، یعنی روی مردم فشار بیاورند تا آنها اعتراض کنند و رژیم را تغییر دهند و جمهوری اسلامی ایران سرنگون شود. اما نه در آن موقع به دلیل عبور مقتدرانه نظام اسلامی از فتنه عمیق 88 و نه در شرایط فعلی که نظام به مراتب قوی‌تر شده، این سؤال مطرح می‌شود که آیا واقعاً تحریم‌ها تأثیرگذار بود؟ باید بگویم نه؛ زیرا هیچ کدام از اهدافی را که آمریکایی‌ها در نظر داشتند برآورده نکرد. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود؛
1- یکی از آن هدف‌ها این بود که تأسیسات هسته‌ای و توان ایران از بین برود، اما تأسیسات ده برابر شد پس تأثیری نداشت.
2. مردم قرار بود شورش کنند نشد و جواب نداد.
3- نفوذ منطقه‌ای ایران را می‌خواستند کم کنند که بیشتر شد و حمایت ایران از متحدان منطقه‌ای خود افزایش پیدا کرد و سوریه هم به آن اضافه شد، پس اصلاً تحریم‌ها تأثیری نداشته است. البته منظور از بی‌تأثیری این بود که اهداف و استراتژی‌های آمریکا از تحریم‌ها محقق نشد و الا در مسائلی مثل گرانی کالاها و... اثرگذار بوده است.
4- مهم‌ترین مسئله‌ای که آنها دنبال می‌کردند این بود که مردم را در مقابل حکومت قرار دهند. در حالی که امروز برخی از مقامات و رسانه‌های آمریکایی معتقدند که این اقدامات سبب شد ایرانی‌ها نسبت به ما بدبین شوند و بگویند آمریکایی‌ها ما را تحت فشار قرار می‌دهند یا به گفته آمریکایی‌ها به جای این که رژیم را مجازات کنیم، مردم ایران را مجازات کردیم در صورتی که ما برای نفوذ به ایران به مردم نیاز داریم.
در هر صورت ایجاد موانع بیشمار بر سر راه نظام نوپای جمهوری اسلامی نظیر؛ تجزیه‌طلبی‌های اوائل انقلاب، طراحی و کمک مستقیم و غیرمستقیم به اجرای کودتاهای گوناگون برای ارتباط نظام اسلامی و تحمیل جنگ هشت ساله از طریق وادارسازی صدام برای حمله نظامی با حمایت قدرت‌های بزرگ روز دنیا تا بازگشایی جبهه جنگ نرم فرهنگی علیه ارزش‌های اسلامی و دینی و استحاله سیاسی و فکری و فرهنگی مسئولان و جوانان و مردم تا فتنه‌انگیزی در سال‌های 78 و 88 برای رسیدن به این هدف و راهبرد کلان بوده است.
در طول این 35 سال غرب به محوریت آمریکا به هر اقدامی دست زده است تا از کمترین تغییر هم در نظام اسلامی فروگذار نکند و یا لحظه‌ای از تفکر به آن دکترین باز نایستاده باشد، اما اگر نتوانسته به هدف خود دست پیدا نماید، به دلیل فراهم نبودن شرایط و ضعف جدی در گسستن سلسله زنجیره استوار و محکم مؤلفه‌های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطوح گوناگون داخلی، منطقه‌ای و جهانی به محوریت هدایت‌های داهیانه رهبران الهی نظام اسلامی از امام خمینی (رحمه الله) تا خلف صالحش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بوده است.
رویکرد جدید آمریکایی‌ها به باز مهندسی و بازطراحی سناریوی نفوذ از طریق گشایش در مباحث مذاکرات هسته‌ای، نشان می‌دهد که آنها در پرتو همان سیاست کلان به نوعی می‌خواهند از طریق تعامل و نزدیک شدن به ایران از طریق خطوط دیپلماسی رسمی، پنهان و عمومی به تدریج زمینه را برای عملیاتی کردن کلان استراتژی مهار و تغییر ماهیت انقلابی ایران فراهم نمایند.

 

روش‌های تغییر رفتار مردم

1- تغییر باور مردم، تغییر افکار و اندیشه مردم، تغییر رفتار مردم و تصرف اراده ملی و هدایت آن
وَ قَالَ فِرْعَوْنُ یا أَیهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیرِی فَأَوْقِدْ لِی یا هَامَانُ عَلَى الطِّینِ فَاجْعَلْ لِی صَرْحاً لَعَلِّی أَطَّلِعُ إِلَى إِلهِ مُوسَى وَ إِنِّی لَأَظُنُّهُ مِنَ الْکَاذِبِینَ‌. (سوره قصص آیه 38).

 

جنگ نرم‌افزاری برای انحراف افکار عمومی

1- صحنه‌سازی فرعون به وسیله ساختن برج معروفش برای بیرون کردن موسی از میدان
2- جلب افکار توده‌ها و منحرف ساختن مردم و اغفال آنان
3- تضعیف رهبر دینی مردم با تهمت فرعون و نسبت دروغگویی به موسی (علیه السلام)
فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْماً فَاسِقِینَ‌. (سوره زخرف آیه 54)

 

استخفاف عقول برنامه همیشگی سران گمراهی و مستکبران

1- تحمیق مردم و تغییر باورهای آنان برای استخفاف عقول ملت‌ها.
2- اطاعت از مستکبران در اثر تغییر باورها.


2- ترویج اباحه‌گری، فساد اخلاقی، مشروبخواری و مواد مخدر
وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا فَحَقَّ عَلَیهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیراً. (سوره اسراء آیه 16)
1- در بسیاری از جوامع ناسالم شهوت پرستان، سردمداران تباهی و دیگران تابع و پیرو آنها هستند.
2- این افراد بعلت غرق در عیش و نوش و فساد همیشه در مقابل پیامبران و رهبران الهی می‌ایستند و این‌ها ریشه اصلی فساد هستند.
3- بعلت مخالفت آنان با اوامر و نواهی الهی آن جامعه هلاک و در هم کوبیده خواهد شد.
إِنَّمَا یرِیدُ الشَّیطَانُ أَنْ یوقِعَ بَینَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَ الْبَغْضَاءَ فِی الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ وَ یصُدَّکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ. (سوره مائده آیه 91)
1- شراب و قمار میان شما کینه و دشمنی ایجاد می‌کند.
2- شراب و قمار شما را از یاد خدا و اقامه نماز باز می‌دارد.
3- شراب و فمار (برد و باخت و پرستش بت‌ها و طاغوت) شیطان را بر شما مسلط می‌‌‌کند.
4- شراب‌خواری زمینه گناهان زیادی را فراهم می‌سازد.
5- شراب خوار در اطاعت شیطان است نه در اطاعت خداوند.


3- مشروعیت زدایی از نظام و شبهه افکنی
قرآن در چهار سوره به داستان سامری، مشروعیت زدایی آیین موسی (علیه‌السلام) و شبهه‌افکنی دشمنان اشاره فرموده (بقره، نساء، طه، اعراف)
1- بعضی از دشمنان آیین توحیدی و منافقان مرگ موسی (علیه‌السلام) را شایعه نمودند و با زبردستی سامری، اکثریت بنی‌اسرائیل به بت‌پرستی روی آوردند.
2- دشمنان و جمعیت اغواء شده با مشروعیت زدایی آیین موسی (علیه‌السلام) تا مرز کشتن جانشین رهبری (هارون) پیش رفتند و جامعه توحیدی را در ضعف و اقلیت قرار دادند.
3- قدرت شبهه افکنی و اغواء بنی‌اسرائیل توسط سامری تا آنجا پیشرفت که می‌گفتند موسی (علیه‌السلام) به جای کوه طور باید به سراغ گوساله سامری می‌آمد و از او فرمان می‌گرفت.


4- ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و بحران‌زایی در کشور در سطوح مختلف
5- ایجاد اختلاف و شکاف میان مسئولان عالی نظام و مردم

 

اختلاف و تفرقه، راز سقوط ملت‌ها و دولت‌ها

وَ لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَینَاتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ. (سوره آل عمران آیه 105).
1- سِرّ ذلت و خواری هر ملت در اختلاف و نفاق است.
2- کسانی که اختلاف کنند و وحدت نداشته باشند سرزمین آنان برای همیشه جولانگاه بیگانگان و قلمرو حکومت استعمارگران خواهد شد.
3- اختلاف و تفرقه موجب عذاب بزرگ الهی است.


6- انحراف ذهن مردم از دشمن اصلی
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَ لْیجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ‌. (سوره توبه آیه 123)
1- پرداختن به دشمن نزدیک‌تر لازم است (دشمن اصلی)
2- خطر دشمن نزدیک از خطر دشمنان دورتر بیشتر است.
3- رها کردن دشمن نزدیک ممکن است موجب در هم کوبیدن کانون اصلی اسلام شود.
4- دشمنان اصلی باید همواره از مؤمنین احساس شدت و خشونت نمایند.


7- تحریف و تغییر شعارهای اصلی دینی و انقلابی
إِنَّ الَّذِینَ یلْحِدُونَ فِی آیاتِنَا لاَ یخْفَوْنَ عَلَینَا أَ فَمَنْ یلْقَى فِی النَّارِ خَیرٌ أَمْ مَنْ یأْتِی آمِناً یوْمَ الْقِیامَةِ اعْمَلُوا مَا شِئْتُمْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ. (سوره فصلت آیه 40)
1- کسانی که نشانه‌های حق را تحریف می‌کنند و با ایجاد شک و فساد عقاید و ایمان مردم را به آتش می‌کشند طعمه آتش خواهند شد.


8- تبدیل مردم به ناراضی‌ها، معارضین و معاندین
9- تقویت تفکر انحرافی بنام اسلام و مسلمانان میانه رو

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا ینْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِیصُدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ فَسَینْفِقُونَهَا ثُمَّ تَکُونُ عَلَیهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ یغْلَبُونَ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ یحْشَرُونَ‌. (سوره انفال آیه 36)
صرف هزینه‌های کلان کفاره برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب
1- نیروهای اهریمنی استعمارگر طرفداران ظلم، فساد، ستمگری و حامیان مذاهب خرافی و باطل می‌باشند و برای پیشرفت اهدافشان سرمایه‌های خود را هزینه می‌کنند.
2- اگر مؤمنان در صفوف متشکل همانند مجاهدان در راه خدا مقاومت کنند می‌توانند همه این نقشه‌ها را نقش بر آب کنند و حسرت این سرمایه‌ها را به دلشان بگذارند و سرانجام جمعشان را به دوزخ بفرستند.


10-تقویت فضای تساهل و تسامح در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی
11- توسعه جامعه مدنی
12- برقراری دیپلماسی خط 2
13- تقویت تفکر پیروی از معیارها و ارزش‌های لیبرالیستی
14- آزادی عبادت

1- هر گونه آزادی عبادت یا اختیار معبود غیر الهی توسط هر فردی یا جمعی از انسانها ممنوع است.
2- هر گونه بت‌پرستی و هوا پرستی و تسلیم در برابر حاکمان جبار ممنوع است.
3- طاغوت‌ها، بتها و شیطانها هستند که انسانها را از راه خدا و عبادت او باز می‌دارند.
4- مراد از (گوش دادن به حرف و پیروی کردن از بهترین آن) گوش دادن به قرآن و غیر قرآن و پیروی کردن از قرآن است که از عبادت‌های بزرگ است.


15- مشروعیت بخشی انتخابات آزاد و بدون قید و شرط‌های نظارتی، دینی و انقلابی
16- تفسیر و تأویل مبانی دینی بر اساس چارچوب‌های دمکراسی مانند شوراها و مشورت در امور و تصمیمات جمعی و یا تابعیت از اکثریت

وَ إِنْ تُطِعْ أَکْثَرَ مَنْ فِی الْأَرْضِ یضِلُّوکَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ یخْرُصُونَ‌. (سوره انعام آیه 116)
1- یکی از عوامل اصلی گمراهی بشر پیروی از اکثریت غیر رشید و غیر رهبری شده است.
2- اکثریت یا اقلیت بودن نمی‌تواند ملاک حق باشد.
3- بسیاری از گناهان و مفاسد در طول تاریخ بعلت تبعیت از آراء اکثریت می‌باشد.
4- یکی از شگردهای کفار، فریب مسلمانان از این طریق بود.
قرآن کریم معیار گزینش را انتخاب اکثر معرفی نمی‌کند زیرا می‌فرماید:
الَّذِینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ. (سوره زمر آیه 18)
مؤمنین حقیقی کسانی هستند که سخنان را می‌شنوند و بهترین آن را مورد عمل قرار می‌دهند.


17- تخریب و تضعیف انقلابیون مسلمان به نام مبارزه با افراط گرایی و با شعار و ادعای اصلاح طلبی
وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌. (سوره بقره آیه 11)
در تفسیر نمونه «ذیل این آیه شریفه» به ویژگی‌های آنها اشاره می‌کند که نخستین داعیه آنها اصلاح طلبی است در حالی که مفسد واقعی همان‌ها هستند. امروزه هم دشمنان اسلام با بهره‌گیری از عناوینی همانند اصلاح طلبی و دفاع از حقوق بشر، دمکراسی و .... تمام توان خود را برای گمراهی ملت‌های آزاده به کار می‌گیرند.


18- تقویت سکولارها، اسلام لیبرالی و سنت گرایان میانه رو
19- بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به وظایف مهم دینی

الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلاَةَ وَ آتَوُا الزَّکَاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ. (سوره حج آیه 41)
چهار وظیفه مهم مسلمانان (رمز پیروزی یاران خداوند و تداوم قدرت آنها)
1- نماز سمبل پیوند با خالق
2- زکات رمزی برای پیوند با خلق
3- و 4- امر به معروف و نهی از منکر پایه‌های اساسی ساختن یک جامعه سالم


20- گمراه سازی مردم با پوشاندن حق و آمیختن آن با باطل
یا أَهْلَ الْکِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَ تَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ. (سوره آل عمران آیه 71).
1- اهل کتاب (یهود و نصاری) حق را با باطل می‌آمیزند تا دیگران را گمراه سازند.
2- اهل کتاب راست و دروغ را مخلوط کرده و مردم را به اشتباه می‌اندازند.
3- امام علی (علیه‌السلام) در خطبه 5 نهج‌البلاغه درباره مخلوط شدن حق و باطل می‌فرماید: اگر حق با باطل پوشیده نمی‌شد، زبان دشمنان یاوه گو از آن بریده می‌شود، اما قسمتی از حق و قسمتی از باطل را می‌گیرند و با هم در می‌آمیزند. تنها کسی نجات خواهد یافت که وعده نیک از سوی خدا به آنها داده شده است.

 

روش‌های تغییر رفتار نظام

1- عدم تبعیت مسؤلان و مدیران از رهبری و نداشتن همسویی و همگرایی فکری و رفتاری با رهبری بویژه در ابعاد مدیریتی، فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی

اطلاعت از رهبری در کلام وحی:

وَ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاَ تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ‌. (سوره انفال آیه 46)
1- اطاعت از خدا و رهبری واجب است.
2- پراکندگی و نزاع ممنوع است.
3- اختلاف و نزاع مجاهدان در برابر دشمنان ممنوع است. زیرا موجب تضعیف اطاعت از خدا و رهبری می‌شود.
4- اگر سستی کنید هیبت و عظمت و قدرت شما از بین می‌رود.
5- در برابر حوادث سخت اگر استقامت کنید خدا با شماست.
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِی شَی‌ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِیلاً. (سوره نساء آیه 59).
1- اطاعت از خدا و رسول و اولی الامر و نمایندگان اولی‌الامر واجب است.
2- هرگاه در چیزی نزاع و اختلاف داشتید از آن‌ها داوری و هدایت بطلبید.
3- شرط ایمان به خدا و رسول و روز رستاخیز تبعیت از آنان است اگر عاقبتی نیکوتر می‌خواهید.


2- ضعف و عدم ایستادگی و مقاومت مسؤلان و مدیران ارشد کشور در برابر زیاده خواهی‌های نظام سلطه و نهایتاً فراهم نمودن زمینه نفوذ دشمنان.

اهداف دراز مدت یهود (اهل کتاب)

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا فَرِیقاً مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ یرُدُّوکُمْ بَعْدَ إِیمَانِکُمْ کَافِرِینَ. (سوره آل عمران آیه 100)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر از گروهی از اهل کتاب که کارشان نفاق افکنی و شعله‌ور ساختن آتش کینه و عداوت است اطاعت کنید شما را پس از ایمان، به کفر باز می‌گردانند.

قرآن هشدار می‌دهد به مسلمانان

1- تحت تأثیر سخنان مسموم دشمن واقع نشوید
2- اجازه نفوذ به آن‌ها را ندهید
3- به وسوسه‌های آن‌ها ترتیب اثر ندهید
4- دشمن به وسوسه‌های خود آنقدر ادامه می‌دهد که آتش عداوت بین شما برافروخته شود.
5- آنقدر دشمن نفوذ خواهد کرد تا به کلی از اسلام و ایمان بیگانه شوید.


3- پذیرش تعهدات گسترده دولت مردان از موضع ضعف در مقابل قدرتهای سلطه‌گر در زمینه‌های هسته‌ای، دفاعی، سیاسی، اقتصادی، حقوق بشر و مسائل منطقه و جهان اسلام

توجیحات افراد سست ایمان برای ارتباط از موضع ضعف با بیگانگان

فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یسَارِعُونَ فِیهِمْ یقُولُونَ نَخْشَى أَنْ تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ یأْتِی بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیصْبِحُوا عَلَى مَا أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ‌. (سوره مائده آیه 52)
1- کسانی که ایمانشان متزلزل و نسبت به خداوند سوء ظن دارند از موضع ترس و ضعف که نکند حادثه‌ای برای ما اتفاق بیافتد و نیاز به کمک دشمنان داشته باشیم برای دوستی با آن‌ها از یکدیگر پیشی می‌گیرند.
2- به فرض اینکه چنین احتمالی باشد آیا احتمال پیروزی مسلمین در کار نیست؟


4- نفوذ و تأثیرگذاری نظام سلطه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسؤلان نظام بویژه در قوه مجریه
5- تضعیف مقبولیت نظام در به صحنه آوردن مردم و بسیج عمومی
6- فراهم نمودن زمینه‌های تشکیل شورای اسلامی ناکارآمد، غیر انقلابی وغیر ارزشی.
7- جلوگیری از شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در منطقه و جهان
8- تضعیف قدرت منطقه‌ای ج. ا. ا و شکست محور مقاومت در منطقه
9- تحول سیاسی منفی در هویت استکبار ستیزی نظام اسلامی و ابراز تمایل دوستی با دشمنان

جمع میان محبت خدا و محبت دشمنان در یک دل ممکن نیست.

لاَ تَجِدُ قَوْماً یؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ یوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُولئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ یدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلاَ إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌. (سوره مجادله آیه 22).
1- اگر براستی مؤمن هستند باید از دوستی با دشمنان خدا پرهیز کنند و ادعای مسلمانی نکنند.
2- اگر محبت خویشاوندان هر چند پدران، فرزندان و برادران رو در روی خداوند قرار گرفت باید از آنان پرهیز کنند.
3- بارزترین نشانه محبت و دوستی با خداوند دشمنی با دشمنان اسلام است.
4- رستگاری فقط در حزب خداوند است نه در حزب شیطان.


10- تضعیف توان دفاعی و تسلیحاتی کشور و بنیه امنیتی نظام

امنیت پیش نیاز توسعه اقتصادی است

وَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هذَا بَلَداً آمِناً وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ قَالَ وَ مَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلاً ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَى عَذَابِ النَّارِ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ. (سوره بقره آیه 126)
حضرت ابراهیم نخست تقاضای امنیت و سپس درخواست مواهب اقتصادی می‌کند و این خود اشاره‌ای مهم به این حقیقت است که تا امنیت در شهر یا کشوری حکم فرما نباشد فراهم کردن توسعه اقتصادی و رفاه ممکن نیست.


11- تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای تحت امر رهبری
12- وادادگی و ترس مسؤلان و کارگزاران نظام از قدرت‌های خارجی به علت تحریم اقتصادی نظام سلطه

مشرکان و دشمنان اسلام موجب رونق کسب و کار و تجارت مسلمانان نمی‌شوند
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلاَ یقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هذَا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَیلَةً فَسَوْفَ یغْنِیکُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شَاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ حَکِیمٌ. (سوره توبه آیه 28)
1- افراد کوته بین اظهار می‌داشتند اگر پای مشرکان از مسجدالحرام قطع شود. کسب و کار و تجارت مسلمانان از رونق می‌افتد و فقیر و بیچاره می‌شوند.
2- برای حل مشکلات اقتصادی مسلمانان به کفار و مشرکان تکیه نکنید و ارتباطات با آنان را قطع کنید.
3- اگر با کفار و مشرکان قطع رابطه کردید خداوند شما را به خود کفایی و استقلال اقتصادی می‌رساند.

 

توسعه و رونق اقتصادی فقط در سایه ایمان و تقوا

وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ لکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یکْسِبُونَ‌. (سوره اعراف آیه 96)
1- اگر مردمی که در شهر و روستا زندگی می‌کنند ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند برکات آسمان و زمین را بر آن‌ها می‌گشاییم (شکوفایی اقتصادی)
2- ولی اگر حقایق دین را تکذیب کنند. (دوری جستن از آرمانهای الهی و دینی) آنان به کیفر اعمالشان مجازات خواهند شد (رکود اقتصادی و بی‌بهره شدن از مواهب مادی و معنوی)

 

تنگناهای اقتصادی و معیشتی به خاطر دین ستیزی است

لَقَدْ کَانَ لِسَبَإٍ فِی مَسْکَنِهِمْ آیةٌ جَنَّتَانِ عَنْ یمِینٍ وَ شِمَالٍ کُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّکُمْ وَ اشْکُرُوا لَهُ بَلْدَةٌ طَیبَةٌ وَ رَبٌّ غَفُورٌ * فَأَعْرَضُوا فَأَرْسَلْنَا عَلَیهِمْ سَیلَ الْعَرِمِ وَ بَدَّلْنَاهُمْ بِجَنَّتَیهِمْ جَنَّتَینِ ذَوَاتَی أُکُلٍ خَمْطٍ وَ أَثْلٍ وَ شَی‌ءٍ مِنْ سِدْرٍ قَلِیلٍ* (سوره سبأ آیه 15 و 16)
1- برای قوم سبأ در محل سکونتشان دو باغ عظیم و گسترده و شهری پاک و پاکیزه از طرف خداوند قرار داده شد تا خداوند را شکر گزاری نمایند (رفاه اقتصادی و رفاه بهداشتی)
2- اما بعلت رویگردانی از خداوند، دین ستیزی و غفلت از تکالیف دینی در رفاه اقتصادی و معیشتی و رفاه بهداشتی آنان با سیل‌های ویرانگر نابود شد.


13- فراهم نمودن زمینه تقویت دیپلماسی خط ا و خط 2 توسط مسؤولان و کارگزاران نظام
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِیاءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ‌. (سوره مائده آیه 57)
دوستی با اهل کتاب و مشرکان و کسانی که آیین شما را به یاد استهزاء و بازی می‌گیرند ممنوع و آنان را تکیه گاه خود انتخاب نکنید.
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَاداً فِی سَبِیلِی وَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیتُمْ وَ مَا أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ یفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ. (سوره ممتحنه آیه 1)
1- ای مؤمنین دشمن و دشمن خویش را دوست قرار ندهید.
2- هر گونه اظهار محبت به آن‌ها ممنوع است.
3- دشمنان به رسول و خدا کافر شده‌اند.
4- اگر شما طالب جهاد در راه خدا هستید یا اظهار محبت به دشمنان سازگار نیست.
5- بعضی از شما رابطه مخفیانه با دشمن دارید و خداوند به آن‌ها آگاه است. (تُسِرُّونَ إلَیهِم)
6- بدترین انحراف مؤمنین آگاه شدن دشمنان از اسرار مسلمانان است.
دشمنان اسلام فقط به دنبال منافع درون گروهی خود هستند به آنان اعتماد نکنید.
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا الْیهُودَ وَ النَّصَارَى أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لاَ یهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ. (سوره مائده آیه 51)
1- یهود و نصاری دو طایفه دوست و هم پیمان هستند تا زمانی که منافع خودشان و دوستانشان مطرح است هرگز به مؤمنین و مسلمانان نمی‌پردازند.
2- هرکس از شما طرح دوستی و پیمان با آن‌ها بریزد از نظر تقسیم‌بندی اجتماعی و مذهبی جزء آن‌ها محسوب خواهد شد. (وَ مَن یتَوَّلَهُم مِنکُم فَإنَّهُ مِنهُم)


14- دو قطبی کردن فضای عمومی جامعه
وَ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِرَاراً وَ کُفْراً وَ تَفْرِیقاً بَینَ الْمُؤْمِنِینَ وَ إِرْصَاداً لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَیحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلاَّ الْحُسْنَى وَ اللَّهُ یشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ. (سوره توبه آیه 107)
1- ایجاد تفرقه و دو دستگی میان صفوف با مسلمانان ادعای تأمین منافع مسلمانان
2- تضعیف و از رونق انداختن پایگاه اصلی رهبری و مؤمنین (مسجد پیامبر (صلی‌الله‌علیه و آله وسلم))
3- ایجاد مرکز و کانون برای کسانی که اعتقاد قلبی به خدا و رهبری مسلمین ندارند. تا از این پایگاه نفاق، برنامه‌های تفرقه‌انگیز خود را عملی ساخته و موجبات تضعیف رهبری دینی و نظام اسلامی را فراهم سازند.
4- رهبری و پیروان واقعی آن نباید به سوگند و ادعای دشمنان و منافقان اطمینان نمایند زیرا خداوند گواهی می‌دهد که آنها دروغگو هستند.


15- اختلاف و افتراق قوای سه گانه کشور در مسائل مهم، راهبردی و نقاط عطف انقلاب و نظام اسلامی.

 

اختلاف و تفرقه، راز سقوط ملت‌ها و دولت‌ها

وَ لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَینَاتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ‌. (سوره آل عمران آیه 105)
1- نتیجه فوری اختلاف و نفاق، ذلت و خواری است.
2- سرزمینی که جولانگاه بیگانگان و قلمرو حکومت استعمارگران قرار گیرد بدلیل اختلاف و تفرقه خواهد بود.


16- تضعیف محبوبیت رهبری در بین خواص، نخبگان و آحاد مردم
خداوند در قرآن به تضعیف رهبری جریان حق توسط دشمنان اشاره می‌کند
1- حریم شکنی و قداست زدایی از رهبر جبهه حق
( یا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یسْتَهْزِءُون.) (سوره یس آیه 30)
2- توطئه بر ضد رهبری جریان حق
وَ یقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِکَ بَیتَ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ غَیرَ الَّذِی تَقُولُ وَ اللَّهُ یکْتُبُ مَا یبَیتُونَ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ کَفَى بِاللَّهِ وَکِیلاً.) (سوره نساء آیه 81)
3- تهدید رهبری جریان حق به منظور به انفعال کشاندن وی
(قَالَ الْمَلَأُ الَّذِینَ اسْتَکْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّکَ یا شُعَیبُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَکَ مِنْ قَرْیتِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنَا قَالَ أَ وَ لَوْ کُنَّا کَارِهِینَ‌). (سوره اعراف آیه 88)
4- تهدید حضرت نوح (علیه‌السلام) به دست برداشتن از عقاید و آرمان‌های الهی خود
(قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ یا نُوحُ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومِینَ‌). (سوره شعراء آیه 116)


17- استحاله خواص و نخبگان

 

هشدار خدا به خواص

وَ کَیفَ تَکْفُرُونَ وَ أَنْتُمْ تُتْلَى عَلَیکُمْ آیاتُ اللَّهِ وَ فِیکُمْ رَسُولُهُ وَ مَنْ یعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِی إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ. (سوره آله عمران آیه 101)
1- این آیه در حقیقت اشاره به این است که اگر مردم عادی گمراه شوند زیاد جای تعجب نیست، تعجب در این است که افرادی که پیامبر و رهبری را درمیان خود می‌بینند و دائماً از سوی ایشان با عالم وحی در تماس هستند و حقایق دینی را دریافت می‌کنند و حقانیت رهبری را درک می‌کنند.
2- خواص اگر گمراه شوند مقصر اصلی خود آنها هستند.
3- مجازات خواص بعلت تضعیف شدید رهبری و نظام اسلامی در مقایسه با افراد عادی بسیار دردناک خواهد بود.


18- تقویت جریان‌های واگرا، واداده، اصلاح طلب و تفکرات سیاسی معاند و مخالف انقلاب در بدنه قوای سه گانه
19- مشروعیت زدایی از نظام و رهبری
20- تحریف شخصیت امام خمینی (قدس‌سره)

21- به رسمیت شناختن آمریکا بعنوان کدخدا و ابر قدرت بلامنازع توسط دولتمردان و خواص واداده.

 

پرهیز از دوستی با دشمن

لاَ یتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَنْ یفْعَلْ ذلِکَ فَلَیسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَی‌ءٍ. (سوره آل عمران آیه 28)
1- افراد با ایمان نباید به جای مؤمنان، کافران و دشمنان را دوست بدارند.
2- افراد با ایمان نباید به جای مؤمنان، کافران و دشمنان را سرپرست قرار دهند.
3- هر کس چنین کند هیچ رابطه‌ای با خداوند ندارد.


22- توقف و از بین بردن صنعت هسته‌ای کشور و کند شدن پیشرفت و حرکت علمی کشور
1- بزرگترین مؤلفه قدرت در شرایط جاری نظام بین‌الملل دانش، فن‌آوری و سرمایه‌های علمی است
2- بر اساس تفاسیر بعضی آیات و روایات متعدد مهمترین مؤلفه قدرت حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و زمینه سازان ظهور امام (عجل‌الله تعالی‌فرجه و الشریف) دست یافتن آنان به علوم و دانش‌های مختلف است.


23- بی‌تفاوتی و سستی سران سه قوّه و سران ارشد نظام در مبارزه با فساد
وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا فَحَقَّ عَلَیهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیراً. (سوره اسراء آیه 16)
فسق و فساد و مخالفت با خدا موجب هلاکت و در هم کوبیدن ملت‌ها و سقوط حکومت‌ها می‌شود.
وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَ یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ ینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ. (آل عمران 104)
1- فراخوان الهی برای امر به معروف و نهی از منکر فردی و حکومتی
2- رستگاری فردی و اجتماعی در سایه احیای این فریضه الهی است.


24- عدم پشتیبانی بعضی از مسؤولان و کارگزاران نظام از بیداری اسلامی و بی‌اعتقادی به آن
رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در خطبه‌های نماز عید فطر 94 فرمودند: چه این متن (برجام) تصویب بشود و چه نشود ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید.

 

مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با مردم و مسئولان، به ویژه دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) و همچنین در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه در اواخر شهریور، هسته مرکزی تغییر سیاست‎ها و راهبردهای آمریکایی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران را از استراتژی تقابلی انفعالی به تعاملی ایجابی، سناریوی باز طراحی و باز مهندسی شده‌ی «تلاش برای نفوذ به ساختارهای سیاسی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی» دانسته، به همه مردم و مسئولان برای پایش و مراقبت از تحرکات و اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در این راستا علی‌الخصوص از طریق مذاکرات و توافق هسته‌ای به عنوان ابراز و بهانه جدید برای نفوذ بطئی، حساب شده و پنهان هشدار دادند. معظم‌له فرمودند ما تمام راه‌های نفوذ دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را قاطعانه بسته و خواهیم بست. حال سؤال این است که ابعاد این نفوذ چیست و چگونه می‌توان از آن رمزگشایی کرد؟
در این راستا سردار سپهر، معاون محترم هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه طی سخنانی در جمع هادیان سیاسی ویژه کشوری در تاریخ 94/6/26 به واکاوی ابعاد و زمینه‌های تغییر سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و سطوح و پیشران‌های سناریوی نفوذ پرداخت که مخاطبان گرامی برای دسترسی به این بخش از سخنرانی وی می‌توانند به گاهنامه سخن هادی شماره (161) مراجعه نمایند. اما بخش دوم سخنرانی که در خصوص روش‌های تغییر در سیاست‌ها و تصمیم‌های نظام در بستر این سناریو است، با توجه به استنادات مناسب به آیات و روایات اسلامی در تکمیل این بحث برای بهره‌مندی هادیان سیاسی و مخاطبان عزیز تقدیم می‌شود.
در این راستا، اداره تحلیل و هدایت معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه طرح سخنرانی با عنوان «روش‌های تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌های نظام در سناریوی نفوذ» را که مشتمل بر تحلیل و سخنرانی ایشان است، برای بهره‌مندی مسئولان و هادیان سیاسی در گردهمایی‌ها و نشست‌هایی که در رده‌های سپاه و بسیج برگزار می‌شود، تهیه و تقدیم می‌نماید.

 

روش‌های تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌های نظام در سناریوی نفوذ

سه راهبرد اصلی آمریکا در ایران

نگاهی به تاریخچه مناسبات آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و همچنین مروری بر ضد استراتژی‌هایی که در دوران رؤسای جمهوری مختلف این کشور در مقابل راهبرد تقویت مؤلفه‌های قدرت ملی نظام اسلامی اتخاذ و عملیاتی شده، نشان می‌دهد که تمام دولت‌های آمریکا، ورای نگاه حزبی و سلیقه سیاسی، سه راهبرد کلان طراحی و سیاست‌گذاری شده در مراکز و پشت صحنه قدرت اصلی در این کشور در قبال نظام جمهوری اسلامی را در دستور کار سیاست‌خارجی و اجرایی خود داشته‌اند؛

1- تغییر ساختار و رژیم جمهوری اسلامی ایران
2- تغییر رفتار نظام اسلامی که خود از طریق دو بخش وادار کردن تصمیم‌گیران اصلی نظام به عقب‌نشینی از اصول انقلابی و تلاش مجدانه دائمی برای همراه کردن مردم با آنچه که فرایند تعامل با نظام جهانی به رهبری تفکر لیبرال دموکراسی نامیده می‌شود.
3- مهار و کنترل نظام و کشور برای ممانعت از توسعه و پیشرفت در جوانب مختلف

روش‌های تغییر ساختار

نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده با ابزار و شیوه‌های مختلف ولو با رهیافت تغییر سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌ها و تاکتیک‌ها، دکترین کلان‌اش، یعنی تغییر رژیم جمهوری اسلامی ایران را محقق سازد.
پس از 11 سپتامبر و حمله آمریکا به عراق، بازار گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها برای حمله به ایران از سوی رسانه‌های غربی و برخی از دنباله‌های آنها در داخل داغ بود. در بحبوحه این موضوع که تقریباً با بحث علنی شدن برنامه هسته‌ای ایران مصادف شد، چند سناریو از آن زمان در رابطه با برخورد با برنامه هسته‌ای ایران و به طور کلی با ایران مطرح شد که برخی از این سناریو‌ها عبارتند از؛

 

الف) تهاجم نظامی؛

یکی از سناریو‌ها یا راهبردهای آمریکا در قبال ایران اسلامی از بدو انقلاب تا ‌کنون توسل به حمله نظامی بوده است. این سیاست بویژه در دوران بوش به طور جدی از سوی نومحافظه‌کاران جمهوریخواه دنبال می‌شد که هنوز هم آمریکایی‌ها تهدید به روی میز بودن گزینه نظامی را کنار نگذاشته، مرتب مقامات کنونی آمریکایی گزینه نظامی در برخورد با ایران را به رخ می‌کشند. در حالی که در عمل کاربردی نداشته است. به هر حال، این تفکر که مشکل ایران را می‌توان از طریق حمله نظامی حل کرد، در مقامات آمریکا وجود دارد. مسئله هسته‌ای ایران هم در درون همین تفکر قرار می‌گیرد.
البته سناریو یا راهبرد حمله نظامی به ایران همواره در آمریکا با مخالفان جدی هم مواجه بوده که اعتقاد داشته و دارند که گزینه نظامی در مورد ایران کارآمد نیست؛ زیرا اولا عملی نیست؛ ثانیاً هیچ یک از اهداف آمریکا را برآورده نمی‌کند. آنها استدلال می‌کردند به فرض به تأسیسات هسته‌ای ایران هم حمله کنیم، فقط می‌توانیم برنامه هسته‌ای را به تأخیر بیاندازیم. در مقابل، ایران تصمیم می‌گیرد که برنامه هسته‌ای خود را تشدید کرده و بر خلاف خواسته ما که می‌خواهیم ایران بمب نسازد، با توجه به اقدام ما و تهدیدهای امنیتی که احساس می‌کند، چه بسا به سمت ساخت بمب هم برود و این باعث عوض شدن استراتژی آمریکا می‌شود.

 

ب) انزوای بین‌المللی؛

تلاش برای منزوی کردن ایران از دیگر ابزارهای آمریکا برای رسیدن به اهدافش بوده است. آمریکایی‌ها معتقدند ایران را باید همیشه منزوی کرد و نگذاشت به عنوان یک کشور عادی در عرصه بین‌المللی با کشورهای دیگر تعامل داشته باشد.

 

ج) تحریم‌های اقتصادی؛

تحریم‌ها، سومین راهبرد آمریکایی‌ها بود که از زمان بوش شروع و در زمان اوباما تشدید شد. در دوره اول اوباما، تصمیم تشدید تحریم‌ها اتخاذ شد و به سال 88 و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری منتهی گردید که آمریکایی‌ها حساب می‌کردند آن چیزی که ما می‌خواهیم زمینه‌اش در ایران آماده هست، یعنی روی مردم فشار بیاورند تا آنها اعتراض کنند و رژیم را تغییر دهند و جمهوری اسلامی ایران سرنگون شود. اما نه در آن موقع به دلیل عبور مقتدرانه نظام اسلامی از فتنه عمیق 88 و نه در شرایط فعلی که نظام به مراتب قوی‌تر شده، این سؤال مطرح می‌شود که آیا واقعاً تحریم‌ها تأثیرگذار بود؟ باید بگویم نه؛ زیرا هیچ کدام از اهدافی را که آمریکایی‌ها در نظر داشتند برآورده نکرد. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود؛
1- یکی از آن هدف‌ها این بود که تأسیسات هسته‌ای و توان ایران از بین برود، اما تأسیسات ده برابر شد پس تأثیری نداشت.
2. مردم قرار بود شورش کنند نشد و جواب نداد.
3- نفوذ منطقه‌ای ایران را می‌خواستند کم کنند که بیشتر شد و حمایت ایران از متحدان منطقه‌ای خود افزایش پیدا کرد و سوریه هم به آن اضافه شد، پس اصلاً تحریم‌ها تأثیری نداشته است. البته منظور از بی‌تأثیری این بود که اهداف و استراتژی‌های آمریکا از تحریم‌ها محقق نشد و الا در مسائلی مثل گرانی کالاها و... اثرگذار بوده است.
4- مهم‌ترین مسئله‌ای که آنها دنبال می‌کردند این بود که مردم را در مقابل حکومت قرار دهند. در حالی که امروز برخی از مقامات و رسانه‌های آمریکایی معتقدند که این اقدامات سبب شد ایرانی‌ها نسبت به ما بدبین شوند و بگویند آمریکایی‌ها ما را تحت فشار قرار می‌دهند یا به گفته آمریکایی‌ها به جای این که رژیم را مجازات کنیم، مردم ایران را مجازات کردیم در صورتی که ما برای نفوذ به ایران به مردم نیاز داریم.
در هر صورت ایجاد موانع بیشمار بر سر راه نظام نوپای جمهوری اسلامی نظیر؛ تجزیه‌طلبی‌های اوائل انقلاب، طراحی و کمک مستقیم و غیرمستقیم به اجرای کودتاهای گوناگون برای ارتباط نظام اسلامی و تحمیل جنگ هشت ساله از طریق وادارسازی صدام برای حمله نظامی با حمایت قدرت‌های بزرگ روز دنیا تا بازگشایی جبهه جنگ نرم فرهنگی علیه ارزش‌های اسلامی و دینی و استحاله سیاسی و فکری و فرهنگی مسئولان و جوانان و مردم تا فتنه‌انگیزی در سال‌های 78 و 88 برای رسیدن به این هدف و راهبرد کلان بوده است.
در طول این 35 سال غرب به محوریت آمریکا به هر اقدامی دست زده است تا از کمترین تغییر هم در نظام اسلامی فروگذار نکند و یا لحظه‌ای از تفکر به آن دکترین باز نایستاده باشد، اما اگر نتوانسته به هدف خود دست پیدا نماید، به دلیل فراهم نبودن شرایط و ضعف جدی در گسستن سلسله زنجیره استوار و محکم مؤلفه‌های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطوح گوناگون داخلی، منطقه‌ای و جهانی به محوریت هدایت‌های داهیانه رهبران الهی نظام اسلامی از امام خمینی (رحمه الله) تا خلف صالحش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بوده است.
رویکرد جدید آمریکایی‌ها به باز مهندسی و بازطراحی سناریوی نفوذ از طریق گشایش در مباحث مذاکرات هسته‌ای، نشان می‌دهد که آنها در پرتو همان سیاست کلان به نوعی می‌خواهند از طریق تعامل و نزدیک شدن به ایران از طریق خطوط دیپلماسی رسمی، پنهان و عمومی به تدریج زمینه را برای عملیاتی کردن کلان استراتژی مهار و تغییر ماهیت انقلابی ایران فراهم نمایند.

 

روش‌های تغییر رفتار مردم

1- تغییر باور مردم، تغییر افکار و اندیشه مردم، تغییر رفتار مردم و تصرف اراده ملی و هدایت آن
وَ قَالَ فِرْعَوْنُ یا أَیهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیرِی فَأَوْقِدْ لِی یا هَامَانُ عَلَى الطِّینِ فَاجْعَلْ لِی صَرْحاً لَعَلِّی أَطَّلِعُ إِلَى إِلهِ مُوسَى وَ إِنِّی لَأَظُنُّهُ مِنَ الْکَاذِبِینَ‌. (سوره قصص آیه 38).

 

جنگ نرم‌افزاری برای انحراف افکار عمومی

1- صحنه‌سازی فرعون به وسیله ساختن برج معروفش برای بیرون کردن موسی از میدان
2- جلب افکار توده‌ها و منحرف ساختن مردم و اغفال آنان
3- تضعیف رهبر دینی مردم با تهمت فرعون و نسبت دروغگویی به موسی (علیه السلام)
فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْماً فَاسِقِینَ‌. (سوره زخرف آیه 54)

 

استخفاف عقول برنامه همیشگی سران گمراهی و مستکبران

1- تحمیق مردم و تغییر باورهای آنان برای استخفاف عقول ملت‌ها.
2- اطاعت از مستکبران در اثر تغییر باورها.


2- ترویج اباحه‌گری، فساد اخلاقی، مشروبخواری و مواد مخدر
وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا فَحَقَّ عَلَیهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیراً. (سوره اسراء آیه 16)
1- در بسیاری از جوامع ناسالم شهوت پرستان، سردمداران تباهی و دیگران تابع و پیرو آنها هستند.
2- این افراد بعلت غرق در عیش و نوش و فساد همیشه در مقابل پیامبران و رهبران الهی می‌ایستند و این‌ها ریشه اصلی فساد هستند.
3- بعلت مخالفت آنان با اوامر و نواهی الهی آن جامعه هلاک و در هم کوبیده خواهد شد.
إِنَّمَا یرِیدُ الشَّیطَانُ أَنْ یوقِعَ بَینَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَ الْبَغْضَاءَ فِی الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ وَ یصُدَّکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ. (سوره مائده آیه 91)
1- شراب و قمار میان شما کینه و دشمنی ایجاد می‌کند.
2- شراب و قمار شما را از یاد خدا و اقامه نماز باز می‌دارد.
3- شراب و فمار (برد و باخت و پرستش بت‌ها و طاغوت) شیطان را بر شما مسلط می‌‌‌کند.
4- شراب‌خواری زمینه گناهان زیادی را فراهم می‌سازد.
5- شراب خوار در اطاعت شیطان است نه در اطاعت خداوند.


3- مشروعیت زدایی از نظام و شبهه افکنی
قرآن در چهار سوره به داستان سامری، مشروعیت زدایی آیین موسی (علیه‌السلام) و شبهه‌افکنی دشمنان اشاره فرموده (بقره، نساء، طه، اعراف)
1- بعضی از دشمنان آیین توحیدی و منافقان مرگ موسی (علیه‌السلام) را شایعه نمودند و با زبردستی سامری، اکثریت بنی‌اسرائیل به بت‌پرستی روی آوردند.
2- دشمنان و جمعیت اغواء شده با مشروعیت زدایی آیین موسی (علیه‌السلام) تا مرز کشتن جانشین رهبری (هارون) پیش رفتند و جامعه توحیدی را در ضعف و اقلیت قرار دادند.
3- قدرت شبهه افکنی و اغواء بنی‌اسرائیل توسط سامری تا آنجا پیشرفت که می‌گفتند موسی (علیه‌السلام) به جای کوه طور باید به سراغ گوساله سامری می‌آمد و از او فرمان می‌گرفت.


4- ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و بحران‌زایی در کشور در سطوح مختلف
5- ایجاد اختلاف و شکاف میان مسئولان عالی نظام و مردم

 

اختلاف و تفرقه، راز سقوط ملت‌ها و دولت‌ها

وَ لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَینَاتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ. (سوره آل عمران آیه 105).
1- سِرّ ذلت و خواری هر ملت در اختلاف و نفاق است.
2- کسانی که اختلاف کنند و وحدت نداشته باشند سرزمین آنان برای همیشه جولانگاه بیگانگان و قلمرو حکومت استعمارگران خواهد شد.
3- اختلاف و تفرقه موجب عذاب بزرگ الهی است.


6- انحراف ذهن مردم از دشمن اصلی
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَ لْیجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ‌. (سوره توبه آیه 123)
1- پرداختن به دشمن نزدیک‌تر لازم است (دشمن اصلی)
2- خطر دشمن نزدیک از خطر دشمنان دورتر بیشتر است.
3- رها کردن دشمن نزدیک ممکن است موجب در هم کوبیدن کانون اصلی اسلام شود.
4- دشمنان اصلی باید همواره از مؤمنین احساس شدت و خشونت نمایند.


7- تحریف و تغییر شعارهای اصلی دینی و انقلابی
إِنَّ الَّذِینَ یلْحِدُونَ فِی آیاتِنَا لاَ یخْفَوْنَ عَلَینَا أَ فَمَنْ یلْقَى فِی النَّارِ خَیرٌ أَمْ مَنْ یأْتِی آمِناً یوْمَ الْقِیامَةِ اعْمَلُوا مَا شِئْتُمْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ. (سوره فصلت آیه 40)
1- کسانی که نشانه‌های حق را تحریف می‌کنند و با ایجاد شک و فساد عقاید و ایمان مردم را به آتش می‌کشند طعمه آتش خواهند شد.


8- تبدیل مردم به ناراضی‌ها، معارضین و معاندین
9- تقویت تفکر انحرافی بنام اسلام و مسلمانان میانه رو

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا ینْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِیصُدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ فَسَینْفِقُونَهَا ثُمَّ تَکُونُ عَلَیهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ یغْلَبُونَ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ یحْشَرُونَ‌. (سوره انفال آیه 36)
صرف هزینه‌های کلان کفاره برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب
1- نیروهای اهریمنی استعمارگر طرفداران ظلم، فساد، ستمگری و حامیان مذاهب خرافی و باطل می‌باشند و برای پیشرفت اهدافشان سرمایه‌های خود را هزینه می‌کنند.
2- اگر مؤمنان در صفوف متشکل همانند مجاهدان در راه خدا مقاومت کنند می‌توانند همه این نقشه‌ها را نقش بر آب کنند و حسرت این سرمایه‌ها را به دلشان بگذارند و سرانجام جمعشان را به دوزخ بفرستند.


10-تقویت فضای تساهل و تسامح در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی
11- توسعه جامعه مدنی
12- برقراری دیپلماسی خط 2
13- تقویت تفکر پیروی از معیارها و ارزش‌های لیبرالیستی
14- آزادی عبادت

1- هر گونه آزادی عبادت یا اختیار معبود غیر الهی توسط هر فردی یا جمعی از انسانها ممنوع است.
2- هر گونه بت‌پرستی و هوا پرستی و تسلیم در برابر حاکمان جبار ممنوع است.
3- طاغوت‌ها، بتها و شیطانها هستند که انسانها را از راه خدا و عبادت او باز می‌دارند.
4- مراد از (گوش دادن به حرف و پیروی کردن از بهترین آن) گوش دادن به قرآن و غیر قرآن و پیروی کردن از قرآن است که از عبادت‌های بزرگ است.


15- مشروعیت بخشی انتخابات آزاد و بدون قید و شرط‌های نظارتی، دینی و انقلابی
16- تفسیر و تأویل مبانی دینی بر اساس چارچوب‌های دمکراسی مانند شوراها و مشورت در امور و تصمیمات جمعی و یا تابعیت از اکثریت

وَ إِنْ تُطِعْ أَکْثَرَ مَنْ فِی الْأَرْضِ یضِلُّوکَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ یخْرُصُونَ‌. (سوره انعام آیه 116)
1- یکی از عوامل اصلی گمراهی بشر پیروی از اکثریت غیر رشید و غیر رهبری شده است.
2- اکثریت یا اقلیت بودن نمی‌تواند ملاک حق باشد.
3- بسیاری از گناهان و مفاسد در طول تاریخ بعلت تبعیت از آراء اکثریت می‌باشد.
4- یکی از شگردهای کفار، فریب مسلمانان از این طریق بود.
قرآن کریم معیار گزینش را انتخاب اکثر معرفی نمی‌کند زیرا می‌فرماید:
الَّذِینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ. (سوره زمر آیه 18)
مؤمنین حقیقی کسانی هستند که سخنان را می‌شنوند و بهترین آن را مورد عمل قرار می‌دهند.


17- تخریب و تضعیف انقلابیون مسلمان به نام مبارزه با افراط گرایی و با شعار و ادعای اصلاح طلبی
وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌. (سوره بقره آیه 11)
در تفسیر نمونه «ذیل این آیه شریفه» به ویژگی‌های آنها اشاره می‌کند که نخستین داعیه آنها اصلاح طلبی است در حالی که مفسد واقعی همان‌ها هستند. امروزه هم دشمنان اسلام با بهره‌گیری از عناوینی همانند اصلاح طلبی و دفاع از حقوق بشر، دمکراسی و .... تمام توان خود را برای گمراهی ملت‌های آزاده به کار می‌گیرند.


18- تقویت سکولارها، اسلام لیبرالی و سنت گرایان میانه رو
19- بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به وظایف مهم دینی

الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلاَةَ وَ آتَوُا الزَّکَاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ. (سوره حج آیه 41)
چهار وظیفه مهم مسلمانان (رمز پیروزی یاران خداوند و تداوم قدرت آنها)
1- نماز سمبل پیوند با خالق
2- زکات رمزی برای پیوند با خلق
3- و 4- امر به معروف و نهی از منکر پایه‌های اساسی ساختن یک جامعه سالم


20- گمراه سازی مردم با پوشاندن حق و آمیختن آن با باطل
یا أَهْلَ الْکِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَ تَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ. (سوره آل عمران آیه 71).
1- اهل کتاب (یهود و نصاری) حق را با باطل می‌آمیزند تا دیگران را گمراه سازند.
2- اهل کتاب راست و دروغ را مخلوط کرده و مردم را به اشتباه می‌اندازند.
3- امام علی (علیه‌السلام) در خطبه 5 نهج‌البلاغه درباره مخلوط شدن حق و باطل می‌فرماید: اگر حق با باطل پوشیده نمی‌شد، زبان دشمنان یاوه گو از آن بریده می‌شود، اما قسمتی از حق و قسمتی از باطل را می‌گیرند و با هم در می‌آمیزند. تنها کسی نجات خواهد یافت که وعده نیک از سوی خدا به آنها داده شده است.

 

روش‌های تغییر رفتار نظام

1- عدم تبعیت مسؤلان و مدیران از رهبری و نداشتن همسویی و همگرایی فکری و رفتاری با رهبری بویژه در ابعاد مدیریتی، فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی

اطلاعت از رهبری در کلام وحی:

وَ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاَ تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ‌. (سوره انفال آیه 46)
1- اطاعت از خدا و رهبری واجب است.
2- پراکندگی و نزاع ممنوع است.
3- اختلاف و نزاع مجاهدان در برابر دشمنان ممنوع است. زیرا موجب تضعیف اطاعت از خدا و رهبری می‌شود.
4- اگر سستی کنید هیبت و عظمت و قدرت شما از بین می‌رود.
5- در برابر حوادث سخت اگر استقامت کنید خدا با شماست.
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِی شَی‌ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِیلاً. (سوره نساء آیه 59).
1- اطاعت از خدا و رسول و اولی الامر و نمایندگان اولی‌الامر واجب است.
2- هرگاه در چیزی نزاع و اختلاف داشتید از آن‌ها داوری و هدایت بطلبید.
3- شرط ایمان به خدا و رسول و روز رستاخیز تبعیت از آنان است اگر عاقبتی نیکوتر می‌خواهید.


2- ضعف و عدم ایستادگی و مقاومت مسؤلان و مدیران ارشد کشور در برابر زیاده خواهی‌های نظام سلطه و نهایتاً فراهم نمودن زمینه نفوذ دشمنان.

اهداف دراز مدت یهود (اهل کتاب)

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا فَرِیقاً مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ یرُدُّوکُمْ بَعْدَ إِیمَانِکُمْ کَافِرِینَ. (سوره آل عمران آیه 100)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر از گروهی از اهل کتاب که کارشان نفاق افکنی و شعله‌ور ساختن آتش کینه و عداوت است اطاعت کنید شما را پس از ایمان، به کفر باز می‌گردانند.

قرآن هشدار می‌دهد به مسلمانان

1- تحت تأثیر سخنان مسموم دشمن واقع نشوید
2- اجازه نفوذ به آن‌ها را ندهید
3- به وسوسه‌های آن‌ها ترتیب اثر ندهید
4- دشمن به وسوسه‌های خود آنقدر ادامه می‌دهد که آتش عداوت بین شما برافروخته شود.
5- آنقدر دشمن نفوذ خواهد کرد تا به کلی از اسلام و ایمان بیگانه شوید.


3- پذیرش تعهدات گسترده دولت مردان از موضع ضعف در مقابل قدرتهای سلطه‌گر در زمینه‌های هسته‌ای، دفاعی، سیاسی، اقتصادی، حقوق بشر و مسائل منطقه و جهان اسلام

توجیحات افراد سست ایمان برای ارتباط از موضع ضعف با بیگانگان

فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یسَارِعُونَ فِیهِمْ یقُولُونَ نَخْشَى أَنْ تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ یأْتِی بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیصْبِحُوا عَلَى مَا أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ‌. (سوره مائده آیه 52)
1- کسانی که ایمانشان متزلزل و نسبت به خداوند سوء ظن دارند از موضع ترس و ضعف که نکند حادثه‌ای برای ما اتفاق بیافتد و نیاز به کمک دشمنان داشته باشیم برای دوستی با آن‌ها از یکدیگر پیشی می‌گیرند.
2- به فرض اینکه چنین احتمالی باشد آیا احتمال پیروزی مسلمین در کار نیست؟


4- نفوذ و تأثیرگذاری نظام سلطه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسؤلان نظام بویژه در قوه مجریه
5- تضعیف مقبولیت نظام در به صحنه آوردن مردم و بسیج عمومی
6- فراهم نمودن زمینه‌های تشکیل شورای اسلامی ناکارآمد، غیر انقلابی وغیر ارزشی.
7- جلوگیری از شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در منطقه و جهان
8- تضعیف قدرت منطقه‌ای ج. ا. ا و شکست محور مقاومت در منطقه
9- تحول سیاسی منفی در هویت استکبار ستیزی نظام اسلامی و ابراز تمایل دوستی با دشمنان

جمع میان محبت خدا و محبت دشمنان در یک دل ممکن نیست.

لاَ تَجِدُ قَوْماً یؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ یوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُولئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ یدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلاَ إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌. (سوره مجادله آیه 22).
1- اگر براستی مؤمن هستند باید از دوستی با دشمنان خدا پرهیز کنند و ادعای مسلمانی نکنند.
2- اگر محبت خویشاوندان هر چند پدران، فرزندان و برادران رو در روی خداوند قرار گرفت باید از آنان پرهیز کنند.
3- بارزترین نشانه محبت و دوستی با خداوند دشمنی با دشمنان اسلام است.
4- رستگاری فقط در حزب خداوند است نه در حزب شیطان.


10- تضعیف توان دفاعی و تسلیحاتی کشور و بنیه امنیتی نظام

امنیت پیش نیاز توسعه اقتصادی است

وَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هذَا بَلَداً آمِناً وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ قَالَ وَ مَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلاً ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَى عَذَابِ النَّارِ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ. (سوره بقره آیه 126)
حضرت ابراهیم نخست تقاضای امنیت و سپس درخواست مواهب اقتصادی می‌کند و این خود اشاره‌ای مهم به این حقیقت است که تا امنیت در شهر یا کشوری حکم فرما نباشد فراهم کردن توسعه اقتصادی و رفاه ممکن نیست.


11- تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای تحت امر رهبری
12- وادادگی و ترس مسؤلان و کارگزاران نظام از قدرت‌های خارجی به علت تحریم اقتصادی نظام سلطه

مشرکان و دشمنان اسلام موجب رونق کسب و کار و تجارت مسلمانان نمی‌شوند
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلاَ یقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هذَا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَیلَةً فَسَوْفَ یغْنِیکُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شَاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ حَکِیمٌ. (سوره توبه آیه 28)
1- افراد کوته بین اظهار می‌داشتند اگر پای مشرکان از مسجدالحرام قطع شود. کسب و کار و تجارت مسلمانان از رونق می‌افتد و فقیر و بیچاره می‌شوند.
2- برای حل مشکلات اقتصادی مسلمانان به کفار و مشرکان تکیه نکنید و ارتباطات با آنان را قطع کنید.
3- اگر با کفار و مشرکان قطع رابطه کردید خداوند شما را به خود کفایی و استقلال اقتصادی می‌رساند.

 

توسعه و رونق اقتصادی فقط در سایه ایمان و تقوا

وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ لکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یکْسِبُونَ‌. (سوره اعراف آیه 96)
1- اگر مردمی که در شهر و روستا زندگی می‌کنند ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند برکات آسمان و زمین را بر آن‌ها می‌گشاییم (شکوفایی اقتصادی)
2- ولی اگر حقایق دین را تکذیب کنند. (دوری جستن از آرمانهای الهی و دینی) آنان به کیفر اعمالشان مجازات خواهند شد (رکود اقتصادی و بی‌بهره شدن از مواهب مادی و معنوی)

 

تنگناهای اقتصادی و معیشتی به خاطر دین ستیزی است

لَقَدْ کَانَ لِسَبَإٍ فِی مَسْکَنِهِمْ آیةٌ جَنَّتَانِ عَنْ یمِینٍ وَ شِمَالٍ کُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّکُمْ وَ اشْکُرُوا لَهُ بَلْدَةٌ طَیبَةٌ وَ رَبٌّ غَفُورٌ * فَأَعْرَضُوا فَأَرْسَلْنَا عَلَیهِمْ سَیلَ الْعَرِمِ وَ بَدَّلْنَاهُمْ بِجَنَّتَیهِمْ جَنَّتَینِ ذَوَاتَی أُکُلٍ خَمْطٍ وَ أَثْلٍ وَ شَی‌ءٍ مِنْ سِدْرٍ قَلِیلٍ* (سوره سبأ آیه 15 و 16)
1- برای قوم سبأ در محل سکونتشان دو باغ عظیم و گسترده و شهری پاک و پاکیزه از طرف خداوند قرار داده شد تا خداوند را شکر گزاری نمایند (رفاه اقتصادی و رفاه بهداشتی)
2- اما بعلت رویگردانی از خداوند، دین ستیزی و غفلت از تکالیف دینی در رفاه اقتصادی و معیشتی و رفاه بهداشتی آنان با سیل‌های ویرانگر نابود شد.


13- فراهم نمودن زمینه تقویت دیپلماسی خط ا و خط 2 توسط مسؤولان و کارگزاران نظام
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِیاءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ‌. (سوره مائده آیه 57)
دوستی با اهل کتاب و مشرکان و کسانی که آیین شما را به یاد استهزاء و بازی می‌گیرند ممنوع و آنان را تکیه گاه خود انتخاب نکنید.
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَاداً فِی سَبِیلِی وَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیتُمْ وَ مَا أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ یفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ. (سوره ممتحنه آیه 1)
1- ای مؤمنین دشمن و دشمن خویش را دوست قرار ندهید.
2- هر گونه اظهار محبت به آن‌ها ممنوع است.
3- دشمنان به رسول و خدا کافر شده‌اند.
4- اگر شما طالب جهاد در راه خدا هستید یا اظهار محبت به دشمنان سازگار نیست.
5- بعضی از شما رابطه مخفیانه با دشمن دارید و خداوند به آن‌ها آگاه است. (تُسِرُّونَ إلَیهِم)
6- بدترین انحراف مؤمنین آگاه شدن دشمنان از اسرار مسلمانان است.
دشمنان اسلام فقط به دنبال منافع درون گروهی خود هستند به آنان اعتماد نکنید.
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا الْیهُودَ وَ النَّصَارَى أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لاَ یهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ. (سوره مائده آیه 51)
1- یهود و نصاری دو طایفه دوست و هم پیمان هستند تا زمانی که منافع خودشان و دوستانشان مطرح است هرگز به مؤمنین و مسلمانان نمی‌پردازند.
2- هرکس از شما طرح دوستی و پیمان با آن‌ها بریزد از نظر تقسیم‌بندی اجتماعی و مذهبی جزء آن‌ها محسوب خواهد شد. (وَ مَن یتَوَّلَهُم مِنکُم فَإنَّهُ مِنهُم)


14- دو قطبی کردن فضای عمومی جامعه
وَ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِرَاراً وَ کُفْراً وَ تَفْرِیقاً بَینَ الْمُؤْمِنِینَ وَ إِرْصَاداً لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَیحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلاَّ الْحُسْنَى وَ اللَّهُ یشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ. (سوره توبه آیه 107)
1- ایجاد تفرقه و دو دستگی میان صفوف با مسلمانان ادعای تأمین منافع مسلمانان
2- تضعیف و از رونق انداختن پایگاه اصلی رهبری و مؤمنین (مسجد پیامبر (صلی‌الله‌علیه و آله وسلم))
3- ایجاد مرکز و کانون برای کسانی که اعتقاد قلبی به خدا و رهبری مسلمین ندارند. تا از این پایگاه نفاق، برنامه‌های تفرقه‌انگیز خود را عملی ساخته و موجبات تضعیف رهبری دینی و نظام اسلامی را فراهم سازند.
4- رهبری و پیروان واقعی آن نباید به سوگند و ادعای دشمنان و منافقان اطمینان نمایند زیرا خداوند گواهی می‌دهد که آنها دروغگو هستند.


15- اختلاف و افتراق قوای سه گانه کشور در مسائل مهم، راهبردی و نقاط عطف انقلاب و نظام اسلامی.

 

اختلاف و تفرقه، راز سقوط ملت‌ها و دولت‌ها

وَ لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَینَاتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ‌. (سوره آل عمران آیه 105)
1- نتیجه فوری اختلاف و نفاق، ذلت و خواری است.
2- سرزمینی که جولانگاه بیگانگان و قلمرو حکومت استعمارگران قرار گیرد بدلیل اختلاف و تفرقه خواهد بود.


16- تضعیف محبوبیت رهبری در بین خواص، نخبگان و آحاد مردم
خداوند در قرآن به تضعیف رهبری جریان حق توسط دشمنان اشاره می‌کند
1- حریم شکنی و قداست زدایی از رهبر جبهه حق
( یا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یسْتَهْزِءُون.) (سوره یس آیه 30)
2- توطئه بر ضد رهبری جریان حق
وَ یقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِکَ بَیتَ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ غَیرَ الَّذِی تَقُولُ وَ اللَّهُ یکْتُبُ مَا یبَیتُونَ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ کَفَى بِاللَّهِ وَکِیلاً.) (سوره نساء آیه 81)
3- تهدید رهبری جریان حق به منظور به انفعال کشاندن وی
(قَالَ الْمَلَأُ الَّذِینَ اسْتَکْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّکَ یا شُعَیبُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَکَ مِنْ قَرْیتِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنَا قَالَ أَ وَ لَوْ کُنَّا کَارِهِینَ‌). (سوره اعراف آیه 88)
4- تهدید حضرت نوح (علیه‌السلام) به دست برداشتن از عقاید و آرمان‌های الهی خود
(قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ یا نُوحُ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومِینَ‌). (سوره شعراء آیه 116)


17- استحاله خواص و نخبگان

 

هشدار خدا به خواص

وَ کَیفَ تَکْفُرُونَ وَ أَنْتُمْ تُتْلَى عَلَیکُمْ آیاتُ اللَّهِ وَ فِیکُمْ رَسُولُهُ وَ مَنْ یعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِی إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ. (سوره آله عمران آیه 101)
1- این آیه در حقیقت اشاره به این است که اگر مردم عادی گمراه شوند زیاد جای تعجب نیست، تعجب در این است که افرادی که پیامبر و رهبری را درمیان خود می‌بینند و دائماً از سوی ایشان با عالم وحی در تماس هستند و حقایق دینی را دریافت می‌کنند و حقانیت رهبری را درک می‌کنند.
2- خواص اگر گمراه شوند مقصر اصلی خود آنها هستند.
3- مجازات خواص بعلت تضعیف شدید رهبری و نظام اسلامی در مقایسه با افراد عادی بسیار دردناک خواهد بود.


18- تقویت جریان‌های واگرا، واداده، اصلاح طلب و تفکرات سیاسی معاند و مخالف انقلاب در بدنه قوای سه گانه
19- مشروعیت زدایی از نظام و رهبری
20- تحریف شخصیت امام خمینی (قدس‌سره)

21- به رسمیت شناختن آمریکا بعنوان کدخدا و ابر قدرت بلامنازع توسط دولتمردان و خواص واداده.

 

پرهیز از دوستی با دشمن

لاَ یتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَنْ یفْعَلْ ذلِکَ فَلَیسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَی‌ءٍ. (سوره آل عمران آیه 28)
1- افراد با ایمان نباید به جای مؤمنان، کافران و دشمنان را دوست بدارند.
2- افراد با ایمان نباید به جای مؤمنان، کافران و دشمنان را سرپرست قرار دهند.
3- هر کس چنین کند هیچ رابطه‌ای با خداوند ندارد.


22- توقف و از بین بردن صنعت هسته‌ای کشور و کند شدن پیشرفت و حرکت علمی کشور
1- بزرگترین مؤلفه قدرت در شرایط جاری نظام بین‌الملل دانش، فن‌آوری و سرمایه‌های علمی است
2- بر اساس تفاسیر بعضی آیات و روایات متعدد مهمترین مؤلفه قدرت حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و زمینه سازان ظهور امام (عجل‌الله تعالی‌فرجه و الشریف) دست یافتن آنان به علوم و دانش‌های مختلف است.


23- بی‌تفاوتی و سستی سران سه قوّه و سران ارشد نظام در مبارزه با فساد
وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا فَحَقَّ عَلَیهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیراً. (سوره اسراء آیه 16)
فسق و فساد و مخالفت با خدا موجب هلاکت و در هم کوبیدن ملت‌ها و سقوط حکومت‌ها می‌شود.
وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَ یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ ینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ. (آل عمران 104)
1- فراخوان الهی برای امر به معروف و نهی از منکر فردی و حکومتی
2- رستگاری فردی و اجتماعی در سایه احیای این فریضه الهی است.


24- عدم پشتیبانی بعضی از مسؤولان و کارگزاران نظام از بیداری اسلامی و بی‌اعتقادی به آن
رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در خطبه‌های نماز عید فطر 94 فرمودند: چه این متن (برجام) تصویب بشود و چه نشود ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید.

 




:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 943
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 28 مهر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');